Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Ondřej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16063, komentáře < 7 dní: 311, komentářů celkem: 388046, adminů: 60, uživatelů: 5024  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 106 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

rosmano
Frantisek100
cizinec
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Ekumenická rada církví si zvolila nové pøedsednictvo na pøíští dva roky
·Rozbuška a další mutace covidu-19
·Významný køesťanský genetik je frustrovaný z postoje evangelikálù k oèkování
·Vlivný Jižní baptista Robert Jeffress odmítl náboženské argumenty proti oèkování
·5 pilíøù konzervativního evangelikálního kalvinismu nesluèitelných s láskou
·Skrytì
·Pastoral Brothers
·Výsledky Sjezdu delegátù BJB v Brnì 6.11.2021
·Kazatel Pavel Mrázek byl zvolen vedoucím Odboru mládeže BJB
·Od 1.11.2021 dochází ke zmìnì epidemiologických opatøení na církevních akcích

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
106546105
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Odpadnout je možné. Ztratit věčný život je nemožné. Věčnost na 5 let? P10
Vloženo Pondělí, 06. listopad 2006 @ 09:12:00 CET Vložil: reformovany

Ekumenismus Odpadnout je možné. Ztratit věčný život je nemožné – aneb – mohla by věčnost trvat pět let? P_10 Fp 1,6
a jsem si jist, že ten, který ve vás začal dobré dílo, dovede je až do dne Ježíše Krista. V minulém článku našeho cyklu o předurčení Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu! P_9 jsme si objasnili, kteří lidé uvěří Evangeliu. Nyní se pojďme zabývat následující otázkou: „Je možné ztratit věčný život?“ Občas slýcháme věty typu: „Znal jsem jednoho horlivého Božího služebníka, ale po pěti letech odpadl a ztratil život věčný.“ Ale je možné, aby tato věta platila? Jsem přesvědčen, že tato věta může platit pouze napůl. Je možné odpadnout, ale není možné ztratit život věčný. Podívejme se, co nám k tomu říká Bible.

Mt 24,10
A tehdy mnozí odpadnou a navzájem se budou zrazovat a jedni druhé nenávidět; Bible tedy jasně učí, že odpadnout je možné. Ale kteří lidé vlastně odpadnou? I na tuto otázku nám dává Bible jasnou odpověď. 1 J 2,19
Vyšli z nás, ale nebyli z nás. Kdyby byli z nás, byli by s námi zůstali. Ale nezůstali s námi, aby vyšlo najevo, že nepatří všichni k nám, kdo jsou s námi. Zde je řeč o odpadnutí lidí, kteří nikdy doopravdy nebyli křesťané, ač se tak jiným jevili. To, že to nebyli opravdoví křesťané, se ukázalo, až když odpadli. O lidech, kteří klidně mohou být ve svém okolí pokládáni za horlivé Boží služebníky, a přesto nikdy nebyli opravdovými křesťany, hovoří i Ježíš: Mt
7,22 Mnozí mi řeknou v onen den: 'Pane, Pane, což jsme ve tvém jménu neprorokovali a ve tvém jménu nevymítali zlé duchy a ve tvém jménu neučinili mnoho mocných činů?'
7,23 A tehdy jim prohlásím: 'Nikdy jsem vás neznal; jděte ode mne, kdo se dopouštíte nepravosti.' Nejsou to lidé, kteří by dobře začali křesťanský život, a pak „nějak odpadli.“ Oni nikdy křesťané nebyli, ač tak vypadali – Ježíš říká, že je nikdy neznal. Dále se stane, že se jako o odpadlých může někdy mluvit o lidech, kteří jsou spíše ztracené mince, zatoulané ovce, neposlušní synové/dcery, než opravdoví odpadlíci. Takoví budou ovšem všichni nalezeni a přivedeni do stáda (viz Lukáš 15. kapitola). Někteří z nich budou potřebovat více poznání, aby nebloudili, jiní povzbuzení, jiní mírné nebo důraznější napomenutí, jiní přísnou Otcovskou výchovu. Všichni ti, které Bůh ještě před stvořením světa vyvolil ke spáse, však na věčnosti skončí v Jeho království. Pak mohou být za odpadlé považováni lidé, kteří ani nikdy pravé biblické Evangelium neslyšeli. Slyšeli pouze nějaké pseudoevangelium a namísto Boha Bible věřili v bůžka vlastních představ. Ti mohli odpadnout pouze od bůžka vlastních představ, což může být naopak dobrý krok k pravému Bohu Bible. Ti z nich, kteří jsou z počtu vyvolených, nepochybně ještě pravému Evangeliu uvěří, až ho uslyší. Tedy ti, kteří z pouhé Boží milosti dostali život věčný v Ježíši Kristu, nikdy neodpadnou! Fp 1,6
a jsem si jist, že ten, který ve vás začal dobré dílo, dovede je až do dne Ježíše Krista. J
10,27 Moje ovce slyší můj hlas, já je znám, jdou za mnou
10,28 a já jim dávám věčný život: nezahynou navěky a nikdo je z mé ruky nevyrve.
10,29 Můj Otec, který mi je dal, je větší nade všecky, a nikdo je nemůže vyrvat z Otcovy ruky.
10,30 Já a Otec jsme jedno." Někdo ovšem může namítnout: „Proč nás tedy Bible nabádá k tomu, abychom se drželi Boží milosti a v zásadě nás před odpadnutím varuje?“ Ano, to je pravda a tato nabádání a varování máme brát naprosto vážně. Nezapomeňme ale, že i tato varování jsou pro Boží vyvolené součástí Boží spasitelné milosti. Jsou nám dána právě proto, abychom se jimi nechali napomenout a nikdo z vyvolených tak nezahynul. A vyvolení se jimi nechají napomenout, zatímco nevyvolení brát Bibli vážně nebudou. Pán má se svými trpělivost: 2. Pt 3,9
Pán neotálí splnit svá zaslíbení, jak si to někteří vykládají, nýbrž má s námi trpělivost, protože si nepřeje, aby někdo zahynul, ale chce, aby všichni dospěli k pokání. Bůh udělá vše kvůli záchraně svých vyvolených – dokonce i zkrátí dny: Mt
24,22 A kdyby nebyly ty dny zkráceny, nebyl by spasen žádný člověk; ale kvůli vyvoleným budou ty dny zkráceny. Navíc je Bůh nejenom původcem spasitelné víry, ale i jejím udržovatelem, takže vyvolené není možné svést: Mt
24,24 Neboť vyvstanou lžimesiášové a lžiproroci a budou předvádět veliká znamení a zázraky, že by svedli i vyvolené, kdyby to bylo možné. Logické důvody proč nelze ztratit věčný život Zatím jsme si uváděli biblické verše, které nám ukazují, že věčný život nelze ztratit. Nyní si uveďme i několik důvodů logických. Život věčný trval pět let
K takovémuto absurdnímu závěru musíme dospět, když se o někom prohlásí, že byl 5 let Božím služebníkem, ale pak ztratil věčný život. 5 let – to je na věčnost dost málo. Co by se muselo stát, aby opravdu obrácený křesťan ztratil věčný život?
Když už někdo z Boží milosti uvěřil v Pána Ježíše Krista, co by ho mohlo přimět, aby své rozhodnutí radikálně změnil a Krista se zřekl? Snad nějaká životní situace? Ale vždyť je psáno: Ř 8,28
Víme, že všechno napomáhá k dobrému těm, kdo milují Boha, kdo jsou povoláni podle jeho rozhodnutí. Nebo snad falešné učení? Ale vždyť jsme výše uváděli verš, který ukazuje, že vyvolené není možné svést (Mt 24,24). Nebo si snad někdo myslí, že člověk, který se jeden den rozhodne pro Krista, se o pět let později probudí a jen tak bez příčiny se rozhodne proti Kristu? Pokud by bylo možné, aby se jeden a ten samý člověk rozhodl bez příčiny jinak v čase B, než se předtím rozhodl v čase A, pak jsou lidská rozhodnutí produktem nějakého generátoru náhody. A říká-li se takovému generátoru náhody „svobodná vůle“ a tvrdí-li se, že jí člověk bude mít i v Božím království, tak potom bude možné ztratit spasení i na věčnosti a být pak z ráje uvržen do ohnivého jezera. A jestliže Bůh ví, že někdo ztratí věčný život v 87, tak proč ho nenechá jednoduše zemřít třeba v 85, kdy ještě spasen je? A není vlastně nejlepší věc, která právě uvěřivšího křesťana může potkat, to, že ho ihned na ulici srazí auto? Co kdyby odpadl už zítra? Doufám, že výše položenými otázkami se podařilo ukázat, jak je absurdní představa, že by někdo snad „ztratil život věčný.“ Zde ještě uvádím odkazy ke studiu předurčení: O zkaženosti člověka Svrchovanost Boha a základní myšlenka předurčení Kalvinismus versus arminianismus Podvojné předurčení? Omezené smíření Účinné povolání Duchem Vytrvalost svatých Evangelium a predestinace Co věříme o pěti bodech kalvinismu - Stanovisko pastorů sboru Bethlehem Baptist Church Na setkávání v diskusích se těší reformovaný

"Odpadnout je možné. Ztratit věčný život je nemožné. Věčnost na 5 let? P10" | Přihlásit/Vytvořit účet | 38 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Odpadnout je možné. Ztratit věčný život je nemožné. Věčnost na 5 let? P10 (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Pondělí, 06. listopad 2006 @ 09:41:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak prosím tě interpretuješ známý? verš:

"Na skále - to jsou ti, kteří s radostí přijímají slovo, když je uslyšeli; protože v nich však nezakořenilo, věří jen nějaký čas a v čas pokušení odpadají." (Lukáš 8:13)

Jde o ztrátu spásné víry?

luterán

www.luterani.cz



Pro Luteran: Zrno na skale neni spasitelna vira (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 06. listopad 2006 @ 10:48:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Luterane,

Verim, ze zrno na skale neni spasitelna vira.

Verim, ze spasitelna vira je pouze zrno do dobre pudy.

Ti u nichz je zaseto do dobre pudy vytrvaji az do konce a ponesou uzitek, protoze dobrou pudu jeich srdci pro setbu pripravil sam Buh.

zdravi
reformovany






Re: Odpadnout je možné. Ztratit věčný život je nemožné. Věčnost na 5 let? P10 (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Pondělí, 06. listopad 2006 @ 13:20:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Další verše. Prosím, vysvětli, jak se na ně díváš. Díky.

2 Petrův 2:20-22
Jestliže tedy ti, kdo poznáním Pána a Spasitele Ježíše Krista unikli poskvrnám světa, znovu se do nich zapletou a podlehnou jim, budou jejich konce horší než začátky. Bylo by pro ně lépe, kdyby vůbec nebyli poznali cestu spravedlnosti, než aby se po jejím poznání odvrátili od svatého přikázání, které jim bylo svěřeno. Přihodilo se jim to, co říká pravdivé přísloví: `Pes se vrátil k vlastnímu vývratku´ a umytá svině se zase válí v bahništi.

Ani v tomto případě, podle tebe, nejde o dopadnutí od pravé, spásné víry?

luterán
www.luterani.cz



Re: Odpadnout je možné. Ztratit věčný život je nemožné. Věčnost na 5 let? P10 (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Pondělí, 06. listopad 2006 @ 13:36:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle jsem hledal:

Židům 6:4-6
Kdo byli už jednou osvíceni a okusili nebeského daru, kdo se stali účastníky Ducha svatého a zakusili pravdivost Božího slova i moc budoucího věku, a pak odpadli, s těmi není možno znovu začínat a vést je k pokání, protože znovu křižují Božího Syna a uvádějí ho v posměch.

Ani zde nejde o odpadnutí od spásné víry?

luterán
www.luterani.cz



Pro Luterana (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 06. listopad 2006 @ 16:15:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Verim, ze obou vyse zminenych pripadech se jedna o ty same lidi u nichz nebylo zaseto na dobrou pudu - pokud skutecne odpadnou a nevytrvaji az dokonce.

Pokud se temi slovy nechaji napomenout, jsou dobrou pudou zkyprenou prostrednictvim takoveho napomenuti.

To je take duvod, proc ty verse v Bibli jsou. Mame je brat vazne a nechat se jimi napominat a navracet na Bozi cesty.

Hezky to vyjadril Martin Luther, kdyz rekl, ze cely zivot krestana je vlastne pokanim.

S tim souhlasim a verim, ze snad vsichni jsme v nejake oblati v roli ztracenych minci, ovci synu/dcer, a tak se potrebujeme navracet k Bohu. Ovsem ochotu nechat se napomenout Bibli v nas pusobi Buh.

zdravi
reformovany



Jeste pro Luterana: Jedna hrivna spasitelnou virou take nebyla (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 06. listopad 2006 @ 16:28:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Podobne se mi jevi i pripad sluzebnika s jednou hrivnou. Zda se, ze neveril pavemu Evangeliu, ktere uci ospravedlneni z pouhe milosti. To byl jeho hlavni problem, ktery vedl k tomu, ze jednal, tak jak jednal. Jedna hrivna tedy spasitelnou virou nebyla.

Klicovy vers ukazuje, ze onen sluzebnik neveril v praveho Pana Jezise Krista:
Mt
25,24 Přistoupil i ten, který přijal jednu hřivnu, a řekl: 'Pane, poznal jsem tě, že jsi tvrdý člověk, sklízíš, kde jsi nesel, a sbíráš, kde jsi nerozsypal.

zde cele podobenstvi

Mt
25,15 jednomu dal pět hřiven, druhému dvě, třetímu jednu, každému podle jeho schopností, a odcestoval.
25,16 Ten, který přijal pět hřiven, ihned se s nimi dal do podnikání a vyzískal jiných pět.
25,17 Tak i ten, který měl dvě, získal jiné dvě.
25,18 Ten, který přijal jednu, šel, vykopal jámu a ukryl peníze svého pána.
25,19 Po dlouhé době se pán těch služebníků vrátil a začal účtovat.
25,20 Přistoupil ten, který přijal pět hřiven, přinesl jiných pět a řekl: 'Pane, svěřil jsi mi pět hřiven; hle, jiných pět jsem jimi získal.'
25,21 Jeho pán mu odpověděl: 'Správně, služebníku dobrý a věrný, nad málem jsi byl věrný, ustanovím tě nad mnohým; vejdi a raduj se u svého pána.'
25,22 Přistoupil ten, se dvěma hřivnami a řekl: 'Pane, svěřil jsi mi dvě hřivny; hle, jiné dvě jsem získal.'
25,23 Jeho pán mu odpověděl: 'Správně, služebníku dobrý a věrný, nad málem jsi byl věrný, ustanovím tě nad mnohým; vejdi a raduj se u svého pána.'
25,24 Přistoupil i ten, který přijal jednu hřivnu, a řekl: 'Pane, poznal jsem tě, že jsi tvrdý člověk, sklízíš, kde jsi nesel, a sbíráš, kde jsi nerozsypal.
25,25 Bál jsem se, a proto jsem šel a ukryl tvou hřivnu v zemi. Hle, zde máš co ti patří.'
25,26 Jeho pán mu odpověděl: 'Služebníku špatný a líný, věděl jsi, že žnu, kde jsem nezasel, a sbírám, kde jsem nerozsypal.
25,27 Měl jsi tedy dát mé peníze peněžníkům, abych přišel a to, co mi patří, si vybral s úrokem.
25,28 Vezměte mu tu hřivnu a dejte tomu, který má deset hřiven!
25,29 Neboť každému, kdo má, bude dáno a přidáno; kdo nemá, tomu bude odňato i to, co má.
25,30 A toho neužitečného služebníka uvrhněte ven do temnot; tam bude pláč a skřípění zubů.'



Re: Odpadnout je možné. Ztratit věčný život je nemožné. Věčnost na 5 let? P10 (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Úterý, 07. listopad 2006 @ 08:56:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem přesvědčen o tom, že při své snaze vysvětlit jasná slova Písma - zavedením jakéhosi "vnějšího" a "vnitřního" působení Ducha, rozlišováním mezi "vykoupením" pro všechny a "zaplacením za hříchy" ne za všechny apod. - ztrácíte pravdu, abyste dostáli své nauce.

Výše zmíněné verše jasně hovoří o odpadnutí skutečných věřících, kteří poznali cestu spásy, zakusili nebeských darů atd.

Jistěže platí - protože to Bible skutečně říká - že ti, co byli předurčeni k životu věčnému, vytrvají až do konce a budou spaseni. Ovšem z toho neplyne, že v našem čase JENOM předurčení skutečně věří. I jiní lidé skutečně "spasitelně" věří, ale během svého života - kvůli sobě, ne kvůli Bohu! - od víry odpadnou, nenávratně zbloudí.

luterán
www.luterani.cz



Luterane - to nedava smysl (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 07. listopad 2006 @ 09:57:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
L
Jistěže platí - protože to Bible skutečně říká - že ti, co byli předurčeni k životu věčnému, vytrvají až do konce a budou spaseni. Ovšem z toho neplyne, že v našem čase JENOM předurčení skutečně věří. I jiní lidé skutečně "spasitelně" věří, ale během svého života - kvůli sobě, ne kvůli Bohu! - od víry odpadnou, nenávratně zbloudí.

R
Z toho prave plyne, ze jen predurceni dostanou spasitelnou Bozi milost.

Je to jako kdyz je 100 zlocincu odsouzeno k trestu smrti a kral da milost 15.

Tech 15 si milost nezaslouzilo - dostanou neco mnohem lepsiho nez zasluhovali. Tech 85 dostane to co si za sve zlociny zaslouzi.

Tedy zlocinci jsou po Adamove padu vsichni lide. Ti kterym se rozhodl Buh dat v Kristu spasitelnou milost budou naprosto vsichni spaseni.



Re: Odpadnout je možné. Ztratit věčný život je nemožné. Věčnost na 5 let? P10 (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Úterý, 07. listopad 2006 @ 12:15:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
((Je to jako kdyz je 100 zlocincu odsouzeno k trestu smrti a kral da milost 15.))

Ta ilustrace je trochu složitější. Král udělil milost všem 100 zločincům (řekněme raději vzbouřencům)! Ovšem aby z té milosti měli užitek (složili zbraně a nebyli potlačeni), musejí se o ní dozvědět a uvěřit v ní. Proto král posílá své posly do celého světa s poslestvím o milosti, určeném všem vzbouřencům. A právě toto posleství probouzí víru tím, že prezentuje objekt víry - totiž královu nezaslouženou milost. Důvod, proč někteří této zprávě nevěří, není v tom, že by nebyla určena pro ně nebo že by jim nepřinášela milost...

luterán
www.luterani.cz



Pro Luterana: Udelil milost vsem 100 ??? Jak potom rozumis slovum Bible: (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 07. listopad 2006 @ 12:53:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Udelil milost vsem 100 ???

Tak mi potom vysvetli jak rozumis nasledujicim slovum Bible:

R
9,18 Smilovává se tedy, nad kým chce, a koho chce, činí zatvrzelým.
9,19 Snad mi řekneš? "Proč nás tedy Bůh ještě kárá? Může se vůbec někdo vzepřít jeho vůli?
9,20 Člověče, co vlastně jsi, že odmlouváš Bohu? Řekne snad výtvor svému tvůrci: "Proč jsi mě udělal takto?"
9,21 Nemá snad hrnčíř hlínu ve své moci, aby z téže hroudy udělal jednu nádobu ke vznešeným účelům a druhou ke všedním?
9,22 Jestliže Bůh chtěl ukázat svůj hněv a zjevit svou moc, a proto s velkou shovívavostí snášel ty, kdo propadli jeho hněvu a byli určeni k záhubě,
9,23 stejně chtěl ukázat bohatství své slávy na těch, nad nimiž se smiloval a které připravil ke slávě -
9,24 na nás, které povolal nejen ze židů, ale i z pohanských národů.



nádoby a hrnčíř (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Úterý, 07. listopad 2006 @ 16:05:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V těchto verších je třeba bedlivě sledovat, zda použitá řecká slovesa jsou v rodě činném nebo trpném. Jinak řečeno, kdo je čeho aktérem, aktivním činitelem, subjektem a kdo je naopak objektem, neboli předmětem.

U těch, nad kterými se Bůh smiloval, je jako aktér uveden Bůh (předem je připravil ke slávě). U těch, na kterých Bůh projeví svůj hněv, jsou aktéři oni sami (připravili se k záhubě).

Boží vymezení nádob k hanbě tedy neznamená, že A PRIORY Bůh některé vyvolil k záhubě (hanbě), ale že ty, kdo odmítli Jeho milost (a tak sebe připravili k záhubě, ač je Bůh shovívavě snášel, přestože je nakonec zatvrdil), určil ke zjevení svého hněvu, tj. k hanbě.

Jinak řečeno: fakt, že jsem spasen, je Boží dílo; fakt, že jsem zatracen, je moje dílo.

Všechno je to svázáno s otázkou, zda Bůh - kromě toho, že je prvotním aktérem dobra (spásy, milosti atd.) - je také prvotním aktérem zla. Mám za to, že od Něho zlo (trest, zatvrzení, prokletí, zatracení) přichází až se*****árně, jako reakce na prvotní zlo (hřích, tvrdost srdce atd.).

Každopádně vím, že lidskému myšlení, které operuje v mezích "když neplatí A, platí negace A", je těžké, ba nemožné pochopit nauku o předurčení - nahlédnout pod pokličku pomáhá jen Duch svatý skrze slova Písma.

luterán
www.luterani.cz



Prosba pro rectinare: "Mohli byste se podivat na vyse zmineny oddil?" (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 07. listopad 2006 @ 17:02:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim Luterane,

ale rekl bych, ze nemas pravdu. Tusim, ze tam kde se pise cini zatvrzelym je akterem jasne Buh. To by bylo jinak mizerne prelozeno.

Jsem ted v zahranici a nemam poruce recky text ani slovnik abych se kouknul. Ma rectina uz je take zaprasena. Ale mohl by se tady na to podivat nejaky rectinar?

Na co jsem se ale dival a pamatuju si, je fakt, ze Buh rika, ze nenavidi Ezau. A tam je pouzito slovo misein (nenavidet, osklivit si). A to je kousek predtim.

Ale i zvyse zmineneho oddilu je jasne videt, ze hrncirem je Buh. Proto take apostol Pavel predpoklada lidskou namitku.

zdravi
reformovany



Re: Odpadnout je možné. Ztratit věčný život je nemožné. Věčnost na 5 let? P10 (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 07. listopad 2006 @ 17:05:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ted jsem se podival znovu a vidim, ze cele se to nese v duchu, ze Buh rozhoduje o obojim.
R
9,21 Nemá snad hrnčíř hlínu ve své moci, aby z téže hroudy udělal jednu nádobu ke vznešeným účelům a druhou ke všedním?
9,22 Jestliže Bůh chtěl ukázat svůj hněv a zjevit svou moc, a proto s velkou shovívavostí snášel ty, kdo propadli jeho hněvu a byli určeni k záhubě,
9,23 stejně chtěl ukázat bohatství své slávy na těch, nad nimiž se smiloval a které připravil ke slávě -
9,24 na nás, které povolal nejen ze židů, ale i z pohanských národů.

Minimalne tento vers o tom jasne svedci:

R
9,21 Nemá snad hrnčíř hlínu ve své moci, aby z téže hroudy udělal jednu nádobu ke vznešeným účelům a druhou ke všedním?





Re: Odpadnout je možné. Ztratit věčný život je nemožné. Věčnost na 5 let? P10 (Skóre: 1)
Vložil: koladiv v Středa, 14. únor 2007 @ 12:52:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
br. reformovaný, píšeš: U těch, nad kterými se Bůh smiloval, je jako aktér uveden Bůh (předem je připravil ke slávě). U těch, na kterých Bůh projeví svůj hněv, jsou aktéři oni sami (připravili se k záhubě).

Zde přiznáváš, že aktivními aktéry věčného rozhodnutí a naplnění predestinace jsou jak Bůh, tak i člověk se svou odpovědností v čase. To znamená, že ten kdo, je Bohem předem připraven ke slávě, se také sám připraví k oné slávě tím, že jakoby ve svém čase přijímá svoji predestinaci, když ještě sám na světě vůbec nebyl a ten, kdo se sám připravil k záhubě, je předem Bohem připravený k Jeho hněvu, a to tak, že opět přijímá svoji predestinaci, v čase, když sám ještě na světě nebyl. Když pak už na světě je, rozhoduje se proto vždy podle své věčné predestinace, a to znamená vůči Pánu Bohu s respektem a odpovědně. Proto se ani jinak rozhodnout nechce, ba ani nemůže. Je to ovšem odpovědnost vůči sobě a Pánu Bohu Biblicky postavená naruby, hlavně ale, že je v souladu s Bohem a jeho predestinací. Ok.??? Fuj!

V tom si ale, reformovaný, protiřečíš, když tvrdíš, že cituji: "... jsou aktéři oni sami ( připravili se k záhubě):" Jak se mohli aktéři sami připravit k záhubě, když vlastně ve svém čase přijímají jen svoji predestinaci. Jinými slovy poslušně přijímají od Boha, který je láska, jen to, co je pro ně dobré, protože Bůh je dobrý. Kdyby tomu tak bylo, byla by to nauka o víře v jiného boha než je Otec Pána Ježíše.
Je to také jasný a zároveň nešťastný fatalizmus, ve smyslu falešného (v klamu) pasivního se odevzdání do údajné milosti Boží, proklamované evangeliem, a tak poslušně a slepě naplnit Boží predestinaci. Za takovým smýšlením nemohou být, než démoni, kteří si pohrávají nejen s naší myslí ale i se spasitelnou vírou, i se samým charakterem Boha, který je LÁSKA A S JEHO MILOSTÍ danou nám v Kristu ježíši PŘED časy věků. 2.Tm.1,9.
( pozn: je nebezpečné kompilovat biblické verše tak, abychom tak říkajíc, donutili Bibli vypovídat tak, jak chceme my. Tuto t.zv. "zranitelnost" slova Božího zná i satan. Ano, verše jsou při kompilaci biblické, ale duch je jiný. Pozor tedy na různé kompilace a mějme úctu k Duchu Písma)


Lidé na zemi vůči Bohu Otci a evangeliu Kristovu nestojí jako fatalisté tj. v pasivní odevzdanosti Jeho predestinaci, byť jsme všichni hříšníci, ale vůči Jeho milosti, kterou nabízí všem hříšníkům v Kristu Ježíši. To by slovo J.3,16 znamenalo, že miluje jen své předurčené, ale pro nás lidi v čase to znamená : aby ŽÁDNÝ, ( tedy ne jen predestinovaný) kdo v něho věří nezahynul, ale měl život věčný.To je zásadní rozdíl pro všechny lidí jako aktérů! Slovo všichni znamená i biblicky všichni, tj. všichni, ještě před uvěřením, dokonce ještě před tím, než byl stvořen Adam 2.Tm.1,9. To, že Bůh dává svou milost v Kristu Ježíši jen svým předzvěděným věřícím je ďábelská spekulace. Pavel konstatuje skutečnost o milosti nám dané v Kristu Ježíši před časy věků, avšak jiný duch nám chce namluvit, že jde vlastně o selekci a k tomu si bere zdůvodnění v predestinaci. Však se podívejte do Bible a vidíte, že to tak Bůh dělá, kdo ví zda se tak na tom nedohodl s ďáblem. Druhé Fuj!

Proto veškerá diskuze, která je zde reformovaným zavedena, neslouží ke vzdělání.
NENÍ slučitelné s poselstvím Kristova evangelia milosti, starat se to, jak o nás všechno už od věčnosti Bůh ví, jak se kdo zachová vůči evangeliu atd. Do kázání Krista světu, zkrátka učení o predestinaci nepatří a nikdy patřit nebude. Predestinace jednotlivců je pouze věcí Boží vševědoucnosti. V Písmu se uvádí jen to, že se uskutečňuje a jak se postupně vyplňuje. Nikde ale nejsme vybídnuti k tomu, že by se měla predestinace vyučovat jako nějaký "... ismus."

To, že někdo evangelium nepřijme, znamená, že hyne proto, že "...bůh tohoto světa oslepil jejich mysli v nevěrných, aby se jim nezasvítilo světlo evangelia slávy Kristovy, kterýž je obraz Boží". 2.K.4,3.4. a nikoliv proto, že tím fatalisticky naplnil svoji negativní věčnou predestinaci.

Mějme na mysli, že v duchovní oblasti je zde také široké duchovní působení ďáblovo, jako protivníka Božího a lidského. Avšak i dábel je pod kontrolou Všemohoucího Boha. Jinak bychom mohli také tvrdit, že se s Bohem dohodli
jakým způsobem budou společně predestinaci prakticky na světě provádět. Všechno by to ale zase vedlo k úvahám za kterými nestojí Duch Písem. Proto tuto diskusi pokládám za to, že není ke společnému vzělání v Boží .lásce
Děkuji za pozornost.
Václavík



Odkazy ke studiu předurčení - všechny dosavadní články série: (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 17. srpen 2007 @ 00:26:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Odkazy ke studiu předurčení - všechny dosavadní články série:












reformovaný



Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy