Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má René.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16063, komentáře < 7 dní: 280, komentářů celkem: 387886, adminů: 60, uživatelů: 5024  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 304 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Ekumenická rada církví si zvolila nové pøedsednictvo na pøíští dva roky
·Rozbuška a další mutace covidu-19
·Významný køesťanský genetik je frustrovaný z postoje evangelikálù k oèkování
·Vlivný Jižní baptista Robert Jeffress odmítl náboženské argumenty proti oèkování
·5 pilíøù konzervativního evangelikálního kalvinismu nesluèitelných s láskou
·Skrytì
·Pastoral Brothers
·Výsledky Sjezdu delegátù BJB v Brnì 6.11.2021
·Kazatel Pavel Mrázek byl zvolen vedoucím Odboru mládeže BJB
·Od 1.11.2021 dochází ke zmìnì epidemiologických opatøení na církevních akcích

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
106528039
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: TROCHU APOLOGIE (16): CÍRKEV… …A KNĚŽSKÝ CELIBÁT
Vloženo Středa, 14. březen 2007 @ 22:43:34 CET Vložil: stepan

Kritika bludů poslal miloslav

TROCHU APOLOGIE (16): CÍRKEV… …A KNĚŽSKÝ CELIBÁT


Bezženství katolických kněží latinského ritu je už minimálně od časů protestantské reformace předmětem útoku proti katolické církvi. Antikatolická propaganda jakéhokoliv ražení neustále tvrdila a dodnes tvrdí, že prý “celibát je proti přirozenosti”, “Církev si jej vymyslela až ve středověku kvůli majetku, aby jej kněžské děti nerozkradly…” atd. Dodnes se lze dočíst v některých internetových médiích, že prý v jistých klášterech se našla zakopaná mrtvá tělíčka kněžských dětí s jeptiškami, posvěcené osoby se údajne plodů své zakázané lásky zbavovaly jejich vraždou atd. Zajímavé přitom je, že doposud nikdo z širitelu těchto “informací” nedokázal ani konkrétně jmenovat byť jeden takový klášter, natož potom aby se namáhal s dalšími důkazy. Jde jednoznačně o osvícenecké, komunistické a také nacistické výmysly. Nicméně toto nás přesto nutí k otázce: Jak to historicky bylo s celibátem? Jde skutečně až o středověké nařízení?



Základním argumentem odpůrců celibátu je, že apoštolové byli ženatí a měli rodiny. Omyl! V Novém zákoně nemáme ani jedinou zprávu o manželkách, nebo dokonce dětech apoštolů. Pouze sv. Marek (1, 29-31) píše o tchýni sv. Petra, kterou Pán Ježíš uzdravil z nemoci. Přitom je nápadné, že zde chybí jediné slovo o Petrově manželce a rodině. Je dost možné a představitelné, že Petr byl bezdětným vdovcem. Ostatní apoštolové byli vesměs mladí lidé, sv. Jan dokonce v adolescentním věku, takže je mnohem pravděpodobnější, že šlo o neženaté muže. Ostatně manželům a otcům rodin by se daleko obtížněji opouštělo rodný dům a hospodářství než svobodným, kteří měli doma pouze vlastní rodiče.

Celý článek církevního historika Radomíra Malého  najdete v časopise Immaculata 1/2007 č.89, který je k dostání v katolických knihkupectvích stejně jako i knihy tohoto autora.

Podobná témata

Kritika bludů

"TROCHU APOLOGIE (16): CÍRKEV… …A KNĚŽSKÝ CELIBÁT" | Přihlásit/Vytvořit účet | 94 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

O dětech svatých apoštolů jsem též nikdy nikde nic nečetl. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 07:57:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
O dětech svatých apoštolů jsem též nikdy nikde nic nečetl. Takže buď byli apoštolé trvalými panici, nebo vždy NECHTĚNĚ bezdětnými podobně jako téměř do svých 100 let Abraham, nebo jim dal Bůh děti pouze v mladém věku (a teď již jsou dospělé, když jejich otcové potkali Ježíše Krista) a pak je (budoucí apoštoly) sám zneplodnil, aby měli dostatek času na trvalé misijní cestování bez předem zajištěného noclehu a stravy. Jejich styl misie se velmi podobal misijnímu stylu dobrovolně chudého svatého Františka Assiského a jeho druhů. Viz: http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=6117&mode=thread&order=0&thold=0



Re: TROCHU APOLOGIE (16): CÍRKEV… …A KNĚŽSKÝ CELIBÁT (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 08:15:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Může mi tedy někdo racionálně a na základě Božího Slova vysvětlit, kde dnešní "pseudo-apoštolové", kteří přijímají titul kněží (což bylo věčným kněžstvím Krista zrušeno), mají oprávnění o sobě tvrdit, že jsou "nástupci apoštolů" ? Pokud vím, tak apoštolů bylo 12, nikoliv tisíce a tisíce. Je jasně psáno o biskupu, že má být ženatý. Kdo má větší moc, než Bůh, aby to, co pod vedením Ducha Svatého apoštol Pavel psal, bylo překonáno? Mou odpovědí: ... je to člověk hříchu, který se posadil na místo Boha...

Cristiano




Ad František Assiský, misionář a panic by nepronajal církev k diskotéce (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 08:24:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416

Když bylo Františkovo srdce už úplně přeměněno, šel jednoho dne kolem kostela svatého Damiána, který byl skoro rozpadlý a zcela opuštěn. Veden Duchem vstoupil, aby se pomodlil. Pokorně a pln oddanosti poklekl před Ukřižovaným. A tu se mu dostalo nezvyklých osvícení a cítil se docela jinak, než když do kostela vstoupil. Za tohoto stavu k němu promluvil - je to od věků neslýcháno - obraz Ukřižovaného, jehož rty se pohybovaly. Oslovil ho jménem a pravil: »Františku, jdi a obnov můj dům, který, jak vidíš, se rozpadá.« Vysvětluji: Nejen barák, budova místního kostelíčka se rozpadala, ale rozpadala se tehdy na tzv. západě Evropy celá církev na počátku 13.století. Františka Bůh použil k její obnově, byl to misionář a velký prorok, přitom se stal nesmírně pokorným.
O rozpadu Katolické církve zejména po 2.Vatikánském koncilu r.1965 svědčí např. i toto:
http://www.novinky.cz/kultura/bollywoodska-diskoteka-v-katolickem-kostele_111424_26opt.html

Údajně finanční nouze církve vedla faráře z německého Kolína nad Rýnem k pronajmutí katolického kostela indickým filmařům, kteří tam natáčejí jeden ze svých akčně-romantických muzikálů nazvaný The True Love Story. Výsledek: místo oltáře velké pódium a indická popová hvězda na něm křepčí ve světle blikajících diskotékových efektů. 14.3. 2007 




Miloslav (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 08:44:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Církev si jej vymyslela až ve středověku kvůli majetku, aby jej kněžské děti nerozkradly…”--
 
Rozkradly je zbytečně silné slovo,šlo o dědictví -církev jednoduše chtěla celý majetek kněží sama pro sebe,aby nedocházelo k jeho tříštění, proto byl  zaveden celibát.


--Základním argumentem odpůrců celibátu je, že apoštolové byli ženatí a měli rodiny. Omyl! V Novém zákoně nemáme ani jedinou zprávu o manželkách, nebo dokonce dětech apoštolů. Pouze sv. Marek (1, 29-31) píše o tchýni sv. Petra, kterou Pán Ježíš uzdravil z nemoci. Přitom je nápadné, že zde chybí jediné slovo o Petrově manželce a rodině. Je dost možné a představitelné, že Petr byl bezdětným vdovcem.--
 
Takové účelové představy kdy si různě domýšlíte něco co tam není dle věrouky vaší církevní organizace vám skutečně jdou někdy je to až komické počínání. V NZ chybí jakákoliv zmínka o  18 letech Ježíšova života a také vám to není nápadné.

fakt plynoucí z NZ je ten, že kněží v ranné církvi děti měli,ten kdo je neměl či přesněji řečeno špatně se o svou rodinu staral  u toho se dokonce pochybovalo zda pak může vést církev. 

např.


Věrohodné je to slovo: Kdo chce být biskupem, touží po krásném úkolu.
Nuže, biskup má být bezúhonný, jen jednou ženatý, střídmý, rozvážný, řádný, pohostinný, schopný učit,
ne pijan, ne rváč, nýbrž vlídný, smířlivý, nezištný.
Má dobře vést svou rodinu a mít děti poslušné a počestné;
nedovede-li někdo vést svou rodinu, jak se bude starat o Boží církev?
1. Timoteovi kap.  3



Biskup ženatý být může, avšak musí mít ukázněné děti, což se nestává (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 09:19:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Biskup ženatý být může, není takovým cestujícím chudým misionářem jako 13 apoštolů. Avšak musí mít v pořádku svou rodinu a velmi dobře vychované, ukázněné děti, což se u protestantských (kdysi i katolických a pravoslavných) biskupů (a presbyterů) většinou nestává. Jejich děti bývají často velmi morálně zkažené a nezřídka i bezbožné. Proto katolíci zavedli celibát u biskupů i presbyterů (tj. kněží) od 11.století a pravoslavní celibát pouze u biskupů od 6.století.
Viz:
1.Timoteovi 3,1-7 (ekum)
3,1 Věrohodné je to slovo: Kdo chce být biskupem, touží po krásném úkolu.
3,2 Nuže, biskup má být bezúhonný, jen jednou ženatý, střídmý, rozvážný, řádný, pohostinný, schopný učit,
3,3 ne pijan, ne rváč, nýbrž vlídný, smířlivý, nezištný.
3,4 Má dobře vést svou rodinu a mít děti poslušné a počestné;
3,5 nedovede-li někdo vést svou rodinu, jak se bude starat o Boží církev?
3,6 Nemá být nově pokřtěný, aby nezpyšněl a nepropadl odsouzení ďáblovu.
3,7 Musí mít také dobrou pověst u těch, kdo jsou mimo církev, aby neupadl do pomluv a ďáblových nástrah.

Odpověděl Mgr. Libor Halík PhD. duchovní Pravoslavné církve



Být svatým celibátníkem je snazší než být svatým tátou a mámou svatých dětí (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 09:55:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Být svatým celibátníkem (panicem, pannou) je snazší než být svatým tátou a mámou svatých dětí.
Mít děti poslušné a počestné je velmi obtížné. Vyžaduje to nejen statečného tátu, ale i statečnou mámu.
Viz např. Přísloví 31,10-31:
31,10 Ženu statečnou kdo nalezne? Je daleko cennější než perly.
31,11 Srdce jejího muže na ni spoléhá a nepostrádá kořist.
31,12 Prokazuje mu jen dobro a žádné zlo po celý svůj život.
31,13 Stará se o vlnu a o len, pracuje s chutí vlastníma rukama.
31,14 Podobna obchodním lodím zdaleka přiváží svůj chléb.
31,15 Ještě za noci vstává dát potravu svému domu a příkazy služkám.
31,16 Vyhlédne si pole a získá je, z ovoce svých rukou vysází vinici.     
31,17 Bedra si opáše silou a posílí své paže.
31,18 Okusí, jak je dobré její podnikání. Její svítilna nehasne ani v noci.
31,19 Vztahuje ruce po přeslenu, svými prsty se chápe vřetena.
31,20 Dlaň má otevřenou pro utištěného a ruce vztahuje k ubožáku.
31,21 Nebojí se o svůj dům, když sněží, celý její dům je oblečen do dvojího šatu.
31,22 Zhotovuje si přikrývky. Z jemného plátna a šarlatu je její oděv.
31,23 Uznáván je v branách její manžel, když zasedá se staršími země.
31,24 Zhotovuje plátno na prodej a pásy dodává kupci.
31,25 Síla a důstojnost je jejím šatem, s úsměvem hledí vstříc příštím dnům.
31,26 Její ústa promlouvají moudře, na jazyku mívá vlídné naučení.
31,27 Pozorně sleduje chod svého domu a chleba lenosti nejí.
31,28 Její synové povstávají a blahořečí jí, též její manžel ji chválí:
31,29 "Statečně si vedly mnohé dcery, ale ty je všechny předčíš."
31,30 Klamná je líbeznost, pomíjivá krása; žena, jež se bojí Hospodina, dojde chvály.
31,31 Dejte jí z ovoce jejích rukou, ať ji chválí v branách její činy!

Proto je velmi obtížně splnitelná podmínka svatého apoštola Pavla pro biskupování.
Být svatě žijícím panicem - celibátníkem je snadnější než být svatě žijícím tátou a mámou
s několika ukázněnými svatě žijícími dětmi.
Mluvím i ze své zkušenosti otce 6 dětí.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve




Kvůli nepohoršení je nejlepší zůstat bez sexu - jako svatí andělé (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 10:12:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Proto je pro člověka obvykle nejlepší zůstat bez sexu - jako svatí andělé.

Proto (pro tuto obtížnost dobře vychovat vlastní děti a být v tom vzorem v církvi, nikoliv pohoršením) apoštol Pavel napsal:
1. Korintským 7,1+26-28 (EKUM)
 
7,1 Pokud jde o to, co jste psali: Je pro muže lépe, když žije bez ženy.

7,26 Domnívám se, že vzhledem k tomu, co má přijít, je pro člověka nejlepší zůstat tak, jak je.
7,27 Máš ženu? Nechtěj se s ní rozejít. Jsi bez ženy? Žádnou nehledej.
7,28 Ale i když se oženíš, nezhřešíš. A vdá-li se dívka, nezhřeší. Dolehne však na ně tíseň tohoto času (těla). Toho vás chci ušetřit.




Miloslav (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 12:26:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Kdyby byli papežové takový smilníci jak se občas někdo nám snaží namluvit neměly by vysocí  církevní představitelé a údajní smylníci důvod k tomu, aby chtěla církev veškerý majetek.—
Řekl bych pěkný blábol který postrádá logiku.Jak je v rozporu smilnění s touhou po majetku? Dále řeč byla o církvi coby organizaci - papežové měli různou autoritu či moc,někteří z nich byli pouhé loutky jiní zas měli prakticky absolutní moc .Stejné je to i s tím smilstvem– někteří papežové neváhali vraždit své  oponety, prodávat církevní úřady, mít nemanželské děti atd.
několik příkladů

 Jan XII. - byl i na svou dobu natolik krutý, že i Římané usilovali o jeho krev. Dopustil se incestu s vlastní matkou, v lateránském paláci provozoval harém, hrál hazardní hry s penězi vybranými od poutníků, své milostnice odměňoval zlatými kalichy, které pocházeli z baziliky sv. Petra a znásilňoval ženy přímo v kostele sv.Jana Lateránského. Vydrancoval baziliku sv.Petra a před rozhořčenými Římany prchl do Tivoli. Nakonec byl souzen za to, že si za vysvěcení na kněze nechal platit, oslepil svého duchovního rádce, vykastroval kardinála (a přivodil tak jeho smrt) a byl obviněn z vraždy, křivé přísahy, svatokrádeže, krvesmilstva se svými příbuznými a z toho, že vzýval démony. Jan po návratu z exilu nechal všechny své nepřátele bez lítosti popravit.


Alexandr VI., po svém zvolení ztratil již poslední morální zábrany. Sesazen být nemohl, neboť to nedovoloval systém. V této době bylo v Římě již naprosto vše na prodej, od farností a odpustků až po kardinálské klobouky i papežství samotné. Měl prý poměr se svou dcerou , její matkou i její babičkou. Unést někomu ženu, znásilnit ji a hodit do Tiberu pokládal za maličkost. V Římě této doby se denně páchalo v průměru čtrnáct vražd a Alexandr viníka bez nejmenších rozpaků vždy propustil, pokud zaplatil. Často za tučný poplatek nechal jmenovat kardinály, které poté nechal otrávit, aby se zvýšil jejich obrat, jejich majetek zdědila církev neboli papež sám.




jiní papežové zas žili skromě - záleží případ od případu ,doporučuji přečíst si něco z historie papežství ovšem ne jen od jednoho historika Malého.

--O těch osmnácti letech se nemluví proto, že Ježíš jak je v Bibli psáno poslouchal rodiče. –
Taky vtipné
--Vedl tudíž život běžných Izraelitu.—
Běžní Izraelité např. uzavírali manželské svazky   



Re: TROCHU APOLOGIE (16): CÍRKEV… …A KNĚŽSKÝ CELIBÁT v průběhu času (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 12:27:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhrnně k několika otázkám.
a) apoštol Petr nejen měl tchyni, ale je známá i jeho dcera, která také prožila mučednický odchod ze života, jméno je Petronilla a má svátek 31. května. To bylo známo lidem té doby a zachovalo se do budoucna. O tom ovšem nevědí ti, kteří se spoléhají "pouze na Písmo", které asi mezi věroučnými texty a dějinami apoštolů nemělo dost místa pro podrobné líčení poměrů v rodinách a líčení o spoustě spolupracovníků (jména jako Tychikos, Titus a pod, se vyskytují málo).  
Petronilla je zařazena do svátků lidí, kteří se připomínali na výroční den smrti (jako i u mnohých ostatních), kdy si scházející se věřící vzpomínali na jejich život, posilovali se jejich vzpomínkou a radovali se z toho, že "jejich odplata hojná je v nebesích" .
b) text o jedné manželce doporučuje (nebo ukládá), aby manželka byla jen jedna, domnívám se, že neukládá, aby vůbec měla být, ale říká, že má být jedna. Více žen už může rozptylovat v úkolu vést církev. Stará doba (nejen římská) znala ještě i vedlejší manželství (snad s horšími dědickými právy, to by mohli objasnit znalci starého práva) a manželství dočasná. To bylo zrušeno praxí, založenou na slovech "jedné ženy muž". Přitom to bylo napsáno pro presbyteroi, což může být nejen biskup, ale také starší ve sboru - církevní obci.
c) z textů církevních sněmů je jasné o manželstvích kněží a jáhnů, že existovala. V kterémsi je zmínka, že pokud si jáhen vezme ženu do nepovoleného manželství, přestává mít právo na úkonech v církvi (jáhnem být nepřestává, to je stále). Nepovolené manželství by bylo se sestřenicí nebo s bývalou jeptiškou. Ale podle práva "co Bůh spojil, člověk nerozlučuj" ostává manželství v platnosti, jen s hlediska církevních úkonů se tomu jáhnu nedovoluje je vykonávat.
d) platnost manželství se zajímavě odráží na jednom církevním sněmu, v Cařihradě (někdy okolo roku 760), který uzákoňuje praxi, která se asi vyskytovala již dříve, a to odebrání přítomnosti manželky pro biskupa.
Jestliže je někdo zvolen za biskupa, odešle manželku od sebe, konkrétně do některého kláštera a nebude s ní nadále žít. Bude ji tam vydržovat na své náklady (dnes se říká "refundovat její náklady na živobytí"). Když ona bude ctnostně žít, může si tam mezi sestrami zasloužit až postoupení do stavu jáhenky.
Jáhenky byly v církvi od dávna. Sv. Jan Chrisostomos vydržoval v chrámu svaté Sofie (Boží Moudrosti) v sedmém století nejen sbor kleriků, ale také do 7O jáhenek, však to byl velký chrám, ústřední. Ale ta manželka, odpuzená od svého zákonitého manžela, nyní biskupa, měla být v klášteře, tedy ne při farním kostele, ani při katedrále (katedrála je sídelní kostel biskupa).
e) zvláštností je manželství svatého Isidora ve Španěsku a jeho ženy. Isidorů bylo více, tento žil v desátém století a měl povolání sluhy. Oba i se ženou se ve starším věku rozhodli věnovat se více zbožnosti a rozešli se fyzicky (manželi být nepřestali), ano odešla do jiné obce mezi společenství zbožných žen a vrátila se k němu, až když těžce onemocněl a doopatrovala ho. Potom se vrátila k ženám.  



Re: TROCHU APOLOGIE (16): CÍRKEV… …A KNĚŽSKÝ CELIBÁT (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 14:36:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Apoštol Pavel jasně učil, že lepší cestou, je zůstat neženatý a žít v celibátu. Pro ty však, kteří se nedokáží zdržet, je lepší cestou vstoupit do manželství, aby nepadali do smilstva.

Pavel tedy manželství nezakazoval. Naopak ostře mluvil o těch, kteří manželství zakazují:" Duch pak světle praví, že v posledních časích odvrátí se někteří od víry, poslouchajíce duchů bludných a UČENÍ ĎÁBELSKÝCH, v pokrytství lež mluvících, a cejchované mající svědomí své, ZBRAŇUJÍCÍCH ŽENITI SE....." ( 1Tim 4, 2-3 ).

Nucení k celibátu a zabraňování ženit se apoštol Pavel označuje za ĎÁBELSKÉ UČENÍ. Toto ďábelské učení praktikuje katolická církev.
Přestože apoštolé a starší ( biskupové ) byli v novozákonní Církvi většinou ženatí, katolická hierarchie zakazuje svým kněžím vstup do manželství. Toto ďábelské učení nese logicky i své ďábelské ovoce. V důsledku toho, že katoličtí kněží nemají vyřešenou svoji sexualitu, dopouštějí se mnoha ohavných hříchů v sexuální oblasti - a to především homosexuality a pedofilie. Jiní jsou nuceni se dopouštět tajného smilstva s různými ženami. Katolická hierarchie je tak NUTÍ žít v hříchu. Pouze malé procento je obdarováno charismatem tak, jako apoštol Pavel a život bez ženy jim nečiní žádný problém. Avšak 30-40 % katolických kněží hřeší hříchem homosexuality a pedofilie. V USA tak např. katolíci čelí stovkám žalob ohledně těchto problémů. A to je jen odhalený vrchol ledovce.

S těmito problémy se nesetkáme v protestantských denominacích ani v pravoslavné církvi, kde je kněžím a duchovním dovoleno se ženit.



Re: TROCHU APOLOGIE (16): CÍRKEV… …A KNĚŽSKÝ CELIBÁT (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 17:27:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Dodnes se lze dočíst v některých internetových médiích, že prý v jistých klášterech se našla zakopaná mrtvá tělíčka kněžských dětí s jeptiškami, posvěcené osoby se údajne plodů své zakázané lásky zbavovaly jejich vraždou atd. Zajímavé přitom je, že doposud nikdo z širitelu těchto “informací” nedokázal ani konkrétně jmenovat byť jeden takový klášter, natož potom aby se namáhal s dalšími důkazy. Jde jednoznačně o osvícenecké, komunistické a také nacistické výmysly.



M.P: Kdyby byli papežové takový smilníci jak se občas někdo nám snaží namluvit neměly by vysocí církevní představitelé a údajní smilníci důvod k tomu, aby chtěla církev veškerý majetek.

Nula: Řekl bych pěkný blábol který postrádá logiku.Jak je v rozporu smilnění s touhou po majetku? Dále řeč byla o církvi coby organizaci - papežové měli různou autoritu či moc,někteří z nich byli pouhé loutky jiní zas měli prakticky absolutní moc .Stejné je to i s tím smilstvem– někteří papežové neváhali vraždit své oponenty, prodávat církevní úřady, mít nemanželské děti atd.

M.P: Proč hned blábol tímto zbrklým odsuzováním mi připomínáte taktiku některých politiků při diskusích když neví co opovědět. Odpověď je jednoduchá jestliže někdo z vlivných církevních představitelů touží po moci a má nemanželské děti tak nemá důvod chtít aby veškerý majetek zůstal v církvi a ještě to v ní uzákonil takový lidé se jistě budou z církevního majetku snažit zabezpečit své nemanželské potomky, takže majetek není důvodem proč je v ŘKC celibát. Důvodem je to, že ženatý kněz, který má děti snadno podléhal vlivu panovníka protože se bál, že se panovník pomstí na jeho dětech a tak tito ženatí kněží z prvotní církve tolerovali smilstvo, znesvěcování neděle, útisk chudých…Nulo myslím, že ohavnosti některých papežů jsou zveličené a mnozí si na tom přihřívali svoji polívčičku a “taktně” zamlčují drtivou většinu dobrých papežů obzvláště nemluví o papeži Řehoři VII, který udělal rázný konec tomu o čem jste psal. Troufnu si trochu s nadsázkou říci, že nepřátelé Krista by rádi z 99% slušných papežů rádi udělali 99% ohavníků.

M.P:O těch osmnácti letech se nemluví proto, že Ježíš jak je v Bibli psáno poslouchal rodiče. –

Nula: Taky vtipné

M.P: Vedl tudíž život běžných Izraelitu.—

Nula: Běžní Izraelité např. uzavírali manželské svazky

Lukáš 2, 51 Pak se s nimi vrátil do Nazareta a poslouchal je. Jeho matka uchovávala to vše ve svém srdci.

M.P: Pokud je mi známo tak starozákonní židé (muži) dosahovali plnoletosti ve věku třiceti let a do té doby všichni běžní izraelité poslouchali rodiče. Pokud by byl Ježíš ženatý jak se snažíte možná naznačit nemohl by tři roky hlásat evangelium a jistě by o jeho svatbě byla zmínka tak jako o svatbě v Káně Galileiské.

Jsem zvědav Nulo co příště nového zase vyspekulujete.




Re: Bible v tom hovoří zcela jasně (Skóre: 1)
Vložil: joker v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 17:42:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Timoteovi 3,1-16 (EKUM) 3,1 Věrohodné je to slovo: Kdo chce být biskupem, touží po krásném úkolu.
3,2 Nuže, biskup má být bezúhonný, jen jednou ženatý, střídmý, rozvážný, řádný, pohostinný, schopný učit,
3,3 ne pijan, ne rváč, nýbrž vlídný, smířlivý, nezištný.
3,4 Má dobře vést svou rodinu a mít děti poslušné a počestné;
3,5 nedovede-li někdo vést svou rodinu, jak se bude starat o Boží církev?
3,6 Nemá být nově pokřtěný, aby nezpyšněl a nepropadl odsouzení ďáblovu.
3,7 Musí mít také dobrou pověst u těch, kdo jsou mimo církev, aby neupadl do pomluv a ďáblových nástrah.



Re: TROCHU APOLOGIE (16): CÍRKEV… …A KNĚŽSKÝ CELIBÁT (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 18:41:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejsem takový historik, ale domnívám se, že oba proudy - ženit se a neženit - tu byly spolu od začátku. Pěkně je to vidět např. v pravoslavné církvi, ale třeba i v řeckokatolické.
Historikové se domnívají, že zvyk, aby se kněží neženili, se ujal patrně nejpozději ve 3. století. Pokud se nepletu, definitivní zákaz manželství pro kleriky padl ve 12. století a mohl by tedy souviset se zmíněným majetkem (neboť církev byla feudál).
Celibát má nepochybně svá PRO i svá PROTI. Konec konců, jedním z "proti" by mohlo být i to, že povolání se částečně dědí, takže kdyby mohli mít kněží děti, bylo by jich možná více. Jakou zkušenost s tím mají pravoslavní?



Re: TROCHU APOLOGIE (16): CÍRKEV… …A KNĚŽSKÝ CELIBÁT (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 19:28:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Biblicky jde zivot  celibatu velice dobr eobhajit... Ale proc touto spekulaci?
Stejnym zpusobem muzes vyvratit treba Pannenstvi Panny Marie...



POKRAČOVÁNÍ APOLOGIE (16): CÍRKEV… …A KNĚŽSKÝ CELIBÁT (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 20:21:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Radomír Malý dále píše: Ani prvokřesťanská literatura neví nic o manželkách apoštolů, snad jen v apokryfních evangeliích existují jakési náznaky o tom, nesmíme však zapomenout, apokryfy vznikly později než Nový zákon v prostředí gnostických heretiků, kteří odmítali církevní nauku o pohlavní čistotě.

O sv. Pavlovi víme z jeho vlastních slov na řadě míst Nového zákona, že žil v celibátu a tento způsob života kladl výš než manželství (Řím 7,1). Je ovšem pravdou, že v dobách bezprostředně po Kristově nanebevstoupení a seslání Ducha Svatého bylo pro apoštoly nemožné světit na své nástupce pouze celibátníky, neboť šlo o nově obrácené křesťany, mezi nimiž mnoho svobodných a součastně vhodných k výkonu duchovní služby nebylo. Takové musela prvotní církev napřed zformovat. Nicméně už sv. Pavel v prvním listě Timoteovi (3,2) píše, že představený obce má být ,,jen jednou ženatý”, to znamená, že v případě ovdovění se nesmí znovu oženit (takový výklad podává ve vysvětlivce k tomuto místu ve svém českém překladu NZ Rudolf Col). Z toho je zřejmé, že už prvotní církev ve svém nejranějším stádiu manželství duchovních omezovala a dávala přednost mužům v celibátu.
První zmínku o povinném celibátu pro duchovní osoby máme ještě z doby Diokleciánova pronásledování. Jedná se o usnesení synody v Karthágu r. 305, kde se říká, že ,,jáhni, kněží a biskupové mají žít bez ženy, jak je tomu již odedávna zvykem”. Z této formulace tedy jednoznačně vyplývá, že povinný celibát pro nositele církevních úradu je podstatně starší záležitostí. Dekret kartaginské synody potvrdily ve 4. A 5. Stol. I jiné regionální sněmy v západní, tj. latinské církvi.




Re: TROCHU APOLOGIE (16): CÍRKEV… …A KNĚŽSKÝ CELIBÁT (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 16. březen 2007 @ 07:42:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Dodnes se lze dočíst v některých internetových médiích, že prý v jistých klášterech se našla zakopaná mrtvá tělíčka kněžských dětí s jeptiškami, posvěcené osoby se údajne plodů své zakázané lásky zbavovaly jejich vraždou atd. Zajímavé přitom je, že doposud nikdo z širitelu těchto “informací” nedokázal ani konkrétně jmenovat byť jeden takový klášter, natož potom aby se namáhal s dalšími důkazy. Jde jednoznačně o osvícenecké, komunistické a také nacistické výmysly.—
To nevím ,tuto informaci jsem si neověřoval,navíc o tom nebyla mezi námi řeč ,vidím že spoludiskutující Standa něco k tomu uvedl a označil jste to za pohádky (ostatně co vám zbývá) 

--Odpověď je jednoduchá jestliže někdo z vlivných církevních představitelů touží po moci a má nemanželské děti tak nemá důvod chtít aby veškerý majetek zůstal v církvi a ještě to v ní uzákonil takový lidé se jistě budou z církevního majetku snažit zabezpečit své nemanželské potomky,--
Miloslave jaksi nechápete co je podstatné a co ne- řeč byla o celibátu v církvi jako celku s masovým počtem řádových knězů u kterých byl nařizován v touze církve (vedení) po majetku  a to že ho někteří vrcholní představitelé nedodržovali na věcí nic nemění a jen se vymlouváte.Děti papežů samozřejmě o žebrácké holi nešly např. známá travičská rodina Borgiů.     
-- takže majetek není důvodem proč je v ŘKC celibát. Důvodem je to, že ženatý kněz, který má děti snadno podléhal vlivu panovníka protože se bál, že se panovník pomstí na jeho dětech a tak tito ženatí kněží z prvotní církve tolerovali smilstvo, znesvěcování neděle, útisk chudých…--
Lež kterou vyvrací sama historie –právě papež Řehoř VII. (11 století)  kterého vzpomínáte  (mimo jiné sám sebe prohásil za svatého) zavedl povinný celibát, aby se majetek církve netříštil  a přitom sesadil  císaře Jindřicha IV panovník v té době naopak podléhal mu .
--Nulo myslím, že ohavnosti některých papežů jsou zveličené a mnozí si na tom přihřívali svoji polívčičku a “taktně” zamlčují drtivou většinu dobrých papežů obzvláště—
To mohli být v různých lidových pověstech,historický pohled z více stran to zobrazuje reálněji což Vy máte skon pak bagatelizovat.  
--nemluví o papeži Řehoři VII, který udělal rázný konec tomu o čem jste psal.—
To jste si moc dobře nevybral mimo jiné podvodníka
Vypracoval Dictatus papae, což byl seznam dvaceti sedmi tezí mezi nimiž stálo i toto:
§                          Papeže nesmí na Zemi nikoho soudit.
§                          Římská církev se nikdy nemýlila a ani se nemůže mýlit až na věky věků.
§                          Samotný papež může sesadit biskupy. Jméno papeže náleží pouze římskému biskupu.
§                          On sám má právo na císařské insignie.
§                          Jen papež má moc pomazat císaře. Může sesadit z trůnu císaře a krále a zprostit jejich podřízené  poddanství.
§                          Všichni princové jsou povinni líbat mu nohy.
§                          Jeho legáti, i když nejsou kněžími, mají přednost před biskupy.
§                          Právoplatně zvolený papež je bez jakýchkoli otázek svatý, což je dáno podle Petrových zásluh.
Řehoř měl pod sebou celou škálu padělatelů, kteří listiny s papežskou pečetí chrlily jednu za druhou, kdykoli je potřeboval, zejména v momentech, když dokazoval opodstatněnost církevního zákona. V těchto listinách se slovo dnes měnilo na vždy bylo a bude, což o katolicismu platí dodnes, i přes objektivní výsledky historických bádání. Historie se tak stala méně důležitou disciplínou teologie a je tomu tak dodnes. Svým prohlášením, že kdokoli nesouhlasí s Apoštolskou stolicí, je nepochybně kacířem, zavdal příčinu na jejich pozdější hon.
 --Troufnu si trochu s nadsázkou říci, že nepřátelé Krista by rádi z 99% slušných papežů rádi udělali 99% ohavníků.—
Jednak je zbytečné brát si jako rukojmího Krista a za druhý to je skutečně přehnaná nadsázka-historie ukazuje něco jiného. 
 --Lukáš 2, 51 Pak se s nimi vrátil do Nazareta a poslouchal je. Jeho matka uchovávala to vše ve svém srdci.—
To jsou slova o 12 letém Ježíši ,osobně mi přijde komické nahrazovat tím  dalších 18 let Ježíšova života. Jinak pro vaši informaci- jak ukazují tehdejší dokumenty ať už židovské či římské nebo archeologické vykopávky ve 20 století jednoznačně ukázali,že město Nazaret v Ježíšových dobách ještě neexistovalo.
 

--Jsem zvědav Nulo co příště nového zase vyspekulujete.—
Na to jste oborník Vy sám



Re: TROCHU APOLOGIE (16): CÍRKEV… …A KNĚŽSKÝ CELIBÁT (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Pátek, 16. březen 2007 @ 08:00:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nechci prudit ale mnoho historickych dokumentu (nejsem historik takze si nebudu cucat s palce u nohy o ktere konkretne se jedna) pomerne zrejme vyplyva ze (ne snad vsichni) ale nekteri apostolove byli zenati a meli deti. napriklad petr mel nejen manzelku a ale i pomerne bohate "sluzebnicke" zajisteni sveho domu (ergo manzelku plus dalsi pripadne sluzebne). stejne tak je smysluplne predpokladat ze apostolove putovali s JK i se svymi rodinami, odhaduje se skupinka nejblizsich kolem jezise mohla mit tak kolem 40 lidi.

ps. dokumentace mnoha takovych elementarnich faktu je i v bibli, a v dalsich historickych textech. shodou okolnosti o tom bezel na ct2 asi 90min dokument, tak pred mesicem, dvouma. nataceni sponzoroval katolicka cirkev (sic milo!) a odbornici kteri tam vystupovali hovorili velmi duveryhodne. rozhodne o mnoho radu duveryhodneji nez serafimova zbirka fotek ze sodomy :)



Nazaret (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 16. březen 2007 @ 10:21:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Archeologické vykopávky ve 20. století jednoznačně ukázaly, že město Nazaret v Ježíšových dobách EXISTOVALO. Potvrzují to zejména izraelští archeologové. Pokud Nazaret navštívíte, snadno se to dozvíte od turistického průvodce.--

Zkuste citovat jak jste na to přišel pane Halíku,ovšem zkuste vynechat fantazie pana Laťky.
Právě archeologické nálezy ze 20 století  ukazují, že galilejský Nazaret byl v 1.stol.n.l. jen malou vesničkou s ne více než 25 rodinami. Žádné město Nazaret v té době neexistovalo. Místo začalo být více osídlováno až během římsko-židovské války po roce 70 n.l. a zejména pak po roce 135 n.l.

Prvá nebiblická zmínka o lokalitě zvané Nazaret pochází z přelomu 3. a 4.stol. n.l. Hebrejský text zmiňuje přesídlení skupiny židovských kněží do Nazaretu (či Nasaretu)


Více se dozvíte např. zde s citovanými odkazy 


 http://www.myty.info/theology/proroctvi/spasitel_2.htm




Vyjádření historika Radomíra Malého (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Sobota, 17. březen 2007 @ 12:52:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Milý příteli Pletánku! Srdečně zdravím. Tady vidíte názorně, jak se
protikatoličtí agitátoři sami chytají do tenat svých lží. Už to, že píše
o "jednom jezuitském salesánském klášteře". V jezuitském, salesánském
nebo salsiánském? To nelze slučovat. Jinak není ani jediné zprávy, že by
protikatolická zběsilost španělských republikánů v letech 1931-9 byla
motivována "nalezením dětských tělíček v klášterech", to i ti
nejzběsilejší štváči v té době nepsali a neuváděli. Toto je výmysl až
sovětské propagandy 50. let. Pokud budete chtít, pane Pletánku, toto
zveřejnit na granosalis, máte mé svolení. Děkuji za vše a bojujme dál. V
Kristu a Marii Dr. Radomír Malý



Stránka vygenerována za: 0.73 sekundy