Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429715, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 582 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

rosmano
Mikim
cernof
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116613491
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Boží milosrdenství
Vloženo Pátek, 29. říjen 2010 @ 20:20:03 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Willy

Mt 9:13 „Jděte a naučte se, co znamená: ‚Milosrdenství chci, a ne oběť.‘ Neboť jsem nepřišel povolat spravedlivé, ale hříšníky [k pokání].“

Mt 12:7 Kdybyste věděli, co znamená: ‚Milosrdenství chci, a ne oběť‘, neodsoudili byste nevinné.

Pán Ježíš zde citoval Ozeáše 6:6
Nebo milosrdenství oblibuji a ne obět, a známost Boha více než zápaly. (BK)
Neboť já mám zalíbení v milosrdenství, a ne v obětech, poznání Boha jsem si oblíbil víc než zápalné oběti.
(KMS)
Chci milosrdenství, ne oběť, poznání Boha je nad zápaly. (ČEP)

Apoštol Pavel nazval Boha dokonce Otcem milosrdenství - 2K 1:3 Požehnaný Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, Otec milosrdenství a Bůh veškerého povzbuzení/veškeré útěchy.


Zamysleli jste se někdy nad Božím milosrdenstvím? Já v poslední době nějak víc než dříve. Byl jsem totiž velice osloven Pánovým milosrdenstvím, prokázaném jedné vdově, které umřel její jediný syn v Lukášově evangeliu (7,13-17):  


Když ji Pán Ježíš uviděl, byl nad ní hluboce pohnut a řekl jí: „Neplač!“ Pak přistoupil a dotkl se már. Ti, kteří je nesli, se zastavili. Řekl: „Chlapče, pravím ti, probuď se!“ Mrtvý se posadil a začal mluvit; a Ježíš ho dal jeho matce. Všech se zmocnil strach, oslavovali Boha a říkali: „Veliký prorok povstal mezi námi“ a „Bůh navštívil svůj lid.“ A toto slovo o Něm se rozšířilo po celém Judsku a po všem okolí.

Uvědomili jste si někdy, že o vzkříšení syna té vdovy nikdo neprosil? Pán Ježíš byl prostě "hluboce pohnut", když uviděl onu vdovu a její zoufalou situaci a prokázal jí milosrdenství. Jen tak nebo tedy prostě proto, že je milosrdný Bůh.

Další příběh vyprávěný zákoníkovi, který se chtěl po dobré odpovědi na Pánovu otázku, co čte v Zákoně, o milování bližního jako sebe samého, před Pánem ospravedlnit, když se Pána zeptal: „A kdo je můj bližní?“, je o milosrdném Samaritánovi/Samařanovi v Lukáši 10:25-37. Pán řekl, že Samařan byl pohnut soucitem a postaral se o zbitého polomrtvého neznámého muže, kterého bez poskytnutí pomoci předtím minuli kněz a levíta zřejmě spěchající za svými náboženskými povinnostmi, tím, že ošetřil jeho rány, zavezl ho do hostince, dal hostinskému dva denáry a uložil mu, aby o zraněného pečoval, dokud se nevrátí s tím, že mu pak zaplatí, pokud by to stálo víc. A Pán příběh zakončuje otázkou na chytrého zákoníka: „Kdo z těch tří, myslíš, byl bližním tomu, který upadl mezi lupiče?“ On řekl: „Ten, který mu prokázal milosrdenství.“ Ježíš mu řekl: „Jdi a jednej také tak.“ K tomu jedna otázka ode mne. Koho představuje milosrdný Samařan? Správná odpověď - Pána Ježíše!

Proč má Bůh větší zalíbení v prokazování milosrdenství než v obětech a proč je poznání Boha nad zápalné oběti? Inu, proto, že milosrdenství je Boží atribut, který mohou jako lidskou ctnost vyjadřující Boha vykázat i lidé. Boží milosrdenství jde totiž ještě hlouběji než láska. Když Bůh prokazuje milosrdenství neboli se smilovává, zasáhne to člověla více a hlouběji, než když je"jen" milován. Podívejme se znovu výše na reakci lidí, kteří byli svědky vzkříšení syna té vdovy. Všech se zmocnil strach, oslavovali Boha a říkali: „Veliký prorok povstal mezi námi“ a „Bůh navštívil svůj lid.“

Milosrdenství je jednou ze čtyř podpěr/nohou Božího trůnu, který stojí na spravedlnosti a právu a na milosrdenství a pravdě. A Bůh chce, aby Jeho děti raději prokazovali milosrdenství, než hřešily, což znamenalo nutnost oběti; aby raději poznávaly Boha a žily (J 17:3), než aby Bohu obětovaly zápalné oběti!

A Jakub (2:13), bratr Páně jde ještě dál a říká: Neboť soud bez milosrdenství je pro toho, kdo neprokázal milosrdenství; milosrdenství přemáhá soud/se chlubí proti soudu. To znamená, že Bůh, který chce milosrdenství, bude bez milosdenství soudit ty, kteří milosrdenství neprokázali. Ale ti, kteří se budou moci před Bohem prokázat/chlubit milosrdenstvím svým milosrdenstvím soud přemůžou! Ekumenický překlad říká: Ale milosrdenství vítězí nad soudem.
Kraličtí tento verš přeložili takto: Nebo odsouzení bez milosrdenství [stane se] tomu, kdož nečiní milosrdenství, ale chlubíť se milosrdenství proti odsudku.

Kéž se nad námi Bůh smiluje a dá nám poznat význam Jeho milosrdenství vůči nám, aby nás motivovalo k prokazování milosrdenství lidem kolem nás. Amen.

Tož tak.


Podobná témata

Zamyšlení

"Boží milosrdenství" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Boží milosrdenství (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 30. říjen 2010 @ 00:08:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
oprava: V polovině třetího odstavce odspodu - ... zasáhne to člověka více a hlouběji, ... Omlouvám se za nedostatečnou kontrolu před odesláním.

w.



Re: Boží milosrdenství (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 31. říjen 2010 @ 13:51:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezký článek, Willy. 

K tomu Jk 2,13. Celá kapitola se věnuje nešvarům v některých sborech, kdy si někteří byli rovnější, tj. některým bylo kvůli jejich bohatství či společenskému postavení dopřáváno privilegií na úkor těch ostatních. Chápu to správně, že tam nejde o spásu ze skutků ale o to, co se píše podrobněji dále a co lze shrnout veršem 2,17, tj víra bez skutků je mrtvá?



Re: Re: Boží milosrdenství (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 31. říjen 2010 @ 14:35:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
jak vidím, mnozí mají stále stejny problém. Jakub 2,21: Událost na kterou Jakub ukazuje se stala (1Moj.22,) asi dvacet let potom, co byl Abrahám ospravedlněn vírou (1 Moj. 15,6).
Jestli někdo "pouze" čte a nepřemýšlí nad čteným textem, zpravidla špatně pochopí Písmo. Od té doby, co to Jakub napsal to je velmi mnoho věřících, kteří pouze čtou, ale nepřemýšlejí a nerozumějí Písmu. Jakub neruši ospravedlnění vírou, ale pouze ho potvrzuje.


]


Re: Re: Re: Boží milosrdenství (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 31. říjen 2010 @ 15:21:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,

jak vidím, mnozí stále mají stejný problém - komentují něco, aniž by si to přečetli. Doufám, že Písmo čteš pozorněji.


]


Re: Re: Re: Re: Boží milosrdenství (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 31. říjen 2010 @ 16:05:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak vysvětli, co konkrétně jsi chtěl svou poznámkou říct. Většinou když někdo uvede tento verš, tak tím chce poukázat na ospravedlnění ze skutků.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Boží milosrdenství (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 31. říjen 2010 @ 16:25:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Chápu to správně, že tam nejde o spásu ze skutků ale o to, co se píše podrobněji dále a co lze shrnout veršem 2,17, tj víra bez skutků je mrtvá?

Ptal jsem se autora, který tu pasáž zmínil, jestli souhlasí s mým pochopením, že tam nejde o ospravedlnění (spásu) ze skutků, ale že Jakub přechází od nešvarů v tehdejších sborech k jádru kapitoly, tj. že víra bez skutků je mrtvá. Jsme zdarma ospravedlněni vírou, ale kdo tvrdí, že má víru, a nemá skutky, lže ostatním nebo i sobě.

Jen můj dotaz je přece naprosto zřejmý i bez vysvětlování. A ten verš uvedl jako první Willy - já jsem si jen pozorně přečetl jeho článek a chtěl se v jednom bodě ujistit, že tomu rozumíme stejně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží milosrdenství (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 31. říjen 2010 @ 17:28:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakub především píše židům v rozptýlení. A tito židé měli představu, že když uvěřili, již nemusí nic dělat. A právě proto je Jakub napomíná příběhem Abraháma a jeho ospravedlněním z víry, která se potom projevila i skutkem. Ale až skoro po dvaceti létech. Mezitím měl sice Abrahám plno skutků, ale za ty ho nikdo nechválil.
Podobně lotr na kříži, jeden skutek víry a byl spasen. Zeptáš-li se jaký skutek učinil? Vyznal Pána veřejně tváří v tvář smrti své.
 PS: U Jakuba se dá ještě doložit souvislost s velkým bohatstvím některých židů a jejich neochotou pomáhat bratřím v nouzi.


]


Re: Re: Boží milosrdenství (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 31. říjen 2010 @ 17:32:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chápeš to správně, Slávku.

Samozřejmě, že se nejedná o ospravedlnění/spásu ze skutků. Jde o víru, která má skutky v tomto případě právě v podobě prokázání milosrdenství - ne, aby byl člověk spasen, nýbrž aby se skrze již spaseného člověka, tj. v jeho jednání, ukázal charakter Boha, Jenž je tak skrze člověka vyjádřen. Milosrdenství je sice prokázáno člověkem - Božím dítětem, ale jeho zdroj a původ je v Bohu a Jeho milosrdenství. Tak jako Bůh chce, abychom byli dokonalí (Mt 5:48) a svatí (Lv 19:2, 1P1:16), tak také chce, abychom byli milosrdní (L 6:36). Budou-li pak před soudnou stolicí Kristovou nalezeny nějaké věci, které by nemluvili zrovna v náš prospěch, podívá se Pán na to, jestli jsme byli milosrdní a toto naše/námi prokázané milosrdenství se bude moci chlubit proti případnému odsudku. Tož tak.

standa


]


Re: Re: Re: Boží milosrdenství (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 31. říjen 2010 @ 19:56:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No tak to se shodneme. Teď mi ještě vysvětli, co se Leonetovi zase nelíbilo na té mojí poznámce:-) Ach jo.


]


Re: Re: Re: Re: Boží milosrdenství (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 31. říjen 2010 @ 20:02:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obávám se, že ti to nevysvětlím. Možná se obával, že Jakuba chápeš špatně, ale když se ukázalo, že nikoliv, mohl se o tom zmínit. Třeba tak ještě učiní,:-)


]


Re: Boží milosrdenství (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 11:27:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pánbůh zaplať za hezký příspěvek.
Tož tak. :o))))))))))))



Re: Boží milosrdenství (Skóre: 0)
Vložil: Nepřihlášený v Pátek, 20. březen 2015 @ 16:01:04 CET



Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy