Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Stanislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 233, komentářů celkem: 430145, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 489 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116937565
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Listy církvím.
Vloženo Pátek, 15. duben 2011 @ 20:05:24 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal flame

V Novém Zákoně máme dvě skupiny sedmi listů církvím, první napsal Pavel a druhou Jan. První skupina popisuje Církev za normálních okolností, druhá mluví o Církvi, kdy už její stav není normální. Sedm Pavlových listů se týká normálního života v Církvi, ale Církev brzy upadla a její stav už byl nenormální. Proto píše Jan ve druhé a třetí kapitole Zjevení posledních sedm novozákonních dopisů. Ukazují nám, jak Pán Bůh jedná s padlou Církví. Uvědomte si, že odpadnutí, které dnes vidíme, začalo už pře smrtí Pavla, Petra a Jana. Vždyť Pavel píše Timoteovi, že se od něho odvrátili všichni v Asii (2Tm 1,15). Ve Zjevení 2 a 3 kap. nám Pán ukazuje cestu, po níž máme jít. V tomto zamyšlení se chci věnovat pouze jedné skupině lidí: „ti, kdo si říkají Židé“.

Církev ve Smyrně.

Z církevních dějin můžeme vidět, že jak v apoštolských dobách, tak i později byla Církev vystavena těžkému pronásledování. Zastavím se u jedné části listu. Zjevení 2,9: …vím, jak tě urážejí ti, kdo si říkají židé, ale nejsou.

Tito zde zmínění Židé nejsou světové židovstvo, ale Židé v Církvi. Pán zde mluví o Židech uvnitř Církve, od nichž vychází pronásledování. Kdo to jsou tito Židé, kteří urážejí Církev? Pro pochopení si musíme všimnout rozdílů mezi Židovstvím a křesťanstvím.

Židovství je náboženství svázané se zemi chrámem z kamenů a zlata, nařízeními a zákony, psanými černé na bílém, které zprostředkovávají kněží. Poslušným se slibuje pozemské blaho. Židé byli ctiteli Hospodina a chrám byl místo, kde ho uctívali.

V Novém Zákoně tomu tak není. Zvláštním znakem Církve je, že nemá místo k uctívání Hospodina, nemá žádný chrám, protože my věřící jsme sami chrámem. Efez. 2,21-22. Kdekoliv jsme, nosíme prostě své místo k uctívání Boha s sebou. Židovství zná jen hmotný chrám, křesťanství jen chrám duchovní.

Někteří lidé říkají: Když už nemáme ten nádherný chrám, postavme si aspoň nějakou církevní budovu. Jenže Církev žádnou takovou budovu nepotřebuje, Bůh přebývá v lidském srdci, ne v nějaké lidmi postavené budově. V křesťanství přebývá Bůh v člověku, v židovství v chrámu. Mnozí se domnívají, že můžou Pána Boha uctívat jen na nějakém k tomu určeném místě. Pro Židy hraje ústřední budova klíčovou roli.

Kdo tedy jsou ti Židé v Církvi? Ti, kdo chtějí do církve vnést myšlenku zvláštního místa k uctívání Pána Boha.

Vedle chrámu hraje v židovství velkou roli Desatero a množství předpisů, které řídí život věřících. My víme, že Pán Bůh dal Zákon na usvědčení člověka z hříchu. Normou pro praktický život je v židovství něco mrtvého, něco vnějšího.

Zákon v křesťanství není napsán na kamenných deskách, ale na lidských srdcích, a to je ten Zákon Ducha života ve mně. Duch Svatý ve mně přebývá a On sám je mým zákonem.

V židovství jsou psané vnější zákony a předpisy, křesťanství žádné vnější předpisy nemá. Ačkoliv mnohé křesťanské církve mají mnoho psaných zákonů, pravidel a předpisů, s křesťanstvím to vlastně nemá nic společného. V praktickém životě se řídíme vnitřní normou.

Církev ve Smyrně byla pronásledovaná, protože ti, kdo se nazývali Židy, jí vnucovali vnější židovské předpisy.  

Obyčejní Židé se nesměli k Pánu Bohu pod trestem smrti přiblížit. Plně byli závislí na prostředníkovi – knězi, který byl jejich zástupcem. Lid je pozemský a může se zaměstnávat jen pozemskými věcmi a žít ve světě. Kněží ale museli být duchovní a pečovali o duchovní věci. Žid sice měl povinnost donášet do chrámu ovce a voly, ale obětování a služba Hospodinu byly záležitostí kněží.

V křesťanství je to jiné. Pán Bůh neočekává od nás jen hmotné dary. Čeká, že my sami budeme přicházet přímo k němu. Už není třeba žádného prostředníka.

Jak mohly znět urážky z úst Židů ve Smyrně? Když kdekdo bude moci křtít, lámat chleba, konat všecku církevní službu a sloužit duchovními dary, pak to bude úplný zmatek. To bude hrůza. Záleželo jím na tom, aby vznikla třída prostředníků.  


Velká část současného křesťanství se přizpůsobila židovství. Židovským kněžím odpovídají páteři, pastoři, duchovní a leckde i kněží. A tato třída se stará o duchovní věci. A to jediné, co očekává od údu své církve, jsou hmotné dary. My, ostatní obyčejní věřící se můžeme věnovat jen pozemskému zaměstnání a jak srdce ráčí. Nezapomínejte ovšem, že Církev nemá žádné pozemské údy. V Církvi je každý duchovní. Tady musíme říct s plným důrazem: Jestliže v nějaké církvi jen hrstka lidí pečuje o duchovní věci, je to úpadek.

Panuje mylná domněnka, že čím více se bude tato třída „duchovních“ odlišovat od obyčejných věřících, tím více důvěry bude požívat v duchovních věcech. Dospělo to až do takových absurdit, že se například katoličtí kněží nesměji ženit. To však nemá s křesťanstvím nic společného. Podle Nového Zákona Pán Bůh od nás požaduje, abychom se oddali celým svým tělem. Pánu však musí sloužit každý. A světskými a pozemskými věcmi se zabýváme jen do té míry, do jaké je to nezbytně nutné pro naše živobytí.

Židé slouží Pánu Bohu s velmi konkrétními představami. Vyhlížejí pozemské, hmotné požehnání. Boží zaslíbení pro Izrael také tyto hmotné „odměny“ obsahuje. Mají být mezi národy světa hlavou, nikoliv ocasem. 5M 28. Avšak první zaslíbení pro křesťany je spojeno s vybídnutím, abychom na sebe vzali Kristův kříž a následovali ho. Křesťanství neučí, že budeme mít vždy dobrý výdělek.

Žel i dnes najdeme v křesťanství jak hmotné chrámy, tak zákony, kněze – prostředníky i slibování pozemského dobra.   

Ještě jednou zopakuji: Zjevení 2,9: …vím, jak tě urážejí ti, kdo si říkají židé, ale nejsou, nýbrž je to synagoga satanova. Tato hodně silná slova, které Pán použil, mají zdůraznit, že Židé, o nichž se zde mluví, vnášejí do církve synagogu. Křesťanská synagoga nemůže být, znamenalo by to přístup židovství do Církve. Abychom se od židovského smýšlení oddělili, potřebujeme od Pána Církve velkou milost.


Podobná témata

Zamyšlení

"Listy církvím." | Přihlásit/Vytvořit účet | 27 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 16. duben 2011 @ 13:59:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ahoj flame,

díky za zajímavý článek. Vybral jsi jednu ze sedmi církví - církev pronásledovanou a jednu ze dvou církví, jimž Pán Ježíš Kristus nepřikazuje činit pokání. Není bez zajímavosti, že ta druhá církev má také potíže se Židy. Je jí církev ve Filadelfii - církev obnovovaná, vyznačující se podle jména svého města bratrskou láskou. Té říká Pán ve Zjevení 3:9 Hle, dávám ti ze synagógy Satanovy ty, kdo o sobě říkají, že jsou Židé, a nejsou, ale lžou. Hle, způsobím, že přijdou a pokloní se před tvýma nohama; a poznají, že Já jsem si tě zamiloval. Postavení církve ve Filadelfii je tedy jiné ve vztahu ke lživým Židům. Jsou církvi Pánem dáváni coby nepřátelé jako podřízení/poddaní, kteří navzdory tomu, co si mysleli, zjistí, že Pán si zamiloval ty, jimiž možná pohrdali a nepřiznávali jim pravost jejich víry. Vím, o čem mluvím. Zažil jsem obojí - i Smyrnu i Filadelfii a falešné lživé Židy v nich i mimo ně, jejich pronásledování i náznak jejich budoucího podřízení Pánem pravým a vítězným věřícím.

Jinak církev ve Smyrně má zaslíbenu korunu/věnec života, pokud bude věrná až na smrt, tzn. pokud zachová věrnost Pánu, i kdyby to věřícím přineslo mučednickou smrt. Církev ve Filadelfii už korunu má, ale může o ni přijít, pokud nebude pevně držet to, co má (od Pána) a na co lživí Židé nejvíce útočí.

Takže ano, jak píšeš: církev ve Smyrně a my s ní potřebujeme především Boží milost, hodně milosti, která je díky Bohu spolu s Jeho milosrdenstvím dostupná (He/Žd 4:16) a dostatečná (2K 12:9). A církev ve Filadelfii potřebuje především Boží milosrdenství, aby vytrvala a udržela si to, co do Pána dostala (1K 7:25) a obě potřebují samozřejmě obojí - milost i milosrdenství, které spolu s pokojem přeje apoštol Pavel v úvodu obou listú Timoteovi a tím všem jednotlivým věřícím i všem věřícím dohromady. Církvím psal Pavel v úvodu takřka vždy milost a pokoj, ale jednotlivě přidává milosrdenství, vědom si podle vlastní zkušenosti potřebnosti Božího milosrdenství pro zachování věrnosti Bohu.

Kéž se nad námi Bůh smiluje a daruje nám v pravý čas tolik potřebnou milost ku pomoci, která stačí na všechno, k čemu nás povolal, i milosrdenství, které s důvěrou před Jeho trůnem milosti přijímáme, abychom vytrvali a zůstali Bohu věrní až do konce. Amen.

Tož tak.

willy





Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Sobota, 16. duben 2011 @ 16:35:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy jak mám rozumět tvým slovům

"abychom vytrvali a zůstali Bohu věrní až do konce. Amen."

Jednou tady razíš, že kdo jednou byl zapečetěn tak už nemůže padnout a teď, aby vydržel až do konce? Jaké vydržet, když už je hotovo? To se ptám bez srandy a sarkazmu.

rastan



]


Re: Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 16. duben 2011 @ 16:49:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
rastane,

píšeš:

Jednou tady razíš, že kdo jednou byl zapečetěn tak už nemůže padnout ...
To mi přičítáš něco, co jsem ani nenapsal, ani si to nemyslím!:-( V článku "Boží pečeť" nic takového není!:-(

Jaké vydržet, když už je hotovo? Vydržet, vytrvat v tom, co je hotovo, ne když je hotovo! Opět si něco popletl!:-(

Takže bez srandy a sarkazmu - co je s tebou, co se ti stalo, rastane?

willy


]


Re: Re: Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Sobota, 16. duben 2011 @ 20:49:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tato otázka mě k tomu vedla

"Někoho může napadnout i otázka - a může Bůh odstranit svou pečeť sám? Tomu odpovím hned: ano, může, ale neudělá to, poněvadž nechce!"

Bůh chce, aby všichni došli spásy, ale je tady někdo kdo nechce - ďábel a člověk, který mu podlehne. Může podlehnout věřící? Mě Písmo varuje a také na příkladech ukazuje, že může. Pak už to není o chtění či nechtění Boha, ale o spravedlnosti, která dopadne na člověka plnou tíhou. Bez Krista - přímluvce není řeč o spáse.

Co je se mnou? Ano, mám krizi, protože moje nejbližší osoba mě označila za zákonického padoucha, za toho, který se ospravedlňuje skutkem, který nevěří v oběť Kristovu, který hledá svoji spravedlnost, který se na všechny kolem dívá "z pozice neomylnosti" atd. Co je však zajímavé, stejná osoba tady z pozice "omylnosti" psala o tom, že mě a mým bratrům musí otevřít oči, k tomu tato osoba dostala pověření od samotného Boha. Pak přišlo pokrytecké chování, tajnosti a to vše bez omluvy a s úsměvem na tváři. Nepomohlo psaní a ujišťování, že desatero a nejen ono, ale i ostaní příkazy plynoucí s evangelia, jsou pouze měřítkem chování, aby člověk věděl co je dobré a co zlé. Pavel to napsal jasně - bez zákona není chřích a zákon byl přitvrděn
Římanům 3:20  Protož z skutků Zákona nebude ospravedlněn žádný člověk před obličejem jeho; nebo skrze Zákon přichází poznání hřícha.
21  Ale nyní bez Zákona spravedlnost Boží zjevena jest, osvědčená Zákonem i Proroky,
22  Spravedlnost totiž Boží, skrze víru Ježíše Krista, ke všem a na všecky věřící.
23  Neboť není rozdílu. Všickniť zajisté zhřešili, a nemají slávy Boží.
24  Spravedlivi pak učiněni bývají darmo, milostí jeho, skrze vykoupení, kteréž se stalo v Kristu Ježíši,
25  Jehožto Bůh vydal za smírci, skrze víru ve krvi jeho, k ukázání spravedlnosti své, skrze odpuštění předešlých hříchů,
26  V shovívání Božím, k dokázání spravedlnosti své v nynějším času, k tomu, aby on spravedlivým byl a ospravedlňujícím toho, jenž jest z víry Ježíšovy.
27  Kdež jest tedy chlouba tvá? Vyprázdněna jest. Skrze který zákon? Skutků-li? Nikoli, ale skrze zákon víry.
28  Protož za to máme, že člověk bývá spravedliv učiněn věrou bez skutků Zákona.
29  Zdaliž jest toliko Bůh Židů? Zdali také není i pohanů? Ba, jistě i pohanů,
30  Poněvadž jeden jest Bůh, kterýž ospravedlňuje obřízku z víry, a neobřízku skrze víru.
31  Což tedy Zákon vyprazdňujeme skrze víru? Nikoli, nýbrž Zákon tvrdíme.

Proto jsem háklivý na řeči o jistotě spásy, o nemožnosti ztráty spásy a další řečičky, ale s "novým duchem" nepřichází "lepší" člověk, ale opačně. Tomu nerozumím, rozumíš?
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 16. duben 2011 @ 23:36:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já ti rozumím, rastane.

Pravdou však je, že s novým D/duchem (Božím Svatým v našem duchu) ve skutečnosti přichází spíše rozčarování, prozření a zklamání ze sebe samého, což člověka vede k odložení starého člověka a oblečení toho nového podle Ef 4:22-24 že totiž máte odložit toho starého člověka, který žije podle dřívějšího způsobu života a hyne v klamných žádostech, obnovovat se/být obnovováni duchem své mysli a obléknout toho nového člověka, který byl stvořen podle Boha ve spravedlnosti a svatosti pravdy. Jistotu spásy nemůže mít člověk, u něhož tohle neproběhlo.

Já se v poslední době těším z Izaiáše, který zjevuje Krista kromě jiného jako Soudce, Zákonodárce a Krále, který nám vládne tak, že nás soudí, vkládá do našeho nitra své zákony a panuje nad námi tak, že o nás pečuje, zaopatřuje nás a chrání nás proto, aby nás zachránil.

Iz 33:22 Neboť Hospodin je náš soudce, Hospodin je náš zákonodárce; Hospodin je náš král, on nás zachrání.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: flame v Sobota, 16. duben 2011 @ 18:55:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj willy,
díky za doplnění, ale po pravdě jsem očekával daleko větší a nesouhlasné reakce. Podle dosavadního mlčení, to vypadá, že všichni souhlasí a nemají k danému výkladu co doplnit, případně nesouhlasit.
Buď souhlasí, anebo se ani neodváží cokoliv namítnout.


]


Re: Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Sobota, 16. duben 2011 @ 20:15:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj flame
Myslím, že účel ten článek splní, i když nebudou námitky, ale přečte si ho třeba jen jeden člověk a donutí ho, se nad tím zamyslet.
Čím méně odporu, tím více souhlasu.

Jen více článků nevyvolávajících nenávist, ale zamyšlení.

Fera


]


Re: Re: Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 16. duben 2011 @ 23:14:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 16. duben 2011 @ 22:40:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak nám přibyl další člověk v Církvi, pro kterého znamená "Žid" urážlivé označení člověka.



Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 16. duben 2011 @ 22:58:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že je tu v mnoha překladech problém s nerozlišováním slov Žid a žid. Vždyť Pavel i Jan byli Židé až do smrti.


]


Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: flame v Sobota, 16. duben 2011 @ 23:24:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, buď jsi nepochopil o čem v článku hovořím, anebo nechápeš podstatu Písma, pravý Izraelita je ten, kdo je obřezán v srdci. Ne na těle.



]


Re: Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 17. duben 2011 @ 07:51:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš flame, já jsem právě včera viděl film Meč spravedlnosti (o pronásledování Židů/židů ve Španělsku v XV. století, tak to na mě nějak padlo).
Jednoduše, ve tvém článku mi chybělo několik marginálních vět.
Např. ne všichni Židé/židé jsou satanova synagoga.
Židé mohou v Církvi být a nemusí se stát Čechy, Řeky aj.
židé mohou v Církvi být a nemusí se stát katolíky, pravoslavnými, protestanty....

neboť křesťanství NENÍ náboženství, ale učednický vztah k jednomu Jedinému židovskému Rebbemu, a tudíž stojí nad náboženstvími, jako jsou právě ten protestantismus, charismatismus anebo judaismus.
Člověk může být židem a křesťanem (nemůže být mitnagim, jelikož křesťanství odmítá tradicionalismus), stejně tak může být Asyrským pravoslavným a zároveň křesťanem (nestoriáni odmítají modly; pod vlivem islámu). Tak tohle mi v článku chybělo.


]


Re: Re: Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: flame v Neděle, 17. duben 2011 @ 10:38:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
až teď jsem si uvědomil, že jsem se v článku nevyjádřil přesně, verš ze zjevení 2,9 hovoří jasně, "vím, jak tě urážejí ti, kdo si říkají židé, ale nejsou." Možná jsi nepochopil správně tato slova Pána Ježíše. Především se nejednalo o skutečné Židy podle těla, obřezané na těle, "říkají si židé". To nebyli židé podle obřezání, ale ti z pohanů, kdo se povyšovali nad ostatními a odvolávali se na židovské praktiky a tím, že je chtěli dodržovat, se činili lepšími, než ostatní bratři. 
Stejný princip platí v jakékoliv církví, kdekoliv na světě. Chce-li někdo do Církve vnášet určité židovské prvky uctívaní Boha, je zařazen do této kategorie "ti, kdo si říkají židé".  
Tito zmínění židé nemají nic společného s Židy podle těla.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Neděle, 17. duben 2011 @ 19:52:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím flame, že jsi to vystihl dobře. Pavel toto vytýká galatským, kteří se chtěli obřezávat, dodržovat židovský kalendář svátků atd. Ale nejde kategoricky říci, zda to byli Židé podle těla nebo pohané. Ono před Bohem už to nemá takový význam, v Kristu jsme si všichni rovni, my z pohanů či Židé a kdo se chtěl nebo chce ospravedlnit zákonem vypadl z milosti.
rastan



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: flame v Pondělí, 18. duben 2011 @ 16:40:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
co jsem neuváděl v článku, je možná důležitější pro ty, kterým je to, co jsem psal jasné. Jak píše Pavel: začali jste milosti a chcete pokračovat nějakými pravidly? Všimni si, že v těchto sedmi posledních dopisech církvím není o některých oblastech života křesťanů ani slovo. Jako ostatně ve všech Janových dopisech a evangeliu.


]


Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 16. duben 2011 @ 23:06:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za další povedený článek. Jen bych poopravil jedno tvrzení:


V křesťanství je to jiné. Pán Bůh neočekává od nás jen hmotné dary. Čeká, že my sami budeme přicházet přímo k němu. Už není třeba žádného prostředníka

Řekl bych, že jde jen o zkratkovité vyjádření, ale Písmo říká:

Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví v určený čas.

To jen kdyby to náhodou četl nějaký kolemjdoucí;-)




Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: flame v Sobota, 16. duben 2011 @ 23:22:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
pokud kolejdoucí bude vytrhávat jednotlivá tvrzení z jejich souvislostí, tak takovému se těžko něco vysvětli. Souvislost v článku je přece jasná, tímto prostředníkem jsou myšlení lidé, kteří říkají, že jsou prostředníkem mezi člověkem a Bohem. A myslím tím především lidi v církvích.


]


Re: Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 16. duben 2011 @ 23:32:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vím, že tím jsou myšleni lidé a právě proto jsem vybral pasáž, kde se píše "člověk Kristus Ježíš." On my tam tenhle aspekt tak nějak chybí. My totiž také potřebujeme kněze - toho nejvyššího (viz Žd 7. kapitola). Chápu, že jsi se rozhodl koncipovat nějak svůj článek, který se mi opravdu líbí, ale tohle mi tam prostě chybí - otázka vkusu. Ale jestli ti můj komentář nějak vadí, pak se omlouvám. Myslel jsem to opravdu jen jako doplnění - nic víc.


]


Re: Re: Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: flame v Sobota, 16. duben 2011 @ 23:36:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevadí, ale souvislost v článku je jednoznačně o lidech, kteří si říkají židé a snaží se o ty věci, které uvádím zavést do života v Církvi.


]


Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 18. duben 2011 @ 06:39:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,"...


Slávku,
nezlob se, i tohle vnímám od tebe jen jako zkratkovité prohlášení - povrchní, bez hloubky. Od tebe čekám víc, máš na to.

Když se zamyslíš nad smyslem celého místa, tak se vztahuje pouze k lidské spáse.
Jen zde platí, že máme jen jednoho prostředníka spásy
.
Mimo Krista není spásy. Jenom Kristus je naším prostředníkem pro spásu, jen on nás může spasit.


V jiných věcech můžeme mít (a také máme) prostředníků bezpočet. Vždyť zástupnost je prvním a nejdůležitějším znakem křesťanství!

přece každý, kdo přináší evangelium jiným, zprostředkovává dar víry, se tímto stává také prostředníkem.


]


Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 18. duben 2011 @ 07:25:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,"...


Slávku,
nezlob se, i tohle vnímám od tebe jen jako zkratkovité prohlášení - povrchní, bez hloubky. Takto vytržené z kontextu je to jen fráze, zde sice často citovaná, ale bez ducha. Od tebe čekám víc, máš na to.


Když se zamyslíš nad smyslem celého místa, tak se vztahuje výlučně jen k lidské spáse.
Jen zde platí, že máme jen jednoho prostředníka spásy
.
Mimo Krista není spásy. Jenom Kristus je naším prostředníkem pro spásu, jen on nás může spasit.


V jiných věcech však můžeme mít (a také máme) prostředníků bezpočet. Vždyť zástupnost je prvním a nejdůležitějším znakem křesťanství, vyjádřením blíženecké lásky!

přece každý, kdo přináší evangelium jiným, zprostředkovává dar víry, se tímto stává také prostředníkem.


]


Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 17. duben 2011 @ 15:18:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Díky, hezký článek. Taky nebudu oponovat ale souhlasit.

  Pár z těch věcí v článku jsem zažil.

  Zažil jsem, když se křesťanská církev snažila jako občanské sdružení sepsat stanovy. Několik nejaktivnjších lidí v církvi se snažilo, přemýšlelo, sepisovalo paragrafy, diskutovalo, doplňovalo, vylučovalo, přepisovalo, opravovalo, kompilovalo, ... Výsledkem byly zcela nové stanovy a zhruba dva až tři roky ztraceného času. Stanovy pak skončily na smetišti dějin, jelikož se OS transformovalo na církev a stanovy tak nebyly potřeba.

  Taky mne fascinovalo, jak se lidé upínali k budově, k tomu, jaké zlaté časy nastanou, až ... (se pronajme budova, koupí se budova...). Pak se budova pronajala a situace církve se nezměnila: Lidé zůstali s pronájmem budovy úplně stejní, jako před tím, když si pronajímali sál jen na pár hodin. Kupodivu zůstali lidé úplně stejní ve chvíli, kdy si církev budovu koupila.

  O charizmatických poutních místech ani nemluvě.

  Upínání se na "služebníky" a "duchovní" vidím podobně. Legrační třeba slyšet: "Toto je náš duchovní". Vždycky mne napadalo, co jsou ti ostatní v církvi, když ti jedni jsou "duchovní". Ti ostatní pak jsou asi v lepším případě "neduchovní", v horším duševní a v nejhorším nejspíš tělesní.



Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 18. duben 2011 @ 11:08:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duchovní je taková universální slovo kterým se můžeme vyhnout konkrétnímu označení jako je biskup, kněz, pastor nebo reverend. Pokud ho někdo používá zrovna k tomuto účelu tak to může vypadat někdy i humorně.


]


Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: flame v Pondělí, 18. duben 2011 @ 16:33:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
hezký závěr, a občas jsem se setkal i s takovou vychytralostí, že neříkají co jsou ti ostatní, ale z titulu své výlučností ve službě vytvářejí nenápadně dojem, že ti ostatní ještě nedorostli.
Vzhledem k tomu, že jsem měl svého času možnost několik let pozorovat starší z celého bývalého československa, v jedné nejmenované denominaci, můžu zodpovědně říct, na prstech jedné ruky, a spíše ti skutečně duchovní ani zpravidla nebyli staršími ve svých sborech. 
Autor tohoto výkladu se zmiňuje, že andělé těchto sedmi sborů nemusí nezbytně patřit mezi starší.  


]


Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 18. duben 2011 @ 11:05:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vy máte takový pocit že by Bůh círve ve Zjevení svatého Jana odsoudil a zatratil ? Mně to připadá tak že je s láskou a trpělivostí napomíná, varuje a ukazuje jim jejich chyby. Zvlášť pochválil a oslavil tu ve Filadelfii. Hodnocení a rady tohoto druhu bych na Vašem místě raději přenechal Bohu. Zvlášť pokud odsuzujete druhé za to že žijí v celibátu. Přečtěte si co o tom řekl Pán Ježíš i svatý Pavel, všechna ta naléhavá doporučení která tenhle stav jednoznačně upřednostňují před manželstvím. V tom vidí svatý Pavel jen východisko z nouze pro ty kteří žít v celibátu nedokáží. Napište raději jaké máte s celibátem zkušenosti u Vás. Kolik lidí se vzdalo manželství a sexu kvůli Bohu.
Zajímavé je že čím méně někdo uznává lidské prostředníky tím více se často pokouší sám dělat prostředníka druhým. Posuzovat jejich myšlenky i skutky a říkat jim co mají a nemají dělat. Možná je to jeden z důvodů proč máme stromy poznávat podle toho jaké nesou ovoce.
Zajímavé je že Bůh jak se zdá nazývá biskupy těch 7 církví svými posly a volá je ke zodpovědnosti. Neříká že mají odstoupit nebo že se mají ovečky proti svým pastýřům vzbouřit a vypovědět poslušnost.



Re: Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: flame v Pondělí, 18. duben 2011 @ 16:22:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím, nemám ponětí o čem píšete. Tento článek vykládá pouze jeden verš, takže po pravdě nechápu oč vám jde.


]


Re: Listy církvím. (Skóre: 1)
Vložil: salom v Úterý, 19. duben 2011 @ 12:43:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj chvala Panu ,ze je mezi zidy brobuzeni a po staleti pronasledovani "krestanu" poznavaji sveho messiase Jesuhu. Bez pohanskych velikonoc a vanoc.-)     A nez vejde plny pocet naroubovanych pohanu bude spasen Israel. Momentalne je ve svete kolem 150 ooo znovuzrozenych messiaskych zidu. Probuzeni ,ktere se da srovnavat s rannou cirkvi,nez ji pohltila a pohanskyma svatkama "preroubovala" svetska cirkev.     Shalom



Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy