Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 209, komentářů celkem: 429750, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 564 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

gregorios777
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116639794
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Odpuštění.
Vloženo Úterý, 28. červen 2011 @ 22:06:13 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Jestliže pak budeme vyznávat hříchy své, věrný je Bůh a spravedlivý, aby nám odpustil hříchy a očistil nás od všeliké nepravosti. 1 Jan 1,9.

Tak praví slovo Boží o odpuštění. A celý rozdíl mezi člověkem skutečně věřícím a nevěřícím je ten, že člověk opravdu věřící se těší z jistoty, že jeho hříchy jsou skutečně odpuštěny, zatím co křesťan podle jména stále jen prosí za odpuštění hříchů, ale nikdy nedochází jistoty, že mu bylo vskutku odpuštěno. Ukáži vám názorným příkladem, komu se takový člověk podobá.

Dejme tomu, že by můj chlapec něco provedl v mé nepřítomnosti, co se mi nelíbí. Když se vrátím domů řekne mi: „Tatínku, prosím, odpusť mi, dopustil jsem se v tvé nepřítomnosti zlého skutku a jednal jsem proti tvému zákazu.“ Vidím při svém chlapci známky skutečného pokání a pravím: „Je mi líto, že jsi to udělal, ale těším se z toho, že ses k tomu přiznal. Odpouštím ti.“

Chlapec odchází spokojen, neboť mu bylo odpuštěno. Ale příštího dne opět přijde a zase říká: „Tatínku, prosím tě, odpusť mi, dopustil jsem se v tvé nepřítomnosti zlého skutku a jednal jsem proti tvému zákazu.“

Odpovím mu: „Synu, což jsem ti neodpustil už včera?“

„Zajisté tatínku, ale přál bych si, abys mi to odpustil opět.“

„A proč chceš, abych ti to znovu odpustil?“

„Protože nemám jistotu, že jsi mi skutečně odpustil…“

Nevidíte, jak zneucťující pro toho otce by bylo takovéto stále prošení za odpuštění? Vždyť by to byl projev naprosté nedůvěry v otcovo slovo. Právě takovým projevem nedůvěry a zlehčením slova Božího je i to, když někdo stále kajícně prosí za odpuštění hříchů a stále se v zármutku vrací k své hříšné minulosti. Pořád se bije v prsa a vzdychá: „Má vina, má vina!“ a nikdy nedochází jistoty, že jeho viny jsou odpuštěny. To proto, že nevěří ve slovo Boží, které nás vede k jistotě. Písmo nás učí, abychom se v plné důvěře spolehli na prohlášení Boží. Jestliže nám Bůh odpustil, pak je otázka naší hříšné minulosti zcela vyřízena. Byli jsme vzbouřenci proti Bohu. Ale Bůh nás přijal na milost. Tím je celá naše hříšná minulost jako rebelů jednou provždy zahlazena.
Nyní jsme dítky Boží a můžeme se radovat ze svého nového postavení před Bohem. A můžeme říci s apoštolem“ „Kdo bude žalovat na vyvolené Boží, když sám Bůh nás ospravedlnil?“ (Ř 8,33) Jsme-li ospravedlněni před nejvyšší soudní instanci, kdo nás znovu obžaluje?

Avšak, drahý příteli, jestliže ti ještě nebylo odpuštěno, nechtěj ani usnout, dokud se tak nestane. Uspořádej si tuto záležitost věčnosti podle slova Božího! Bůh ti nabízí odpuštění hříchů skrze víru v Krista, který za tebe dostiučinil Boží spravedlnosti. Přijmeš-li je, a to tak, že se s plnou důvěrou spolehneš na Boží prohlášení o Kristu, ihned vstoupí do tvého srdce jistota, že ti bylo odpuštěno, že tvoje hříšná minulost je smazána a že jsi dítkem Božím.

Ovšem i jako dítko Boží budeš ještě hřešit a bude potřebí vždy znovu prosit za odpuštění. Zde ovšem již nejde o to, abys byl jako hříšník přijat na milost, neboť již jsi u Boha v milosti, nýbrž o to, aby ses jako dítko Boží těšil nezkalené radosti, plynoucí z obecenství s Bohem. Vždy znovu budeš hřešit a vždy znovu budeš své hříchy Otci vyznávat. Nicméně zásada evangelia platí i zde: Každý hřích vyznáváme jen jednou a věříme, že Bůh nám jej skutečně odpustí a že nás zároveň vysvobodí od poskvrny hříchem způsobené, abychom jako dítky Boží mohli i přes svou porušenost mít obecenství s Otcem a se Synem jeho Jezukristem.

Věrou stojíš! Ř 11,20.


Podobná témata

Zamyšlení

"Odpuštění." | Přihlásit/Vytvořit účet | 67 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 29. červen 2011 @ 10:04:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych že máte pravdu. Naši zpovědníci také neradi vidí když někdo pochybuje o tom že se s Bohem opravdu smířil a pokouší se víckrát zpovídat z jedné a té samé věci. Může se ale stát to že chlapec neřekl úplně všechno. Druhý den třeba přijde a řekne já jsem tu vázu nerozbil náhodou ale hrál jsem si v pokoji s míčem přestože jsi mi to zakázal, popadl mě vztek a praštil jsem s ní o zem. Nebo že na nějaký hřích zapomněl, nebo jich má tolik že se na všechny nedostalo. I spravedlivý prý hřeší denně nejméně sedmkrát.  Proto nám kněz v úvodu každé mše říká :
Dříve než uslyšíme Boží slovo a budeme slavit Eucharistii, litujme svých hříchů…
A my hlasitě odpovídáme : Vyznávám se všemohoucímu Bohu i vám všem že často hřeším, myšlením, slovy i skutky a nekonám co mám konat. Je to má vina, má veliká vina.Proto prosím Matku Boží, Panu Marii, všechny anděly a svaté i vás bratři a sestry, abyste se za mě u Boha přimlouvali . A bijeme se přitom v prsa.
Další varianta je tahle:
K: Smiluj se nad námi Pane
L: Hřešili jsme proti tobě.
K: Ukaž nám, Pane, své milosrdenství.
L: A dej nám svou spásu.
Za odpuštění hříchů prosíme také pokaždé když se modlíme Otče náš i jiné modlitby, za sebe i za druhé. Co se mne týče tak si myslím že bych mohl o odpuštění prosit pořád, dnem i nocí a pořád by bylo proč. 




Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 01. červenec 2011 @ 10:25:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K: Ukaž nám, Pane, své milosrdenství.
L: A dej nám svou spásu.


            Tak si ji vem, vždyť je zdarma. 


]


Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 08:13:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musel jsem si to přečíst dvakrát, než jsem z kontextu pochopil, že se u toho chlace, který jde na další den znovu prosit za odpuštění, jedná pořád o tu samou vinu, o ten předvčerejší, už včera vyznaný a odpuštěný prohřešek.

Naprosto souhlasím, že jednou litovaná a vyznaná vina je také jednou provždy před Bohem smazána.

Ohledně skutečného odpuštění hříchů chci jen poukázat na nutnost pokání za hřích, bez pokání není odpuštění hříchů. Hříchy nestačí jen vyznat!

Pokání je činnost, kterou smazáváme své hříchy. Pokání vede zároveň k obrácení k Bohu. Je to zároveń postoj lidského srdce a je to zároveň také konání vyznáním.


Představte si, že by ten chlapec přišel za otcem a řekl: „Tatínku, prosím, odpusť mi, dopustil jsem se v tvé nepřítomnosti zlého skutku a jednal jsem proti tvému zákazu. Ovšem počítám, že mi odpustíš, protože mě máš rád a na zítřek si plánuji, že se toho skutku dopustím znovu a užiju si to. Však mě znovu odpustíš.“


V takovém postoji je naprostá absence pokání, jehož nedílnou součástí je i lítost nad hříchem, postoj lidského srdce, které si zlo oškliví a nechce v něm setrvávat.

Někteří zde se mylně domníváte, že lítosti není k odpuštění hříchů potřeba, a v tom se šeredně mýlíte.
Bez lítosti nad hříchem nemůže být ani odpuštění hříchu.

Další vážnou a nedílnou součástí pokání je vyznání hříchů Bohu i církvi!

Hříchy ke smrti, kterými jsme učinili z údů Kristova těla úd nevěstky (a tím církvi ublížili - je - li nemocný jeden úd, je nemocné celé tělo (1 Kor 12,26)) nestačí vyznat pouze Bohu, je třeba je vyznat také církvi, protože právě tak to Kristus ustanovil.
Pověřil Petra a apoštoly mocí svazovat a rozvazovat (Mt 16,18; Mt 18,18), - součástí této služby je i služba odpouštět jménem Krista a církve hříchy (J 20,23).
Tato moc se v církvi nepředává nijak jinak, než nepřetržitou řadou mocí Ducha svatého skrze vzkládání rukou.
Říká se tomu APOŠTOLSKÁ POSLOUPNOST.
Touto samou mocí je zároveń možné i zvlášť závažný a nelitovaný hřích naopak neodpustit (zadržet) a dokonce vyloučit takového ze společenství církve (anathema - 1 Kor 5,2-11; ).

Toto už ale nechávám na svědomí každého z vás. Bez této služby církve bych já osobně klidné svědomí neměl.



Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 18:40:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
----Představte si, že by ten chlapec přišel za otcem a řekl: „Tatínku, prosím, odpusť mi, dopustil jsem se v tvé nepřítomnosti zlého skutku a jednal jsem proti tvému zákazu. Ovšem počítám, že mi odpustíš, protože mě máš rád a na zítřek si plánuji, že se toho skutku dopustím znovu a užiju si to. Však mě znovu odpustíš.“----

oko,
dobrý příklad pochodu myšlení v ŘKC. Ach ano ,nevěra je hřích. A  vidím, že si v tom hříchu dále jen chrochtáte a chrochtáte. Protože u vás je dar Boží milosti - jistota spásy, brána jako smrtelný hřích...Proto jsou těm falešným učitelům,(kteří sami nevchází a druhým brání)  zadrženy hříchy,které odpuštěny nebudou!





]


Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 19:09:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastiku
Nezlob se, ale už jsem ti psal, že drogy jsou svinstvo. Ať už bereš cokoli, nech toho.

Jsi totálně mimo, mluvíš z cesty. A navíc se stavíš do role soudce.

Já poukazuji na pravý opak, než co mě podsouváš. Bez lítosti nad hříchy není možné pokání, není ani žádné odpuštění hříchů.


]


Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 20:32:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,
na co poukazuješ s tím sohlasím a mám Tě rád oko , a tak to pokání také čiň!

Nic Ti však nepodsouvám, jen mluvím pravdu o vašem svinstvu a to pořádné svinstvo je to ,když se pod rouškou apoštolské posloupnoti bezelstným lidem zapírá dokonalá spása !

Každý hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu svatému nebude odpuštěno. /Matouš 12,31 /









]


Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 21:24:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."když se pod rouškou apoštolské posloupnoti bezelstným lidem zapírá dokonalá spása !"...


To ale pláčeš na špatném hrobě!

A dokonalá spása je hřivnou, kterou máme zúročit a dalším životem rozmnožit. Máme však také možnost se svobodně rozhodnout ji zakopat a při konečném zúčtování o ni přijít.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 01. červenec 2011 @ 00:36:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dokonalou spásou, mám samozřejmě na mysli věčnou spásu.Máš jí dnes oko?Nebo jsi ji svobodně rozhodnut zakopal.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 01. červenec 2011 @ 08:37:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud máš na mysli spásu věčnou, tu budeme zažívat jedině až po své smrti. Ovšem Kristova spása je dokonalá už teď, stali jsme se přece dětmi Božími! Teď už jen v dobrém vytrvat, hříchu se varovat a naplnit tak Boží záměr s každým z nás.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 01. červenec 2011 @ 09:07:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
   
oko ,nechápeš že věčná spása je Pán Ježíš Kristus? 


        Kdo je lhář, ne-li ten, kdo popírá, že Ježíš je Kristus? To je ten antikrist, který popírá Otce i Syna.


Jan 5,24
  Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života.


23  Kdo popírá Syna, nemá ani Otce. Kdo vyznává Syna, má i Otce.
24  Ať ve vás tedy zůstává to, co jste slyšeli od počátku. Zůstane-li ve vás, co jste slyšeli od počátku, zůstanete i vy v Synu i Otci.
25  A to je zaslíbení, které on nám dal: život věčný.
26  Toto jsem vám napsal o těch, kteří vás matou.
27  Ale zasvěcení, které jste vy od něho přijali, zůstává ve vás, takže nepotřebujete, aby vás někdo učil; jeho zasvěcení vás učí všemu, a je pravé a není to žádná lež; jak vás vyučil, tak zůstávejte v něm.

oko,zůstáváš-li v Synu i Otci ,máš věčný život (věčnou spásu)

1. Jan 5,12  Kdo má Syna, má život; kdo nemá Syna Božího, nemá život.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 01. červenec 2011 @ 09:44:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."oko,zůstáváš-li v Synu i Otci ,máš věčný život (věčnou spásu)"...


Jistě, toto je pravdou.
Ale je také pravdou, že Vlastik je takový borec, že už zůstává v Kristu stále, že už nezhřeší ani myšlenkou, ani slovem, natož pak skutkem? A že už takovým borcem zůstane až do smrti?


Pak ti gratuluji, jsi už zajisté spasen, máš už svoji věčnou spásu v kapse.


Ale my ostatní, kteří býváme nevěrní, kteří zrazujeme Krista - my si svojí věčnou spásou tak jisti být nemůžeme. My máme pouze naději na věčnou spásu, když v dobrém vytrváme až do smrti. Když zemřeme ve stavu smrtelného hříchu, o svoji hřivnu, o svůj dar věčného života zase přijdeme. To je realita zakopané a nevyužité hřivny, která bude odebrána a přidána tomu, kdo vyzískal pět hřiven..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 01. červenec 2011 @ 10:11:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,víš co nechápu?

Jak někdo může zůstávat v Synu  a zároveň být nevěrný? To přece nejde... A jak tedy může zemřít ve stavu smrtelného hříchu,když v jeho srdci skrze víru přebývá Kristus?

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 02. červenec 2011 @ 07:59:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co třeba případ Démase?

Kde se rozmůže hřích, láska prostě vychladne.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 02. červenec 2011 @ 09:42:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Démas opustil Pavla (jinými slovy opustil Pavlovo učení) a zamiloval si tento svět. Víš kolik je dnes denominací, které opustily Pavlovo učení a zamilovalo si tento svět a jeho způsoby? Zavádšjí do církve světské způsoby, protože opustili učení apoštolů a proroků. Trpí v církvi hříchy, netrestají je, jen proto, aby měli dost oveček a jejich desátky. Zamilovali si peníze. Atd.


]


Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 20:01:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestliže pak budeme vyznávat hříchy své, věrný je Bůh a spravedlivý, aby nám odpustil hříchy a očistil nás od všeliké nepravosti. 1 Jan 1,9.
Nevím z čeho jsi vyvodil, že nedílnou součásti pokání je lítost nad hříchem. Snad nám to tady, všem nevědomým doložíš slovy Písma. Jan apoštol píše jasně pouze o vyznávání svých hříchů. Když se podíváš do evangelii, tak poprvé o pokání hovoří Jan Křtitel Mat.3,2: Čiňte pokání, neboť ..Taktéž Pán Ježíš Mat. 4,17: Čiňte pokání, neboť...
Co to podle tebe je jinými slovy: čiňte pokání; nebo: neste ovoce hodné pokání. Hledal jsem, ale nikde jsem nenašel spojení "pokání" a "lítosti nad hříchy".
Napsal jsi tady tuto větu: Bez lítosti nad hříchem nemůže být ani odpuštění hříchu. Dolož své tvrzení Písmem, jinak jsi tady pouze za popleteného.
A ty ostatní věci co píšeš níže, na ty jsem už mnohokrát reagoval, a ty ovšem si stále vedeš svou, takže už na to nebudu znovu reagovat. Nemělo by to cenu. Máš své učení, tak si ho měj, ale jak jistě víš, mnozí z nás neuznáváme tradice vaší denominace. Vy jste udělali z tradice víc, jak Písmo, vaše věc. Neboť pokud ti Bůh nedá milost ke skutečnému pokání podle Písma, nemáš šanci opustit nebiblické učení.



]


Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 21:20:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."z čeho jsi vyvodil, že nedílnou součásti pokání je lítost nad hříchem"...


..."Jan apoštol píše jasně pouze o vyznávání svých hříchů"... ???

Vraťme se ke tvému příkladu chlapce, který vyznává otci svou vinu.
Oznamuje mu: "opustil jsem se v tvé nepřítomnosti zlého skutku a jednal jsem proti tvému zákazu" - evidentně tedy vyznal svůj hřích. Splnil tím snad už všechno pro jeho odpuštění?  Vždyť přece vyznal svou vinu a ty mu máš tedy podle tvého výkladu už automaticky odpustit!


Proč jsi tedy ještě napsal následující: "Vidím při svém chlapci známky skutečného pokání" ????

Sám sebe usvědčuješ z nepravdy. Samotné vyznání viny nestačí! Prostě oznámit, že jsi provedl něco zlého a ještě třeba na to být i hrdý, docela určitě nevede k nápravě a nemá se skutečným pokáním nic společného.




Co jiného je známkou skutečného pokání, když ne právě lítost nad spáchaným zlem, lítost hříchem? Touha se změnit, polepšit?


Pokud ti Bůh neotevře oči, neuvidíš si opravdu ani na špičku nosu.


..."Snad nám to tady, všem nevědomým doložíš slovy Písma."...
(Lk 17,3)
Dávejte na sebe pozor. Kdyby však proti tobě zhřešil tvůj bratr, pokárej ho, a bude-li toho LITOVAT, odpusť mu.



Lítost nad hříchem způsobuje zármutek podle Boha, který působí pokání , vedoucí ke spasení...

(2 Kor 7,9-10)
Nyní se raduji, ne protože jste byli zarmouceni, ale protože jste se zarmoutili k pokání. Zarmoutili jste se totiž podle Boha, takže jste kvůli nám v ničem nepřišli ke škodě.
Zármutek, který je podle Boha, přece působí pokání vedoucí ke spasení, jehož nelze litovat. Zármutek světa však působí smrt.

Nyní se raduji, ne protože jste byli zarmouceni, ale protože jste se zarmoutili k pokání. Zarmoutili jste se totiž podle Boha, takže jste kvůli nám v ničem nepřišli ke škodě.
Zármutek, který je podle Boha, přece působí pokání vedoucí ke spasení, jehož nelze litovat. Zármutek světa však působí smrt.



]


Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 22:21:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už jsi někdy slyšel slovo "jako" neboli podobenství? Ty přirovnáváš vymyšlený příběh k Písmu? Tak jste asi zvykli  ve vaší denominaci. Někdo řekne něco podobného a vy to máte víc jak Písmo. Stále spojuješ pokání a lítost do jedné věci. A spojuješ hřích proti bratru a hřích proti Bohu. Očividně nemáš duchovní vzhled do problematiky a bez ohledu na souvislostí pleteš hrušky s jabkama dohromady. Ovšem tomu se už dávno tady nikdo nediví. Pouze pár takových polpletených jako ty, ti tleská.
Tělesný člověk nemůže nikdy pochopit bez Ducha, duchovní věci. Pokud se stále plácáš v lítosti a pokání, a nevíš, zda jsi spasen, a to ty nevíš. Nepochopil jsi ten příběh.
Tento příběh vyprávěl před asi sto lety Muddy. Není můj, jen jsem ho opsal.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 22:40:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj leonete,docela rozumím tomu o čem píše oko.Jen k tomu co píšeš:  ..."z čeho jsi vyvodil, že nedílnou součásti pokání je lítost nad hříchem"...
Myslím že příkladem lítosti a zármutku k pokání podle Boží vůle byl ap.Petr,tu noc, kdy třikrát zapřel...Hořce plakal...

Pán mu odpustil a po svém vzkříšení ho nechal pozdravovat na prvím místě.V tom se ukázala úžasná jemnost, tak i síla Boží lásky a odpuštění.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 23:09:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
trochu nemístný příklad jsi zvolil. Petr už byl čistý, to znamená, že už byl jako ten chlapec, který vyznal svůj hřích. Myslíš si, že jeho "zapření" něco změnilo na jeho spasení? Vždyť mu Pán říkal již předtím, že to udělá. Ale co je zapsáno v Jan 17 kap. 12 verš.
Položil bych ti otázku: Proč Petr vůbec plakal? Vím, že plno lidí dělá závěry o důvodech jeho pláče. Ale všichni zapomínají na jednu věc, nikdo jsme neviděli pohled a oči Pána Ježíše, jak se na Petra podíval. Luk. 22,61-62.
Už jsem to tady uváděl, stalo se mi něco podobného, a podle toho, jak to probíhalo v mém případě, závěry, že Petr litoval své zrady nejsou na místě. Došlo totiž k něčemu jinému a podstanějšímu: "A Petr se rozpomenul na Pánovo slovo (výrok)." Svým zapřením nemůžeš nikdy Boha překvapit, ani ho nějak přinutit k změně Jeho přístupu k tobě, pouze si můžeš něco uvědomit o sobě. Každý člověk je zrádce a ze strachu i zapře. Jen to o sobě neví, dokud mu to Pán neukáže, všimni si, Petrovi nestačilo, že mu Pán dopředu řekl, že ho zapře. Slovo Boží bez zásahu Boží milosti nestačí k pokání. Petr to musel zažít na vlastní kůži a pak vidět pohled Pána. Nebo slyšet potom jeho slova: "Pokoj vám." 
Jinak Pán mu odpustil mnohém dříve, než Petr zapřel. Jinak by nemohlo platit: Vy jste již čisti, potřebujete pouze umývat nohy. Jan 13,10.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 01. červenec 2011 @ 00:25:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj leonete,díky za postřeh,a ano, Pán Petrovi odpustil dříve,než Jej Petr zapřel.A o tom je i evangelium .A když odpustil,pak se ptám ,v čem je ten příklad o ODPUŠTĚNÍ nemístný?  :-)

-----závěry, že Petr litoval své zrady nejsou na místě.-----

Zase pro Tebe něco nemístného ? :-) Inu Petr litoval jak své zrady , tak i toho, že nevěřil Pánovým slovům ,které mu Pán říkal přímo z očí do očí ..Petr Pána jistě velmi miloval ,ale ještě spoléhal na vlastní síly.Proto se při zapření a následném Pánovém pohledu  rozpomenul na JEHO slovo",kterému dříve nevěřil...Proto hořce zaplakal...


/Lukáš 22,32 / Já jsem však za tebe prosil, aby tvá víra neselhala; a ty, až se obrátíš, buď posilou svým bratřím.“




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 01. červenec 2011 @ 18:01:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zase jsi použil nemístný verš:
/Lukáš 22,32 / Já jsem však za tebe prosil, aby tvá víra neselhala; a ty, až se obrátíš, buď posilou svým bratřím.“

V tomto verši se nehovoří o pokání.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 01. červenec 2011 @ 18:23:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj leonete,

zase něco nemístného?  :-)

Ano,v tom verši se hovoří jistě o obrácení, a právě to bez lítosti i slz  a následného pokání nelze.. 

     

Skutky apoštolů 3,19  Proto čiňte pokání a obraťte se, aby byly smazány vaše hříchy




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 01. červenec 2011 @ 18:29:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sám vyvrácíš svá slova. Kdyby bylo pokání a obrácení totéž, proč by to Lukáš v tebou uvedeném verši rozlišoval?

Všimnul sis někdy koho v tomto kázání Petr oslovil? verš 12: Muži Izraelité. Tam nebyl žádný pohan.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 02. červenec 2011 @ 08:04:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty jsi nikdy neslyšel o způsobu, jak zdůraznit význam řečeného použitím více různých slov se stejným, nebo podobným významem?
Zdůraznění významu řečeného opakováním?

Pokání a obrácení jsou jako dva koně, zapřažení do toho samého vozu. Jedno bez druhého nelze.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 02. červenec 2011 @ 09:35:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To odpovídá tvému uvažování, když nemáš biblické vysvětlení, začneš se odvolávat na zvyklostí ze světa.
Kdyby Bůh chtěl použít jedno slovo, použije jedno.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 02. červenec 2011 @ 12:19:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale přichází hodina a již je zde, kdy praví uctívači budou uctívat Otce v duchu a pravdě. Takové totiž Otec hledá, aby ho uctívali.
Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, ho musí uctívat v duchu a v pravdě."


Jak vidíš, Bůh tě vůbec neposlechl a klidně používá pro zdůraznění "dva koně do jednoho vozu."

Nebo nám zde budeš zase vykládat, že pravda je cosi jiného a že duch vlastně není pravda?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 02. červenec 2011 @ 12:48:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co to má společného s tím, o čem se bavíme? Nějak jsem vůbec nepochopil, proč tento verš uvádíš.  Budeš muset polopaticky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 02. červenec 2011 @ 13:01:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A ty srovnáváš dvě rozdílná slova s jiným významem. Lítost není pokání a naopak."...


Pokání souvisí s lítost
í úplně stejně neoddělitelně, jako duch souvisí s pravdou.

Dvě rozdílná slova, zapřažená do jednoho vozu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 02. červenec 2011 @ 13:23:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak ještě jednou, našel jsi někde v Písmu slova "pokání a lítost" pohromadě? V jednom verši?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 02. červenec 2011 @ 13:33:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

leonet po tobě chce, abys mu tak, jako je v Písmu verš obsahující slova Duch je Pravda (1J 5:6), na důkaz svého tvrzení uvedl verš, kde by bylo napsáno, že lítost je pokání nebo pokání je lítost. No ,a protože takový verš v Bibli není, tak ti oponuje. Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 02. červenec 2011 @ 15:07:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Drahzí bratří Willy a Leonete:

Jeremjáš 31,19  Po svém návratu chci činit pokání, po svém poučení budu se bít v prsa, stydět se a hanbit, že nesu potupu svého mládí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 02. červenec 2011 @ 15:15:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastíku,
podíval ses na souvislosti? O koho se v té 31 kapitole jedná? O jednotlivce, nebo Izraelský národ?
A za další, jedná se o událost v jednom čase? Nebo je mezi "návratem" a "poučením" nějaký časový úsek?

Vždy nejdříve prostuduj souvislostí a pak teprve používej.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 02. červenec 2011 @ 15:36:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý vlastiku, vezměme to trochu víc ze široka a jestli dovolíš ze studijního překladu KMS.

Jr 31:18-20 Zřetelně jsem slyšel, jak nad sebou Efrajim naříká: Káral jsi mě a dal jsem se pokárat jako nezkrocené tele. Přiveď mě zpět a navrátím se, protože ty, Hospodine, jsi můj Bůh.
Po svém navrácení toho lituji, potom, co jsem dosáhl poznání, se biju v prsa. Stydím se a jsem zahanben, protože nosím potupu svého mládí.
Je Efrajim mým drahým synem? Je dítětem, v němž mám potěšení? Vždyť pokaždé, když proti němu mluvím, na něj stále pamatuji. Proto je mé nitro kvůli němu rozrušeno; jistě se nad ním slituji, je Hospodinův výrok.

Efraim naříká nad sebou (ne nad tím, co udělal), nad tím, jak byl Bohem kárán, jak ho Bůh znovu a znovu přivádí skrze trestání/soud zpět k sobě a jak Efraim po svém návratu (ne před ním jako marnotratný syn) lituje, bije se v prsa (v řkc to myslím také dělají), stydí se, je zahanben kvůli potupě svého mládí a přesto v něm Bůh nemá zalíbení, musí mluvit proti němu a Boží nitro je kvůli Efraimovi rozrušeno. Ale pro své milosrdenství se nad ním Bůh jistě smiluje.

Efraim tedy litoval, styděl se apod., ale jen mu trochu otrnulo, už zase prováděl nepřístojnosti. Tzn. že ke skutečnému pokání, tj. ke změně smýšlení a jednání u něho přes všechniu lítost nedošlo, o opuštění jeho nepravostí nemluvě - viz Př 28:13 Kdo zakrývá svá přestoupení, neuspěje, ale kdo je vyznává a opouští, nalezne slitování. Tady je tedy jasně vidět, že vedle Božího milosrdenství je z Boží strany potřeba také milost, jinak by se nad Efraimem neslitoval, poněvadž si to nezasloužil.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 02. červenec 2011 @ 21:32:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Abych ten nesmyslný spor dvou zarytých ješitů  uzavřel, vezmu to opravdu zeširoka.


Pokud mám někoho rád, nechci ho zarmucovat, ale chci mu činit radost
. To platí i o našem vztahu k Bohu.

Hříchem Boha zarmucujeme.
Pokud skutečně Boha milujeme, toto by nás mělo mrzet.
Nemělo by nám být jedno, že jsme Boha zarmoutili, že jsme učinili z údu Kristova těla úd nevěstky.
Mělo by nám to nyní být líto. Jinak je v našem vztahu cosi špatně.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 01. červenec 2011 @ 08:46:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ty přirovnáváš vymyšlený příběh k Písmu?"...


Jistěže přirovnávám. Písmo je plné takových podobenství.

Leonete, hájíš neobhajitelné. Když už dokonce i s Vlastikem jsme se shodli, že Petr plakal hořce právě proto, že litoval, že přes všechny své sliby Pána zapřel. Lítost nad hříchem je zármutkem vedoucím k pokání (2 Kor 7,9-10). Vždyť jsem ti uvedl odkaz z Písma!


Asi jsi chodící důkaz toho, že tělesný člověk skutečně nedokáže pochopit ani ty nejzákladnější a do očí bijící skutečnosti. Něco si umíníš a "přes to vlak nejede."

Komu není rady, tomu není pomoci.



a bude-li toho LITOVAT, odpusť mu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 01. červenec 2011 @ 14:42:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, svět je plný podobenství a to je tvůj problém, že přirovnáváš podobenství ze světa k Biblickým podobenstvím. Nebo-li kladeš na stejnou úroveň Slovo Boží a slova toho zlého. Pak není divu, že tvrdíš takové věci, jak píšeš vlastikovi.
Sice jsi jak tvrdíš v Kristu, ale zároveň pry můžeš odpadnout.
Tohle může tvrdit pouze člověk, který nerozeznává Slovo Boží od slov světa.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 02. červenec 2011 @ 07:58:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."že přirovnáváš podobenství ze světa k Biblickým podobenstvím."...


Zkus najít jedno jediné podobenství v Písmu, které není ze světa.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 02. červenec 2011 @ 09:32:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč se najednou děláš nechápavý? Je jasné, že hovořím o autorství podobenství.



]


Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 01. červenec 2011 @ 08:48:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A už vůbec jsi nereagoval na mou otázku, protože bys musel uznat svůj omyl.



Proč jsi tedy ještě napsal následující: "Vidím při svém chlapci známky skutečného pokání" ????

Sám sebe usvědčuješ z nepravdy. Samotné vyznání viny nestačí! Prostě oznámit, že jsi provedl něco zlého a ještě třeba na to být i hrdý, docela určitě nevede k nápravě a nemá se skutečným pokáním nic společného.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 01. červenec 2011 @ 14:29:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ty srovnáváš dvě rozdílná slova s jiným významem. Lítost není pokání a naopak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 01. červenec 2011 @ 15:57:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete ,
pokání je stydět se a hanbit za své hříchy...Tento zármutek je podle Boží vůle ,který působí pokání a obrácení se k Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 01. červenec 2011 @ 17:47:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kde tohle čteš? Pokání, nebo-li řecky metanoia, je změna smýšlení, to není ani hanba a ani stud.

Z řec. metá, »změna«, a noein, »myslet«, čili »změna smýšlení«. Biblický termín, jenž znamená návrat k Bohu, - obrácení. Zahrnuje v sobě radikální změnu smýšlení, úsudků, rozhodnutí a její projev ve známkách - pokání.

To je z netu, zadej si tento termín do googlu a hledej. To co ty a oko prezentujete není správný překlad tohoto slova a traduje se pouze v některých denominacích. Je mi líto, že se v tomto špatném výkladu přidáváš na stranu oka. Měl sis to nejdříve zjistit.
Souček spávně překládá" znamená prvotně obrat v objektivní situaci člověka, způsobený zásahem Božím, a potom odpovídající tomu obrat v životní cestě člověka.
V drtivé většině případů, kdy mi někdo tvrdil, že "pokání" je lítost a stud, či hanba z hříchu, tak tito lidé zpravidla nevěděli zda, jsou znovuzrození a zda patří Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 01. červenec 2011 @ 18:06:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč na googlu,když máme Otce?

Ano , i z vlastní zkušenosti tvrdím ,že slzy,lítost, stud, hanba ,jedním slovem zármutek podle Boží vůle ,předchází pokání a obrácení se k Bohu.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 01. červenec 2011 @ 18:32:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže rozlišuješ ryze lidskou věc: lítost, stud, hanba, strach z trestu, atd a skutečné pokání podle Boží vůle na základě Božího zásahu, lépe řečeno Božího světla?

Oko to totiž nerozlišuje a pouze se domnívá, že když má ty ryze lidské atributy, tak prožil pokání podle Boha. A přitom očividně neví o čem píše.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 01. červenec 2011 @ 19:02:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano,skutečné pokání podle Boží vůle na základě Božího zásahu,kdy jsem poznal svoji vlastní ubohost...

Nevím jak to má oko,jen jsem se mu snažil naznačit,že pokání na odpuštění hříchů jsem neprožil v době ,když jsem byl malinké miminko , v mém případě se to stalo až ve věku dospělosti ,byly na mne položeny ruce a nechal jsem se pokřtít.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 01. červenec 2011 @ 19:05:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiň  -  byly na mne vloženy ruce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 01. červenec 2011 @ 19:29:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře, tak jak jsem to prožil já? Uvěřil jsem v Boha a Bohu asi po pěti létech modliteb mé ženy. Nikde nechodila a nijak mě nepřesvědčovala. Na popud švagra, který uvěřil na vojne jsem začal číst nový zákon a po několika měsících jsem uvěřil. Nevím zda se tehdy tomu dalo říct pokání ve smyslu, jak to prezentuje Oko, neboť z mé strany nešlo v žádném případě o lítost, nebo smutek, či obrácení se od svých hříchů. Já to prožil jako velmi radostnou událost, kdy mě doslova naplnilo radostí, když jsem uvěřil vnitřnímu přesvědčování Ducha Svatého a uvěřil Písmu, že Ježíš je Bůh. Od té chvíle se obrátil můj život vzhůru nohama, o co bylo černé se stálo bílé a naopak. Až asi půl roku na to, jsme s manželkou začali chodit do jednoho místního sboru a tam jsme se za rok nechali pokřtít. Ponořením. A další už není pro naši diskusi důležité. To už by byla úplně jiná záležitost.
Už vidím, jak toho Oko zneužije a začne vyhlašovat na základě mých slov, že jsem neučinil pokání podle jeho představ. Samozřejmě, že to nebylo podle jeho představ a učení jeho denominace. O tom mu tady píšu už dva roky. Jenže já vím komu jsem uvěřil a komu patřím.
Co následovalo v dalších létech by se mohlo příležitostně nazývat pokáním blížicím se představám některých lidí, nebo obrácením, ale to prvotní "pokání" podle Boha to nemůže nehradit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 01. červenec 2011 @ 19:50:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Upřesnění: když jsem uvěřil vnitřnímu přesvědčování Ducha Svatého
Možná to není přesná formulace, dalo by se říct, že mě usvědčil z nevěry. A mě nezbývalo nic jiného, než uvěřit. Když tak na to vzpomínám, nemohl jsem pochopit proč jsem do té doby nevěřil. Vždyť to bylo tak jasné, když mi ukazoval Ježíše jako mého zástupce na Golgotě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 01. červenec 2011 @ 22:32:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podobně jako Efezkým 1,13,: memám žádný důvod Ti nevěřit, že jsi na Krista upnul svou naději, a stal se chválou JEHO slávy...Věřím že v NĚM byla i Tobě ,když jsi uslyšel solvo pravdy,evangelium o svém spasení,a uvěřil mu,vtisknuta pečeť zaslíbeného Ducha svatého,jako závdavek našeho dědictví na vykoupení těch,které si vydobyl k chvále své slávy.

                                                                        Leonete ,zdravím Tebe i Tvou velmi tichou a pokornou ženu.v.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 02. červenec 2011 @ 07:53:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako člověk se docela hlásím k ryze lidským věcem. Víra přece nijak neodlidšťuje!
Víra nedělá z člověka náboženské monstrum, které pohrdá vším lidským. To je důsledek života podle tvrdých herezí. Skutečná živá víra naopak  člověka polidšťuje v tom nejlepším slova smyslu. I Pán Ježíš plakal!

Ryze lidské atributy.
Proč by se jinak člověk obracel k Bohu, kdyby zde nebylo hnutí mysli, hanba a stud za špatné činy, lítost, že jsem tak hluboko klesl a urážel Boha?

Lítost nad hříchy je neoddělitelnou součástí pokání, hnacím motorem k obrácení.
Tak nějak litoval apoštol Pavel svého dřívějšího pronásledování křesťanů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 02. červenec 2011 @ 09:38:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak nějak.... a ty nevíš jak, jen se domníváš. Všimnul sis slov Pána Ježíše? Vaše slovo buď ano, ano, nebo ne, ne. Nic mezí tím, to jen k tvému tak nějak.
Buď víš, anebo nevíš, podle všech znaků, které vykazují tvá slova, ty nevíš a proto se kroutíš jako had.

Tak nějak......


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 02. červenec 2011 @ 12:11:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve své nadutosti nejsi schopen žádné sebereflexe. Je mi tě líto.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 02. červenec 2011 @ 12:18:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako vždy, když poukážu na něco s Písma, co je v rozporu s tvými slovy, začneš o nadutosti a lítosti.
Tvůj hlavní problem je, že nebereš vážně Boží slovo, a lídská slova pro tebe znamenají víc, než Boží.

Můžeš si tady plácat své domněnky jak chceš, ale tvůj postoj k Božímu slovu je všem známý. Což je ovšem především tvá škoda. A žádným obviňováním druhých lidí to nenapraviš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 02. červenec 2011 @ 15:13:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak už se nehádejte :

Jeremjáš 31,19
  Po svém návratu chci činit pokání, po svém poučení budu se bít v prsa, stydět se a hanbit, že nesu potupu svého mládí.‘ –


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 02. červenec 2011 @ 15:25:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už jsem ti odpověděl výše.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 02. červenec 2011 @ 15:40:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Vím leonete,psal jsi mi ,že jsi  uvěřil díky vnitřnímu přesvědčování Ducha Svatého..

Pak si opravdu  myslíš že sedět v žíněném šatě a sypat se popelem není spojeno s pokáním?

Lukáš 10,13  Běda ti, Chorazin, běda ti, Betsaido! Kdyby se byly v Týru a Sidónu udály takové mocné skutky jako u vás, dávno by byli seděli v žíněném šatě, sypali se popelem a činili pokání.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 02. červenec 2011 @ 16:09:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty si ze mně děláš srandu, tak já tě upozorním na souvislostí, že jsou důležitější, než litera a ty mi zase bez ohledu na souvislosti vlepiš verš. To co uvádíš je přece kárání měst!!!!! Jak to chceš vztahovat na jednotlivce? Co Jonáš a Ninive?
Bůh má jiná kritéria pro jednotlivce a jiná pro skupiny lidí, národy, města a obce.
Malá nápověda: Pokud toto začneš rozlišovat, objasní se ti některé jakoby rozpory.

Pán ti dá moudrost, když nebudeš pochybovat. Jakub....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 02. červenec 2011 @ 17:05:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
                                        Jsi nabubřelý a protivíš se Duchu svatému!


Ano ,uvádím kárání měst :-) No a v těch městech jsou jednotlivci.Dále velmi jasně uvádím to s čím je pokání spojeno...
 Věřím tedy ,že pokání je záležitostí každého jednotlivce a o tom ani nepochybuji :-)

Lukáš 15,7  Pravím vám, že právě tak bude v nebi větší radost nad jedním hříšníkem, který činí pokání, než nad devadesáti devíti spravedlivými, kteří pokání nepotřebují.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 02. červenec 2011 @ 17:23:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tu první větu jsi napsal sobě?

Právě proto, že se protivíš, tak nechápeš! Kdyby jsi vždy bral v úvahu souvislostí a komu je daný text určen, nepletl by jsi dohromady co je určeno jednotlivci a co je určeno skupině lidí. Ale protože to stejně jako Oko nečiníš, vycházejí vám takové závěry, jaké tady prezentujete.

Chtěl jsem ti ukázat cestu, ale ty ji odmítáš. Následky si poneseš ty sám.

Pokání je samozřejmě určeno jednotlicům, ale jak lze vidět z Písma, i skupinam lidí. A má jiné důsledky pro jednotlivce, tak pro skupiny lidí. Sodoma a Gomora, Ninivé, Týrus, Babylon, Jeruzalém, a tisíce jiných měst na celém světě v lidské historii. Národy, další skupina, naposledy Port Artur na Haiti a Japonsko. To jsou podle tebe vše náhody? Četl jsi někdy jak se Abrahám přimlouval za Sodomu? Jeho rozhovor s Hospodinem? Kvli kolika spravedlivým by Sodomu nezničil?

Nevím kolik let jsi věřícím, ale mnoho základních věcí ti není jasné. Platí pro tebe žel některé věci, co jsem psal Okovi. Můžeš mi tady psát své různé domněnky, ale z tvých reakcí pro mne vyplývají pro tebe nemilé závěry.


]


Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 02. červenec 2011 @ 19:15:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
          Jsi nabubřelý a protivíš se Duchu svatému! 

Miláčku dovolíš? Mám také tu čest ve Jménu Páně zvěstovat pokání na odpuštění hříchů, Ty mi v tom žel nijak nezabráníš :-)  A plakej raději sám nad sebou...



]


Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 02. červenec 2011 @ 19:36:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zvěstuj si co chceš, jen aby to bylo v souladu s Písmem.
Skutky apoštolů 10,29- 43 - všimni si, Petr v Korneliově domě neřekl ani slovo o pokání, natož na odpuštění hříchů. A teď verš 44: A Když ještě Petr mluvil slova tato, sestoupil Duch Svatý na všecky, kteří poslouchali slova.
Často jsem tady některým psal, že neznají Písma, vypadá to, že je neznáš ani ty.

Ne každy kdo mi říka Pane, Pane, vejde do království nebeského....


]


Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 02. červenec 2011 @ 20:43:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
----všimni si, Petr v Korneliově domě neřekl ani slovo o pokání, natož na odpuštění hříchů.----

Drahý Leonete, docela chápu Tvou nutkavou potřebu mne učit ,přesto mi prosím dovol ,budu se za Tebe modlit ,aby jsi tedy také vešel... Modli se prosím také Ty za mne.

 V Kristově krvi máme vykoupení a odpuštění hříchů ,které je způsobeno pokáním .V tom je Smlouva a naprostý základ evangelia.

Zjevení 3,19  Já kárám a trestám ty, které miluji; vzpamatuj se tedy a čiň pokání.


]


Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 02. červenec 2011 @ 21:04:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty si nedáš pokoj, každým dalším slovem jen ukazuješ, že neznáš souvislostí. Komu a proč to Pán říká? Andělu sboru v Laodikeji, to jsi ty, nebo já?
To není "nutkavá potřeba tě učit", kdykoliv vidím, jak někdo zachází s Božím slovem jako ty, nebo třeba Oko, a mnozi další, nemůžu mlčet. Proč? Tvrdíte, že jste věřící a mluvíte jako nevěřící. Jen si vzpomeň co přikazoval Pavel Timoteovi.


]


Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 02. červenec 2011 @ 23:45:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kroutíš se jako had ! S každým Tvým dalším komentářem jen ukazuješ svoji zchytralou nabubřelost... Začínám pochybovat o tom ,zda-li jsi činil pokání na odpuštění hříchů a obrátil se... Ovoce pokání na Tobě totiž nevidím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 02. červenec 2011 @ 23:53:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to je dobrý, dokonce jsi mě rozesmál. "Ovoce pokání" copak já jsem žid? Víš kdo a komu to řekl? Nech už těch pokusů, stále si pleteš slova pro židy se slovy pro pohany. Ty jsi byl pokřtěn křtem pokání?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 03. červenec 2011 @ 00:20:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To víš, posměvači se vždy smáli... Ale ,Amen  pravím Ti ,že i pohany povolal Bůh k pokání, aby dosáhli života!

-------Ty jsi byl pokřtěn křtem pokání?-------

      Ano,činil jsem pokání a byl jsem pokřtěn. 

Lukáš 24,47
  v jeho jménu se bude zvěstovat pokání na odpuštění hříchů všem národům, počínajíc Jeruzalémem.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 02. červenec 2011 @ 09:52:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

----Lítost nad hříchy je neoddělitelnou součástí pokání, hnacím motorem k obrácení. Tak nějak litoval apoštol Pavel svého   dřívějšího pronásledování křesťanů.-----


S tím souhlasím oko,
máme se proměňovat obnovou své mysli, abysme mohli rozpoznat, co je vůle Boží, co je dobré, Bohu milé a dokonalé.
 

                                           Pilát jim řekl: „Hle, člověk!“


]


Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy