Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 194, komentářů celkem: 429735, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 559 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116630486
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu...
Vloženo Středa, 12. říjen 2011 @ 19:34:02 CEST Vložil: Stepan

Kritika bludů poslal demagog

Osobně se domnívám, že neexistuje vakuovaná víra, víra, která se vznáší někde na obláčku, čímž  je izolovaná od našeho denodenního světa. Naopak, naše víra se v denodenním světě nějak projevuje, projevuje se skutkami. Každý náš skutek, vše co kdy vykonáme, totiž pramení v tom, komu či čemu v té dané chvíli věříme.

Zhřešíme - li, pak zhřešíme proto, že něčemu či někomu důvěřujeme více, než Ježíši Kristu, protože kdybychom věřili a důvěřovali Kristu více než tomu něčemu či někomu, pak bychom nezhřešili. V okamžiku hříchu tedy není naším pánem, králem, vlastníkem a panovníkem Ježíš Kristus, ale někdo zcela jiný. Pak ovšem Kristus není naším spasitelem, protože mzdou hříchu je smrt - a když jsme ve smrti, pak nemůžeme říkat, že jsme v Kristu, neboť Kristus je Život a Život je protiklad smrti. Pak se musíme ke Kristu vrátit  - a proces návratu nazýváme pokání. Čímž se vracíme opět k postoji celníka - Pane, slituj se nade mnou, hříšným.

Neboť jsme - li ve smrti, protože jsme zhřešili, pak se musíme ke Kristu vrátit. Pak se musíme ze smrti opět vrátit do života. A proces návratu nazáváme pokáním - čímž se opět dostáváme k postoji celníka: Smiluj se nade mnou, hříšným. Neboť pokání, to není jenom jakási změna smýšlení. To učí učitelé pozitivního myšlení - negativní myšlení ti komplikuje život, mijíš se  se svým cílem, a tak své negativní smýšlení změň na pozitivní a od té chvíli bude všechno OK. Nikoliv. Pokání sice je také změnou smýšlení, změnou postoje k hříchu, ale né pouze to. Změna postoje znamená, že zvracíme z hříchu, který nám před obrácením chutnal. Je nám odporný, nepříjemný, s*****í nám jako pozvracené a pokaděné šaty, které toužíme ze sebe svléci. Když už si nelibujeme ve všelikém smilstvu sexu, alkoholu, okultismu, adrenalinu, násilí, peněz, sobectví, ale naopak, je nám toto vše odporné. Jsme jako neplavci ve vodě - voda (hřích)je pro nás nepřítelský živel a my toužímě dostat se na břeh.  Tento postoj Bible podle mého názoru nazývá: vyznáním hříchu. Vyznávat hřích znamená pojmenovávat tento hřích stejně jako Bůh. Mít k němu stejný postoj, být stejně zhnusený, šokovaný, znechucený, jako má postoj Bůh. Vidět hřích stejně jako jej vidí Bůh. Vyznávat hřích, to neznamená zajistit si alibi, jak si to představují ateisté, nebo třeba i onen "dobrý křesťan" MUDR Barták, že si budu žít jak chci a jednou za určitou dobu se z toho vyzpovídám knězi a všechno bude OK.  Ale vyznávat hříchy v pokání znamená změnit postoj k tomu, to, v čem jsme si před obrácením libovali, dnes abychom z toho zvraceli. Jenomže my nejsme schopni vyznat všechny naše hříchy. Jednoduše proto, že je  ani neznáme. Třeba proto, že ze špatného pochopení bible činíme něco, co Bůh odsuzuje. Nesjme - li schopni vyznávat hříchy, pak máme velký problém. Ono je sice pravda, že nám Bůh odpouští všechny hříchy, ale Bible sama toto podmiňuje právě vyznáním hříchů. Jestliže nejsme shcopni vyznat všechny hříchy, pak nevyznané hříchy by zůstali na nás a my bychom byli stále pod smrti. Říká se, že když osvěcuje Duch Svatý, že ukazuje jeednotlivé hříchy, když však nás obviňuje satan, že prý nám říká obecné věci . jsi hříšník, nic nedokážeš, nestojiš za nic. Já osobně nevím, kde to ten dotyčný vzal, osobně jsem to v Bibli nenašel. Naopak, celník v podobenství o farizeovi a celníkovi mluví obecně. Tvoří kontrast k farizeovi, který hovoří konkrétně - udělal jsem to, to, to, to a nejsem  takový a onaký. Celník mluví obecně: Odpusť mi pane, slituj se nade mnou, hříšným. Přesto, nebo právě proto, je celník přijímán, je celník veden Duchem Svatým. Ano, ono je důležité vyznávat své hříchy konkrétně, ale je smrtelně, smrtelně důležité vyznávat i svou obecnou hříšnost.

Pokání znamená plný prožitek hrůzy smrti a ztracení i zatracení - když si člověk uvědomí hloubku svého pádu, lituje svých hříchů, přijímá za nich plnou zodpovědnost (t.j. nevymlouvá se na osud, nebo na druhého, který za to či ono podle nás může). Pokání znamená poznání, že v okamžiku hříchu nejsme spasení, že v okamžiku hříchu Kristus není náš Pán, Vlastník a Spasitel a uvědmnění si celé strašlivé závažnosti této skutečnosti. Pane, slituj se nade mnou, hříšným, a to né proto, že mám na to nějaký smluvní nárok, ale pouze pro Své Milosrdenství. A máme zaslíbení, že přes takovýto postoj se navracíme zpět k Bohu. Pokání znamená lítost nad svými hříchy,   ale také odhodlání se svou hříšnosti bojovat, nespokojovat se svou situací, byť tento boj může připomínat útok dona Quichota proti větrným mlýnům. Když píšu či mluvím o pokání, nemohu nezmínit slavnou hru od Shakespeara - Hamlet. Připomínám scénu, kde se král marně snaží činit pokání. Říká tam: Copak mohu říkat - pane odpusť mi mou sprostou vraždu, když si držím stále to, pro co jsem vraždil? Svou korunu, svou ženu? Tady na světě snad mohu lidi oklamat, ale toho nahoře, toho nahoře neoklamu...
Zdroj: http://bohu-a.svetu.cz/25534-pokani-proces-denodenniho-navratu-k-bohu.html


Podobná témata

Kritika bludů

"Pokání - denodenní proces návratu k Bohu..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 35 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 12. říjen 2011 @ 23:10:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak ovšem Kristus není naším spasitelem, protože mzdou hříchu je smrt - a když jsme ve smrti, pak nemůžeme říkat, že jsme v Kristu, neboť Kristus je Život a Život je protiklad smrti. Pak se musíme ke Kristu vrátit  - a proces návratu nazýváme pokání. Čímž se vracíme opět k postoji celníka - Pane, slituj se nade mnou, hříšným.

Demagogu, vyznej svou nevěru vůči Kristu a Jeho dokonalé oběti. To je hrůza, co tady píšeš. Popíráš snad, že On zůstává stále věrný? Máš pocit, že Tě opustí, když zhřešíš? Víš, co znamená - dokonale se spolehnout na milost? Nebo jsi stále pod Zákonem?




Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 13. říjen 2011 @ 19:28:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ahoojky Mormonko,
vernost Bozi se projevuje prave v tom, ze nam nechava otevrene dvere pokani, abychom se mohli k nemu stale vracet, byt ho denne mnohokrat v nevernosti opoustime...


]


Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. říjen 2011 @ 22:38:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kolikrát za den Kristus není Tvým Spasitelem? Ty to vyznáváš průběžně během dne, nebo večer všechno najednou? V prvním případě Tě Bůh několikrát za den přijme za syna a pak s novým hříchem zase odvrhne... V druhém případě by to znamenalo, žes celý den prožil bez Spasitele... A co hříchy, o kterých ani nevíš? Třeba jsi na nějaký zapomněl, nebo si ho neuvědomil a žiješ tím pádem bez Spasitele už několik měsíců...
Ono to možná zní jako ironie, ale není to ironie - takhle nějak musí vypadat v praxi Tvůj křesťanský život. Tvoje spasení vlastně závisí na neustále se opakujícím pokání a na pocitu nejistoty spasení. Není lepší stavět na Skále? Tam máš alespoň jistotu, že to vydrží. (Ono je to tou Skálou, ne tím, že jsi dobrý/špatný stavitel.)

12 ... vím, komu jsem uvěřil. A jsem si jist, že on je schopen zachovat to, co jsem mu svěřil, do onoho dne.



]


Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 14. říjen 2011 @ 08:30:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Pokaždé, co zhřeším, co jem pod hříchem a a pod smrtí, jsem bez /ána spasitele. Pokaždé, když však toto vyznávám, když mu toto v pokání "svěřuji," tak se vracím ke svému Pánu a ke svému Spaisteli. Dát se vést tělem totiž znamená smrt, dát se vest Duchem je život a pokoj. Duch tě nikdy nepovede k hříchu a tělo tě nikdy nepovede k pokání.

A otázka - co hříchy o kterých nevím, na tu otázku jsem vlastně už odpověděl v úvodním příspěvku. Mám svobodu vyznávat i to, že takovéto hříchy uxistují, neboť si nejsem jisty o sobe samem, ze bych takoveto hrichy neuciniil. Mit sebejistotu spaseni, t.j. jistotu bez jistoty, nic by mne nevedlo a nenutilo toto vyznavat.

Ne zavisi, je to jejim projevem. Spasa zavisi na vire. Avsak - neexsituje vakuovana vira. Bible presne definuje, ktera vira je spasonosna a která  není. Každá víra se nějak projevuje v denodenním životě. A říkme-li, že jsme bez hříchu (t.j. úřítomný čas, ne že jsme byli bez hříchu, ne že budeme bez hříchu, ale že jsme nyni bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není.  Jestliže se nase víra neprojevuje na denodennim pokani, na vedomi toho, že mzdou za smrt je hřích, že v okamžiku hříchu jsem bez spasitele a pod smrti, ze se potebuji vratit a smirovat s Bohem, pak je neco v nasi vire spatne.

Buh je tak verny, ze odpousti vyznany hrich. Nevyznavam-li vsak svuj hrich, pak smrt za ten hrich je stale na mne a ne na golgote. Spravne pises, ze nemuzeme vyznat vsechny nase hrichy. Je vsak treba vyznavat to, ze to vyznavat nemuzeme. Postoj celnika - celmnik take nevyznaval vsechny sve hrichy jednotlive, vyznaval svou obecnou hrisnost. Prave v kontrastu k farizeovi, ktery vyjmenovaval sve konkretni ciny. A celmnik se vratil domu ospravedlnen. Kdyz prosil o slitovani, ne o neco, na co ma pravni narok. Kdyz prosil o milost.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 14. říjen 2011 @ 09:10:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Demagogu, představ si,že tvá manželka připálí večeři a ty se s ní rozvedeš,protože už není dokonalá. Pán ví,že nejsme dokonalí a že chceme od Boha do světa a kdo nemá Ducha Svatého zrovna tak žije. Neobrácený nábožník žije jo-jo efekt,k Bohu(pro strach z pekla)-od Boha(protože Pána nemiluje)a pořád dokola. Mrtvé náboženství bez vztahu.Když se muž ožení z lásky,věří,že ho má žena ráda. Když vstoupí Křesťan do vztahu s Pánem MÁ JISTOTU,že ho má Pán rád. A proto,alespoň já to vidím tak,že kdo tvrdí,že nemá jistotu svého spasení,nemá s Pánem vztah a je jenom nábožník,který neví,co křesťanství vlastně je.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 14. říjen 2011 @ 09:23:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Je to trosku jinak:

Podobenstvi o marnotratnem synovi: Prestal byt otec otcem toho syna? Myslim ze ne. A prresto jej nazval: Tneto tvuj bratr byl mrtev a ozil!

Jestlize mne ma zena opusti a zacne zit s nekym jinym, je to ma zena? Kdyz se nerozvedu, znamena to snad, ze ona stale zije se mnou, byt tam smilni s mymi sousedy? To, ze ona je ma zena, neznamena, ze ja jsem jeji manzel. ALe znamena to, ze nechavam dvere k navratu otevrene.

A hrich - to neni spalena polevka. Hrich - to je smilneni s jinym bohem. V tom se rozchazime.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 14. říjen 2011 @ 09:26:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jinymi slovy: To, ze ona je ma manzelka, neznamena, ze ja jsem jeji manzel.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 14. říjen 2011 @ 12:59:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podobenství o straceném synovi, z pohledu syna je jen dočasný odchod.Zlý syn je proto synem,že Otec ho za syna považuje a na začátku vztahu s ním Otec vstoupil do vztahu(znovuzrození člověka). Nikdo nemluví pravdu,že miluje svou ženu,když udržuje poměr s děvkami. Bůh je věrný a celým SZ Písmem se táhne Jeho bolest,když Jeho lid jde za modlami.Modlou je jednání proti Bohu,všechno,co si člověk postaví před Boha,(ta manželka taky).S manželkou v Kristu může být jedno tělo).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 15. říjen 2011 @ 07:55:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Nikdo nemluví pravdu,že miluje svou ženu,když udržuje poměr s děvkami."...


V člověku po celý život probíhá boj mezi touhami těla a touhami ducha.

Žádný člověk však není superkřesťan, aby touhy těla vždycky na sto procent "převálcoval".

Ale když se ohlédneš v nekontrolované chvilce po jiné ženě se žádostí, už jsi s ní zhřešil ve svém srdci. Je třeba se očistit pokáním co nejdříve. A to vy "už spasení" často už vůbec ani neřešíte. Vždyť vy jste už "za vodou!" -  starost o své spasení jste přenesli alibisticky na Krista a jeho zaslíbení tak pokroutili do nepodoby.



..."z pohledu syna je jen dočasný odchod."...

To říkáš ty, který zná konec příběhu.
Marnotratný syn při svém odchodu vůbec neplánoval návrat. Došlo mu to až u prasat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 17. říjen 2011 @ 22:31:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, to je něco,čemu nemůžete,katolíci, uvěřit,ale Bůh povolá svého vyvoleného třeba od těch prasat. Skutečný křesťan(nemyslím nějakého rychlokvašku z nějaké monstr evangelizace)je v procesu posvěcování a Duch Svatý dokáže usvědčit i ze žádostivého pohledu. Nepleť si křesťany s nějakými charismatickými duchařmi,kteří jsou na hraně moderného šamanismu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 20. říjen 2011 @ 21:14:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Takovychto "docasnych odchodu" vsak v krestanskem denodennim tivotei zazivame vice, vid? A aby byl odchod "docasny", musi se syn vratit. Kdyby se nevratil, nebyl by jeho odchod docasny...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 14. říjen 2011 @ 18:57:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokaždé, co zhřeším, co jem pod hříchem a a pod smrtí, jsem bez /ána spasitele.

14 Neboť hřích nad vámi nebude panovat, protože nejste pod Zákonem, ale pod milostí.

Vždyť to říkám, že jsi stále pod Zákonem.

Jestliže se nase víra neprojevuje na denodennim pokani, na vedomi toho, že mzdou za smrt je hřích, že v okamžiku hříchu jsem bez spasitele a pod smrti, ze se potebuji vratit a smirovat s Bohem, pak je neco v nasi vire spatne.

Máš tady chybku: mzdou za hřích je smrt:-) Jinak další důkaz, že jsi stále pod Zákonem - neustále s každým hříchem se potřebuješ smiřovat s Bohem, aby Tě nezatratil. To je princip Zákona - neustálé přinášení obětí.
 
12 Když nám získal věčné vykoupení, vstoupil jednou provždy do nejsvětější svatyně, a to ne s krví kozlů a telat, ale se svou vlastní krví.
13 Vždyť jestliže krev býků a kozlů a popel z jalovice, skrápějící poskvrněné, posvěcuje k čistotě těla,
14 čím spíše krev Krista, který skrze věčného Ducha obětoval sám sebe neposkvrněného Bohu, očistí vaše svědomí od mrtvých skutků ke službě živému Bohu?

1 Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána, Ježíše Krista,
2 skrze něhož také máme vírou přístup k této milosti, ve které stojíme a chlubíme se v naději Boží slávy.

Byl jsi ospravedlněn na základě víry v Krista jednou pro vždy a máš pokoj s Bohem, anebo jsi ospravedlňován pokaždé, co učiníš svoje pokání (čili jsi ospravedlněn ne skrze víru, ale na základě pokání) a tím pádem s každým novým hříchem ztrácíš pokoj s Bohem?

Asi bych to přirovnala ke katolicismu, nic jiného mě nenapadá. Pěstuješ si takové samospasitelné náboženství, přičemž stejně není jasné, jak to ve finále dopadne - zda budeš spasen či ne... Kristus tam sice taky figuruje, ale ve zcela jiné roli, než je tomu např. u ap. Pavla.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 15. říjen 2011 @ 08:07:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je třeba se očistit pokáním co nejdříve.

A to vy "už spasení" často už vůbec ani neřešíte. Vždyť vy jste už "za vodou!" -  starost o své spasení jste přenesli alibisticky na Krista a jeho zaslíbení tak pokroutili do nepodoby.


Kristus tě spasí nikoli proto, že si to myslíš, že o tom sebe sama přesvědčíš, ale proto, že budeš žít podle Boží vůle.


Hřích nad námi nebude panovat pouze v případě přítomnosti milosti posvěcující, která plyne z důvěrného vztahu s Bohem. Nikdo nedokáže vlastními silami nehřešit. Přítomnost hříchů, které ještě nevedou do duchovní smrti, není ovšem ještě dokladem toho, že by nad námi panoval hřích. Kdo tvrdí, že je bez hříchu, lže sám sobě i druhým.

Tento důvěrný vztah s Bohem se ovšem musí neustále obnovovat pokáním a vyznáváním svých hříchů, jinak drobné prohřešky dozrají do hříchu ke smrti.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 16. říjen 2011 @ 17:11:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, ušetři si čas, nemá to cenu. Tam, kde jsi Ty, jsem už byla a stálo to za zlámanou grešli. Vynasnaž se vstoupit do odpočinku, abys neupadl do téhož příkladu neposlušnosti jako Izrael. Tečka.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 16. říjen 2011 @ 23:38:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 20. říjen 2011 @ 21:25:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Princip zakona je jiny: Ze na spasu je "pravni narok." Ze si spasu mohu zaslouzit - skutkama, virou, chvalou, atd.

Prosit o milost vsak znamena vzdat se veskerych svych naroku. Prosti o milost znamena vedomi, ze tu milost proste potrebuji. Kdyz prestanu si byt vedom toho, ze milost potrebuji, kdyz se milsot stane "denodenni samozrejmosti", pak milost prestava byt milosti a stava se pravnim narokem nebo zasluhou. Byt pod milosti tedy znamena zistavat v postoji celnika: Pane, slituj se nade mnou, odpust mi, hrisnemu...

Nikoliv, obet je pouze jedna. Ale tech navratu k ni je povicero. Protoze od ni stale odchazime. Anebo ty, Momonko, jsi bez hrichu? Rikas-li o sobe, ze jsi bez hrichu, klames sebe sama. Rikas - li. ze nejsi bez hrichu, pak musi priznavat i to, ze odplatou za hrich je spravedliva smrt. A priznas - li si, ze jsi spravedlivym soudem odsouzena k smrti, pak jen tehdy jsi volna prosit o Milost - O milost a ne o pravni narok, zasluhu. A kdyz prosis o milost, tehdy mas zaslibeni, ze te Kristus ocistuje. Tehdy, kdyz jsi vedoma sve hrisnosti, kdyz pochybujes o sve spase a v nejistote zkoumas sve skutky, pak tehdy mame pristup k Bohu.

Ohanime se virou, ale jaka vira je ziva - sparitelna vira? Bible nerika pouze to, ze virou mame pristup, ona rika i to, jak vypada vira, skrze kterou mame pristup k Milosti.

Protoze Bible byla sespana v rectine, ne v cestine. Rectina, na rozdil od cestiny, ma na viru a vernost jedno slovo. "Biblicky" je vira a vernost jeden pojem. Neda se od sebe oddelit viru a vernost.

Ptejme se tedy Bible: Co je to milost, co je to pokani, co je to vyznavani hrichu, co to znamena verit, jak poznam, zda-li je ma vira spasitelna nebo ne.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 20. říjen 2011 @ 21:28:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Teda oprava: V rectine byl sepsan samozrejme pouze Novy Zakon, ne cela bible. Omlouvam se...


]


Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 13. říjen 2011 @ 13:10:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
demagogu,

to co zde píšeš v těch článcích je oficiální učení CB ?



Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 14. říjen 2011 @ 08:31:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
CB oficialne uci, ze jedinnym meritkem zivota a viry je Bible - Boží Slovo. To je zakladni uceni a vyznani CB.


]


Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 14. říjen 2011 @ 10:37:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
-- CB oficialne uci, ze jedinnym meritkem zivota a viry je Bible - Boží Slovo. --

To jo. Ale pak už si každý to Slovo vykládá po svém? A pořád je to učení CB?


]


Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 20. říjen 2011 @ 21:32:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
CB oficialne uci, ze jedinnym meritkem zivota a viry je Bible.

Danda Fajfr napriklad rekl: Pochybuji, tedy jsem...

Nerikam, ze mam stejny nazor jako Danda Fajfr, lec minimalne od nej nejsem moc vzdalen :-)
V CB totiz nemame neomylneho papeze...

A duraz na tzv "posveceny zivot" je jednim z obecnych durazu evangelikalniho hnuti..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 21. říjen 2011 @ 20:12:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, ptám se proto, že já jsem také z CB a taková učení jak zde prezentuješ neznám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 07:05:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jsem rad, kdyz se krestanum rozsiruji obzory :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 11:38:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, dá se to interpretovat i tak, že CB nemá jasné učení v mnoha otázkách (nebo možná má, ale lidé z CB je neznají) a proto také  je otevřena na různá bludná  učení....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 11:58:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Vsechno musime zkoumat a dobreho se drzet. I ty "overena" uceni i ty nova. Blud muze byt vsude :-)

Stara Jednota Bratrska se nebala pomalu v kazde generaci prekonavat uceni svych predchudcu. Nerikam, ze vzdy v tom mela moudrost, ale uz v teto odvaze znovu prozkoumavat prozkoumane a interpretovat interpretovane by nam mela byt prikladem...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 27. říjen 2011 @ 07:04:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Oprava citatu: Pochybuji, tedy verim...


]


Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Pátek, 14. říjen 2011 @ 12:20:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Demagogu,
moc přemýšlíš, moc kombinuješ a pěstuješ si úzkostné svědomí. Dej si na to pozor, protože to je práce toho Zlého. Bůh nechce úzkostné křesťany. Zkus víc věřit jeho milosrdenství. Nezapomeň, že i on byl člověkem, takže opravdu není tím, kdo čeká na tvou chybu, aby tě dostal. Satan ano. Bůh tě miluje.
Kojard



Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 14. říjen 2011 @ 18:59:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsi vystihl přesně. S tím se nedá, než souhlasit.


]


Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 20. říjen 2011 @ 21:39:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nikoliv. Je to presne naopak: Prave ona nejistota mi dava jistotu a smelost. Jenom tehdy, kdyz si napr. pripustim, ze se mohu mylit, mohu svobodne hlasat Bozi Slovo a nebyt ve strachu pred kletbou z listu GAlatskym.

Ale to as,i kdo neprozije takovyto Bozi dotyk, nemuze pochopit..


]


Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 15. říjen 2011 @ 00:33:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Demagogu,

ty se nacházíš v nějakém obludném a neobvyklém zákonictví. Prosi, tě prozraď, jaká sekta stojí za těmi stránkami, které pořád uvádíš - bohu a světu?



Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 15. říjen 2011 @ 07:46:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemá to správně být "městu a světu"?


]


Re: Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Sobota, 15. říjen 2011 @ 09:43:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemá. V urbi et orbi jde o požehnání. A na mě ty demagogovy úvahy působí tak, že mu žádné požehnání nepřinášejí, spíš zmatení.
Kojard


]


Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 20. říjen 2011 @ 21:33:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Za blogem "Bohu a svetu" stojim pouze ja sam...


]


Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 15. říjen 2011 @ 08:12:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Změna postoje znamená, že zvracíme z hříchu, který nám před obrácením chutnal. Je nám odporný, nepříjemný, s*****í nám"...



To je spíš důsledek působení Ducha svatého v srdci člověka.
Stává se to, ale není to žádný ukazatel.

Jsou stále hříchy, které pro nás i nadále zůstávají líbivými. Stačí malé zakolísání, polevit v ostražitosti a je zase zle!


Ono by to pak bylo velice snadné se hříchů vyvarovat tím, že by se nám zprotivily.

Ale úzká cesta je cesta strmá, cesta obtížná.



Re: Re: Pokání - denodenní proces návratu k Bohu... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 20. říjen 2011 @ 21:40:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: Jsou stále hříchy, které pro nás i nadále zůstávají líbivými.

Ano, presne tak. Ale uz tuto skutecnost si musime zprotivit a vyznavat jako hrich!


]


Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy