Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 181, komentářů celkem: 429722, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 567 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116616864
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kdy se stal Ježíš Kristem?
Vloženo Pondělí, 21. listopad 2011 @ 13:23:45 CET Vložil: Olda

Kritika bludů poslal oko

Zase jedna docela obludná hereze nebezpečně rozšířená.

Rád bych upozornil, že není dobré nechat jen tak věci "vyšumět" a nejít do důsledku.

Willy žije v podivné představě, že Ježíš se stal Kristem až později - v dospělosti. Jelikož v tom není sám, rád bych, aby bylo mezi námi jasno. Žít v ješitnosti "už spaseného", který cokoli poví, tak musí být pravda (protože z něho prý mluví Kristus, protože on žije v Duchu!) je nejlepší způsob, jak se zahrabat do lží, jak žít v nepravdách svého uměle vytvořeného virtuálního světa.


Willyho argumentace:

L 2:11 studijní překlad KMS že se vám dnes narodil Zachránce, který je Kristus Pán v městě Davidově.

Narodil se Ježíš - Zachránce a tento Zachránce byl Pomazaný, ale nenarodil se jako Pomazaný, nýbrž byl pomazaný později, tj. ve 30 letech, neboť ve 30 letech vstupovali kněží do služby. Snad i ty, oko, uznáš, že to miminko v jeslích byl Ježíš, ale ještě nebyl Pán a ještě nebyl pomazaný. A jestli to neuznáš, pak nemá cenu o tom dál mluvit. Tož tak.

... odděluješ neoddělitelné - Ježíše od Krista. A ještě navíc o mně lžeš, že odděluji Ježíše od Krista!

Ach jo!


Moje odpověď:

Willy.
Mrzí mě, že všichni tvoji souputníci raději alibisticky mlčí a nechávají tě v tom vymáchat samého.  Od nich bys snad vysvětlení přijal.

..."že se vám dnes narodil Zachránce, který je Kristus Pán v městě Davidově"...

Právě narozený Zachránce už je Kristus (nikoli že se ve třiceti teprve stane Kristem).

 Kristus se už narodil jako pomazaný.
To miminko v jeslích už byl Kristus Ježíš, Spasitel.

Kristus znamená Hospodinův pomazaný.
Kristus je přepis řeckého Christos, což je překlad hebr. mášíach [aram. mešíchá = *Mesiáš, Pomazaný]. V souvislosti s poznáním nedoko­nalosti, neuspokojivosti, ano často zvrácenosti pozemského království se přívlastek Pomazaný [Mašiah] počal přesunovati na očekávaného budoucího pravého krále, který měl ve službě Hospodinově znovuzříditi i vnitřně obnoviti pospolitost Izraele a zároveň přivoditi nový věk v celém vztahu Boha k člověku, ano v ce­lém charakteru kosmu. Slovo Pomazaný se tak stávalo názvem pro postavu eschatologického spasitele, který byl zejména v pozdějším ži­dovství předmětem nadějného očekávání...Titul Mesiáš neboli v řeckém překladu: Kristus se takto stal ústředním nositelem všech výpovědí o tajemství osoby i poslání Ježíše. Zkratkovým výrazem víry ve vykupitelské poslání a božskou povahu osoby Ježíšovy bylo, že už v NZ je mu titul Mesiáš neboli K. přikládán s takovou pravidelností a samozřejmostí, že se spojení Ježíš K. nebo [patrně původnější pořadí] K. Ježíš rychle stalo jakoby jednotným jménem.

(Novotného biblický slovník).

Kdokoli tedy tvrdí, že se narodil jen Ježíš a ve třiceti se teprve stal Kristem (pomazaným) - za prvé o Kristu lže, za druhé odděluje Ježíše od Krista v rozmezí třiceti let.

Právě proto, že Kristus Ježíš se narodil matce Marii, je ona církví právoplatně nazývána Bohorodičkou.


"Kdy se stal Ježíš Kristem?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 96 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 21. listopad 2011 @ 15:43:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už jsem se leknul že to také nějakým způsobem oddělujete, když jsem si přečetl nadpis. Pochybuji že by Hospodin Bůh svolal anděly, pastýře i velmože z dalekých zemí jen proto aby se poklonili úplně obyčejnému dítěti ve chlívku za malým provinčním městem. Aby mu přinesli dary vhodné pro krále.



Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 21. listopad 2011 @ 19:38:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V některých jazycích (např. španělština) se používá jednotné Jmémo Jesucristo. Vždyť na Portoriku se jenuje Jesús mnoho lidí, na Kubě a ve španělsky mluvícím světě to bude myslím podobné. Ve staročeštině se též používalo Jméno Jezukrist (za pravopis či přepis neručím).



Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 21. listopad 2011 @ 21:00:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Celý článek je podřízen jednomu účelu a cíli - prokázat, že Marie, matka Pána Ježíše, je i matkou Krista - Božího Mesiáše-Pomazaného a je tudíž církví - rozuměj řkc - právoplatně nazývána Bohorodičkou, Tím je ovšem ignorován fakt, že Otcem Pána Ježíš Krista je Bůh a zároveň je prohlašováno, že Marie porodila jak Ježíše coby Syna člověka, tak Krista coby Syna Božího.

Ježíš je jméno, které měli Josef s Marií dát a dali dítěti, počatému z Ducha Svatého, které se Marii narodilo. Kristus je titul, který z Ježíše činí Božího Pomazaného, Syna živého Boha, jak zjevil Otec v nebesích Petrovi v Matouši 16:16. Jméno i titul se samozřejmě vztahuje k jedné a téže osobě, poněvadž tato osoba má lidství i Božství - lidskou i Božskou přirozenost. Bůh v člověku Ježíši žil skrze Jeho lidství a byl tak skrze Krista vyjádřen tak, že Ježíš mohl v Janovi 14:9b říci: "Kdo vidí/viděl Mne, vidí/viděl Otce."

Z Božího pohledu a podle Božího vnímání existoval Kristus vždycky, tak jako byl coby Beránek zabitý od založení/počátku světa (Zj 13:8), i když v čase se to stalo o několik tisíc let později. Podobně se Ježíš stal Kristem v čase jindy než v den, kdy se narodil. No, a budeme-li pátrat po tom, kdy byl pomazán, zjistíme, že se tak stalo při jeho křtu v Jordánu, kdy na Něho sestoupil Duch svatý v podobě holubice. Bezprostředně po této události vedl Duch Ježíše do pustiny a následně v synagoze v Kafarnaum dosvědčil přítomným, že je Tím, o Kom prorokoval prorok Izaiáš v 61. kapitole, 1. verši Duch Panovníka Hospodina je na mně, protože mne Hospodin pomazal ...


Teprve od té chvíle začal svou pozemskou veřejnou službu, při níž kromě jiného učinil tři tzv. "Mesiášské" zázraky, které nemohl učinit nikdo jiný, než Mesiáš. V této souvislosti není bez zajímavosti, že v době ukřižování Pána Ježíše byla Marie zřejmě vdovou, což je naznačeno tím, že svou matku - ženu, která ho porodila, svěřil do péče svého nejmladšího a milovaného učedníka Jana. Kdyby byl Josef v té době naživu, nebylo by takové opatření potřeba. A Josef zemřel pravděpodobně také ještě dříve, než Ježíš vstoupil do služby, protože by pro Něho nebyl problém vzkřísit Josefa z mrtvých. To je ale jen taková malá odbočka.

Závěrem: není důležité, kdy se stal Ježíš Kristem, mnohem důležitější je samotný fakt, že Ježíš je Kristus/Mesiáš - Syn živého Boha, který je naším životem a vším, co potřebujeme k životu a ke zbožnosti, abychom se stali účastníky Božské přirozenosti (2P 1:4) a jako mnoho Božích synů, které Kristus jako Ten, pro Něhož je všechno a skrze Něhož je všechno, přivedl do slávy (He/Žd 2:10), byli spolu s Ním, naším Prvorozeným bratrem (Ř 8:29), souhrnným vyjádřením našeho Otce v nebesích.

Tož tak.

willy



Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 22. listopad 2011 @ 13:59:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi jsme oba správně pochopili účel Standova článku, ale on to pořádně pomotal. Abych se neopakoval, přečti si prosím moji reakci na článek níže. Jinak Theotokos je jako dogma přijímáno i mimo ŘKC. Zejména samozřejmě v pravoslaví. Každá církev, která přijímá usnesení 3. ekumenického koncilu v Efezu (a není tudíž nestoriánská či dokonce ariánská, doketistická, ebiomythystická, adopcionistická ...) přijímá i nauku o Theotokos.


]


Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 22. listopad 2011 @ 15:01:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Slávku,

četl jsem tvou reakci na článek (u mě výše) a není mi zcela jasné nakolik se s těmi citáty/dogmaty ztotožňuješ.

Mohu souhlasit s tebou zmíněnými 3 body v úvodu, ale odvozovat z nich, že Marie je "Bohorodička" považuji za trestuhodnou ignoranci faktu, že Bohem byl Ježíš Kristus po Otci, nikoli po matce. Bůh je svou podstatou nestvořená od věků a navěky živá bytost, kterou nelze porodit, neboť Bůh všechno stvořil kromě sebe samého. Ale protože člověk byl stvořen jako bytost Božího druhu - k Božímu obrazu a podle Boží podoby, mohl se Bůh, který je Duch, stát člověkem respektive vtělit se do člověka, do lidského těla. Zkrátka - Marie porodit Boha nemohla. Porodila syna, Syna člověka, jemuž dala jméno Ježíš, který byl zároveň Božím Kristem/Mesiášem/Pomazaným, Synem živého Boha, ale ten se nenarodil, nýbrž byl podle Izaiášova proroctví dán - Iz 9:5 Neboť chlapec se nám narodil, syn je nám dán, ... (ČSP KMS) Nebo dítě narodilo se nám, syn dán jest nám, ... (BK) Neboť se nám narodí dítě, bude nám dán syn, ... (EP) Lebo dieťa sa nám narodilo, syn nám je daný, ... (Roháček) Lebo chlapček sa nám narodil, daný nám je syn, ... (Rímsko-katolícky preklad).

Tož tak.

Pán s tebou.

slávek


]


Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 22. listopad 2011 @ 17:45:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus je ve své osobě nerozdělený - Bůh i člověk zároveň.

Ty Krista rozděluješ - zvlášť člověka, zvlášť Boha - ale Kristus je jen jeden, nikoli dva v jednom.

Podstata Božská i lidská se spojily nerozlučitelně v osobě Krista Ježíše v okamžiku jeho početí  mocí Ducha svatého.


]


Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 22. listopad 2011 @ 18:07:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slávku,

nikdo přece netvrdí, že Ježíš je Bohem po matce. Marie byla jen a pouze člověk, kterému se dostalo velké milosti porodit a být matkou Spasitele. A nikdy se nestala ničím jiným - stále je člověkem u Pána a před Pánem. Nikdo (snad kromě Origena) nevěří, že Marie nějak preexistovala. Jako taková začala existovat v okamžiku jejího početí.

Opravdu mi není jasné, jak můžeš souhlasit s těmi třemi body a současně odmítat Theotokos. V okamžiku, kdy se Slovo stalo tělem, tj. v okamžiku početí z Ducha svatého, došlo ke sjednocení obou přirozeností v jednu osobu. Od tohoto okamžiku se vše, co se týká Ježíše, týká současně jeho lidské i božské přirozenosti. A právě proto můžeme tvrdit, že Bůh trpěl a dokonce zamřel (!) na kříži. Bůh je ze své podstaty nesmrtelný (na tom se jistě shodneme) a zemřít tak mohl pouze v případě, kdy se opravdu stal tělem (člověkem) v jedné osobě Krista. A tak se nestvořený a člověkem nesplozený Bůh v člověku rodí skrze Marii na svět a nesmrtelný Bůh v člověku umírá na kříži.

Kladeš rovnítko mezi "stát se člověkem" a "vtělit se do člověka", což je špatně. To druhé vlastně tvrdil právě Nestorius. Lidství je tu jakýmsi pláštěm pro božství. To první je to, co učí Písmo i Církev - lidství není nějakou rukavicí, ve které přebývá ruka božství. Ježíš nebyl Bůh v člověku, Ježíš byl člověk-Bůh (Bohočlověk). Když nasednu do auta (obdoba vtělení se do člověka) nestává se z nás jeden subjekt - je tu lidství v autě. Pokud při couvání porazím sloupek a odřu blatník, já bolest odření nijak necítím, protože nejsem v hypostatické jednotě s autem. V každém okamžiku je možné rozlišit dva subjekty, tj. mne a auto. Pokud bych se ale stal autem, stali bychom se jedním subjektem. Při smrtelné nehodě by v případě toho tvého a Nestoriova výkladu došlo k zániku dvou subjektů, což je ale v příkrém rozporu s tvrzením Písma o nesmrtelnosti Boha. Jen v případě hypostatické jednoty/spojení dochází ke zničení jednoho subjektu.

Tvrdit tedy, že Marie je Bohorodicí (je to jen půlka pravdy, protože ona je Bohočlověko-rodicí) je stejné jako tvrdit, že Pavel byl apoštolem Boha.

Snad jsem to dostatečně vysvětlil. Pokud ne, uvítám další otázky a v každém případě tvůj komentář. Tady ale názorně vidíš, jak je ta vámi zavrhovaná tradice důležitá (v případě pravoslaví se tou "povinnou" tradicí myslí pouze to, co bylo schváleno na skutečně ekumenických koncilech 1. tisíciletí). Asi si to ani neuvědomuješ, ale jsi v příkrém rozporu s Písmem. Na kříži by buď umřel jen člověk, do kterého se Bůh vtělil, ale nestal se jím, nebo by zemřel i sám vtělený Bůh.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 22. listopad 2011 @ 18:41:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slávku,

vysvětlení možná najdeš v mých okolních komentářích. Pokud ne, i já rád odpovím na případné otázky. Je zvláštní, že používáš obraz s rukavicí (lidství) a rukou (Božství) přesně opačně, než Watchman Nee a Witness Lee. Ale těžko popřeš, že Bůh člověka stvořil jako nádobu, jejíž chce být obsahem. Bez Boha je člověk prázdná nádoba beze smyslu existence/života, která se k ničemu nehodí respektive nehodí se k tomu, k čemu byla stvořena/určena. Ježíš Kristus byl a je Bohočlověk.

Na kříži zemřel člověk Ježíš, Bůh na kříži zemřít nemohl. Proto také Ježíš zvolal: "Bože můj, Bože můj, proč jsi mne opustil!" Bůh byl člověku Ježíši, byl s Ním jedno, ale zemřít s Ním/v Něm nemohl - Kdo by Ho pak vzkřísil z mrtvých?.-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 22. listopad 2011 @ 19:23:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na kříži zemřel Boží Syn

Zemřít mohl právě proto, že se stal člověkem, narodil se.

Vždyť ani my nezemřeme ve smyslu zániku existence. Umírá jen lidské tělo, lidský duch je nesmrtelný. Tělo jde do hrobu, duch jde k Bohu.


Tělo Kristovo zemřelo na kříži, duch Kristův odešel k Otci.

(Lk 23,46)
Tehdy Ježíš hlasitě zvolal: "Otče, do tvých rukou svěřuji svého ducha!" A když to řekl, vydechl naposled.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 22. listopad 2011 @ 21:57:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No právě že mi přijde, že si protiřečíš. Pokud byl Ježíš jedna osoba o dvou přirozenostech (mimochodem hezká ukázka jak se solascripturisté neobejdou bez tradice), pak zemřela ta osoba. Každý z nás je jedna osoba o jedné přirozenosti a když zemřeme, zemře i náš duch, Slávku?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 22. listopad 2011 @ 22:20:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každý ne. věřící znovuzrození lidé, tzn, lidé narození z Ducha/Boha, mají také dvojí přirozenost - jedna se pojí k Adamovi, z něhož nás Kristus vysvobodil a ta druhá se pojí právě ke Kristu. Ta "adamovská" zemřela spolu s Kristem na kříži, i když ten starý člově pořád straší, ale ten nový, stvořený v Kristu Ježíši je posvěcován a posvěcuje se a ten je Božím člověkem s novou přirozeností žijící Božským věčným životem úplně stejně jako Pán Ježíš Kristus. A ten už přešel ze smrti do života a neuzří smrt. Zemřít může jen jeho tělo, ale to bude vzkříšeno a přetvořeno ve stejnou podobu těla Kristovy slávy působením, kterým je mocen si také všecko podmanit (Fp 3:21).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 23. listopad 2011 @ 12:41:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiň, nevyjádřil jsem to správně - mluvil jsem o každém z nás v okamžiku zrození ve vztahu k termínu Bohorodice.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 23. listopad 2011 @ 14:41:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slávku,:-)

v okamžiku zrození? No, ve vztahu k termínu Bohorodice nic.

Ale Jan napsal v úvodu svého evangelia (1:9) toto: Bylo tu pravé světlo, které osvěcuje každého člověka, přicházejícího na svět. Tož tak.


]


Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 22. listopad 2011 @ 17:30:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Podobně se Ježíš stal Kristem v čase jindy než v den, kdy se narodil."...


Ježíš se stal Kristem v okamžik svého početí v Mariině lůně.  Boží Syn se vtělil a stal se tak člověkem. Maria tedy porodila skutečného Božího Syna.


]


Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 22. listopad 2011 @ 17:42:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikolu, oko,

Boží syn se vtělil a stal se člověkem, to je pravda, ale Marie toliko porodila toho človíčka, do něhož se vtělil Boží syn, Jehož porodit nelze.

Podle Izaiášova proroctví byl Boží Syn dán (Bohem) - Iz 9:5 Neboť chlapec (Ježíš) se nám narodil, syn (Boží) je nám dán, ... (ČSP KMS) Nebo dítě narodilo se nám, syn dán jest nám, ... (BK) Neboť se nám narodí dítě, bude nám dán syn, ... (EP) Lebo dieťa sa nám narodilo, syn nám je daný, ... (Roháček) Lebo chlapček sa nám narodil, daný nám je syn, ... (Rímsko-katolícky preklad). Paradoxně slovenský řk překlad se mi líbí nejvíc.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 22. listopad 2011 @ 17:50:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Boží Syn (Spasitel)  je nám daný Bohem tím způsobem, že v moci Ducha svatého přijal tělo z Marie Panny - a narodil se plně jako Bůh i plně jako člověk.




Dnes se nám narodil Spasitel Kristus Pán! (Lk 2,11)


]


Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 22. listopad 2011 @ 18:40:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slávku, co říká prolog evangelia podle Jana? Je to:

A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.

nebo

A Slovo se vtělilo do těla a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.?

Už jsem ti napsal výše/níže, ale ta dvě tvrzení nejsou totožná. Pokud se Bůh vtělil do člověka, pak Maria není Bohorodičkou, pokud se ale Bůh stal člověkem, pak jí je, protože ona neporodila člověka ale Boha, který byl tím člověkem.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 22. listopad 2011 @ 19:28:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A) je správně samozřejmě. Ježíš Kristus byl a je prostě Bohočlověk  - jedna Osoba/Bytost s dvojí přirozeností. Na druhou stranu se dá skutečně říci i toto: Bůh si oblékl lidství a člověk si obléká Krista (Ga 3:27, Ko 3:10) - to je ta ruka a rukavice. Vzpomněl jsem si na jednu píseň, kde zpíváme: "Kristus oblékl si lidství, stal se pravým člověkem, zemřel na kříži, abych byl z Adama vysvobozen. Ve vzkříšení stal se Duchem, přišel nyní žít ve mně a být mým životem."


]


Co znamená Theotokos (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 22. listopad 2011 @ 21:44:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No ale pak mi není jasné, proč ti vadí Theotokos, které říká pouze tolik, že z Marie na svět přišel Bohočlověk - jedna Osoba/Bytost. Mohu jen zopakovat, že toto dogma bylo vyhlášením o Kristu. Chalkedonský koncil ho upřesnil:

Následujíce božské otce učíme se všichni jednomyslně vyznávati jednoho a téhož Syna, Pána našeho Ježíše Krista, dokonalého podle božství a dokonalého podle člověčenství, pravého Boha a pravého člověka, téhož duše i těla; jedné bytosti s Otcem podle božství a jedné bytosti také s námi podle člověčenství; ve všem nám podobného kromě hříchu; narozeného před věky od Otce podle božství, v poslední však dny téhož narozeného pro nás a pro naše spasení z Marie Panny Bohorodice podle člověčenství; jednoho a téhož Krista Syna, Pána, jednorozeného, kterého poznáváme ve dvou přirozenostech nesplývajících, neměnných, nerozlučných, neboť spojením nikterak nebyl rozdíl obou přirozeností odstraněn, ale naopak se uchovává vlastnost každé přirozenosti, spojující se do jedné osoby a jedné hypostase, který se neštěpí ani nerozděluje na dvě osobnosti, nýbrž je jeden a týž Syn a jednorozený Bůh Slovo, Pán Ježíš Kristus, jak dávno proroci o něm a jak sám Pán Ježíš Kristus nás učil, jakož nám též předal symbol otců našich.“


]


Re: Co znamená Theotokos - katolíci (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 22. listopad 2011 @ 21:49:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen pro úplnost dodávám též překlad katolický, kde je použita trochu jiná filozofická terminologie:

My pak, následujíce svatých Otců všichni jednomyslně učíme lidi, aby vyznávali jednoho a téhož Syna, našeho Pána Ježíše Krista, jak dokonalého v božství, tak dokonalého v lidství, skutečně Boha a skutečně člověka, (který má) rozumovou duši a tělo, soupodstatného s Otcem co do božství a soupodstatného s námi co do lidství, jenž byl ve všem jako my, kromě hříchu, jenž byl počat přede všemi věky z Otce podle božství a v těchto posledních dnech za nás a za naši spásu narozeného z Panny Marie, Matky Boží, co do lidství, jednoho a téhož Krista, Syna, Pána, jednorozeného, aby (lidé) uznávali, že má dvě přirozenosti, nesmíšeně, neměnně, nerozdílně a neoddělitelně, a že toto rozlišení přirozeností není nijak zrušeno jejich spojením, avšak že vlastnost každé z přirozeností zůstala uchována, a je přítomna v jedné osobě a subsistenci, neodloučena ani nerozdělena do dvou osob, avšak v jednom a témž Synu, jednorozeném, Bohu-Slovu, Pánu Ježíši Kristu, jak o něm od počátku (stanovili) proroci a jak nás sám Pán Ježíš Kristus naučil a jak nám to předalo Vyznání svatých Otců.“


]


Re: Re: Co znamená Theotokos - katolíci (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 22. listopad 2011 @ 22:08:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slávku,

to není tak, že by mi to vadilo, ale všimni si, jak se to pomalu ale jistě posouvá dál a je tím vytvořeno podhoubí pro to, aby Marie Bohorodička mohla být tím pádem považována za matku Církve a rázem se ocitáme úplně mimo Boží ekonomii (tj. Boží plán a správu Boží domácnosti/rodiny), která kromě jiného říká, že Bůh se stal v Kristu člověkem, aby se člověk mohl stát Bohem v životě a přirozenosti, nikoli však v Božství samozřejmě, což se děje tak, že se Kristus rozdílí do svých svatých, jimž se stal životem, zaopatřením života a vším, co je potřeba k vybudování Církve coby Těla Kristova, které je plností Toho, který všechno ve všem naplňuje. Prostě je to něco, co odvádí pozornost věřících od Krista, od toho, co vykonal, čeho dosáhl a co pro Boha Otce svou smrtí a vzkříšením získal a jakého postavení svým nanebevstoupením vůči Církvi a světu dosáhl. A když se "Panně Marii" a tomu všemu kolem člověk věnuje přespříliš, může ho to úplně odvést od Boha a činění Jeho vůle, život takového člověka ztrácí pro Boha smysl a ten člověk svůj život promarní, svoji duši v budoucím věku ztratí a bude muset chtě nechtě všechno v tom budoucím věku "dohnat" a přitom o tak nemuselo být. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Co znamená Theotokos - katolíci (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 23. listopad 2011 @ 08:10:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."která kromě jiného říká, že Bůh se stal v Kristu člověkem, aby se člověk mohl stát Bohem v životě a přirozenosti, nikoli však v Božství samozřejmě, což se děje tak, že se Kristus rozdílí do svých svatých, jimž se stal životem, zaopatřením života a vším, co je potřeba k vybudování Církve coby Těla Kristova, které je plností Toho, který všechno ve všem naplňuje. Prostě je to něco, co odvádí pozornost věřících od Krista, od toho, co vykonal, čeho dosáhl "...



Jestliže se Kristus rozdílí do svých svatých, dává jim podíl na svém panování (Zj 2,26-28; Zj 3,21), tak to přece vůbec neodvádí od Krista, ale naopak nastává plnost opravdového křesťanského společenství.



Křesťanství přece není jen o jakémsi soukromém vztahu každého z nás mezi člověkem a Bohem
, ale o širokém spektru vztahů křesťanského společenství, kde má každý přesně vymezené své místo. Kristus pak stále zůstává naší hlavou a naše vztahy se svatými mu nijak nekonkurují, ale naopak přidávají na plnosti kvality, přivádějí blíže ke Kristu.
Jestliže jsou svatí v nebi spolu s Kristem, tak společenství s těmito svatými nás logicky přivádí také blíže ke Kristu. Od takového svatého přece ani nic špatného pochytit nemůžeme!


Bůh nás stvořil i ke sdílení společenství s lidmi, nejenom s Bohem. Náš Bůh je přece Bohem živých sa tento život se nějak musí proojevovat, musí mít jakousi formu. Jinak by nebyl skutečný..

Willy
chci se ale vrátit k původnímu tématu: uvědomuješ si už, že Kristus Ježíš má dvě podstaty, které nelze od sebe oddělovat? Že Boží Syn od věčnosti na sebe vzal lidské tělo a už od svého početí má obě tyto přirozenosti v úplnosti?


]


Re: Re: Re: Co znamená Theotokos - katolíci (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 23. listopad 2011 @ 12:40:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsou ale dvě zcela odlišné věci, Slávku. Samo tvrzení, že Marie byla Theotokos, je podle mě celkem zřejmým faktem Písma. Vždyť ani ty vlastně nic nenamítáš. Pro mě je Marie jako Bohorodice jakýmsi obrazem, protože jak říkal sv. Maxim Vyznavač (přelom 6. a 7. století), každý z nás je volán k tomu, aby také dovolil Kristu zrodit se v nás, i když samozřejmě na netělesné a duchovní rovině. Písmo tu mluví o růstu Pána v člověku, o proměňování člověka v Jeho obraz. Přesvatá Bohorodice je pro mě příkladem k následování (není samozřejmě jediným).

Pokud se kdokoli věnuje Marii více než Kristu, pak je mimo. Ona, Církev, svatí - prostě vše ukazuje jedním směrem, tj. k Pánu. Pokud použiju svůj ukazovák, abych obrátil tvoji pozornost k měsíci (nebo čemukoli jinému) a ty budeš civět na můj prst, budeš blázen. Smyslem Písma také není dát nám něco, co můžeme celý život studovat. Ten, kdo si přečte třeba jen jedno evangelium a přijme Ježíše za svého Pána a Spasitele a jeho Evangelium je na tom nesrovnatelně lépe než ten, kdo zná nazpaměť celou Bibli a Krista nepřijal.


]


Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 22. listopad 2011 @ 13:54:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Staňo, nevypadly ti z článku nějaké odstavce? Pokud mělo jít o vysvětlení oprávněnosti označení Theotokos pro Matku Spasitele, pak je to zmatené a nedává to smysl.

Kristologické (ne mariánské!) vyhlášení o Marii jako Theotokos (Bohorodice, Bohorodička, Matka Boží - osobně mám nejradši původní řecký termín) se uskutečnilo na ekumenickém koncilu v Efezu (431). A vůbec nešlo o otázku, kdy se stal Ježíš Kristem. Smyslem Theotokos je vyjádřit víru, že:

1) Ježíš je plně člověkem
2) Ježíš je plně Bohem
3) Ježíšova lidská a božská přirozenost jsou sjednoceny v jedné osobě (tzv. hypostatická jednota, spojení)

Podnětem k vyhlášení byl Nestorius, který prosazoval termín Christotokos (Kristorodička, Matka Krista) či Theodochos (ta, které se dostalo Boha/která dostala Boha). Nestorius tvrdil, že každá z Kristových přirozeností má i svůj vlastní subjekt (mluví se o dvou osobách, ale to podle mě není úplně přesné, ale pro přiblížení to taky postačí). V principu odmítal právě hypostatické sjednocení obou přirozeností (mluvil o pouze morálním sjednocení a ne ontologickém) a proto odmítal věty jako:"Bůh trpěl," "Bůh byl ukřižován", "Bůh se zrodil". Tato hereze vznikla při vyvracení jiné - Apollinarianismu (stručně: ve snaze vyvrátit ariánství někteří tvrdili, že božské Logos nahradilo duchovní podstatu člověka Ježíše). 

Takže otázkou by mělo být ne "kdy se stal Ježíš Kristem", ale "kdy se stal Ježíš Bohem" či lépe "jaký byl vztah lidské a božské přirozenosti v Kristu." Však také váš katechismus k tomu říká:

Nestoriánský blud viděl v Kristu lidskou osobu spojenou s božskou osobou Božího Syna. Proti tomu svatý Cyril z Alexandrie a třetí ekumenický koncil shromážděný v Efesu v roce 431 vyznal, že „Slovo tím, že se ve své osobě spojilo s tělem, oduševněným rozumovou duší, se stalo člověkem“. Kristovo lidství nemá jiný subjekt než božskou osobu Božího Syna, který je přijal za vlastní ve chvíli svého početí. Proto efeský koncil prohlásil v roce 431, že Maria se opravdu stala Boží matkou pro lidské početí Božího Syna ve svém lůně; „Matka Boží ? ne proto, že by Boží Slovo přijalo od ní svou božskou přirozenost, nýbrž proto, že z ní má svaté tělo, vybavené rozumovou duší, a poněvadž je s ním Slovo spojeno ve své osobě, říká se, že se Slovo narodilo podle těla.“ (466)

Maria, nazývaná v evangeliích „Ježíšovou matkou“ (Jan 2,1; 19,25), ještě před narozením svého Syna je z vnuknutí Ducha svatého pozdravena jako „matka mého Pána“ (Lk 1,43). Vždyť ten, kterého počala z Ducha svatého a který se stal skutečně jejím synem, není nikdo jiný než věčný Syn Otce, druhá osoba Nejsvětější Trojice. Církev vyznává, že Maria je skutečně Bohorodička („Theotokos“). (495)

Maria je opravdu „Matka Boží“, protože je matkou vtěleného věčného Božího Syna, který je sám Bohem. (509)






Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 22. listopad 2011 @ 17:41:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Slávku.
Já v článku řeším pouze Willyho nesprávnou představu, že se narodil pouze člověk Ježíš a až ve třiceti letech se stal Kristem - Mesiášem.

Vysvětluji, že Boží Syn se vtělil - stal člověkem a už od svého početí v Mariině lůně byl Kristem - Mesiášem - pomazaným jako člověk Duchem svatým v pokamžiku početí ( "Sestoupí na tebe Duch Svatý a zastíní tě moc Nejvyššího; proto také to svaté, co se z tebe narodí, bude nazýváno Syn Boží. ).





To, že se Marie stala matkou Božího Syna - Theotokos, vyplývá tedy automaticky z logiky věcí.


]


Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 22. listopad 2011 @ 18:21:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já v článku řeším pouze Willyho nesprávnou představu, že se narodil pouze člověk Ježíš a až ve třiceti letech se stal Kristem - Mesiášem. 

To ovšem řešíš něco, co neexistuje! willy nikde neřekl a neřekne, že se narodil pouze člověk Ježíš, neboť v tom človíčkovi, jehož Marie porodila, byl a žil Syn Boží. Duch Svatý byl v dítěti Ježíši, ale na Ježíši byl až ve chvíli, když byl pokřtěn Janem křtitelem - tehdy byl pomazán Duchem Božím/Svatým, který byl od té chvíle nejen v Něm, ale i na Něm. Tím a tak se stal Ježíš Kristem/Mesiášem=Pomazaným. Samozřejmě, že v Božích očích a tím i v proroctvích a promluvách v souvislosti s Ježíšovým narozením je řeč o Kristu, o Pánu apod., neboť Bůh věděl, Kdo z miminka Ježíše vyroste, ale těžko si představit, že malé bezbranné miminko, potřebující láskyplnou péči matky a ochranu otce, je Pán. Miminko není pánem ani nad plínkami, do nichž ho maminka zabaluje a v případě Ježíše to nebylo jiné.

Marie nebyla manželkou Boha, ale Josefa.

proto také to svaté, co se z tebe narodí, bude nazýváno Syn Boží. - sám sis to, oko, napsal: dítě, které se narodilo z Marie, bylo svaté, tj. oddělené pro Boha, ale dále o něm bylo andělem řečeno: BUDE NAZVÁNO Syn Boží! Anděl neřekl: to svaté, co se z tebe narodí, bude Syn Boží. To by se Marie asi pěkně vyjevila. Už tak byla ze všeho dost překvapená, rozrušená a zmatená, ale díky Bohu přijala tu Boží milost počít, donosit, porodit, opečovat a vychovat Ježíše.

A s tvou logikou věci na nás nechoď, oko; je vidět, že tě může zavést úplně někam jinam, než tam, kde tě chce mít Bůh.

Tož tak.



]


Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 22. listopad 2011 @ 19:48:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Wiily,

docela by mne zajímalo, jestli toto je Tvé chápání Písma nebo jestli jde o učení W. Nee. Pokud to druhé, kde bych se to mohl u něho dočíst?


]


Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 22. listopad 2011 @ 20:42:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To ti věřím, Pastýři, ale na tuhle otázku ti neodpovím. A není to ve zlém.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 23. listopad 2011 @ 14:40:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stejně mi přijde zvláštní, že Neeisté jsou nejvíce proti denominacím jakožto následníkům jména, a právě u nich samotných - více snad, než u kterýchkoliv jiných křestanů, lze fakticky pozorovat ono: "Já se hlásím k Watchmanovi" :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 23. listopad 2011 @ 14:46:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak jsi na tohle přišel, Pastýři?

Mám-li mluvit za sebe, já jsem to nikdy neříkal a neříkám a fakticky jsem to u nikoho ze stovek bratrů a sester v Pánově obnově/místních církvích, které jsem měl možnost poznat nepozoroval.:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 23. listopad 2011 @ 14:57:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebylo to myšleno nijak zle. Jen jsem si všiml, že tito bratři - dle mého soudu - spíše než Biblí, argumentují výklady Bible, které vyčetli u Neeho. Ale všichni jsme někým ovlivněni. Zde je to ovšem více viditelné a oni si to navíc téměř neuvědomují.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 23. listopad 2011 @ 15:21:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je možná dáno tím, že zjevení, jichž se dostalo W. Nee, jsou vesměs úžasná, hluboká, vysoká a hlavně plná života respektive zkušeností života. Já jsem se k jeho knížkám dostal v době, kdy jsem intenzívně prožíval různé zkušenosti, s nimiž jsem si nevěděl rady a když jsem s někým sdílel, nenašel jsem pro ně/sebe pochopení. A k těch knihách jsem našel tolik odpovědí na mé nezodpovězené otázky, až to bylo "k nevíře":-), velmi mě to povzbudilo a nasměrovalo správným směrem.

Přesto přeze všechno mě nikdy nenapadlo nějak lnout k W. Nee; místo toho jsem však mnohem více přilnul k Pánu a začal jsem si Ho také více cenit. To, co píšeš je také možná vědomím, že bez těch zjevení, např. tajemství Boží ekonomie apod. by ti bratři nebyli duchovně tam, kde jsou, že by třeba ani nevěděli, jak chodit podle Ducha, jak žít Krista a skrze Krista, tzn. jak jíst, pít a dýchat Pána a jak být metabolicky proměněn a organicky sjednocen s Kristem, jak se stát Jemu podobným. A přitom se nejedná o nějaký metodismus, ale prostě způsob života, jakým žil např. apoštol Pavel a jakým by měl žít každý křesťan.
Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 23. listopad 2011 @ 14:56:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Před nějakým časem nám jedna žena říkala "watchmanovci" a vím, že se to nejen mě silně nelíbilo.


]


Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 23. listopad 2011 @ 08:42:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Duch Svatý byl v dítěti Ježíši, ale na Ježíši byl až ve chvíli, když byl pokřtěn Janem křtitelem"...



Willy
dokážeš nám prosím vysvětlit, jaký je rozdíl, že je Duch svatý v někom, od stavu, když jě Duch svatý na někom?


]


Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 23. listopad 2011 @ 14:30:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tobě ne, oko.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Středa, 23. listopad 2011 @ 20:24:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A mi? Prosím :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 23. listopad 2011 @ 20:46:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tobě jo, Grace.:-)

Duch Svatý je ve věřícím znovuzrozeném člověku takříkajíc pro něho, pro jeho život/žití, aby pro toho člověka činil, co je podle Boží vůle potřeba - aby ho vedl, posvěcoval, oživoval/osvěcoval Slovo a činil mu je skutečným/pravdivým, aby ho získával pro Krista a proměňoval ho v Jeho obraz atd. apod..

Duch Svatý na člověku je kvůli službě, tzn. že pomazává člověka ke službě, k níž je povolán. Na životě Pána Ježíše je to právě jasně patrné. Duch Svatý byl v Něm od počátku, ale na Něm až po/při Jeho křtu a teprve tehdy začala po patřičné přípravě - pokušení na poušti a zmocnění - Pánova pozemská služba.

Tož tak.

Pán s tebou. Amen.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Středa, 23. listopad 2011 @ 21:08:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Děkuji, takže říkáš, že Pán Ježíš

1) před pomazáním ke službě při Janově křtu: měl Ducha Svatého V SOBĚ - tzn. , že "Ho posvěcoval a proměňoval v Kristův obraz..".omlouvám se, to zní hloupě, ty jsi asi mluvil jen o obyčejných lidech, že? Mohl bys ještě víc vysvětlit, jakým způsobem měl Pán Ježíš Ducha Svatého V SOBĚ před tím pomazáním? Muselo to být jiným způsobem, než obyčejní smrtelníci, ale jakým?

2) po pomazání : měl Ducha Svatého i NA SOBĚ, a tím myslíš jednoduše to, že zahájil svou veřejnou službu ? (to je celkem jasné)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 23. listopad 2011 @ 22:02:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohl bys ještě víc vysvětlit, jakým způsobem měl Pán Ježíš Ducha Svatého V SOBĚ před tím pomazáním? Muselo to být jiným způsobem, než obyčejní smrtelníci, ale jakým?

Obyčejný člověk je třísložková bytost sestávající z ducha, duše a těla. Pán Ježíš měl kromě těchto tří složek, které ho činily člověkem jako je každý jiný ve svém duchu Ducha Svatého, z Něhož byl počat a který Pána Ježíše činil vedle Syna člověka také Synem Božím. Bylo to zřejmě něco podobného, jako píše apoštol Pavel v Ř 8:16, tzn. že Duch Svatý svědčil spolu s Jeho duchem Ježíši, že je Synem Božím. Anebo, když četl svatá Písma - Mojžíšovy knihy, Žalmy a proroky - místa, která mluvila o Něm, tak Mu Duch Svatý dosvědčoval: To jsi Ty, to je o Tobě.

Ad 2) Bez toho pomazání a bez přijetí moci Ducha, který byl na Něm by Pán Ježíš nemohl konat to, co konal. V Lukáši 4:18-19 Ježíš řekl: ‚Pánův Duch je na mně/nade mnou, protože mne pomazal, abych oznámil evangelium chudým; poslal mne vyhlásit zajatcům propuštění a slepým nabytí zraku, propustit zlomené na svobodu, vyhlásit vítaný Pánův rok.‘ To byl citát z Izaiáše, jímž se prohlásil za Mesiáše=Pomazaného=Krista, protože těm, jimž to přečetl řekl (v. 21): „Dnes se naplnilo toto Písmo ve vašich uších.“ Něco takového předtím Pán Ježíš nikdy neřekl, stejně jako nikdy předtím nedělal to, co začal dělat po tomto prohlášení.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 24. listopad 2011 @ 08:58:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pán Ježíš měl kromě těchto tří složek, které ho činily člověkem jako je každý jiný ve svém duchu Ducha Svatého, z Něhož byl počat a který Pána Ježíše činil vedle Syna člověka také Synem Božím."...




Nebudu komentovat, že je tam těch "složek" na mě už trochu moc, je to takový výklad od samorosta (ale teď to pominu),
ale nejdůležitější je zde to, že už alespoň přiznáváš, že Pán Ježíš byl Synem Božím vždy - nikoli až po křtu v Jordánu.
Že Duchem svatým byl Kristus pomazán už od jeho početí (Lk 1,35) Sestoupí na tebe Duch Svatý a zastíní tě moc Nejvyššího...


To byl záměr tohoto mého článku - vysvětlit tuto naprosto zásadní skutečnost. Zkus se taky zamyslet nad místem (Lk 2,46-47).





Z této skutečnosti, že Ježíš byl už počat jako Boží Syn a narodil se jako Boží Syn potom samozřejmě logicky vyplývají věci další:


..."proto také to svaté, co se z tebe narodí,"...

Dokonale svatý je jenom Bůh! (Lk 1,49)

Tohoto Syna Božího Maria porodila a proto je nazývána Matkou Boží.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 24. listopad 2011 @ 11:00:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, my lidé to pomineme, že blbneš, nakonec jenom papouškuješ bludy, ale uvědom si, že jednou přídeš tady s tou obludností před Pána! Stvoření matkou Stvořitele? Vzpamatuj se, čiň pokání a obrať se k pravému Bohu!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 25. listopad 2011 @ 06:51:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co zkusit pro změnu jednou zareagovat věcně?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 24. listopad 2011 @ 18:44:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

na takovéto tvé komentáře nemá smysl reagovat, Jen poznamenám, že mluvíš o něčem, čemu vůbec nerozumíš a co neznáš; k tomu ještě komolíš, co jsem napsal já a nebo píšeš něco co jsem zastával vždycky tak, aby to vypadalo, že jsem pod tvým vlivem změnil názor, což obojí není pravda. Tvá snaha "nachytat mě na švestkách" připomíná snahu farizeů a zákoníků chytit za slovo Pána Ježíše tak okatě, že to bije do očí. Ovšem míjí se účinkem stejně tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 25. listopad 2011 @ 07:06:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Tvá snaha "nachytat mě na švestkách" ...



Moje snaha je přece docela jiná, s opačným záměrem.

Jen poukazuji na zjevné logické mezery ve tvých tvrzeních. Kdybys dokázal alespoň trošičku překonat svou nezdravou míru ješitnosti a poctivě se nad mými argumenty zamyslel, mohlo by ti to být k užitku.





..."mluvíš o něčem, čemu vůbec nerozumíš a co neznáš; k tomu ještě komolíš, co jsem napsal já a nebo píšeš něco co jsem zastával vždycky tak, aby to vypadalo, že jsem pod tvým vlivem změnil názor"...

Něco takového se o jiném sice lehce tvrdí, ale nepodloženo, nedokázáno věcnou argumentací, je to jen bezzubé vyštěknutí.
Míváš vždycky ve zvyku vyhlásit nějaké to "vznešené" nábožné svoje tvrzení, které na závěr ještě okořeníš výrazem "tož tak" (jako doklad neomylnosti) - a přitom to často bývají vyložené a Písmem snadno vyvratitelné nesmysly.  Ovšem tvá pýcha, tvá ješitnost, ti brání se nad tím alespoň trošičku zamyslet a mé argumenty snad ani nečteš..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 24. listopad 2011 @ 10:03:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Tobě ne, oko."...


Ale copak Willy,

zase ses nám trošičku  "zašprajcoval?"


]


Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 23. listopad 2011 @ 08:45:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."dítě, které se narodilo z Marie, bylo svaté, tj. oddělené pro Boha, ale dále o něm bylo andělem řečeno: BUDE NAZVÁNO Syn Boží! Anděl neřekl: to svaté, co se z tebe narodí, bude Syn Boží. "...



Takže z toho podle tebe stále plyne, že Marie neporodila Božího Syna?
Nepochopils, co ti tu po celou dobu vysvětlujeme?


..."Ale proč je mi dáno, že matka mého Pána přišla ke mně? "...


]


Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 22. listopad 2011 @ 18:26:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych s tím tvým článkem i souhlasil, ale absolutně z něj neplyne to, co tvrdíš. Nestorius by s ním totiž také souhlasil, protože obhajuješ titul Kristorodička a ne Bohorodička. Ono je samozřejmě pravda, že Maria byla i Kristorodičkou (porodila spasitele), ale pokud máme mluvit o titulu Bohorodička, pak je vlastně nepodstatné, kdy se Ježíš stal Kristem. Odmítat titul Bohorodička znamená odmítat aspoň jeden z těch 3 bodů výše. A aby bylo jasno, že to z tvého článku fakt neplyne - to, že byl Ježíš Kristem už při narození je jasné z Písma. Věřili tomu i ariáni, kteří popírali jeho božství a tudíž by odmítli i Theotokos. 

To, že se Ježíš stal Kristem v okamžiku křtu se dočteš ve Strážné věži. Je to nesmysl - stačí se podívat do Písma:" Dnes se vám narodil Spasitel, Kristus Pán, v městě Davidově." (Lk 2,11). Ježíš je/byl Bohem, Pánem, Stvořitelem a Spsitelem od samého počátku věků. Jediné, čím se stal, je člověk, resp. bohočlověk v okamžiku, kdy se Slovo stalo tělem (ne vtělilo do těla, jak tvrdí Willy). Nejsem si jistý tvým postojem - ty myslíš, že se stal Kristem v okamžiku početí? Mně to přijde divné, ale když mi dáš nějaké důvody, rád se zamyslím a prohledám literaturu.




]


Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 22. listopad 2011 @ 19:13:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi máš z tohoto pohledu kus pravdy.
Ale mě by ani ve snu nenapadlo nevnímat Krista jako Boha a proto mé vyjadřování opravdu není (právnicky) docela přesné! Neuvědomil jsem si, že v historii byli i takoví, co upírali Kristu Božství.


Mě šlo o to, vysvětlit Willymu, že jeho představy, že Maria porodila pouze člověka, který se stal Bohem pomazaným (Kristem) až ve křtu, je herezí jehovistů a pokud on od této hereze upustí a pochopí svůj omyl, tak mě to bude stačit.




Už výše vysvětluji svůj postoj, že to Bůh se vtělil a narodil jako člověk (který však  nikdy nepřestal být Bohem) z Marie Panny.


]


Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 22. listopad 2011 @ 21:51:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně - chápu. Ani mě nenapadlo, že bys to viděl jinak než já. Pro zajímavost jsem výše uvedl pravoslavný a katolický text z Chalkedonu. Je tam krásně vidět, jak stejnou věc říkáme jinými slovy:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 23. listopad 2011 @ 08:36:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lingvisté dokonce říkají, že rozdílnost není pouze v různých jazycích, ale také v různém způsobu myšlení jednotlivých národů.

Že třeba naše západní myšlení má docela jiné cesty, jiné postupy, než myšlení východních národů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 23. listopad 2011 @ 12:02:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je pravda. Leč na těch 2 textech nahoře je zajímavé to, že oba jsou překladem téhož dokumentu.


]


Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 22. listopad 2011 @ 20:40:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Maria je opravdu „Matka Boží“, protože je matkou vtěleného věčného Božího Syna, který je sám Bohem. (509)

Kdyby tohle byla pravda, proč nám ji Písmo zamlčuje? řkc však šla dále a odvozuje od toho, že Marie je matkou Církve. O tom však Bible také mlčí. Naopak je v Ga 4:26 napsáno: Ale horní Jeruzalém je svobodný a ten(ta) je matkou nás všech.

Ale pro mne je rozhodující to, co řekl sám Pán Ježíš: „Kdo je má matka a kdo jsou moji bratři?“ Ukázal rukou na své učedníky a řekl: „Hle, má matka a moji bratři. Neboť každý, kdo činí vůli mého Otce v nebesích, to je můj bratr, sestra i matka.“

Tož tak.


]


Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 23. listopad 2011 @ 08:26:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slovo se stalo tělem, ale nepřestalo být Slovem ani na okamžik.

Narodilo se z Panny Marie a Písmo nám to nezamlčuje, ale naopak o tom svědčí.


(Lk 1,42-43)
Tehdy hlasitě zvolala: "Požehnaná
jsi mezi ženami a požehnaný plod tvého lůna!
Ale proč je mi dáno, že matka mého Pána přišla ke mně?



Mým Pánem je výhradně Bůh, nikoli kterýkoli člověk!

A i Alžběta to určitě vnímala stejně.


Ve smyslu tedy označila Marii za Matku Boží už Alžběta.


]


Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 23. listopad 2011 @ 16:45:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, Alžběta byla naplněna Duchem Svatým a prorokovala. V Písmu je více podobných míst.


]


Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 23. listopad 2011 @ 16:55:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, jo, no, Studente - ale to by oko musel vědět, co je to být naplněn Duchem Svatým a prorokovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 23. listopad 2011 @ 17:28:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, někde je Duch Svatý jenom forma a někde je realita, církev bez Ducha je mrtvý artefakt, církev postavená na charismách je úlet. Kristus a Jeho kříž! Nechápu, jak někteří mají pořád potřebu řešit Marii a její tituly. Proč neřeší např. Chanu, matku proroka Samuela?!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 23. listopad 2011 @ 17:45:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když už jsi to nakous, pak by bylo možná zajímavější probrat Ježíšovy prapraprababičky Támar (podvod), Rachab (prostituce) nebo Batšebu (cizoložství). Chana je moc "svatá".:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 23. listopad 2011 @ 19:57:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, nedívej se na ně tak jednostranně, vždyť manželky praotců Sára a Rebeka taky nemají žádnou velkou morálku a taky jsou v rodokmenu. Z Adama nemohlo být nic svaté, Marie taky ne. Ježíš je zdrojem vší svatosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 23. listopad 2011 @ 20:05:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neboj, Studente,

já je mám docela rád a neměly jen negativní vlastnosti. Zajímavé na tom totiž je, že ze všech žen, které porodily Ježíšovy předky, jsou na začátku Matoušova evangelia zmíněny v Ježíšově rodokmenu právě jen tyto tři. Asi nám tím Bůh chtěl něco říci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 23. listopad 2011 @ 22:07:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, Matouš psal primárně pro Židy, zdůrazňoval různá proroctví, naplněná v Ježíši, aby otevřel oči těch, co měli být skrze jeho evangelium zachráněni. Že jsou tam zdůrazněny tři ženy s nevalným profilem mohlo ukazovat na lidskost židovského Mesiáše, že je to od Boha Pomazaný a přitom je z Jeho rodokmenu cítit "člověčinu". Ženám dal určité postavení Pán Ježíš, vždyť v těch dobách byla žena dobrá leda tak pro práci a rození synů. Batšeba mohla být k pohlavnímu aktu přinucena, i když jí mohl lichotit záujem velkého krále Davida.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 24. listopad 2011 @ 10:37:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zřejmě ti uniklo, že tady vůbec nejde o nějaké tituly Marie - jde o samotného Krista a vztah jeho lidství a božství.


]


Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 24. listopad 2011 @ 08:21:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Alžběta byla naplněna Duchem Svatým a prorokovala"...



Zkus zapřemýšlet, co jsi tím chtěl vlastně říci, jaký má tato argumentace vlastně smysl a co by se tím mělo změnit.

Pořád stejně platí : matka mého Pána = Matka Boží.


]


Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 23. listopad 2011 @ 20:04:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, ač jsem zde obvykle Tvým oponentem, i já tomu tak věřím. Jsem zastáncem starých kréd a souhlasím se závěry koncilu v Efezu. A taktéž nejsem kalvinistou :-)


]


Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 23. listopad 2011 @ 22:23:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři, myslíš, tak jako náš milý katolík oko, že při všech těch spoznávaních se s Josefem a u rození synů a dcer zůstala Marie navždy neporušenou pannou?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 24. listopad 2011 @ 09:59:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." a u rození synů a dcer"...


Kde byli ti "porození synové a dcery", když Ježíš svou matku pod křížem musel svěřit do Janovy péče?


Je zajímavé, jak lidé dokáží být v myšlení primitivní.
Klidně přijímají třeba to, že Bůh stvořil svět z ničeho, ale představu, že by Bůh dokázal, aby po porodu Marie zůstala pořád pannou - tu odmítají a považují cosi takového přímo za nemožné.
Přitom takový "zázrak" dokáže kdejaký jen trochu zručnější chirurg!  :-)


Navíc Písmo svědčí o zcela jiném smyslu pro panenstí - Tj. že jako žena nepoznala muže a zůstala věrná pouze Bohu. Maria celý svůj život podřídila mesiášské úloze Krista Ježíše.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 24. listopad 2011 @ 10:17:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Staňo, chápu tě dobře, že mluvíš o biologických příznacích panenství? Já tomu tedy rozumím tak, že nikdy nepoznala muže a ne že měla panenskou blánu i po porodu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 25. listopad 2011 @ 07:16:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."nikdy nepoznala muže"...


Ahoj Slávku.
To je samozřejmě podstatou panennství. 

Ale dnešní lidé, zvyklí na povrchnost v myšlení, považují za znak panenství biologický stav těla. To je má zkušenost z diskusí s nimi. Odmítají představu, že by žena po porodu mohla být znovu fiziologicky pannou, mít neporušený hymen. Jako by i taková maličkost byl pro Boha docela nemožný problém.
Proto je pro ně nepřijatelné tvrzení církve o přetrvávajícím pannenství Bohorodičky.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 24. listopad 2011 @ 11:24:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, mohlo by tě to ranit a dlouho bolet, přijat Boží Slovo, jako Pravdu, ale je to nezbytné, pokud si chceš před Bohem říkat "věřící křesťan". Taky jsem nějakých 30 let žil ve lžích církve římskokatolícké o dogmatech kolem Marie. Kdo byl pod křížem? Jan, učedník, který byl před ustanovením světa určený pro nějaký úkol a ten vyplnil. Ostatní synové Marie nebyli v čase umučení Páně Jeho učedníkmi, byli v duchovní armádě Satana, ty bys jim svěřil matku?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu zmatek, ne? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 25. listopad 2011 @ 07:25:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na Blízkém Východě se dodnes všichni blízcí příbuzní (bratranci) označují výrazem "bratři."







Pojem "rodina" je ve východním myšlení daleko širší a komplexnější, než jak chápeme rodinu my se svým myšlením západním.


]


Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pondělí, 28. listopad 2011 @ 14:51:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná to tu již někdo citoval, ale na tuto otázku, viz toto vlákno, odpovídá Písmo, ne?

Mk1, 9. V těch dnech se pak stalo, že přišel Ježíš z galilejského Nazaretu a byl od Jana pokřtěn v Jordánu.
10. A hned když vystupoval z vody, uviděl protržená nebesa a Ducha sestupujícího na něj jako holubice.
11. A z nebe zazněl hlas: "Ty jsi ten můj milovaný Syn, v němž jsem nalezl zalíbení."

Kdy jindy by byl někdo pomazán, nebo se pletu a Kristus nebo Mesiáš, znamenají něco jiného?



Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 28. listopad 2011 @ 15:45:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,má s narozením Krista Pána samozřejmě pravdu. Nechápu co zde dále řešíte?

Vždyť tohle řekl i anděl Páně:

 „Nebojte se, hle, zvěstuji vám velikou radost, která bude pro všechen lid.

11  Dnes se vám narodil Spasitel, Kristus Pán, v městě Davidově.
12  Toto vám bude znamením: Naleznete děťátko v plenkách, položené do jeslí.“
13  A hned tu bylo s andělem množství nebeských zástupů a takto chválili Boha:
14  “Sláva na výsostech Bohu a na zemi pokoj mezi lidmi; Bůh v nich má zalíbení.“



Jak že se Ježíš Kristus  NEmohl narodit jako Pomazaný,drahý Willy? Co pak Ti přeskočilo?  Vždyť byl počat z Ducha svatého! 

                                                       



Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pondělí, 28. listopad 2011 @ 16:04:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh se řídí vlastním řádem, co se tedy stalo při jeho křtu, když byl pomazán již při narození? Ale opět vyvstávají nám tu aspoň tři varianty:
- pomazán při početí
- pomazán při narození
- pomazán při křtu

A nebyl náhodou pomazán už při svém zplození? :-)


]


Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 28. listopad 2011 @ 17:58:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Při svém zplození (vzkříšení) byl Bohem zplozen,pomazaným byl však od počátku, Vždyť ON je ten kdo pomazává Duchem svatým.A znovu  opakuji,vždyť byl počat z Ducha svatého! A to znamená pomazaný Boží Syn -  Kristus Pán.



]


Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Úterý, 29. listopad 2011 @ 10:48:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já myslel jiné zplození či zrození, ale to je jedno.


]


Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 28. listopad 2011 @ 20:57:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na první pohled to tak vypadá, jenomže až po křtu dostal Otcovo zmocnění a pomazání viditelným znakem, holubicí.


]


Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 29. listopad 2011 @ 10:06:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Studente,
Otcovo zmocnění (pomazání) měl už třeba jako malé dítě v chrámě.   :-)  Znovu opakuji,že se narodil Boží Syn ! 

 Počat Duchem svatým,porozen pannou Marií.    Vdyť ON je Svatý Izraele ! Zjeven v lidském těle!

 


]


Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Úterý, 29. listopad 2011 @ 10:49:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale to potom můžeme říci i o Janu Křtiteli, tam taky hrála velikou úlohu, role DS, ne?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 29. listopad 2011 @ 11:40:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne ,Vapele ,to samé nemůžeme říci o Janu Křtiteli.
 
Jan Křtitel NEbyl Mesiáš, který by byl počat z Ducha svatého! 

Rozuměj , Boží Syn ! 

Když se Jana  ptali :„Kdo tedy jsi"?

20  Nic nepopřel a otevřeně vyznal: „Já nejsem Mesiáš.“
21  Znovu se ho zeptali: „Jak to tedy je? Jsi Eliáš?“ Řekl: „Nejsem.“ „Jsi ten Prorok?“ Odpověděl: Ne.“
22  Řekli mu tedy: „Kdo jsi? Ať můžeme přinést odpověď těm, kdo nás poslali. Za koho se sám pokládáš?“
23  Řekl: „Jsem hlas volajícího na poušti: Urovnejte cestu Páně – jak řekl prorok Izaiáš.“

Vždyť sám Jan řekl:" Za mnou přichází někdo větší ,neboť byl dříve než já"

Sám  Kristus  říká ,když přichází na svět  : "Oběti ani dary jsi nechtěl, ale dal jsi mi TĚLO"


Vapele ,my přece věříme že nám narodil Ježíš Kristus -  Mesiáš, Syn Boha
živého !



Ještě k Janu Křtiteli ,
pravda je ,že mezi těmi ,kdo se narodili z ženy  ,nevystoupil  nikdo větší  než  Jan Křtitel , zároveň  také víme ,že i ten nejmenší v království nebeském je většětší nežli on.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Úterý, 29. listopad 2011 @ 11:59:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK

A co toto:

Luk1, 15neboť bude v Hospodinových očích veliký. Nebude pít víno ani opojný nápoj a už z lůna své matky bude naplněn Duchem svatým.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 29. listopad 2011 @ 12:58:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano ,

to slovo nám ukazuje, že Jan Křtitel byl je také pomazaný a naplněný Duchem svatým už z lůna své matky...

Byl však počat člověkem a Kristus byl počat Duchem svatým,což je kardinální rozdíl.

Jan byl naplněný Duchem svatým,to je pravda. Kristus je však mnohem víc ,neboť ON jest ten,kdo naplňuje.  Amen. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 29. listopad 2011 @ 17:31:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vapel, Jan Křtitel potřeboval být naplněn Duchem Svatým, aby porozuměl Boží vůli v jeho životě, jít a dělat Pánovi "předvoj" , připravovat lidi pokáním a křtem na příchod Mesiáše.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Středa, 30. listopad 2011 @ 08:31:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co je to naplnění Duchem, když ne pomazání?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 30. listopad 2011 @ 12:19:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, je a musí v tom být rozdíl, poněvadž např. Jan Křtitel, jeho otec Zachariáš a Alžběta, příbuzná Marie, matky Ježíše byli naplněni Duchem Svatým, ale nebyli pomazaní jako Pán Ježíš.

Takže naplnění Duchem Svatým je uvnitř v nitru člověka, ale pomazání je na člověku. Učedníci měli Ducha Svatého v sobě v den, kdy byl Pán Ježíš vzkříšen a dechl na ně se slovy: "Přijměte Ducha Svatého." Ale na sobě měli Ducha až na den Letnic a teprve pak se začaly dít věci!
Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Středa, 30. listopad 2011 @ 13:06:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha, když tedy nemám holubici nebo plamýnky ohně, tak mám smůlu, jo?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 30. listopad 2011 @ 14:21:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, ale zdá se že u Willyho máš už "smůlu",zastáváš-li na něco jiný názor. 

On i jiní zde chtějí říct stále jednu a tu samou věc, a to tu ,že dítě které porodila panna ,(na kterou sestoupil Duch svatý a která byla zastíněna mocí Nejvyššího ),nebylo už při narození svaté a pomazané.
 
Jen tajně doufám,že někdo napíše článek s otázkou "Kdy se stal Ježíš Božím Synem?"

L 2,49  On jim řekl: „Jak to, že jste mě hledali? Což jste nevěděli, že musím být tam, kde jde o věc mého Otce?“






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 30. listopad 2011 @ 16:33:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastíku, to víš, že dítě bylo svaté. Aby se Ježíš mohl stát Zachráncem pro hříšné lidi, Sám se musel stát Zákonem a ten přibít na kříž. My přijímáme skrze víru Jeho spravedlnost před Otcem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 30. listopad 2011 @ 18:09:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano ,a amen . Jeho spravedlnost z víry.

Pro hledání i pokory, jsem můj drahý bratře rád ,že se v tom shodneme.


]


Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 29. listopad 2011 @ 10:59:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastíku, nepopírám, že se narodil jako Boží Syn, ani že ve svých dvanácti měl povědomí, že Ním je. Myslím si ale, že pomazání k Službě dostal viditelně, jako znamení pro židovský lid až u křtu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 29. listopad 2011 @ 11:08:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen. Stačí si jen uvědomit, kolik zázraků/znamení potvrzujících, že je Kristem/Mesiášem/Pánem/Božím Synem, Pán Ježíš učinil před křtem. Ani jeden, že, vlastiku?!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 29. listopad 2011 @ 12:32:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro mne osobně je zazrak už to, že se pro nás v těle narodil.


Willy ,že dítě bude SVATÉ (pomazané),potvrdil lidem anděl Páně ,ještě před jeho narozením. Proč by to měl jako dítě dokazovat ?



L 1,35  Anděl jí odpověděl: „Sestoupí na tebe Duch svatý a moc Nejvyššího tě zastíní; proto i tvé dítě bude svaté a bude nazváno Syn Boží.

----Ani jeden, že, vlastiku?!---

Willy ,některým bylo dáno znamení Jonášovo,ale ani tomu nevěřili... Chceš-li vidět zázraky ,které Kristus učinil (před svým křtem) Čti si Boží slovo, začni 1.Mojžíšovou...

Bude-li ON chtít ,pak je jak uvidíš ,tak i pochopíš.Prosím za to. Bůh Ti žehnej v.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 29. listopad 2011 @ 17:49:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastíku, Pán vzal na Sebe lidské tělo pro naši záchranu a každý křesťan ví, že od pádu člověka v Edenu pracoval na naší záchraně Gn 3:15. A proto naše spása je Jeho milost! Kdo si dělá oko svým příspěvkem ke své záchraně, přidělává si na svém odsouzení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 29. listopad 2011 @ 22:37:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
----Kdo si dělá oko svým příspěvkem ke své záchraně, přidělává si na svém odsouzení.---

oko,si nedělám, proč bych to dělal? Žiju z pouhé Boží milosti a  mluvím pravdu!  NARODIL SE NÁM SPASITEL ,KRISTUS PÁN!

Myslíš že za tohle budu odsouzen :-)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 29. listopad 2011 @ 22:40:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jdi mi z cesty, satane!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 30. listopad 2011 @ 17:57:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Studente myslíš u 1.křtu - Janového.V pořádku,také věřím že se nám narodil Boží Syn ( "Hrnčíř zjeven v lidském těle") - Mesiáš -Spasitel - Otec věčnosti - Svatý Izraele - Vládce pokoje - I Simeonovy oči ,Boží spasení viděli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 30. listopad 2011 @ 22:08:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Re: Kdy se stal Ježíš Kristem? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 30. listopad 2011 @ 18:25:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---Kdy se stal Ježíš Kristem?---

   Kdy se Slovo stalo tělem.



Stránka vygenerována za: 0.50 sekundy