Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 183, komentářů celkem: 429724, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 568 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
magdalena07
oko
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116617959
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše?
Vloženo Úterý, 14. únor 2012 @ 15:20:51 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Ale kdeže.

To tvrdí pouze nepoučení a Písma neznalí lidé, kteří neznají ani hebrejské smýšlení a jazyk, ani jeho řecké vyjádření, a proto nejsou schopni porozumět ani vyjádřením Písma, které pak deformují vlastním nepoučeným výkladem.


Tito lidé totiž neví, že spojka "až", "až do" (řecky εως) např. v Mt 1,25 je hebraismem, který vypovídá POUZE o tom, co se stalo DO určité události, a nikoliv o tom, co se stalo PO určité události. Pokud by totiž tomu bylo tak, jak tvrdí tito nepoučení lidé, pak by Míkol, dcera Saulova, měla syna až po své smrti:
"A Míkal, dcera Saulova, neměla děti až do dne své smrti." (2Sam 6,23)

Matouš tak chtěl svým tvrzením "DOKUD" zvýraznit, že Ježíšovo početí bylo panenské skrze Ducha svatého, že Ježíš má božský původ.

Sypte si popel na hlavu, neználci, kteří se povyšujete na znalce Písma a přitom neznáte ani jeho jazyovou stránku.

Nazdar!


"Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 35 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 14. únor 2012 @ 15:33:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
NO NAZDAR...



Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 14. únor 2012 @ 15:56:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smrť je definitívna pre každého - ťažko môže žena, keď je mŕtva, mať deti.

Jozef nepoznal Máriu, "dokiaľ neporodila svojho prvorodeného syna" a to neznamená, že ju nepoznal PO TOM, ako sa Pán Ježiš narodil.
Mária predsa pri pôrode nezomrela, jej život pokračoval ďalej...

Nikto nepopiera, že spojka "až" (až do) "je hebraismem, který vypovídá POUZE o tom, co se stalo DO určité události, a nikoliv o tom, co se stalo PO určité události".

Mt 1:25 teda nijako nedokazuje, že Jozef Máriu nepoznal ako svoju manželku niekedy neskôr. A že ju poznal, to zase dokazujú texty o pokrvných súrodencoch Pána Ježiša.

Ak ich mnohí prekrúcajú, nevadí, lebo aj na základe toho, čo napísal sám Nepřihlášený, Mt 1:25 nemôže byť dôkazom, že Jozef Máriu NIKDY nepoznal. Spojka "až do" hovorí predsa o tom, čo sa stalo DO určitej udalosti a nie o tom, čo sa stalo po nej...




Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 14. únor 2012 @ 16:06:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Nazdar! To jsi zaspal dobu "nepřihlášený". Tento pozdrav vznikl v době, kdy se pořádala lidová sbírka na postavení budovy Národního divadla, kdy se říkalo: "na zdar národního divadla" a pak už jen "na zdar" > nazdar.

Takže - DO této určité události měl pozdrav smysl, PO ní už ne, všeználku. Máš rád popel na hlavě? Ani neznáš historii tebou použitého pozdravu.

Ahoj - Ad Honorem Jesu = ke cti Ježíše.



Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 14. únor 2012 @ 16:39:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar všeználku. Ačkoli souhlasím s tím, že ten Mt 1,25 nedokazuje, že Jozef poznal svou ženu po narození Ježíše, jaksi prozrazuješ vlastní neznalost. U jazykové stránky je totiž důležitý kontext. V Písmu najdeme případy, kdy ono "do" neznamená změnu stavu (1Kor 15,25; Fp 1,10), ale též případy, kdy tuto změnu implikuje. Kdybych chtěl být stejně neurvalý jako ty, zeptal bych se tě, jestli jako věříš tomu, že se ti chudáci, o kterých se píše ve Sk 23,12, rozhodli zemřít žízní:"Když nastal den, někteří Židé se spikli a zapřisáhli, že nebudou jíst ani pít, dokud Pavla nezabijí." Máš zájem o debatu nad kontextem?



Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Úterý, 14. únor 2012 @ 19:04:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mně se nelíbí, jakým stylem se tu debatuje, já myslel, že to je křesťanské fórum...
Ale přece jen se zeptám, proč myslíte, že to, jestli měl Ježíš mladší sourozence, rozhodne význam jedné předložky? Znamená to tedy, že to autor toho evangelia věděl, když tedy tu předložku použil s tím významem, který značí to nebo ono, a nesdělil nám to konkrétně? Co ho k tomu vedlo?
Aby bylo jasno, nestavím se ani na jednu stranu sporu, chci jen říct, že takhle se Bible používat nedá. Není to jazykový hlavolam, není to ani důkazní materiál a není to ani bicí nástroj.



Říká se (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Pátek, 17. únor 2012 @ 19:01:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Říká se, že Biblí k nám promloumá Bůh. To platívalo v dobré společnosti.


]


Re: Říká se (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Pondělí, 20. únor 2012 @ 16:49:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No právě, platívalo, ale co teď tady ve společnosti chronicky rozhádané?
Je to Bůh, který vede k hádkám, tu a tam i k urážkám? Nebo je to nějaký podivný lidský pud, který vede k pitvání předložek a shazování druhých?


]


Re: Re: Říká se (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Pondělí, 20. únor 2012 @ 17:12:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ďábel dělá zlo.



]


Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 15. únor 2012 @ 11:21:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pismo v ziadnom pripade nedokazuje, ze Jozef poznal Mariu po narodeni Jezisa.
Pri studiu Svateho Pisma musi clovek poznat aj hebrejcinu a aramejcinu. Potom vie, ze oba jazyky nemaju vyraz pre bratranca a sesternicu a oboch Pismo nazyva bratmi a sestrami.Je na to v Biblii vela prikladov, tu su len niektore.

Gn 11:26-28 - Lót je Abrahámov synovec (gr."anepsios") / Gen. 13:8; 14:14,16 - Lót je tu však stále nazývaný Abrahámov brat (adelphos") . Z tohto vyplýva, že hoci grécke slovo pre bratanca je "anepsios," Písmo tiež používa "adelphos" na opis bratranca.

Gn 29:15 - Laban volá Jakuba svojím "bratom", aj keď Jakub je jeho synovec. Toto tiež dokazuje, že brat znamená príbuzný alebo bratranec.

Dt 23:7; 1 Kron. 15:5-18; Jer. 34:9; Neh. 5:7 -"bratia" tu znamenajú "príbuzní". Hebrejčina a aramejčina nemajú žiaden výraz pre "bratranca."


Lk 1:36 - Alžbeta je Máriina príbuzná. Niektoré Biblie to prekladajú ako "sesternica," ale toto je nepresný preklad , pretože hebrejčina a aramejčina nepoznajú výraz pre "sesternicu."



Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 15. únor 2012 @ 12:32:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
no fajn, to nám pomohlo...ešte že ten nový zákon bol napísaný v ,,hebrejčine a aramejčine,,...
ivanp


]


Re: Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 15. únor 2012 @ 12:59:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani v Novom zakone nemas ziadny dokaz o tom, ze by Jozef poznal Mariu po narodeni Jezisa.Prave naopak, je tu vela prikladov o tom, ze  slovo brat sa nepouziva vo vyzname pokrvnych bratov.



Lk 22:32 - Ježiš hovorí Petrovi, aby posilnil svojich "bratov." V tomto prípade tu jasne vidíme Ježiša použiť výraz "bratia", ktorý sa vzťahuje na ďalších apoštolov, nie jeho biologických bratov.

Sk 1:12-15 - zhromaždenie Ježišových "bratov" tu možno počítať na 120. To je príliš veľa "bratov."

Sk 7:26; 11:1; 13:15,38; 15:3,23,32; 28:17,21 - tu je len niekoľko z mnoho iných prípadov, kde výraz "bratia" neznamená pokrvných bratov.

Rim 9:3 - Pavol používa výrazy "bratia" a "príbuzní" a vzájomne ich zamieňa. Zmienka Ježišových "bratov" nedokazuje, že Mária mala aj ďalšie deti.


]


Re: Re: Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Středa, 15. únor 2012 @ 13:47:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I kdyby to všechno byla pravda nebylo by myšleno slovem bratři Ježíše jeho pokrevní sourozenci, ale jeho příbuzní (bratranci), tak je přinejmenším zvláštní právě ten text, kde je zpráva, o co je tu spor jak si to vykládat, že?

Mt 1,
  • 18Narození Ježíše Krista se událo takto: Jeho matka Maria byla zasnoubena Josefovi, ale dříve než se sešli, shledalo se, že počala z Ducha svatého.
  • 19Její muž Josef byl spravedlivý a nechtěl ji vystavit hanbě; proto se rozhodl propustit ji potají.
  • 20Ale když pojal ten úmysl, hle, anděl Páně se mu zjevil ve snu a řekl: „Josefe, synu Davidův, neboj se přijmout Marii, svou manželku; neboť co v ní bylo počato, je z Ducha svatého.
  • 21Porodí syna a dáš mu jméno Ježíš; neboť on vysvobodí svůj lid z jeho hříchů.“
  • 22To všechno se stalo, aby se splnilo, co řekl Hospodin ústy proroka:
  • 23‚Hle, panna počne a porodí syna a dají mu jméno Immanuel,‘ to jest přeloženo ‚Bůh s námi‘.
  • 24Když se Josef probudil ze spánku, učinil, jak mu přikázal anděl Hospodinův, a přijal svou manželku k sobě.
  • 25Ale nežili spolu, dokud neporodila syna; a dal mu jméno Ježíš.
Evidentně muselo jít v případě 25v o to, že bylo myšleno, sexuální soužití, protože verš 24, ne jen že to tam je přímo vypsáno (přijal svou manželku), ale tenkrát to nebylo jako dnes, už akt přijetí ženy k sobě, se vnímalo tak, že ti dva jsou v manželském svazku.
Lk 2, 7I porodila svého prvorozeného syna, zavinula jej do plenek a položila do jeslí, protože se pro ně nenašlo místo pod střechou.
Protože evangelia byla napsána dlouho po té, kdy Pán chodil po zemi, tak kdyby bylo pravdou, že Marie měla jenom Ježíše, tak by určitě Lukáš nepsal o narození Ježíše ve smyslu jako prvorozený syn (tedy logicky, muselo být dětí více, když Pán byl prvním synem Marie), ale uvedl by, že Marie porodila svého jediného syna, protože by to bylo všem známo, ne?!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 15. únor 2012 @ 14:07:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lk 2, 7I porodila svého prvorozeného syna, zavinula jej do plenek a položila do jeslí, protože se pro ně nenašlo místo pod střechou.
Protože evangelia byla napsána dlouho po té, kdy Pán chodil po zemi, tak kdyby bylo pravdou, že Marie měla jenom Ježíše, tak by určitě Lukáš nepsal o narození Ježíše ve smyslu jako prvorozený syn (tedy logicky, muselo být dětí více, když Pán byl prvním synem Marie), ale uvedl by, že Marie porodila svého jediného syna, protože by to bylo všem známo, ne?!

Urcite by pisal, lebo vyraz prvorodeny bol vtedy pravnickym vyrazom a oznacoval kazdeho prvorodeneho, aj ked uz sa po nom  nenarodili dalsi surodenci. Proste pri studiu Biblie traba poznat, ako sa vtedajsi ludia vyjadrovali.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 15. únor 2012 @ 14:07:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lk 2, 7I porodila svého prvorozeného syna, zavinula jej do plenek a položila do jeslí, protože se pro ně nenašlo místo pod střechou.
Protože evangelia byla napsána dlouho po té, kdy Pán chodil po zemi, tak kdyby bylo pravdou, že Marie měla jenom Ježíše, tak by určitě Lukáš nepsal o narození Ježíše ve smyslu jako prvorozený syn (tedy logicky, muselo být dětí více, když Pán byl prvním synem Marie), ale uvedl by, že Marie porodila svého jediného syna, protože by to bylo všem známo, ne?!

Urcite by pisal, lebo vyraz prvorodeny bol vtedy pravnickym vyrazom a oznacoval kazdeho prvorodeneho, aj ked uz sa po nom  nenarodili dalsi surodenci. Proste pri studiu Biblie traba poznat, ako sa vtedajsi ludia vyjadrovali.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 15. únor 2012 @ 16:36:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betmo, vtedajší lidé psali z vydechování Slova Duchem Božím, který odlišoval Ježíše jako ''prvorozený" ze strany Marie, naproti "jednorozený", ze strany Boží. I v řečtině jsou to odlišná slova. Víš, věřím Bohu více než lidem a vřele ti to taky doporučuji, je to prospěšné a zdravé, vzhledem k životu na věčnosti!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 09:59:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano studente, prajem ti, aby si veril viac Bohu a viac sa stretaval s jeho sluzobnikmi-prorokmi. Boh hovori cez nich aj dnes.

Ex 13:2,12 - Ježiš je niekedy pomenovaný ako "prvorodený" syn Márie. Ale "prvorodený" je bežným židovským výrazom znamenajúcim prvé dieťa, ktoré otvorilo matkino lono. Nemá to nič spoločné s matkou, ktorá ma v budúcnosti ďalšie deti.

Ex 34:20 - podľa Mojžišovho zákona, "prvorodený" syn musel byt zasvätený. Status "Prvorodeného" nepožaduje "druhorodeného".

Ez 44:2 - Ezechiel prorokuje, že žiadny človek nemôže prejsť cez tú bránu, ktorou Pán vstúpil na tento svet. Toto je proroctvo Máriinho nepretržitého panenstva. Mária zostala pannou pred, počas a po narodení Ježiša.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Jež (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 10:42:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
to Betma
Opět opakuji, vůbec z textů, které zde byly uvedeny nic nevyplívá, co by nasvědčovalo tomu, že Marie je tou branou, že má být stále pannou, nebo že když je dítě, které otevírá lůno nazváno prvorozeným, že by Lukáš, kdyby nebylo pravdou, že Marie měla i po Ježíši děti, že by se o tom on nebo někdo jiný z očitých svědků nezmínil, že to tak nebylo, ne?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 13:40:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
opět opakuji, vůbec z textů, které zde byly uvedeny nic nevyplívá, co by nasvědčovalo tomu, že Marie je tou branou, že má být stále pannou,

Ez 44:2 - Ezechiel prorokuje, že žiadny človek nemôže prejsť cez tú bránu, ktorou Pán vstúpil na tento svet. Toto je proroctvo Máriinho nepretržitého panenstva. Mária zostala pannou pred, počas a po narodení Ježiša.

Nielen ze naznacuje, ale tento text to priamo hovori, lebo tu sa konkretne spomina Pan a nemozes popriet, ze na svet vosiel cez Mariu a nijako inac to bola jeho brana. Taktiez je tu jasne povedane, ze ziadny clovek nemoze prejst tou branou, cize ziadne deti nemohli po Panovi-Jezisovi prejst branou- Mariou.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po naro (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 13:53:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrá fantasmagorie. Jen fantazírujte dál... :-) Utvrzujte se ve svých bludech, spravedlivá odplata bude.


]


Mária NIE JE bránou z Ez 44:2 (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 14:43:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nič sa od mája nezmenilo? Škoda.

Ez 44:2 ako dôkaz toho, že Mária je bránou, je ABSOLÚTNY BLUD. A my vieme, že mnohí bludári vyšli do sveta už za čias apoštolov Pána Ježiša, takže...

Ez 40:2-6 "Vo videniach Božích ma doviedol do zeme Izraelovej a postavil ma na veľmi vysokom vrchu... a hľa, bol tam nejaký muž... a muž hovoril ku mne: Synu človeka vidz svojimi očami a počuj svojimi ušami... oznám všetko, čo uvidíš, domu Izraelovmu. A hľa múr bol zvonku domu dookola... Potom prišiel k bráne, ktorá hľadela smerom na východ..."

Ez 43:1-4 "Potom ma viedol k bráne, k bráne, ktorá je obrátená na východ. A hľa, sláva Boha Izraelovho prichádzala od cesty, ktorá bola na východ, ktorej zvuk bol ako ako zvuk mnohých vôd a zem svietila od Jeho slávy... a sláva Hospodinova prišla do domu cestou brány, ktorá hľadí na východ."

Ez 43:12 "Toto je zákon domu: hore na temene vrchu celý jeho chotár kolom dookola je svätosvätý. Hľa, toto je zákon domu."

Ez 44:1-2 "A viedol ma späť smerom ku vonkajšej bráne, ktorá je obrátená na východ a tá bola zavrená. A Hospodin mi riekol: Táto brána bude zavrená, nebude sa otvárať, ani ňou nikto nevôjde, lebo Hospodin, Boh Izraelov, vošiel ňou a teda bude zavrená."

Bránou na východe vošiel Hospodin do domu - NIE do sveta (na zem). 
No skrze Máriu vošiel Pán Ježiš do tohto bezbožného sveta.
Vyšiel od Otca, z neba, a vošiel do sveta. 
Svet (zem) nie je dom, ktorý Ezechiel videl v Božom videní, a preto Mária nie je bránou.

Ezechiel krásne vyvracia aj iný BLUD a to, že skrze Máriu prídeme k Bohu...
Lebo brána na východe je zavretá, vošiel ňou Hospodin a už NIKTO iný ňou do domu nevôjde :o)

Pán Ježiš Kristus je CESTA... a sláva Hospodinova prišla do domu cestou brány, ktorá hľadí na východ... :o) On je odbleskom Jeho slávy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po naro (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 14:53:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betmo, to chce kus odvahy a fantazie přirovnávat Mariine pohlavné orgány k bráně!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 19:30:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
;)


]


Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 15. únor 2012 @ 17:21:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

A proč by ji nepoznal? Vždyť Marie byla jeho manželka. Písmo si neklade žádnou ambici něco dokazovat. Jen nám sděluje, že si Josef vzal Marii za manželku. Tečka. Kdo ví co je manželství, tomu není třeba nic vysvětlovat ani dokazovat. Ještě nám Písmo sděluje, že Ježíš měl bratry. Toť vše.


Všechno nadto není z Boha. Výmysly o věčném panenství Marie a jejich zdůvodňování jsou jeden vedle druhého všechny velmi kostrbaté fabulace.
Můžeme se ptát, za jakým asi účelem.
Byla by představa Královny nebes - ne-panny nepředstavitelná, taková osoba by si nezasloužila úctu, kterou se ji v podobě věčné panny věnuje?
Nemohla by být prostřednicí všech milostí?
Její přímluvné modlitby by nebyly tak účinné?
Římští katolíci by měli větší zábrany sklonit před Marii - ne-pannou kolena?



Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 09:20:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše?

Ale kdeže.

Ale áno, pán supervzdelanec :

Marek 6:2  A keď bola sobota, začal učiť v synagóge. A mnohí, keď ho počuli, žasli a hovorili: Odkiaľ to tento má? A jaká je to múdrosť, ktorá mu je daná, že aj také divy sa dejú skrze jeho ruky?
3  Či nie je toto ten tesár, syn Máriin, a brat Jakobov, Jozesov, Júdov a Šimonov? A či nie sú aj jeho sestry tu u nás? A pohoršovali sa na ňom.

Matúš 13:53  A stalo sa, keď dopovedal Ježiš tie podobenstvá, že sa pobral preč odtiaľ
54  a prijdúc do svojej otčiny učil ich v ich synagóge, takže žasli a hovorili: Odkiaľ má tento tú múdrosť a tie divy?
55  Či nie je toto syn toho tesára? Či sa nevolá jeho matka Mária, a jeho bratia Jakob a Jozes a Šimon a Júdas?
56  A či nie sú všetky jeho sestry u nás? Odkiaľ tedy má tento všetko toto?





Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 09:55:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše?

Ale kdeže.


Mk 6:3 - Ježiš sa v Písme vždy spomína ako "syn Márie", nie "jeden zo synov Márie".

Lk 1:31,34 - tento anjel hovorí Márii, že "počne" (použijúc budúci čas). Mária odpovedá vetou "A ako sa to stane?" Máriina odpoveď ukazuje, že dala sľub celoživotného panenstva, takže nemala žiadny zámer mat vzťah s mužom. Ak by Mária nedala takýto sľub celoživotného panenstva, jej otázka by vôbec nedávala žiadny zmysel.Bola zasväteným panenským chrámom tak, ako to bolo prijateľným zvykom v tých časoch.

Lk 2:41-51 - pri hľadaní Ježiša a nájdení ho v chráme, tu nie je žiadna zmienka o súrodencoch.

Jn 7:3-4; Mk 3:21 - tu vidíme, že mladší "bratia" radili Ježišovi. Ale toto by bolo extrémne neúctivé pre zbožných Židov, ak by títo boli Ježišovi biologickí bratia.

Jn 19:26-27 - bolo by nemysliteľné pre Ježiša zveriť starosť o svoju matku priateľovi, ak by mal bratov.

Jn 19:25 - nasledovné verše dokazujú, že Jakub a Jozef sú Ježišovi bratanci a nie bratia: Mária, manželka Kleofasova bola sestrou Panny Márie.

Mt 27:61, 28:1 - Matúš sa dokonca zmieňuje o Márii, manželke Kleofasovej ako o " tej inej Márii."

Mt 27:56; Mk 15:47 - Mária, manželka Kleofasova je matkou Jakuba a Jozefa.

Mk 6:3 - Jakub a Jozef sú nazvaní Ježišovi "bratia". Takto Jakub a Jozef sú v skutočnosti Ježišovi bratanci.

Mt 10:3 - Jakub je tiež nazvaný syn "Alfejov." Toto ale nevylučuje, že Jakub je syn Kleofasov. Meno Alfeus môže byt aramejské meno pre Kleofasa, alebo Jakub si dal grécke meno ako Šavol (Pavol), alebo Mária sa znovu vydala za muža s menom Alfeus.
-


]


Re: Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 10:47:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betma,si "neskutočne vzdelaná" ale Písmo hovorí niečo iné:

Marek 3:32  A sedel okolo neho zástup, a povedali mu: Hľa, tvoja matka i tvoji bratia i tvoje sestry ťa vonku hľadajú.

Matúš 12:46  A kým ešte hovoril zástupom, hľa, prišli a stáli vonku jeho matka i jeho bratia hľadajúc príležitosť s ním prehovoriť.
Matúš 12:47  A ktosi mu povedal: Hľa, tvoja matka i tvoji bratia stoja vonku a chcú s tebou hovoriť.


]


Re: Re: Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 13:50:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Rudinec, nevsimaj si moju vzdelanost ci nevzdelanost.
 
Dala som ti jasne dokazy s Pisma, ze ti, ktori su tam nazyvani Jezisovi bratia a sestry su  casto jeho bratranci, ci cudzi ludia.To nemozes popriet. Preto, ak sem davas priklady, ked sa hovori o bratoch a sestrach Pana jezisa, nijako nemozes dokazat, ze sa prave v tomto pripade hovori naozaj o Panovych bratoch a sestrach, ked inde sa pod pomenovanim brat a sestra mysli sesternica, bratranec, ci nie pribuzny.
Este raz ti to tu davam. V tejto veci ti uz nemozem inak pomoct.

Mk 6:3 - Ježiš sa v Písme vždy spomína ako "syn Márie", nie "jeden zo synov Márie".

Lk 1:31,34 - tento anjel hovorí Márii, že "počne" (použijúc budúci čas). Mária odpovedá vetou "A ako sa to stane?" Máriina odpoveď ukazuje, že dala sľub celoživotného panenstva, takže nemala žiadny zámer mat vzťah s mužom. Ak by Mária nedala takýto sľub celoživotného panenstva, jej otázka by vôbec nedávala žiadny zmysel.Bola zasväteným panenským chrámom tak, ako to bolo prijateľným zvykom v tých časoch.

Lk 2:41-51 - pri hľadaní Ježiša a nájdení ho v chráme, tu nie je žiadna zmienka o súrodencoch.

Jn 7:3-4; Mk 3:21 - tu vidíme, že mladší "bratia" radili Ježišovi. Ale toto by bolo extrémne neúctivé pre zbožných Židov, ak by títo boli Ježišovi biologickí bratia.

Jn 19:26-27 - bolo by nemysliteľné pre Ježiša zveriť starosť o svoju matku priateľovi, ak by mal bratov.

Jn 19:25 - nasledovné verše dokazujú, že Jakub a Jozef sú Ježišovi bratanci a nie bratia: Mária, manželka Kleofasova bola sestrou Panny Márie.

Mt 27:61, 28:1 - Matúš sa dokonca zmieňuje o Márii, manželke Kleofasovej ako o " tej inej Márii."

Mt 27:56; Mk 15:47 - Mária, manželka Kleofasova je matkou Jakuba a Jozefa.

Mk 6:3 - Jakub a Jozef sú nazvaní Ježišovi "bratia". Takto Jakub a Jozef sú v skutočnosti Ježišovi bratanci.

Mt 10:3 - Jakub je tiež nazvaný syn "Alfejov." Toto ale nevylučuje, že Jakub je syn Kleofasov. Meno Alfeus môže byt aramejské meno pre Kleofasa, alebo Jakub si dal grécke meno ako Šavol (Pavol), alebo Mária sa znovu vydala za muža s menom Alfeus.
-

5. Ježišoví "bratia" (adelphoi)) = bratanci alebo príbuzní


Lk 22:32 - Ježiš hovorí Petrovi, aby posilnil svojich "bratov." V tomto prípade tu jasne vidíme Ježiša použiť výraz "bratia", ktorý sa vzťahuje na ďalších apoštolov, nie jeho biologických bratov.

Sk 1:12-15 - zhromaždenie Ježišových "bratov" tu možno počítať na 120. To je príliš veľa "bratov." Brat znamená v hebrejčine "príbuzný".

Sk 7:26; 11:1; 13:15,38; 15:3,23,32; 28:17,21 - tu je len niekoľko z mnoho iných prípadov, kde výraz "bratia" neznamená pokrvných bratov.

Rim 9:3 - Pavol používa výrazy "bratia" a "príbuzní" a vzájomne ich zamieňa. Zmienka Ježišových "bratov" nedokazuje, že Mária mala aj ďalšie deti.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 14:14:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betmo, buď tak laskavá a nepřekrucuj přímé Boží cesty a jasné Boží pravdy.
A nesnaž se zbytečně svými nepravdami někomu "pomoct" :-).
Tvůj způsob nakládání s Písmem je jen odrazem tvé celkové zvrácenosti.

Lk 1:31,34 - tento anjel hovorí Márii, že "počne" (použijúc budúci čas). Mária odpovedá vetou "A ako sa to stane?" Máriina odpoveď ukazuje, že dala sľub celoživotného panenstva, takže nemala žiadny zámer mat vzťah s mužom. Ak by Mária nedala takýto sľub celoživotného panenstva, jej otázka by vôbec nedávala žiadny zmysel.Bola zasväteným panenským chrámom tak, ako to bolo prijateľným zvykom v tých časoch.

Betmo, to jsi fakt tak jednoduchá, máš aspoň dokončenou základní školu, že jsi schopna vymýšlet na základě jasného slova tak šílené kraviny?
To je vrchol něco takového produkovat.
Mariina odpověď neznamená žádný slib celoživotního panenství. Možná ve tvých ujetých fantaziích. 
Její slova znamenají jednoduše ten fakt, že zatím není vdaná, nemá muže, je pouze zasnoubena a vdávat se teprve bude.


Pavel Galatským říká:
Teprve o tři léta později jsem se vydal do Jeruzaléma, abych se seznámil s Petrem, a zůstal jsem u něho dva týdny.
Nikoho jiného z apoštolů jsem neviděl, jen Jakuba, bratra Páně.

Velmi jasně, jednoznačně a konkrétně.

Nic ve smyslu jak to zde motáte:
Teprve o tři léta později jsem se vydal do Jeruzaléma, abych se seznámil s bratrem Páně Petrem, a zůstal jsem u něho dva týdny. A nikoho jiného z apoštolů bratrů Páně jsem neviděl, jen Jakuba, bratra Páně.




]


Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 17. únor 2012 @ 09:36:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosím vás, lidičky, má to smysl se hádat o tom, zda Marie zůstala pannou či ne. Vždyť je to z anatomického hlediska nesmysl. I když k početí Ježíše došlo nadpřirozeným způsobem bez použití mužské pohlavní buňky, tak pak porod proběhl klasickým způsobem. Tudíž přestala být pannou v tom anatomickém smyslu.

A jestliže si ji Josef vzal za manželku, tak je přirozené, že spolu mohli mít klidně další dětí a že s ní žil jako  s manželkou.

To, co z ní dělá církev, je  nesmysl. Já si jí vážím jako ženy, která byla ochotná podrobit se svému úkolu, kterým plnila vůli Boží. Bůh si ji vybral, protože viděl do jejího upřímného srdce a věděl, že neodmítne. I ona však mělo plno otázek a mnoho věcí nevěděla. Proto cítila obrovskou bolest, když viděla jeho popravu. Ani ona v té době nevěděla víc, než jeho účedníci, kteří se většinou ze strachu schovali.


Maria si zaslouží úctu jako člověk, podobně jako Petr, Pavel a  jiní. Úctu ano, ale ne z ní dělat modlu. To modlářství je díky církvi, která napáchala strašně zla, vedla války, její vedení se hádalo o moc atd. Jedinou hodnotou je Bible a knihy a dopisy napsané krátce po smrti Ježíše.

Církev si změnila Desatero, udělala vlastní zákony, zavedla odpustky, sloužila mocným toho světa…. To snad stačí k tomu, aby člověk pochopil, že jde i lidský podfuk a satanský trik zničit Ježíše. Tím neútočím na obyčejné věřící v této církvi, kteří mnoho toho neví a věří. Ale ti na nejvyšších místech dobře vědí, o jaký podvod zde šlo a Marie byla k tomu zneužita

Diskuse o panenství Marie a její modlářský kult je pouhou snahou mlžit, mlžit……..

Omlouvám se upřímným věřícím. Vím, že staré babičce to nevysvětlím a důležitější, je že upřímné věří i v Ježíše. Ona za to nemůže, ale ti hodnostáři a ti, co vládli a řídili, ti za to mohou. A náramně jim vyhovuje mlžení a diskuse o naprosto nepodstatných věcech a jevech.





Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pátek, 17. únor 2012 @ 12:28:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, smýšlím podobně, proto si myslím, že je i pro Kristovo tělo-Boží církev, už jen samotné vyslovení "církev"ve spojitosti s lidskou organizací, pro Krista - hlavu církve a Otce, Boha, urážlivé, nemyslíš?


]


Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 17. únor 2012 @ 12:52:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu Františku


]


Re: Re: Dokazuje Písmo, že Josef poznal Marii po narození Ježíše? (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Sobota, 18. únor 2012 @ 12:09:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, Františku, souhlasím s tvým komentářem.


]


František se omlouvá staré babičče (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Neděle, 19. únor 2012 @ 10:52:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tím neútočím na obyčejné věřící v této církvi
Vím, že staré babičce to nevysvětlím a důležitější, je že upřímné věří i v Ježíše. Ona za to nemůže, ale ti hodnostáři a ti, co vládli a řídili, ti za to mohou. A náramně jim vyhovuje mlžení a diskuse o naprosto nepodstatných věcech a jevech.
Mnohá stará babička svou moudrostí pochopila, že Panna Maria je matka vkupitele. Duch svatý vane kam chce. Prosme o dar Ducha svatého, abychom tuto pravdu mohli pochopit všichni a nejenom staré babičky. Odpadne tak zbytečný čas na útočení na obyčejné věřící.


]


Re: František se omlouvá staré babičče (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 19. únor 2012 @ 11:24:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co to pro tu babičku asi tak znamená, že pochopila, že Panna Maria je matka vkupitele, jak píšeš, když ani neví, co to znamená Vykupitel a spoléhá na své skutky a na přímluvy mrtvých a Královny nebes? 
Nechceš radši psát na stránky -  Muž je závislý na své matce | Abeceda Zdraví .cz - Diskuse?


]


Re: František se omlouvá staré babičče (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Neděle, 19. únor 2012 @ 11:59:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak se toho drž, Jaelo, a neútoč na obyčejné  věřící.


]


Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy