Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 167, komentářů celkem: 429708, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 592 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

ivanp
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116612307
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Panna Maria "evangelická"
Vloženo Pátek, 04. květen 2012 @ 16:18:54 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

„Stala se Matkou Boží. Tím jí bylo dáno tolik a tak velikých dober, že je nemůže nikdo pochopit. Z nich vyplývá všechna úcta, všechna blaženost a skutečnost, že je v celém lidském rodě jedinečnou osobou nade všemi, které se nikdo nevyrovná v tom, že má s nebeským Otcem dítě, a jaké dítě!“



Kdo myslíte, že je autorem úvodních řádků? Nabídnu tři tipy: Bernard z Clairvaux, Martin Luther, Jan Pavel II. Kdo zná jadrnost a duchovní hloubku vyjadřování německého reformátora, uhodl správně. Je to citát z Lutherova výkladu Magnificat.

Marie tedy je a musí být také evangelická. Mohl bych psát o „mariánských“ biblických textech, které zvou všechny národy k jejímu blahoslavení. Mohl bych psát o učení reformátorů, kteří se samozřejmostí přijímají mariánská dogmata nerozdělené církve. Mohl bych pojednat o novodobém ekumenickém dialogu, který se pokouší o Marii znovu mluvit společně. A měl bych ovšem také připomenout sporné otázky a to, co podoby mariánské úcty v protestantských církvích omezuje: Maria je chápána především jako naše „vzorná“ sestra ve víře, která patří na stranu církve, nikoli Boží – a proto ji nevzýváme ani jí nepřipisujeme zásluhy pro naši spásu.

Kánon mariánských věroučných výpovědí i liturgických forem je v římskokatolické tradici širší a v reformační užší. Spočívá však v této šíři jádro úcty, která jí náleží? Raději povím, v čem je pro mne Matka Páně důležitá nejen z hlediska její role v dějinách spásy, ale jako živá a v „oblaku svědků“ nepostradatelná „matka“ víry, která nás učí vztahu k Bohu. Matka Boží je pro mne „evangelická“ právě jako ztělesnění reformačního hesla „sola gratia“ (pouhou milostí) a „sola fide“ (pouhou vírou). Co jiného vyjadřuje andělský pozdrav „Buď zdráva, milostí zahrnutá“ a její odpověď „staň se mi podle tvého slova“? O čem jiném zpívá v Magnificat, v němž se sklání před „Bohem, svým spasitelem“?

Je vlastně zvláštní, že se v tomto smyslu Marie nestala evangelickým „ideálem“. Jistě, může za to skutečnost, že se v poreformačních sporech ocitla na vlajce katolické strany, a byla tak v jistém slova smyslu „obsazená“. Jenže ten důvod je hlubší. Marie totiž reprezentuje typ zbožnosti, který v evangelických církvích, jejichž myšlení bylo velmi ovlivněno osvícenstvím, příliš nezdomácněl. Oproti náboženství rozumu nás Marie učí cestě srdce – cestě důvěry a rozjímání, která ví, že nemůže Božím slovům zcela rozumět, ale přesto je „uchovává ve svém srdci“. Učí nás svým příkladem poznávat a chválit Boha ne mezi mocnými, ale spíše v ponížení, do něhož se k nám sklání. Místo zbožnosti výkonu nás zve k přijímání Boží milosti a životu z ní. Místo snahy všechno zaškatulkovat a uchopit nabízí úžas před tajemstvím Vtělení. I skrze nás chce přece Bůh vstupovat do tohoto světa. Bez Mariina „fiat“ by nebylo Vánoc. Jaké „ano“ nikdo nemůže říci za nás?


KAREL ŠIMR, evangelický farář


Podobná témata

Zamyšlení

"Panna Maria "evangelická"" | Přihlásit/Vytvořit účet | 56 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Panna Maria "evangelická" (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 04. květen 2012 @ 16:30:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...a preto je ,,večná panna,,...,, kráľovná vesmíru,,... ,,spoluvykupiľka,,...,,matka cirkvi,,...,,naša orodovníčka,,...a iné rímske nezmysly, ľudské dodatky, legendy a bludy...

Na vyvrátenie katolíckej doktríny sa dá poukázať na množstvo rôznych doktrinálnych omylov, no najjednoduchšie vyvrátiteľným je katolícke tvrdenie, že Ježiš nemal žiadnych fyzických bratov a sestry – inak povedané, že Mária nemala po narodení Ježiša s Jozefom žiadnych ďalších potomkov. Katechizmus katolíckej cirkvi o tom uvádza nasledovné:
„499. Prehĺbenie viery v panenské materstvo priviedlo Cirkev k vyznávaniu skutočného a trvalého Máriinho panenstva aj pri pôrode Božieho Syna, ktorý sa stal človekom. Veď Kristovo narodenie „nezmenšilo, ale posvätilo jej panenskú neporušenosť“. Liturgia Cirkvi oslavuje Máriu ako „vždy pannu“ (grécky aeiparthenon).“

„500. Niekedy sa proti tomu namieta, že Písmo sa zmieňuje o Ježišových bratoch a sestrách. Cirkev vždy chápala tieto miesta v tom zmysle, že neoznačujú ďalšie deti Panny Márie. A skutočne Jakub a Jozef, „Ježišovi bratia“ (Matúš 13:55), sú synovia istej Márie, ktorá sprevádzala Ježiša a zreteľne sa označuje ako „iná Mária“ (Matúš 28:1) Ide o Ježišových blízkych príbuzných podľa známeho vyjadrovania Starého zákona.“

Než sa dostaneme k našej téme, je potrebné uviesť, že Písmo o „inej Márii“ hovorí nie kvôli odlíšeniu od Márie, matky Ježiša, ale od Márie Magdalény. Pozrime sa na zmienený verš, Matúš 28:1:
„Keď sa pominul sabat, na úsvite prvého dňa v týždni prišla Mária Magdaléna a iná Mária pozrieť hrob.“
V Novej Zmluve sa však spomína 6 žien s menom Mária:
1. Mária, Ježišova matka
2. Mária, „iná Mária“, Klopášova žena (Ján 19:25), matka Jakoba Menšieho a Jozesa (Matúš 27:56, Marek 15:40)
3. Mária, sestra Marty. Ona pomazala Ježišove nohy (Ján 12:3)
4. Mária Magdaléna (Matúš 27:56, Marek 16:1 atď)
5. Mária, matka Jána Marka (Skutky 12:12)
6. Mária, Pavlova pomocníčka (Rimanom 16:6)

Poznajúc rozdiel medzi týmito jednotlivými Máriami nám umožňuje rozhodne vyhlásiť, že Mária, Ježišova matka, mala minimálne sedem detí. Ježiša, Jakuba, Jozesa (Jozefa), Šimona, Júdáša a prinajmenšom 2 dcéry:
„Vari to nie je tesárov syn? Nevolá sa jeho matka Mária a jeho bratia Jakub a Jozef, Šimon a Júda? A nie sú u nás všetky jeho sestry? Skadeže má toto všetko?“ (Matúš 13:55-56)
„Vari to nie je tesár, syn Márie a brat Jakuba a Jozesa, Júdu a Šimona? A nie sú tu s nami aj jeho sestry?” A pohoršovali sa na ňom.“ (Marek 6:3)

Práve kvôli týmto dvom veršom sa Katechizmus katolíckej cirkvi snaží zahlievať túto otázku spomenutím „inej Márie“, pretože i tá mala synov Jakuba a Jozesa (Jozefa). V Novej Zmluve sa však spomínajú 4 rôzni Jakubovia:
1. Jakub, syn Zebedea a Salome, brat apoštola Jána
2. Jakub, Alfaeov syn. To je Jakub Menší, syn „inej Márie“ a brat Jozesa.
3. Jakub, brat Ježiša a syn Márie
4. Jakub, otec apoštola Judáša (nie Judáša Iškariotského).
Podrobné štúdium týchto štyroch Jakubov v Novej Zmluve bez akýchkoľvek pochýb potvrdzuje tvrdenie, že Ježišova matka Mária mala syna menom Jakub, rovnako ako „iná Mária“. Nešlo však o toho istého Jakuba. Syn „inej Márie“ je Jakub Menší a syn Márie, brat Ježiša, je stále identifikovaný presne týmto výrazom, napríklad:
„Iného z apoštolov som nevidel, iba Jakuba, Pánovho brata.“ (Galaťanom 1:19)
Rovnako tak niet pochýb ani u Jozesa (Jozefa). Preto spomenutie „inej Márie“ v definícii KKC nie je ničím iným, než zahmlievaním témy.
Ďalším obľúbeným argumentom katolíkov u veršov, ktoré hovoria o Ježišových bratoch a sestrách, je to, že ide o bratov a sestry vo viere, nakoľko sa výraz bratia v Novej Zmluve používa často a neodkazuje na biologických bratov a sestry. V rámci kontextu Písma však ide o absurdnú argumentáciu, viď verš Galaťanom 1:19 uvedený vyššie. Nemali by sme snáď predpokladať, že apoštol bol niekto, kto bol zároveň Ježišovým „bratom vo viere“? označenie Jakuba ako „Pánovho brata“ v spomínanom verši slúži na jeho odlíšenie od Jakuba Menšieho alebo Zebedeovho syna. Na toto rozlišovanie dbá Pavol a starostlivo ich takto označuje. Ale ak „Pánov brat“ označuje iba brata vo viere, potom medzi týmito Jakubmi rozdiel nie je, pretože Ježišovými bratmi vo viere boli všetci traja.
Toto tvrdenie je evidentné v nasledujúcej pasáži:
„Tu prišla jeho matka a jeho bratia. Zostali vonku a dali si ho zavolať. Okolo neho sedel zástup. Povedali mu: „Vonku ťa hľadá tvoja matka, tvoji bratia a tvoje sestry.“ On im odvetil: „Kto je moja matka a moji bratia?“ Rozhliadol sa po tých, čo sedeli okolo neho, a povedal: „Hľa, moja matka a moji bratia. Lebo kto plní Božiu vôľu, je môj brat i moja sestra i matka.““ (Marek 3:31-35)
Tvrdiť, že fráza „tvoja matka, tvoji bratia a tvoje sestry“ nie je odkaz na biologickú matku a súrodencov, je absurdné. Ak by nešlo o biologických blízkych príbuzných, stratila by sa vlastne i pointa Ježišovho učenia v tejto pasáži. Preto sa vynašiel lingvistický argument – tvrdenie, že „bratia a sestry“ tuná spomínané nie sú skutočnými súrodencami Ježiša, ale ide o bratrancov a sesternice či iných príbuzných.
Katolícka New American Bible uvádza v poznámke k Markovi 6:3 nasledovné:
„v semitskom využití výrazy „brat“, „sestra“ nie sú aplikované len na deti rovnakých rodičov, ale taktiež na synovcov, netere, bratrancov, sesternice, nevlastných bratov či nevlastné sestry … Otázka významu by nevyvstala, nebyť viery cirkvi vo večné panenstvo Márie.“

Katolíci tuná pripúšťajú, že nebyť vymyslenej doktríny o večnom panenstve Márie, takýto absurdný argument by nevymýšľali. Je však bez diskusie, že nikde v Novej Zmluve sa neuvádza, že by Mária nemala žiadne iné deti alebo že by bola vždy pannou – nič také nie je prorokované ani v Starej Zmluve v proroctvách týkajúcich sa narodenia Mesiáša a panenstva Márie. Proroctvo uvádza, že matka Mesiáša bude PANNOU V ČASE JEHO NARODENIA. No pôrodom dochádza k pretrhnutiu hymenu – a navyše, v súlade s poznaním snahy Hebrejov o zachovanie svojej rodovej línie a s predpovedaným údelom Ježiša, je absurdné predpokladať, že by Jozef s Máriou nemal žiadnych ďalších potomkov. To dokladá aj Matúš 1:25 „Ale nepoznal ju, kým neporodila syna; a dal mu meno Ježiš.“ (Z čoho jednoznačne vyplýva, že ju skutočne „poznal“ po pôrode). Takže nebyť vymyslenej doktríny, nikto by existenciu skutočných biologických súrodencov Ježiša nespochybňoval.
Lingvistický argument o „bratoch/bratrancoch“ má dve verzie. Prvá verzia uvádza, že aramejčina a hebrejčina nemala odlišný výraz pre bratranca a tak výraz brat nahrádzal oba významy. Toto tvrdenie sa nedá dokázať, dá sa však dokázať, že neexistoval výraz pre bratranca zo strany matky či otca. Hebrejský Masoretský text a sýrske preklady však odkazujú na bratrancov ako na „strýkových synov“ – aramejsky hovoriaci ľudia v žiadnom prípade neboli neschopní presne popísať bratranca.
Bez ohľad na hebrejčinu či aramejčinu – Nová Zmluva bola napísaná v gréckom jazyku, rodnom jazyku Pavla, Marka či Lukáša – osôb s gréckymi menami, ktorí mali v popise Ježišových bratov a sestier na výber z rôznych gréckych slov.
Výraz „brat“ v týchto pasážach je gréckym výrazom άδελφός (adelfos) a neznamená nič iné, ako „brat“. V gréckej literatúre sa tento výraz nikdy pre iného príbuzného nepoužíval. Ak by chcel grécky hovoriaci rímsky občan Pavol grécky hovoriacim Galaťanom, ktorí nemali žiadnu predstavu o semitských idiómach, napísať, že Jakub bol Ježišovým bratrancom, nie bratom, použil by grécky výraz άνεψτιός (anepsios), ako napr. v Kolosanom 4:1:
„Môj spoluväzeň Aristarchus vám posiela pozdravy, a tiež Marek, Barnabášov bratranec, o ktorom ste dostali pokyny, aby ste ho privítali, keby k vám niekedy prišiel“
Význam tohto výrazu je výslovne „bratranec“ a ako taký je použitý i v gréckej Septuaginte v Numeri 36:11.
Tento grécky výraz je dôležitý, nakoľko mnohí katolícki kňazi svojim veriacim vykladajú, že grécky jazyk nemal výraz na označenie bratranca a preto musel byť nahradený výrazom brat. Ide však o nevedomosť alebo klamstvo: ak by Pavol či Marek chceli uviesť, že Jakub a Jozes boli len Ježišovými príbuznými, nie nutne bratrancami či bratmi, použili by grécky výraz συγγενής (sungenes), s významom „príbuzný“, ako je použitý v Markovi 6:4 a Rimanom 9:3.
Podobne je to i u vlastného prekladu katolíkov, latinskej Vulgáty. V Galaťanom 1:19 je napríklad použitý výraz frater, s významom „brat“. Ak by šlo o bratranca, použtý by bol výraz nepos, ale nie je tomu tak.
Niet teda žiadnych pochybností, že Ježiš mal prinajmenšom 4 bratov a najmenej 2 sestry, biologických potokmov Márie. Táto jediná doktrína postačuje na vyvrátenie autority katolíckej cirkvi – keď nie sú natoľko úprimní, aby priznali, že Mária mala minimálne 7 detí, nedá sa im veriť v ničom.

vložil ivanp




Re: Re: Panna Maria &quot;evangelická&quot; (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 04. květen 2012 @ 20:35:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
pripájam démonické učenie Ríma o mariánskej úcte...najviac sa mi páči ,,nosiť svatý škapuliar,, a ,,bičovanie,, ,,Korunovanie tŕním,,...a tiež sa mi páči ,,pomodliť sa korunku, zloženú z troch Pater a dvanástich Ave na počesť jej koruny z dvanástich hviezd a či výsad; alebo hodinky Panny Márie,,

Ľudovít Mária Grignion
O PRAVEJ ÚCTE K PANNE MÁRII3. Základné spôsoby úcty k Panne Márii [115.] Je viac druhov vnútorných spôsobov pravej úcty k najsvätejšej Panne, z ktorých tu v skratke spomeniem iba tie hlavné: 1. Uctievať si ju ako dôstojnú Matku Božiu kultom hyperdúlie, to znamená, vážiť a uctievať si ju viac než všetkých ostatných svätých ako veľdielo Božej milosti a ako prvú po Ježišovi Kristovi, pravom Bohu a pravom človeku; 2. meditovať o jej čnostiach, výsadách a o jej činoch; 3. kontemplovať jej vznešenosti; 4. konať pre ňu skutky lásky, chvály a vďaky; 5. srdečne ju vzývať; 6. obetovať sa a spojiť sa s ňou; 7. všetko konať s úmyslom páčiť sa jej; 8. všetky svoje činy začínať, konať a končiť skrze ňu, v nej, s ňou a pre ňu, aby sme tak všetko robili skrze Ježiša Krista, v ňom, s ním a pre neho, lebo on je náš konečný cieľ. Vysvetlím tento posledný spôsob. [116.] Pravá úcta k svätej Panne má aj viac druhov vonkajších spôsobov. Tieto sú hlavné: 1. Zapísať sa do jej bratstiev a vstúpiť do mariánskych spoločenstiev; 2. vstúpiť do reholí s mariánskou úctou; 3. zverejňovať jej chvály; 4. dávať milodary, postiť i umŕtvovať sa na duchu či na tele na jej počesť; 5. nosiť so sebou mariánske znaky ako svätý ruženec alebo korunku, škapuliar a či retiazku; 6. pozorne, nábožne a skromne sa modliť buď svätý ruženec, zložený z pätnástich1 desiatkov Ave Maria na počesť pätnástich hlavných tajomstiev Ježiša Krista; alebo veniec piatich desiatkov, čo je tretina ruženca, a to buď na počesť piatich radostných tajomstiev: Zvestovanie, Navštívenie, Narodenie Ježiša Krista, Očisťovanie a Znovunájdenie Ježiša v Chráme; alebo na počesť piatich bolestných tajomstiev: Agónia Ježiša Krista v Olivovej záhrade, Bičovanie, Korunovanie tŕním, Nesenie Kríža a Ukrižovanie; alebo na počesť piatich slávnostných tajomstiev: Zmŕtvychvstanie Pána Ježiša, Nanebovstúpenie, Zoslanie Ducha Svätého čiže Turíce, Nanebovzatie svätej Panny s telom i dušou a jej Korunovanie Najsvätejšou Trojicou. Možno sa tiež pomodliť veniec šiestich či siedmych desiatkov na počesť počtu rokov, ktoré – ako veríme – svätá Panna prežila na zemi; alebo sa možno pomodliť korunku, zloženú z troch Pater a dvanástich Ave na počesť jej koruny z dvanástich hviezd a či výsad; alebo hodinky Panny Márie, všeobecne v Cirkvi prijaté a praktizované; alebo jej žaltár, ktorý zložil svätý Bonaventúra na jej počesť a ktorý je taký láskyplný a nábožný, že sa ho nemožno modliť bez dojatia; alebo štrnásť Pater a Ave na počesť jej štrnástich radostí; alebo hocakú inú Cirkevnú modlitbu, hymnus a či pieseň, ako napríklad Salve Regina, Alma, Ave Regina coelorum alebo Regina coeli, podľa daného obdobia; alebo Ave maris Stella, O gloriosa Domina atď., alebo Magnificat a či nejakú inú nábožnú modlitbu, ktorých sú modlitebné knižky plné; 7. spievať a dávať spievať na jej počesť nábožné spevy; 8. urobiť jej istý počet pokľaknutí alebo úklonov spolu s krátkou modlitbou, ako napríklad: každé ráno
1 Už máme dvadsať tajomstiev posvätného ruženca. Pápež Ján Pavol II. zaviedol päť nových tajomstiev svetla: Krst Pána, Prvý zázrak v Káne, Verejné ohlasovanie, Premenenie a Ustanovenie Eucharistie.šesťdesiat alebo stokrát povedať: Ave Maria, Virgo fidelis,1 na obdržanie od Boha jej prostredníctvom vernosti Božím milostiam počas nastávajúceho dňa; a večer: Ave Maria, Mater misericordiae,2 na vyprosenie si od Boha jej prostredníctvom odpustenia hriechov spáchaných počas dňa; 9. pomáhať jej bratstvám, ozdobovať jej oltáre, korunovať a okrášľovať jej obrazy; 10. nosiť a dávať niesť jej obrazy na procesiách, a tiež nejaký nosiť so sebou ako mocnú zbraň proti Zlému; 11. dávať robiť jej obrazy alebo monogramy a umiestňovať ich v kostoloch, po domoch alebo nad mestskými a kostolnými bránami či domovými dverami; 12. zvláštnym a slávnostným spôsobom sa jej zasvätiť. [117.] Potom je ešte mnoho ďalších spôsobov pravej úcty k presvätej Panne, ktoré Duch Svätý vnukol svätým dušiam a ktoré sú veľmi posväcujúce. V Otvorenom raji Filagii3 od o. Pavla Barry zo Spoločnosti Ježišovej sa o nich dozvieš oveľa viac, keďže tam opísal množstvo pobožností, ktoré praktizovali svätci na počesť najsvätejšej Panny a ktoré vedú duše zázračným spôsob k posväteniu. No iba za predpokladu, že sa praktizujú tak, ako treba, čo značí: 1. s dobrým a úprimným úmyslom páčiť sa jedine Bohu, dosiahnuť spojenia s Ježišom Kristom ako so svojím konečným cieľom a byť dobrým príkladom blížnemu; 2. pozorne, bez dobrovoľných roztržitostí; 3. nábožne, bez náhlivosti a nedbanlivosti; 4. skromne a v polohe tela, ktorá je úctivá i povzbudzujúca.
1 „Zdravas' Mária, Panna verná!“
2 „Zdravas' Mária, Matka milosrdenstva!“
3 Paul Barry, sj: Le Paradis ouvert á Philagie par cent dévotions á la Mère de Dieu, aisées á pratiquer, Lyon, 1636. Na margo tejto knihy, z ktorej sa francúzsky filozof Blaise Pascal (1623-1662) vo svojom deviatom provinčnom liste tak vysmieval, autor rozvážne a s pokorou pripomína podmienky, za ktorých sú tieto vonkajšie praktiky naozaj posväcujúce.


]


Re: Re: Re: Panna Maria &amp;quot;evangelická&amp;quot; (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 05. květen 2012 @ 14:09:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

je to krasny, hodnotny clanok. Vzdy som bola presvedcena, ze aj v evanjelickej cirkvi su ludia, ktori sa nebrania Duchu Svatemu.

Chcela by som povedat este niekolko poznamok.

 Treba pripomenut, ze v katolickej cirkvi su rozlicne typy a stupne marianskej ucty/samozrejme ani jeden sa Matke bOZEJ neklania ako BOhu/, ide tu len o intenzitu.takze ak sa niekomu nepaci vztah sv. Grinona k matke Bozej, kludne sa s tym nemusi zaoberat. My mozme  uznavat matku Boziu a pritom, nemusime sa k nej modlit ,aby za nas orodovala, ale samozrejme vieme, ze jej orodovanie je najmocnejsie u Boha a vidime, ze Boh naozaj jej prostrednictvom urobil uz mnoho zazrakov. To su fakty.
Taktiez nemusime verit v zjavenia Matky Bozej, ale  samozrejme u  vsetkych stupnoch tiez riadne uznavame a verime v marianske dogmy, ktore prostrednictvom papeza vyhlasil Duch Svaty. 
pannu Mariu treba mat v ucte, lebo jej to prinalezi. Nikto tak nemiloval Krista ako ona, ved bola jeho matka. My tak do hlbky nemozme milovat Jezisa, lebo nie sme Jeho matkou.Ona sa aj k nam naozaj sprava ako nasa Matka. Boh jej dal milost, ze premaha diabla, vidiet to pri exorcizmoch, diabol sa jej boji a tam, kde ona zasiahne, uteka.Je to diablova robota, ze v protestantskych kruhoch ju znevazuju a volaju pohanskou bohynou.
 Treba si tiez vsimnut a brat vazne slova v Biblii, blahoslavit ma budu vsetky pokolenia.Este znovu pripominam, ze zasvatenie Panne Marii, nie je nejaky ukon nejakeho zasvatenia sa jej ako bohyni, je to proste uzsie spojenie s nou, aby nam zvlast pomahala.


]


Re: Re: Panna Maria &quot;evangelická&quot; (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 06. květen 2012 @ 15:24:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkné shrnutí. Ještě k těm Mariím bych přidal poznatek z jednoho pořadu BBC, ve kterém historikové uvedli, že v Ježíšově době bylo jméno "Marie" tak rozšířené, že ho mělo 50 % všech žen.


]


Re: Panna Maria "evangelická" (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 06. květen 2012 @ 15:20:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přestože většinou poslouchám audio záznamy, kde hovoří převážně evangelikální křesťané, ještě jsem ani jednou nenarazil na něco, co by Marii, matku Ježíšovu nějak ponižovalo nebo dokonce uráželo. Pro protestanty je navýsost jasné, že Marie, matka Ježíšova, byla obdivuhodná žena, která se doslova a do písmene stala Boží služebnicí. Ale co protestanty velmi znepokojuje je Mariánský kult, který katolická a ortodoxní církev vytvořila. Je přece jen jediný Bůh a jediný prostředník mezi námi Bohem (1 Korintským 8:6, 1 Timoteovi 2:5). Tak proč dalšího prostředníka přidávat? O spasitelské úloze ani nemluvě, spasitel je pouze jeden.

Pro zajímavost: Někteří teologové soudí, že Mariánský kult vznikl historicky jako protiklad obrazu mocného a přísného Boha. Protiklad, který je plný lásky, porozumnění a soucitu.

Protiklad je však postaven mimo biblickou skutečnost. Protiklad, který vedl a vede k velkým nedorozumněním, dá se říci i ke hříchu. Jako jeden nápis na podstavci mariánské sochy z doby baroka, který hovoří za vše:

Panno, kteráž jsi počala, aniž jsi zhřešila, dopřej mi, abych zhřešila aniž bych počala.



Re: Re: Panna Maria &quot;evangelická&quot; (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 06. květen 2012 @ 19:24:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Je přece jen jediný Bůh a jediný prostředník mezi námi Bohem ...Tak proč dalšího prostředníka přidávat? "...


1 Tim 2,3-5)
neboť to je dobré a vzácné v očích našeho Spasitele Boha,
který chce, aby všichni lidé byli spaseni a došli k poznání pravdy.
Je přece jediný Bůh a jediný prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,



Je přece zcela zřejmé, že Kristova výlučnost prostředníka se vztahuje na spásu.
Nikdo nemůže být spasen jinak, než skrze Krista.


Samo Boží slovo nám ukazuje i na jiné prostředníky - ovšem prostředníky na jiné věci, nikoli prostředníky na spásu.

Zákon byl dán skrze anděly, rukou prostředníka Mojžíše (Gal 3,19), zpráva o narození Jana Křtitele i Krista byla pžedána skrze prostředníka anděla Gabriela.  Zde byl anděl Gabriel poslem (prostředníkem) mezi Bohem a Zachariášem, mezi Bohem a Marií.

Starý Zákon uvádí mnoho prostředníků mezi Bohem a lidmi.
Byli to soudcové a proroci (např prorok Náthan se stal  prostředníkem mezi Hospodinem a králem Davidem - 2 Sam 12,7; 2 Sam 12,25).


Je navýsost snadné si mylně vyložit smysl věty, vytržené z kontextu. Je ale hloupostí ve svých omylech setrvávat a ještě je bezmyšlenkovitě šířit dál.



]


Re: Re: Re: Panna Maria &amp;quot;evangelická&amp;quot; (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 06. květen 2012 @ 19:50:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--- Je přece jediný Bůh a jediný prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, ---


oko, proč máš potřebu přidat k tak jasnému Božímu slovu svou bramboračku a podvážit tak jednoznačné Boží slovo?



]


Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;quot;evangelická&amp;amp;quot; (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. květen 2012 @ 09:07:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."proč máš potřebu přidat k tak jasnému Božímu slovu svou bramboračku a podvážit tak jednoznačné Boží slovo?"...



Je toto moje "bramboračka", nebo je toto jasné a jednoznačné Boží slovo, které samo zná více prostředníků?

(Gal 3,19)
K čemu tedy Zákon? Byl přidán kvůli přestoupením, dokud by nepřišlo to símě, jemuž bylo dáno zaslíbení. Byl ustanoven skrze anděly, rukou prostředníka (Mojžíše).



Jakmile si vytrhneš jen jednu větu ze souvislosti s předcházejícím textem,  je to vždycky jen bída hereze.


Ježíš je jediným prostředníkem Nové smlouvy.
Nová smlouva je uzavřena jednostranně (Když Bůh dával mesiášské sliby, vázal jen sám sebe) a proto je lepší, než smlouva stará, smlouva mezi Bohem a lidmi, která sama nemohla člověka přivést do Boží náruče.


Ani já si sám neprovádím transakce na burze, mám na to svého prostředníka - makléře.  :-)

Jiný můj prostředník zase zprostředkovává spojení mého počítače s internetem.

No a svatí v nebi jsou také mými prostředníky: přimlouvají se za mě (jako mí přátelé) u Boha v mých slabých chvilkách, kdy třeba sám na Boha zapomínám.

Jsme jedna velká rodina Božích dětí a bylo by ostudné na to zapomínat a být vůči sobě lhostejní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;amp;quot;evangelická&amp;amp (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 07. květen 2012 @ 20:51:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

To je tak složité pochopit význam věty:
"Je přece jediný Bůh a jediný prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,"

Jediný pro tebe znamená nejediný, jeden z mnoha?
Boží slovo říká - je jediný prostředník mezi Bohem a lidmi. Ty to ale musíš zpochybnit a dodat: ALE jsou ještě prostředníci andělé, Mojžíš, svatí v nebi, Panna Maria,....

Je vidět v jaké úctě máš Boží slovo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;amp;amp;quot;evangelická& (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 07. květen 2012 @ 21:14:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oprava: ... v jaké neúctě máš Boží Slovo!

A kdo má v neúctě Boží Slovo, má v neúctě i Boha, který je tím Slovem, které se stalo tělem - Pánem Ježíšem Kristem, Jenž je tím jediným prostředníkem mezi Bohem a lidmi. Nikdo jiný totiž, když se přimlouvá¨k Bohu Otci za nás, není smírčí obětí za naše hříchy, nikdo jiný nemůže poukázat na svůj kříž a na svou krev prolitou na odpuštění hříchů - ani andělé ani Marie ani Mojžíš, prostě nikdo jiný, než Pán Ježíš Kristus!

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;amp;amp;quot;evangelická& (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. květen 2012 @ 21:35:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kde ty v sobě nacházíš tu nehoráznost vytrhovat větu Písma ze souvislého textu a interpretovat ji samotnou v jiném významu podle svojí hereze?

Kde je tvoje úcta k Božímu slovu?

Hanba by tě měla fackovat!


Tvojí herezi nezpochybňuji já, ale samotné Písmo - jak jsem už výše dokázal.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;amp;amp;amp;quot;evangelická (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 07. květen 2012 @ 21:42:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nic jsi nedokázal.  Kdo jiný je ještě prostředníkem mezi Bohem a lidmi ?   Jaký je jiný význam slova "jediný"?

Apoštol Pavel lhal, když tvrdil, že Ježíš je jediným prostředníkem mezi Bohem a lidmi?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;amp;amp;amp;amp;quot;eva (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. květen 2012 @ 22:45:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Kdo jiný je ještě prostředníkem mezi Bohem a lidmi ?"...

Mojžíš byl prostředníkem mezi Bohem a izraelským národem. To říká Písmo.

Anděl Gabriel byl prostředníkem mezi Bohem a lidmi, byl poslán od Boha vyřídit zprávu Zachariášovi i Kristově budoucí matce, Marii.


Prorok Nátan byl prostředníkem mezi Hospodinem a králem Davidem. Bůh Davida oslovoval skrze proroka Nátana.







Ježíš je jediným prostředníkem lidského spasení
.

Nikdo se nemůže dostat do nebe k Otci jinak, než skrze prostředníka - Krista.

To jsi fakt tak natvrdlý?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp; (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 07. květen 2012 @ 23:09:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Mojžíš byl prostředníkem mezi Bohem a izraelským národem.  --------------  Ale už není.

Anděl Gabriel byl poslem, ne prostředníkem mezi Bohem a některými lidmi----------  Ale už není.



Zůstává jediný prostředník mezi Bohem a lidmi - Ježíš.

Slovo "jediný" nemá žádný jiný význam.

Žádný jiný prostředník mezi Bohem a lidmi není. 
Není jiný prostředník pro modlení (když Ježíš je údajně "jen" pro spasení). Není jiný prostředník pro přímluvy. Není jiný prostředník pro telefonpvání. Není jiný prostředník pro orodování. Není jiný prostředník pro mailování. Je jeden jediný prostředník mezi Bohem a lidmi. Pro všechno co lidé potřebují a chtějí s Bohem řešit a komunikovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;amp;amp;amp;amp; (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 08. květen 2012 @ 19:32:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Žádný jiný prostředník mezi Bohem a lidmi není.  "... ???




Nemáš pravdu.

Každý člověk, který přinese jinému člověku evangelium a on uvěří, se stává prostředníkem mezi Bohem a tímto člověkem.


Jako prostředník víry přináší od Boha dar víry nevěřícímu - skrze slyšení Božího slova. Boží slovo nepřichází od Boha přímo, ale skrze ústa prostředníků.


(Ř 10,17)
Takto víra vzchází z hlásání (apoštolů, evangelistů, prostředníků mezi Bohem a nekřesťany) a hlásání se děje Kristovým slovem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;amp;amp;amp; (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 08. květen 2012 @ 20:31:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

1 Tim 2,5:
"Je
přece jediný Bůh a jediný prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,"


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;amp;amp; (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 08. květen 2012 @ 21:30:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, Kristus je jediný náš prostředník, skrze něhož můžeme být spaseni.


Skrze nikoho jiného spaseni být nemůžeme. Kristus je jediným prostředníkem, skrze něhož se můžeme dostat k Bohu Otci do nebe.

Kristus je jediným prostředníkem mezi Bohem a lidmi v možnosti být spasen.


To je skutečný smysl Pavlova výroku.


V jiných oblastech života můžeme mít tisíce prostředníků na různé jiné věci. Nikoli však na spásu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;amp; (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 08. květen 2012 @ 22:29:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ale ne mezi Bohem a námi.  Mezi Bohem a lidmi jde o spásu, nikoli o rúzné jiné věci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp; (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 09. květen 2012 @ 07:46:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Mezi Bohem a lidmi jde o spásu, nikoli o různé jiné věci"...




Mezi Bohem a námi jde také o poznávání a naplňování Boží vůle, o spolupráci člověka s Bohem
na přeměně světa.


Každého z nás poslal Bůh do naší doby , do našeho prostředí a našeho společenství lidí s určitým svým záměrem. Má s každým z nás své plány. Naším úkolem je žít tak, abychom tyto Boží záměry s námi poznávali a naplňovali. To dokážeme jenom ve svázanosti srdce s Bohem, ve vztahu s bohem a vztazích s bližními. Také bližní nám pomáhají poznávat Boží vůli a stávají se pomocníky při její naplňování. A to jak bližní dosud žijící (zvláště křesťané ve společenství církve), tak také svatí v nebi, jejichž možnosti nám pomáhat jsou daleko větší.


]


Re: Re: Re: Panna Maria &amp;quot;evangelická&amp;quot; (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 07. květen 2012 @ 21:55:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si také myslím, že prostředníků je více. Já mám třeba na každé ruce jeden. Proto odhoďme ten protestantský výmysl o jednom prostředníku a držme se zdravého rozumu a argumentujme tímto způsobem.  :-)


]


Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;quot;evangelická&amp;amp;quot; (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 07. květen 2012 @ 22:00:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jo jo, už jsme dál jak apoštol Pavel. Ten ještě neměl plné poznání... :-)




]


Re: Re: Re: Panna Maria &amp;quot;evangelická&amp;quot; (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Úterý, 15. květen 2012 @ 19:02:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře oko!

Neodsuzuj mě z šíření bludů a zvaž, zda jsi pod zákonem "Staré smlouvy" nebo zákonem "Nové smlouvy". Úmyslně používám slovo "zákon", ačkoliv je Nový zákon osoba samotného Ježíše Krista.

Jinak nevím o žádném křesťanovi, který by se modlil prostřednictvím Mojžíše či Nátana. Že nějaký používá anděly, to se jistě stává. Že používá Marii (matku Ježíšovu), je u Vás někdy častější, než prosit skrze Krista.

Polož si však otázku: Je lépe chodit ke kovářovi nebo kováříčkovi?

A to nechci zabrousit k názorům některých židů: Modlit se k mrtvým je ten nejhorší hřích. Můžeš podat nějaký biblický důkaz, že je ještě jiná skupina lidí, která, podobně jako Ježíš (poslední životodárný Adam), prošla vzkříšením a lze ji s jistotou plynoucí ze zkušenosti prokázat jako živou? (Pozn.: Nemluvím eschatologicky.)


]


Re: Panna Maria "evangelická" (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Neděle, 06. květen 2012 @ 16:45:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nijaké stvorenie nemožno nikdy postaviť na roveň vteleného Slova a Vykupiteľa. Ale podobne ako na Kristovom kňazstve majú rozličným spôsobom účasť aj vysvätení služobníci, aj veriaci ľud, a ako sa jediná Božia dobrota rozmanitým spôsobom skutočne rozlieva v stvoreniach, tak aj jediné Vykupiteľovo prostredníctvo nevylučuje, ale vzbudzuje mnohorakú spoluprácu tvorov, pochádzajúcu z jediného prameňa. Cirkev bez váhania priznáva Márii toto podriadené poslanie, neprestajne ho skusuje a odporúča láske veriacich, aby sa pod vplyvom tejto materinskej ochrany užšie spájali s jediným Prostredníkom a Vykupiteľom.
Takze ak mame ucast na Kristovom knazstve, mame aj na jeho prottrednictve,a teda ho ma aj panna Maria.Samozrejme nase knazstvo ci prostrednictvo sa neda nijako porovnavat s Kristovym knazstvom a prostrednictvom.



Re: Panna Maria "evangelická" (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 07. květen 2012 @ 16:02:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko znovu vykládáš bludy...

1 Timoteovi 2:1  Predovšetkým teda napomínam, aby sa konali prosby, modlitby, príhovory a ďakovania za všetkých ľudí,
2  za kráľov a za všetkých vysoko postavených, aby sme tichým a pokojným životom žili v úplnej pobožnosti a statočnosti.
3  Toto je dobré a príjemné pred naším Spasiteľom Bohom,
4  ktorý chce, aby všetci ľudia boli spasení a poznali pravdu.
5  Jeden je totiž Boh, jeden aj Prostredník medzi Bohom a ľuďmi, človek Ježiš Kristus
,

..tento text hovorí o modlitbe...a jediným prostredníkom medzi Bohom a ľuďmi v modlitbe je  človek  a to  je Ježiš...Ak sa chceš rozprávať z Bohom tak jedine cez Krista...v žiadnom prípade nie cez blahoslavenú pannu alebo sv. Fedora patróna výťahárov...
Oko nešír tu bludy o tom že k Bohu máme aj ďalších prostredníkov, keď písmo pozná len jedného...a nešír bludy o tom že boli aj iný prostredníci zákona...keď tu je reč o modlitbe...
z tvojej lži a bludného učenia ťa usvedčuje písmo a prax prvej cirkvi ktorá nikdy nemala žiadnych iných prostredníkov v modlitbe, orodovníkov, prímluvcov k Bohu..pretože je totiž Boh, jeden aj Prostredník medzi Bohom a ľuďmi, človek Ježiš Kristus,

ivanp



Re: Re: Panna Maria &quot;evangelická&quot; (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. květen 2012 @ 21:30:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."..tento text hovorí o modlitbe.."... ???



 Toto je dobré a príjemné pred naším Spasiteľom Bohom,
4  ktorý chce, aby všetci ľudia boli spasení a poznali pravdu.
5  Jeden je totiž Boh, jeden aj Prostredník medzi Bohom a ľuďmi, človek Ježiš Kristus
,


Tento text hovoří o spáse, která je Bohem nabízena úplně všem lidem. Za všechny lidi se máme modlit, aby byli spaseni.

Jediným prostředníkem této spásy je Mesiáš, Ježíš Kristus. On je jedinými "dveřmi do nebe".





Až i ty jednou pochopíš a poznáš (z mých komentářů), že katolická církev je pravou církví Kristovou - a až i ty sám se staneš katolíkem - pak se i já pro tebe stanu prostředníkem pravdivé zvěsti evangelia.  :-)


]


Re: Re: Re: Panna Maria &amp;quot;evangelická&amp;quot; (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 07. květen 2012 @ 21:41:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Až i ty jednou pochopíš a poznáš (z mých komentářů), že katolická církev je pravou církví Kristovou ...

oko, čím víc čtu tvé komentáře, tím víc jsem utvrzován v tom, co stejně dávno vím - totiž, že řkc není, nikdy nebyla a nebude církví Kristovou. Vždyť jak by si Pán Ježíš Kristus mohl vzít někoho, kdo povraždil miliony Jeho následovníků, jejichž krev volá k Bohu po spravedlivé odplatě, po spravedlivém soudu, z něhož se bude pravá Církev Kristova jednoho dne velice radovat a Pána za Jeho soud chválit a velebit.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;quot;evangelická&amp;amp;quot; (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. květen 2012 @ 22:46:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neopruzuj.


]


Re: Re: Re: Panna Maria &amp;quot;evangelická&amp;quot; (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 07. květen 2012 @ 22:06:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
znova si vyčítal z biblie práve to, čo potrebuješ...znásilnil si text a vytrhol jeden verš z kontexu...

celá stať je o modlitbe a o prostredníkovi v modlitbe...ale ty samozrejme z toho textu vyčítaš že modliť sa máme skrze iných prostredníkov ako je panna snežná, svatý ignás, Bonifác a Ján Pavol 2...

1 Timoteovi 2:1  Predovšetkým teda napomínam, aby sa konali prosby, modlitby, príhovory a ďakovania za všetkých ľudí,
2  za kráľov a za všetkých vysoko postavených, aby sme tichým a pokojným životom žili v úplnej pobožnosti a statočnosti.
3  Toto je dobré a príjemné pred naším Spasiteľom Bohom,
4  ktorý chce, aby všetci ľudia boli spasení a poznali pravdu.
5  Jeden je totiž Boh, jeden aj Prostredník medzi Bohom a ľuďmi, človek Ježiš Kristus,
6  ktorý dal seba ako výkupné za všetkých ako svedectvo vo vopred určenom čase.
7  Nato som bol ustanovený ja ako zvestovateľ a apoštol - pravdu hovorím a neklamem - učiteľ pohanov vo viere a pravde.
8  Chcem teda, aby sa mužovia modlili na každom mieste, sväté ruky pozdvihujúc bez hnevu a sváru.

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;quot;evangelická&amp;amp;quot; (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. květen 2012 @ 22:55:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."znásilnil si text a vytrhol jeden verš z kontexu"...


Tento text hovoří o spáse, která je Bohem nabízena úplně všem lidem. Za všechny lidi se máme modlit, aby byli spaseni.

Jediným prostředníkem této spásy je Mesiáš, Ježíš Kristus. On je jedinými "dveřmi do nebe".


Nikdo se nemůže dostat do nebe k Otci jinak, než skrze jediného prostředníka - Krista. On je tím výkupným za všeckých!

My křesťané se máme modlit vzájemně jeden za druhého i za nekřesťany. Spaseni ale nebudeme za svoji modlitbu (ta nás pouze disponuje k přijetí daru spásy). Spaseni budeme milostí, bez zásluh.



Co z tohoto je znásilněním textu nebo vytrhnutím z kontextu?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;amp;quot;evangelická&amp;amp (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 07. květen 2012 @ 23:20:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jeden
je totiž Boh, jeden aj Prostredník medzi Bohom a ľuďmi, človek Ježiš Kristus
,

Oko veríš že Jeden je Boh?
Prečo potom neveríš že jeden je aj prostredník medzi Bohom a ľuďmi?

tento verš dáva do jednoty a súladu jedného Boha z jedným prostredníkom....k Bohu sa nedostaneš inak len cez jedného prostredníka...ak chceš aby tvoje modlitby počul Boh musíš sa modliť cez jediného prostredníka....spásu získaš cez jediného prostredníka...nemôžeš spásu získať cez svatého Floriana....ani vypočutie modlitby cez pannu šaštínsku, ale iba cez Prostredníka a ten je len JEDEN, tak ako Boh je len JEDEN...
pohanské náboženstvá majú viacero prostredníkov k Bohu, ale kresťania iba Jedného...
...uznať že sa mýliš a z tebou celý Rím by malo fatálne následky, tak radšej ostaň pri tom svojom...
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;amp;amp;quot;evangelická& (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 08. květen 2012 @ 21:33:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, Kristus je jediný náš prostředník, skrze něhož můžeme být spaseni.


Skrze nikoho jiného spaseni být nemůžeme. Kristus je jediným prostředníkem, skrze něhož se můžeme dostat k Bohu Otci do nebe.

Kristus je jediným prostředníkem mezi Bohem a lidmi v možnosti být spasen.


To je skutečný smysl Pavlova výroku.


V jiných oblastech života můžeme mít tisíce prostředníků na různé jiné věci. Nikoli však na spásu.





Každý člověk, který přinese jinému člověku evangelium a on uvěří, se stává prostředníkem mezi Bohem a tímto člověkem.


Jako prostředník víry přináší od Boha dar víry nevěřícímu - skrze slyšení Božího slova. Boží slovo nepřichází od Boha přímo, ale skrze ústa prostředníků.


(Ř 10,17)
Takto víra vzchází z hlásání (apoštolů, evangelistů, prostředníků mezi Bohem a nekřesťany) a hlásání se děje Kristovým slovem.




]


Re: Re: Re: Panna Maria &amp;quot;evangelická&amp;quot; (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 07. květen 2012 @ 22:25:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, my všichni už katolíky jsme, ale ne římskými. Ty jsi ale maximálně prostředníkem mezi papežem a Granem. Nicméně Tvoji vytrvalost a nesmírné časové úsilí obdivuji. Možná si tím zkrátíš očistec alespoň o dvě miliardy let :-)


]


Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;quot;evangelická&amp;amp;quot; (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 08. květen 2012 @ 11:12:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Být prostředníkem mezi papežem a Granem vůbec nezní špatně a dá se to považovat za nebezpečnou lichotku. Kéž byste měl pravdu i v tom druhém. Zkrácení Očistce o 2 miliardy let by bylo velikou pomocí pro celé lidstvo. Kéž na tom Bůh popřeje podíl i Vám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;amp;quot;evangelická&amp;amp (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 08. květen 2012 @ 13:58:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
proč ale ,,svatý otec,, nevyslobodí z očisca všetky duše naraz...veď je neomylný....a podobne konali pápeži aj v stredoveku...
chápem... že Rím by stratil kšeft...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;quot;evangelická&amp;amp;quot; (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 08. květen 2012 @ 19:19:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Možná si tím zkrátíš očistec "...



To je hluboké nepochopení učení římskokatolické církve.
Římskokatolická církev zná recept, jak se očistci vyhnout. Varuje před očistcem a nabádá všechny křesťany, aby žili tak, aby do očistce nemuseli.

Nabízí z pokladu církve plnomocné odpustky - kdo je získá, po smrti do očistce nemusí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;amp;quot;evangelická&amp;amp (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 08. květen 2012 @ 21:34:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
poklad církve???....
myslíš tie miliony povraždených kresťanov rímskou inqizíciou?....

ja viem len o jednom poklade a tým je Kristus...žeby rimania k tomu pridávali nejaký bonus????
ak vám nestačí Kristus a evanjelium o milosti zdarma vás pohoršuje je len logické že žijete v blude a nutne nahrádzate Krista cirkvou....zrejme si beriete príklad z apoštolov, ktorí bežne vyhlasovali plnomocné odpustky...a stále dookola pripomínali zásluhy cirkve........ blúdite, lebo nepoznáte a nechcete poznať písmo....

teraz je namieste Okova tradičná otázka: dokaž svoje tvrdenie že neexistuje očistec a plnomocné odpustky...

...a už som v koncoch...

radím ti: kúp si odo mňa ohňom prepáleného zlata, aby si zbohatol, biele rúcho, aby si sa odel, aby sa neukazovala hanba tvojej nahoty, a (kúp si) kolýriovej masti pomazať si oči, aby si videl.
Zjavenie 3:18

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;amp;amp;quot;evangelická& (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 09. květen 2012 @ 07:39:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."poklad církve???"...


Sám si hned odpovídáš, co je pokladem církve: "radím ti: kúp si odo mňa ohňom prepáleného zlata, aby si zbohatol..."



O pokladech v nebi se můžeš dočíst v evangeliu.
Pokladem církve rozumíme zásluhy Krista a svatých, v jejich společenství se nalézáme, jsme jeho nedílnou součástí. Proto můžeme mít užitek z těchto zásluh.
To je princip spasení z milosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;amp;amp;amp;quot;evangelická (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 09. květen 2012 @ 08:49:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...zásluhy Kristove to je skutočný poklad....ale svatí???...ku Kristovým zásluhám čokoľvek pridávať je degradovanie Krista, jeho makestátu, Božstva a spása zo skutkov...pravda je asi taká že cirkev má veľký deficit skutkov, zásluh, ale žije iba z Kristových zásluh, to je Duch evanjelia...iný duch hovorí niečo iné...

Lukáš 17:10  Tak aj vy, keď vykonáte všetko, čo vám bolo prikázané, povedzte: Neužitoční služobníci sme! Čo sme boli povinní vykonať, vykonali sme
.

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Panna Maria &amp;amp;amp;amp;amp;amp;quot;eva (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 10. květen 2012 @ 08:48:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poklad a svatí?


Jsou také svatí bohatí, mají poklady? Kristus, na rozdíl od tebe tvrdí, že svatí mají poklady.



Mk 10,21)
A když se na něho Ježíš podíval, zamiloval si ho a řekl mu: "Jedno ti schází - jdi, prodej všechno, co máš, a dej chudým a budeš mít poklad v nebi. A pojď, vezmi kříž a následuj mne."


]


Re: Panna Maria "evangelická" (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 08. květen 2012 @ 11:09:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen. Bohu díky za takové svědectví. Berme ho zároveň jako varování. Abychom i my přespříliš nespoléhali na vlastní rozum a "důkazy" na úkor srdce.
Kéž nás "pouhé" písmo, milost a víra vedou a udržují v Bohu i v Církvi.



Re: Panna Maria "evangelická" (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 15. květen 2012 @ 20:49:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Luther psal i o antisemitismu. A rozhodně to neznamená, že antisemitismus "tedy je a musí být evangelický..."



Re: Panna Maria "evangelická" (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 15. květen 2012 @ 20:53:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: Bez Mariina „fiat“ by nebylo Vánoc.

Příliš odvážné tvrzení. Kdyby Marie řekla ne, vůbec by to neohrozilo "vánoce", Bůh by si jednoduše našel "jinou Marii", která by řekla ano - Boží plány a Boží velikost není závislá na "ano" žádného z nás, neříkáme-li "ano" my, Bohu stačí, když ano řekne i kamení...



Stránka vygenerována za: 0.71 sekundy