Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 30. červenec 2014 @ 08:37:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Kde já píšu o uzdravení, když nemocný umře, Stando? "... Tady: "ale vzepře se té nemoci či démonu (tak, jak to učí Ježíš či apoštolové) a přijme uzdravení "....
..."Pokud se mne ptáš jak přijmout od Boha uzdravení, jak se to dělá, ten "fígl", odpověděl jsem ti."... Tak tedy to praktické vysvětlení jak přijmout toto uzdravení, ten "fígl", se od tebe až ke mě jaksi nedostal. Zůstal zřejmě někde na půli cesty.
Stále
dál mi není jasné, jak podle tebe aplikovat ono "naše nemoci na sebe
vzal" do případu matky malých dětí umírající na rakovinu tak, aby se nakonec uzdravila - podle tvých slov "přijala uzdravení". Vždyť přece Bůh si to tak podle tvého mínění taky přeje! Tak v čem ona matka udělala chybu, že nakonec zemřela? Ujišťuj tě, že problémy s "vnitřnostmi" neměla o nic větší - spíš menší než většina ostatních. Také ona věřila Kristu. Ale nikoli způsobem světa "přijmout uzdravení" pro tělo, ale způsobem Kristovým: "Pokud je to tvá vůle, odejmi ode mě tento hořký kalich. Ale ne má, ale tvá vůle se staň." A odešla za Kristem do nebeského království.
..."Když jsem tedy nemocný, rozumím tomu tak, že Ježíš
nesl tu moji nemoc a Ježíš není ten, kdo tu nemoc na mne seslal. To mi
dává důvěru k tomu, abych se na něj mohl obrátit s prosbou o uzdravení. Z
toho slova že Ježíš nesl naše nemoci a naše bolesti, že jeho ranami
jsme uzdraveni, pochází moje víra k uzdravení. A to i tehdy, když se
situace nemocného (třeba mně) zhoršuje. Nebo právě tehdy."...
S vírou prosit o uzdravení je naprosto v pořádku. Ale s vědomím "Nikoli má, ale tvá vůle se staň."
..."Nevěřím, že Bůh vychovává lidi nemocemi nebo že na lidi sesílá nemoci."... Ve světle toho, že Bůh je svrchovaným pánem nad každou událostí ve stvoření, nemůže přece nikdo onemocnět bez Božího dopuštění. Vůbec zde neřešíme to, co je příčinou konkrétního onemocnění - může to být na sta příčin, kterým se můžeme vzpírat a nemocím se snažit vyhýbat - ale tímto svým tvrzením omezuješ svrchovanost Boha nad vším stvořením. Vždycky o každém našem onemocnění Bůh ví a vždycky jej on musí dovolit. Z mnoha různých důvodů, které zná jen on sám.
Z pozice reálného světa se vyjadřuji velmi jasně. Pokud ti to stále připadá jako motanice, hledej problém spíš u sebe.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 30. červenec 2014 @ 20:19:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Aha.
Takže opět "nedorozumění" tvé "logiky"
A nebo už ti z tvých převrácených motanic docela hráblo. Což vypadá pravděpodobnější.
Stando, když se u nás napíše, že "člověk přijme uzdravení" tak to znamená že ten nemocný člověk je uzdraven. Neznamená to, že umře. Zkus někdy číst, co píšu a přemýšlet nad tím a ne si domýšlet, co ti převrácené srdce našeptává a já nepíšu a nemyslím.
Tak v čem ona matka udělala chybu, že nakonec zemřela?
Nevím, Stando. Neznám její příběh.
Stále dál mi není jasné, jak podle tebe aplikovat ono "naše nemoci na sebe vzal" do případu matky malých dětí umírající na rakovinu tak, aby se nakonec uzdravila - podle tvých slov "přijala uzdravení".
A chtěl bys, aby ti to bylo jasné? Pokud ano, zkus si číst někdy moje příspěvky, to co v nich píšu a přestat si vymýšlet naprosto totální nesmysly.
S vírou prosit o uzdravení je naprosto v pořádku. Ale s vědomím "Nikoli má, ale tvá vůle se staň."
Pokud o něco Boha prosím, je pro mne lepší vědět, jaká je jeho vůle, co Bůh chce. Je pak pro mne snadnější Bohu věřit.
Z pozice reálného světa se vyjadřuji velmi jasně. Pokud ti to stále připadá jako motanice, hledej problém spíš u sebe.
Stando, nezlob se, pokud já napíšu "nemocný přijme uzdravení" a v tvé hlavě se to převrátí do "nemocný umře", co si asi mám myslet, že máš v hlavě, než nějakou obracečku myšlenek, která zamotává jednoduché věci?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 31. červenec 2014 @ 12:00:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, nezlob se, ale pokud ty napíšeš, že nemocný přijme uzdravení a že tedy je uzdraven - ale ve skutečnosti reálného světa je mu stále hůř a nemoc postupuje - tak to tedy asi hráblo spíš tobě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. srpen 2014 @ 19:47:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, ale nic takového jsem já ani nepsal, ani nemyslel. To celé bylo jen v tvé hlavě a tvých příspěvcích.
Zkus se někdy zamyslet, kde se tyhle převrácenosti ve tvojí hlavě berou.
Jsi-li toho schopen. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. srpen 2014 @ 09:28:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Můj svět není převrácený. To jen pohledem ze tvého světa virtuálního to tak vypadá.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. srpen 2014 @ 07:28:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, je mi jasné, že nejsi schopen porozumět, že sis jakousi jistotu uzdravení o které učí apoštolové a jakousi smrt člověka, který přijal uzdravení, domyslel do mého příspěvku i když já já o ničem takovém nepsal. A když se tě budu ptát jak je možné, že člověk, který přijme uzdravení umře, tak nějak nejsi schopen odpovídat.
Jsi už tak zaseklý v tom, co si vymyslíš a není pravda, že nejsi schopen reflektovat realitu. Nejsem schopen reagovat na vše, co máš ty ve svojí hlavě, dokud to nenapíšeš.
Jestli tě tedy mohu poprosit k další diskuzi o jednu věc: Pokud reaguješ na nějaký můj příspěvek, napiš nejdříve nějak systematicky to, jak se ti můj text převrátil ve tvojí hlavě, ať to z tebe nemusím dolovat po kouskách deset příspěvků a ztrácet tím čas. Já jsem sice schopen se ještě trochu vcítit do toho, co si asi tak domyslíte do textu a jak se vám text převrátí, ale dokud nenapíšeš co všechno sis domyslel, těžko mohu reagovat a odhadovat co máš vše v hlavě.
Taky už mne nebaví, když mojí jednoduchou myšlenku díky svému převracení pochopíš až po mnoha dnech a začneš na ni reagovat a před tím reaguješ jen na kdejakou ptákovinu, která se vylíhla ve tvé hlavě, ale na co vlastně reaguješ nenapíšeš a můj příspěvek a myšlenku ignoruješ.
Toník |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 13. srpen 2014 @ 08:08:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Na to tě já upozorňoval na realitu světa skutečného, kde se člověk sice nemoci vzepře - přesto uzdravení nepřijde a onen člověk nakonec zemře.
Toto ale Stando neoznačujeme pojmem "přijme uzdravení". Pojem "přijme uzdravení" je pro mne "přijde uzdravení, je uzdraven a nezemře". Samozřejmě nakonec někdy také umře, jako každý člověk, ale nemusí nutně umřít na nemoc.
A může to být dobrý křesťan, kterému nelze vytknout ani snahu se nemoci vzepřít, ani snahu žít svůj život s Bohem.
A proč bys někomu, kdo je nemocný a potřebuje uzdravení a pomoc, něco vytýkal? Je takové jednání k něčemu užitečné? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 30. červenec 2014 @ 20:45:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | ..."Pokud se mne ptáš jak přijmout od Boha uzdravení, jak se to dělá, ten "fígl", odpověděl jsem ti."... Tak tedy to praktické vysvětlení jak přijmout toto uzdravení, ten "fígl", se od tebe až ke mě jaksi nedostal. Zůstal zřejmě někde na půli cesty.
Asi jo. Jak jsi zaměstnaný vymýšlením nesmyslů a převráceností, asi nemáš tolik času číst si, co ti píšu, když se mne na něco zeptáš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 31. červenec 2014 @ 12:38:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Znovu jsem si tvůj odkaz pročetl, a opět ten "fígl" jak se zaručeně z nemoci uzdravit jsem nenašel.
Snažíš se v tomto svém příspěvku ze všech sil o karikaturu mého Boha, ale nebude ti to nic platné. Stále zde totiž budou lidé umírající na rakovinu a ty by ses měl konečně rozhodnout, zda umírají z vůle svého nebeského Otce, nebo navzdory jeho vůli. Že by si Bůh nedokázal udělat ve světě pořádek, aby platila jeho vůle?
Já totiž vím, že pokud z Boží vůle onemocním rakovinou (a nakonec umřu), Bůh mi dá také dostatek sil, abych toto své utrpení zvládl a jím prošel k užitku svému i svých blízkých. Nikdo nedostane vlastní kříž těžší, než by mohl unést.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. srpen 2014 @ 19:47:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Znovu jsem si tvůj odkaz pročetl, a opět ten "fígl" jak se zaručeně z nemoci uzdravit jsem nenašel.
Zkus někdy číst o čem píšu a na nejasnosti se zeptat a ne číst si co nepíšu a vymýšlet, co není pravda.
Pomůže ti to i když budeš takto zacházet s tím, co napsali apoštolové a proroci.
Stále zde totiž budou lidé umírající na rakovinu a ty by ses měl konečně rozhodnout, zda umírají z vůle svého nebeského Otce, nebo navzdory jeho vůli.
Kdyby tě to zajímalo, takovéhle rozhodnutí jsem prodělal už před mnoha lety.
Že by si Bůh nedokázal udělat ve světě pořádek, aby platila jeho vůle?
To se ptáš, abys to zjistit?
Ano, myslím, že si dokáže udělat pořádek a díky Bohu jsem to měl možnost vícekrát zažít ve svém životě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. srpen 2014 @ 09:05:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Stále zde totiž budou lidé umírající na
rakovinu a ty by ses měl konečně rozhodnout, zda umírají z vůle svého
nebeského Otce, nebo navzdory jeho vůli.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. srpen 2014 @ 19:24:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pokud by tě to zajímalo, proč sis to v mých příspěvcích nepřečetl? Bavili jsme se o tom už několikrát.
Lidé, kteří umírají v nemoci neumírají z vůle Boha. Není vůlí Boha, aby umíraly maminky od dětí na rakovinu a aby tátové od dětí umírali na deprese.
Bůh si dokáže ve věcech udělat pořádek.
Proto má pro mne také smysl se k Bohu modlit za uzdravení, vzepřít se nemoci a dar uzdravení přijmout.
Kdyby to bylo naopak a byla by Boží vůle, aby někdo umřel na rakovinu a jiný na depresi, byla by taková modlitba za uzdravení naprosto nesmyslná: Nemá smysl modlit se za něco, co není Boží vůle. Stejně nesmyslná by ta modlitba byla pokud by si nedokázal Bůh zjednat pořádek a kdyby Rakovina byla silnější, než Ježíš.
Leda že by to byla modlitba jako ve tvém světě: Člověk by "přijal uzdravení" a měl "jistotu uzdravení" a na nemoc by logicky umřel, jak jsi to psal "logicky" ve svých příspěvcích.
V ŘKC nás učili přijmout každou událost v životě jako součást Božího plánu (tedy přijmout i nemoc).
A čí to, prosím tě, bylo učení, které vás takto učili, když to nebylo učení ŘKC, Stando?
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 12. srpen 2014 @ 15:45:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Lidé, kteří umírají v nemoci neumírají z
vůle Boha. Není vůlí Boha, aby umíraly maminky od dětí na rakovinu a aby
tátové od dětí umírali na deprese.
Bůh si dokáže ve věcech udělat pořádek."...
V tom ti obecně rozumím. Proto má i pro mne také smysl se k Bohu modlit za uzdravení, vzepřít se nemoci a odevzdat se do Boží vůle. Uzdravení však ani tak není automatické a nepřijde vždycky. To je realita tohoto skutečného světa, na kterou tě pořád upozorňuji. Dar uzdravení se dá s radostí přijmout pouze v případě, že dar uzdravení skutečně přijde. Ale skutečností také bývá, že uzdravení ani po všech těch modlitbách nepřijde a že maminka od dětí nakonec zemře. A i takový scénář může být naplněním Božího plánu. Bůh je dárcem života a on určuje délku žití každého z nás. Přes všechny představy o tom, že Bůh přece nechce, aby dětem umíraly maminky, se toto nedá generalizovat. My nevidíme do Boží kuchyně a nevíme, co Bůh pro koho uchystá.
Obecně platí, že Bůh nechce smrti hříšníka, ale aby se obrátil a živ byl. Ale stejně dříve nebo později každý z nás zemře. A když Bůh zavolá, nezbývá než poslechnout. Ovlivnit můžeme jenom náš vnitřní stav, ve kterém se postavíme před Pána. Zda jako zatvrzelí hříšníci, či jako hříšníci s už odpuštěnými hříchy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 13. srpen 2014 @ 08:55:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | V tom ti obecně rozumím.
To jsem rád.
A porozuměl jsi i tomu, že náš Bůh neschvaluje lidem hřích a nesouhlasí se zlem, které se ze hříchu děje?
Ale skutečností také bývá, že uzdravení ani po všech těch modlitbách nepřijde a že maminka od dětí nakonec zemře. A i takový scénář může být naplněním Božího plánu.
Teď se třeba díky vážné nemoci oběsil jeden známý americký herec, nechal za sebou spoustu přátel, manželku, děti.
Myslíš si, že to byl plán tvého boha pro jeho život?
Má tvůj bůh obecně takový plán pro některé lidi?
Rozumíš tedy věcem tak, že tvůj bůh některým lidem naplánuje život uprostřed hříchu, jiným naplánuje smrt ve třiceti rakovinou, jinému zase v pětašedesáti na depresi a dalšímu naplánuje osmdesát bez nemocí?
Víš, celkem často tu píšu, že jsem byl nemocný velmi vážnou, smrtelnou nemocí. Dlouho jsem se modlil za uzdravení, ale uzdravení nepřicházelo. Hledal jsem uzdravení i na různých posvátných návrších a skrze různé materie, jak jsme tomu byli vyučeni. A nic.
A v ŘKC jsem potkával lidi s podobným uvažováním, jako tu píšeš ty. Říkali mi: Ta nemoc je boží plán pro tvůj život. Máš ji nést a trpět, abys pomáhal druhým (nevím, kde to vzali, když to nebylo učení ŘKC, nevíš, odkud to učení měli?)
A pak přišli křesťané s evangeliem, tou dobrou zprávou a k té nemoci mi z evangelia řekli: To není Boží plán pro tvůj život. Bůh ti říká: Vím, co s tebou zamýšlím. A jsou to úmysly o pokoji a ne o zlu, abych ti dal budoucnost a naději. Když budeš Boha volat, půjdeš a budeš se k k němu modlit, vyslyší tě. Když budeš Boha hledat, nalezneš ho, pokud ho budeš hledat celým svým srdcem. Dám se ti nalézt, to říká Bůh.
A víš co se mi stalo, když ke mně přišlo to jasné a čisté Boží slovo?
Místo toho, abych to Boží slovo přijal a pokořil se před Bohem, tak jsem se vzepřel tomu slovu a postavil se do vzpoury. Tím, jak jsem byl vychovaný a tím, co jsem žil a byl vyučen, to slovo pro mne bylo výtkou že "špatně věřím", to slovo šlo proti tomu, co mne doteď učili a ta dobrá zpráva evangelia pro mne byla pohoršením díky tomu, jak byl naprogramován můj mozek na vzpouru proti Bohu.
Nerozuměl jsem tomu slovu jako zaslíbení, jako Božímu vzácnému slibu, ale rozuměl jsem tomu slovu jako podmínce. To nádherné Boží slovo naděje, slovo zaslíbení, se mi totiž díky zákonu, pod kterým jsem žil, převracelo do podmínek: Nesplnil jsi podmínku. Nevěřil jsi dost. Proto jsi dál nemocný.
Nebral jsem z toho, co jsem žil a jak jsem byl vyučen to slovo jako zaslíbení, kterému mám věřit, ale jako výtku.
Proto přišla vzpoura proti tomu slovu.
Ještě po nějaké době, to už jsem byl Boží dítě a mohl jsem slyšet Boží hlas a nemusel ke mě Bůh posílat prostředníky, abych slyšel, co říká, ke mně Bůh v této věci mluvil. A řekl mi osobně, že nemoc není jeho plán pro můj život, že mne uzdraví. To už jsem také přijímal to Boží slovo z evangelia. Měl jsem tedy i jistotu uzdravení dříve, než jsem byl skutečně uzdravený. Tu jsem tehdy nutně potřeboval, abych nemoc přežil, bez té jistoty uzdravení bych nejspíš nepřežil.
A tehdy ke mne Bůh mluvil nejen osobně, ale obecně. Řekl mi, že to slovo evangelia neplatí jen pro mne, ale že platí pro všechny lidi. Že já nejsem žádná extra spešl vyjímka.
Takže jestli vy třeba v této věci "nevidíte do Boží kuchyně" tak vám třeba není úplně jasné, co Bůh skutečně zamýšlí a můžete si třeba myslet, že o někom Bůh myslí o pokoji a o dobru a o jiném zase myslí o depresi a o zlu a podle toho se zařídíte.
Já se zase zařizuji podle toho, co dal Bůh poznat mně.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 13. srpen 2014 @ 12:04:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." A porozuměl jsi i tomu, že náš Bůh neschvaluje lidem hřích a nesouhlasí se zlem, které se ze hříchu děje?"...
Mě vyčítáš, že si ve své hlavě vytvářím závěry o tvé poodbě víry, kterou ty nezastáváš. A toto je co? Z čeho jsi vydedukoval, že bych zastával názor, že Bůh schvaluje lidem jejich hříchy? Snad jen ve tvé hlavě.
Bůh neschvaluje lidem hřích, ale ponechává lidem i svobodu hřešit, nezabije je hned bleskem. Boží shovívavost čeká, že se hříšník ve stejné svobodě volby nakonec obrátí.
Se zlem, které se ze hříchu děje, je to poněkud složitější: Bůh sám ustanovil pravidla pro život, sám ustanovil i tresty za porušování těchto pravidel. Dává člověku vybrat - předkládá před něj dvě možnosti volby. Srovnej si s Dt 28 - i s následky, které z takové volby vyplynou.
Bůh tedy nepřeje lidem zlo, které ze hříchu vyplyne, ale to sám člověk si toto zlo spolu s hříchem vybírá. Nedá se však říci, že by Bůh nesouhlasil se zlem, které ze hříchu pro hříšníka vyplyne jako následek jeho hříchu, když je sám za volbu tohoto hříchu ustanovil.
Ještě obtížnější je pochopit zlo ze hříchu, které dopadá na ostatní nevinné lidi. Třeba zlo války, kterou vyprovokovalo pár jedinců, ale trpí tím celé národy. Samozřejmě že Bůh lidem nepřeje toto utrpení, ale na druhé straně jej stejně dopouští, protože kdyby jej násilím eliminoval, vstoupil by na půdu lidské svobodné volby, kterou by tím zredukoval, omezil. Takto Bůh člověka nikdy neznásilňuje. Dokáže však působit na člověka skrze události a dokáže zlo přetavit v dobro.
Zde se přímo dotýkáme tajemství Božího jednání ve stvoření a pokud někdo tvrdí, že tomuto dokonale rozumí, nepochopil zatím ani podstatu.
..."Má tvůj bůh obecně takový plán pro některé lidi?"... Určitě nikoliv. Tak jako neplánuje války, které postihuji svět. Toto je ten bod, který ty stále odmítáš "pochopit", přijmout jako realitu - respekt Boha ke svobodné lidské volbě, jejíž přítomnost je nezbytně nutná pro to, abychom se (alespoň někteří) sami rozhodli Boha milovat.
..."Rozumíš tedy věcem tak, že tvůj bůh některým lidem
naplánuje život uprostřed hříchu, jiným naplánuje smrt ve třiceti
rakovinou, jinému zase v pětašedesáti na depresi a dalšímu naplánuje
osmdesát bez nemocí? "... Tak jednoduché to není. Bůh přistupuje ke každému člověku naprosto jednotlivě, neopakovaně. Neřídí se žádnou šablonou. Platí však, že délku lidského života s konečnou platností určuje Bůh, člověk se však svým způsobem života na tom částečně podílí. Tak jako může Bůh za dobře prožívaný život člověku jeho délku žití prodloužit, tak jiného se stejně dobře prožívaným životem zavolat předčasně. V Božích očích délka lidského života nic podstatného neznamená (jen jeho skutky v režii Božího plánu se světem), nýbrž jeho kvalita. A tak někdo může být v Božím plánu ve třiceti sťat pro víru v Krista, nebo předčasně zemřít na rakovinu, jiný si tu samou rakovinu může přivodit nezdravým způsobem žití, kouřením a pod. Zrovna tak může člověk svou vlastní volbou svůj život předčasně ukončit - a Bůh i toto jeho rozhodnutí respektuje. I sebevrahovi ponechá někdy svobodu takto zhřešit - zabít se, jinému třeba na poslední chvíli přivede zachránce, který jej od tohoto hříchu odradí.
..." Říkali mi: Ta nemoc je boží plán pro tvůj život. Máš ji nést a trpět, abys pomáhal druhým "... Všechno těžké, co v životě na nás přijde, máme nést jako svůj kříž. Poprat se s tím. Přijde - li nemoc, bojovat za zdraví. To je skutečné učení ŘKC.
Lhostejno, zda se nakonec uzdravíš nebo ne - každé své utrpení (námahu, nemoc) můžeš nabídnout jako svou oběť Bohu - přetavit k užitku jiných lidí. (1 Pt 4,15-19) Ať ovšem nikdo z vás netrpí jako vrah nebo zloděj nebo
zločinec vůbec, ani jako ten, kdo se plete do cizích
věcí.
Jestliže však trpí jako křesťan, ať se nestydí, ale
oslavuje za to Boha.
Přišel totiž čas, aby soud začal od Božího domu. A
jestliže začíná nejdříve od nás, jaký bude konec těch, kdo
nejsou povolní Božímu evangeliu?
"Jestliže spravedlivý stěží dochází spasení, kde se ukáže
bezbožný a hříšník?"
A proto ať ti, kdo trpí podle Boží vůle, svěřují dobrým
jednáním své duše Bohu jakožto věrnému Stvořiteli. Naše římskokatolická víra nás tedy učí, že také my můžeme trpět podle Boží vůle. To není jak učení o cukerínovém bohu. Ale Bůh nám pro takový druh utrpení dává také dostatek sil, abychom jej unesli. ..." A řekl mi osobně, že nemoc není jeho plán pro
můj život, že mne uzdraví. To už jsem také přijímal to Boží slovo z
evangelia. Měl jsem tedy i jistotu uzdravení dříve, než jsem
byl skutečně uzdravený. Tu jsem tehdy nutně potřeboval, abych nemoc
přežil, bez té jistoty uzdravení bych nejspíš nepřežil.A tehdy ke mne Bůh mluvil nejen osobně, ale obecně. Řekl mi, že to
slovo evangelia neplatí jen pro mne, ale že platí pro všechny lidi. Že
já nejsem žádná extra spešl vyjímka."...
Slovo evangelia ovšem říká pravý opak, než mylně vyvozuješ ty: že také křesťan může trpět podle Boží vůle. Že také nemoc může být Božím plánem pro lidský život.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 13. srpen 2014 @ 19:51:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Mě vyčítáš, že si ve své hlavě vytvářím závěry o tvé poodbě víry, kterou ty nezastáváš. A toto je co? Z čeho jsi vydedukoval, že bych zastával názor, že Bůh schvaluje lidem jejich hříchy? Snad jen ve tvé hlavě.
Omlouvám se, jestli jsem použil špatný pojem. Psal jsi, že ti bůh dovolil nějaký hřích a jindy zas, že všechno je ti dovoleno a že o tom je tvoje svoboda hřešit. Myslel jsem tedy tou větou to tvé "dovolení hřešit", které máš od boha. Bavíme se o tom delší dobu a snažím se zjistit co vše máš od svého boha dovoleno, měl bys tedy vědět, o čem píšu. Pokud jsem nepoužil přesně "správná" slova, která ke tvému "dovolení hřešit" od boha používáš ty, omlouvám se.
To není jak učení o cukerínovém bohu. Mohl bys někdy to své učení o cukerinovém bohu, co máš v hlavě, trochu specifikovat?
To psal apoštol velmi výstižně, jsem stejného názoru. Ten, kdo je zavřený do vězení taky trpí. Když je to "věřící", může si omylem nalhávat, že trpí pro někoho jiného nebo za někoho jiného. Ale to je asi tak všechno. Stejně tak si může totéž nalhávat omylem kdokoliv jiný, kdo trpí sám za sebe svou nemoc či jiný následek hříchu.
V tom se právě liší utrpení křesťanů: Netrpí sami za sebe, ale trpí pro druhé, pro jejich užitek. Tak, jako to dělal Ježíš a jako to dělal i apoštol Pavel a další apoštolové či učedníci.
A není to tak složité, aby to člověk nepochopil.
Slovo evangelia ovšem říká pravý opak, než mylně vyvozuješ ty: že také křesťan může trpět podle Boží vůle.
Opak k čemu? K tomu, co si vyvozuju já ve tvém světě pevně zakořenéném ve tvojí hlavě?
Mohl bys prosím specifikovat, co sis o mne ve svojí hlavě zase vymyslel, že si vyvozuji a k čemu přesně je to pro tebe opak, abych to mohl vědět i já mimo tvou hlavu?
Jak jsi na to přišel, Stando?
To, že odmítám "boha", který dovoluje hřích, schvaluje zlo a souhlasí se satanem, boha, jehož plánem pro lidský život je nemoc a zmar, zlo a deprese, neznamená, že bych nerozuměl tomu, že Bůh respektuje svobodnou lidskou volbu. Na dané téma už jsme se bavili, psal jsem ti k tomu příspěvek, nevím, zda jsi ho četl, protože jsi na něj nereagoval.
To že odmítám "boha", který dovoluje hřích neznamená, že bych nerozuměl, že takový bůh opravdu reálně je, v jeho plánu je krást, zabíjet a ničit (právě skrze hřích a zlo) a vím, že je mnoho lidí, kteří pod tímto bohem žijí a uctívají ho.
To, že náš Bůh respektuje lidskou volbu neznamená, že by Bůh hřích a zlo schvaloval, dovoloval nebo s ním souhlasil. Naopak: Bůh vždy naprosto jasně říká, že se hříchem nesouhlasí a varuje lidi před zlem.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 16. srpen 2014 @ 08:42:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Myslel jsem tedy tou větou to tvé "dovolení hřešit", které máš od boha."...
Každý hřích, který člověk spáchá, musí Bůh dovolit, dopustit. A dělá to, i když sám s hříchem nesouhlasí. Je to totiž nutnost existence svobodné lidské volby - podmínka pro lidskou svobodu volby. Kdyby se totiž člověk rozhodl pro hřích a Bůh by jej z principu nedopustil, nebyli by sice na světě žádní hříšníci, ale ani žádné svobodné bytosti, schopné ve své svobodě se rozhodnout nehřešit, ale naopak milovat.
Bůh je totiž naprosto suverénním Pánem všeho dění ve vesmíru a vůbec nic, žádná událost, se neuděje bez jeho vědomí a bez jeho dovolení. Ani vlas ti z hlavy nespadne, aniž by to Bůh předtím nedopustil.
..."Ten, kdo je zavřený do vězení taky trpí. Když je
to "věřící", může si omylem nalhávat, že trpí pro někoho jiného nebo za
někoho jiného. "...
Apoštol Pavel si právě toto podle tebe jen nějak omylem nalhával? Nebo v čem spatřuješ rozdíl "být ve vězení"mezi apoštolem a dnešními křesťany?
(Fp 1,7-14) Je přece správné, abych o vás všech takto smýšlel, protože
vás mám v srdci: vy všichni jste spoluúčastníci mé milosti, jak
v mém vězení, tak v obraně a potvrzování evangelia.
... Chtěl bych však, bratři, abyste věděli, že to, co mě
potkalo, přispělo spíše k prospěchu evangelia,
takže celé císařské gardě i všem ostatním je známo, že mé
vězení je pro Krista,
a mnozí bratři v Pánu se spolehli na mé vězení a mají mnohem
větší smělost mluvit Slovo beze strachu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 17. srpen 2014 @ 19:41:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Apoštol Pavel si právě toto podle tebe jen nějak omylem nalhával? Nebo v čem spatřuješ rozdíl "být ve vězení"mezi apoštolem a dnešními křesťany?
Snad v tom, že apoštol Pavel nebyl ve vězení za to, že by za oltářem znásilnil malého chlapečka ani za to, že by takovou věc tutlal a snažil se jí krýt?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 17. srpen 2014 @ 19:41:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Apoštol Pavel si právě toto podle tebe jen nějak omylem nalhával? Nebo v čem spatřuješ rozdíl "být ve vězení"mezi apoštolem a dnešními křesťany?
Snad v tom, že apoštol Pavel nebyl ve vězení za to, že by za oltářem znásilnil malého chlapečka ani za to, že by takovou věc tutlal a snažil se jí krýt?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 18. srpen 2014 @ 08:37:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Meriam Ibrahim, súdánská pravoslavná křesťanka, stále čekající na
spravedlnost, je podle sdělení svého právníka, „vděčná za mezinárodní
podporu, které se jí dostalo. »Stále věřím ve svou svobodu, neztratila
jsem naději«,“ opakovala několikrát advokátovi Mohamedovi Kelnourovi,
který o tom referoval italskému katolickému deníku Avvenire. „Ve vězení
ji navštívil také její manžel. Meriam se dosud nachází ve vězeňské
nemocnici, kde porodila dcerku Mayu,“ informuje dále advokát. „Sňali jí
řetězy, ale brzo se v nich může opět ocitnout. Její propuštění bohužel
dosud není na obzoru.“ |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 18. srpen 2014 @ 18:46:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takže už jsi snad pochopil rozdíl mezi tím, když je někdo zavřený do vězení a trpí pro svědectví Ježíši Kristu a mezi tím, když je někdo zavřený do vězení pro krádež a trpí tam?
Už jsi pochopil rozdíl mezi tím, když lékař či sestra jede pomáhat do Afriky, onemocní, trpí a zemře a mezi tím, když někdo slouží modlám a temnotě a trpí, protože od model a temnoty dostává svou odměnu?
To první utrpení je utrpení jednoho člověka pro druhého. Byť ten člověk třeba vůbec není křesťan.
To druhé utrpení je utrpení jen sám za sebe. Byť si třeba člověk popletený sektou může omylem myslet, že trpí za někoho jiného.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 20. srpen 2014 @ 09:07:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Snad si tedy pochopil, že utrpení coby následek hříchu (coby trest za hřích) je čímsi jiným, než utrpení, které přichází jako zkouška.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 20. srpen 2014 @ 22:35:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jasně, Stando. Před dvaceti lety.
Rozdíl mezi odměnou hříchu a temnoty, kterou jsme zažívali při službě modlám a temnotě a mezi službou Bohu, do které jsem tehdy vstupoval, byl dost markatní. Bylo by hodně náročné nepochopit ho.
Proto tu také o tom píšu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 21. srpen 2014 @ 08:27:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nerozumím tomu, proč jsi si vůbec někdy zvolil službu modlám a temnotě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 23. srpen 2014 @ 07:20:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nerozumím tomu, proč jsi si vůbec někdy zvolil službu modlám a temnotě.
A chtěl bys tomu rozumět, zajímalo by tě to? Už jsem to tu několikrát popisoval, i v diskuzích s tebou a podrobně, jak mne rodiče vedli k modlám, tak jak byli sami naučeni, jak jsme sledovali zjevení krásných paní a byli vedeni k tomu, abychom jim zasvětili život, jak jsem to udělal. I to, jak mne Bůh vysvobodil z marného způsobu života, který jsem zdědil po otcích.
Když tomu nerozumíš, tak je jen otázka, jestli chceš ve svém neporozumění zůstat. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 23. srpen 2014 @ 08:18:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."jak mne rodiče vedli k modlám"...
Jsem přesvědčen, že toto je jenom tvá utkvělá představa coby následek zmateného evangelikálního učení v kombinaci s nedostatečným osobním vzděláním ve víře.
Katolická církev nikoho k modlám nevede, a každou pověru považuje za hřích. Najdeš to snad v každém zpovědním zrcadle. Katolické učení je docela jiné.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 23. srpen 2014 @ 16:43:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, je mi jasné, že zůstaneš u svého přesvědčení a u toho, co ti tví šéfikové dovolí si myslet a že tě nebude zajímat, jak to v mém životě bylo. Jsem na tento tvůj postoj zvyklý. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 24. srpen 2014 @ 14:29:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Můj šéf má i jméno - Ježíš Kristus.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 24. srpen 2014 @ 15:05:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, a Ježíš Kristus je ten, kdo ti v hlavě převrací všechno do lži a ten, který tě nutí nezajímat se o druhé a jejich život, ale vymýšlet si o nich z tvého převráceného srdce nepravdy?
Asi ta Svatá Hora, Mariazell, Králíky, Hostýn, Turzovka, všechny ty růžence, medailky, křížky a prstýnky, pověry a temnota a všechno to, co jsem zažil, byla jen utkvělá představa.
Ale utkvělá představa to je jen ve tvé hlavě. V mém životě to byla realita, kterou jsem žil.
Díky Bohu, že ne moc dlouho. Pak bych asi dopadl tak, jako ty.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 25. srpen 2014 @ 10:01:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale já si nemám ve zvyku si o druhém vymýšlet, jen adekvátně reaguji na podobu, kterou mi dotyčný zrovna předkládá.
Možná, že když ti nastavuji zrcadlo, tak se někdy neorientuješ, která je ta levá a která ta pravá strana vlastního obličeje.
..." Asi ta Svatá Hora, Mariazell, Králíky, Hostýn,
Turzovka, všechny ty růžence, medailky, křížky a prstýnky, pověry a
temnota a všechno to, co jsem zažil, byla jen utkvělá představa. "...
Bylo by užitečným do hloubky rozebrat, co jsi vlastně tehdy žil. Mnohé by se možná osvětlilo.
Snad ti tehdy nebylo jasné prožívání života v plnosti vztahů ve všech třech rovinách (ne že by snad dneska už bylo).
1.) v přímému vztahu k Bohu (v nerovnosti osob - rovina vertikální)
2.) v lásce k žijícím bližním (v rovnosti osob - rovina horizontální)
3.) ve vztahu k andělům (Mt 18,10) i svatým v nebi (ZJ 20,4) - (v rovnosti osob - druhá horizontální osa)
JEN NAPLNĚNÉ VZTAHY VE VŠECH TĚCHTO TŘECH OSÁCH TEPRVE VYTVÁŘÍ PLNOST PROSTORU ŽIVOTA KŘESŤANA.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 25. srpen 2014 @ 18:43:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ale já si nemám ve zvyku si o druhém vymýšlet, jen adekvátně reaguji na podobu, kterou mi dotyčný zrovna předkládá.
A proč vlastně systematicky děláš to, co nemáš ve zvyku? To je ta tvoje "logika"?
Možná, že když ti nastavuji zrcadlo, tak se někdy neorientuješ, která je ta levá a která ta pravá strana vlastního obličeje.
Možná, že na hladině té tvojí žumpy není pro samou lež a špínu do které se zamotáváš poznat, co vlastně chceš říci. To tvoje zrcadlo je hodně podobné, jako zrcadlo Rudého práva Wall streetu či zrcadlo Bumeranga zdejším lidem. Jen v tom tvém "zrcadle" není tolik hrubostí.
Bylo by užitečným do hloubky rozebrat, co jsi vlastně tehdy žil. Mnohé by se možná osvětlilo.
Určitě, kdyby tě to někdy zajímalo, rád ti napíšu, co jsem vlastně žil. Psal jsem to tu vícekrát a nemám problém o tom komukoliv vydat svědectví.
|
]
|
|