Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zděšení z (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. březen 2015 @ 12:48:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Toníku.
Stále jsi nepochopil ten podstatný rozdíl, ze kterého plyne celé tvé neporozumění:
1.) - rozdíl mezi nezávisle uděleným Božím darem ve křtu, který tě uschopňuje žít jako Boží dítě. Bez tohoto daru to člověku vůbec ani není možné. Z tohoto pohledu tedy existuje reálně určité společenství lidí takto obdarovaných, kteří mají příslušnost ke Kristově církvi - což ovšem automaticky neznamená, že také vytvářejí společenství církve! Patří k nám zatím jenom jaksi zevně - darem (podobně jako je zevní i svatost nepokřtěných dětí křesťanského rodiče). Jsou tedy už křesťany, ale nikoli ještě křesťany aktivními v plnosti života v církvi. K tomu ještě chybí následující:
2.) - rozdíl mezi vlastní odpovědí člověka Bohu, příklonem k Bohu - tedy lidské rozhodnutí, konverze člověka pro život s Bohem. Až touto vlastní odpovědí Bohu se člověk stává opravdovým křesťanem v úplnosti - živým fungujícím údem církve.
Kdyby jsi už jednou byl takovýmto křesťanem, neusiloval bys jenom o zbožný život v neustále se opakujících hříších, kterých ses tehdy jaksi pořád nemohl zbavit, ale poznal bys opravdovou cenu svátostí - těch darů Krista církvi, těch statků duchovních, kterých je možno obdržet jen skrze katolickou církev - a nebyl bys od ní odpadl už pro nic na světě.
Bůh dopustil tvůj odpad, aby se ukázalo, že za tvé "římskokatolické" minulosti jsi nebyl pravým křesťanem (a toto už jsi také sám o sobě poznal - teď záleží, co s tím dál uděláš), jako jimi nejsou hned automaticky ani všichni ti, kteří (podle jména) k církvi příslušejí. Nikdy totiž doopravdy nesplynuli skrze svoji osobní konverzi s církví, nikdy s ní nevytvořili opravdické živé společenství s Kristem.
..."A co když ty ve společenství římskokatolické církve nevytrváš až do smrti?"...
Já vím, komu jsem uvěřil. Já už POZNAL. A proto nikdy neodejdu.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zděše (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 11. březen 2015 @ 13:16:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, já znám dobře římskokatolické učení, protože jsem ho žil a tomu rozumím. Tvoje serpentýny a zaječí klikyháky také nemám problém pochopit, ale musíš je nejdříve napsat a psát je srozumitelně.
A samozřejmě pokud píšeš takovéhle nesmysly proti učení ŘKC i proti tomu, co jsi tu psal ještě před pár lety, tak se nediv, že se zeptám.
Z tohoto pohledu tedy existuje reálně určité společenství lidí takto obdarovaných, kteří mají příslušnost ke Kristově církvi - což ovšem automaticky neznamená, že také vytvářejí společenství církve! Patří k nám zatím jenom jaksi zevně - darem.
Takže když platně udělíte miminku svátost křtu, tak k vám nepatří "vnitřně", srdcem, ale jen "zevně"?
Psal jsi, že "celý" člověk je je tělo a duše. Psal jsi, že svátostí křtu se "znovuzrodí" "celý" člověk, i tělo i duše. (snad jsem tě pochopil dobře?)
Jak se tedy stane, že udělíte miminku platnou svátost křtu, ono k vám něčím nepatří? Co takovému miminku schází do plnosti?
Vlastní rozhodnutí?
To rozhodnutí, proti kterému tak srdnatě, statečně a vytrvale bojuješ, kdykoliv se v souvislosti se skutečným ponořením do toho Jména někdo o rozhodnutí zmíní?
Tvoje kličky, do kterých se motáš, jsou fakt zajímavé.
(podobně jako je zevní i svatost nepokřtěných dětí křesťanského rodiče).
Aha. A změní se tedy něco platně udělenou svátostí křtu? Je nějaký rozdíl mezi miminkem, kterému byla platně udělena svátost křtu a kterému ne? To miminko, kterému byla udělena svátost křtu k vám patří jen zevně a to miminko, kterému nebyla udělena svátost křtu k vám patří také jen zjevně?
Až touto vlastní odpovědí Bohu se člověk stává opravdovým křesťanem v úplnosti - živým fungujícím údem církve.
Takže pokud je člověku udělana platná svátost křtu, tak vůbec nemusí být "opravdovým křesťanem"?
To je dobře, že jsi tak základní věc pochopil.
Jinak Stando: Nemusíš si o mne vymýšlet lži z tvého převráceného srdce. To, co ty žiješ, všechnu tu špínu a hnus, přetvářku a povrchnost, co máš v srdci, to už známe. Nemusíš to opakovat, víme dobře, jaké lži vás učí o nás v ŘKC a proč si nutně musíte myslet lež a nesmíte vědět, jak je to s námi doopravdy. Kdyby tě zajímalo něco z mého života, tak se místo vymýšlení lží podle toho, co žiješ ty, zeptej. Já ti to rád napíšu. I o tom, co jsem žil v ŘKC.
Stačí, když odpovíš na otázky k danému tématu po tom, co sis ve tvé hlavě vytvořil za konstrukci.
Tohle s tím, že k vám "pokřtěná" miminka něčím nepatří je myslím tvoje novinka, to jsem tu od tebe zatím nezaznamenal.
To sis vymyslel sám, nebo to je nějaké nové učení nějakého učitele, kterého ses chytnul?
Tonik |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 12. březen 2015 @ 08:01:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jak se tedy stane, že udělíte miminku platnou svátost křtu, ono k vám něčím nepatří? Co takovému miminku schází do plnosti?
Vlastní rozhodnutí? "...
Takové miminko patří do Kristovy církve.
Dokud však vlastním rozhodnutím podle svých schopností neprožije svobodnou konverzi k této církvi, nezapojilo se ještě do života této církve.
Má tedy příslušnost k této církvi, má právo zúčastnit se bohoslužeb, má právo prožívat živé společenství této církve spolu s Kristem.
Pokud však toto společenství z vlastního rozhodnutí ještě neprožívá, prakticky ještě nepatří do společenství církve putující po této zemi. Ještě se takovýto člověk z vlastního rozhodnutí do tohoto společenství nezačlenil, ještě není jeho součástí, ještě tento život v církvi neprožívá i prakticky.
Je to tak těžké rozlišit mezi nárokem na prožívání daným z milosti a mezi vlastním rozhodnutím takto žít?
Je pro tebe obtížné pochopit rozdíl mezi skutečností vlastnit letenku a mezi docela jinou skutečností letět v letadle?
Dokud jsi s námi neletěl v letadle, nikdy jsi do našeho společenství letících nepatřil.
I když letenku do našeho letadla máš už čtyřicet let v kapse. Stále ti však schází odvaha nastoupit - osobní rozhodnutí, konverze k opravdovému svátostnému životu. Až toto je ten skutečný "let"!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. březen 2015 @ 17:05:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dokud však vlastním rozhodnutím podle svých schopností neprožije svobodnou konverzi k této církvi, nezapojilo se ještě do života této církve.
Stando, a od čeho a k čemu takové miminko v tom případě vlastním rozhodnutím svobodně konvertuje? Od Kristovy církve k ŘKC?
Ty jsi také prodělal takovou konverzi?
Kdy a jak se ti to stalo?
Je to tak těžké rozlišit mezi nárokem na prožívání daným z milosti a mezi vlastním rozhodnutím takto žít?
Stando, tvoje kličky a háčky jsou podivné, ale zase nejsou tak neprůhledné. Vaše způsoby uvažování v "nárocích" a "podmínkách" jsem snad pochopil, byť jsou mi zcela cizí, protože žiji v těchto věcech lásku, dobrovolnost a milost a "nároky" jsou od toho daleko jak východ od západu.
Je pro tebe obtížné pochopit rozdíl mezi skutečností vlastnit letenku a mezi docela jinou skutečností letět v letadle?
Ne, není. Ale na létání se tě neptám. Ptám se tě na příslušnost k ŘKC, kdo patří do ŘKC a kdo ne, kdo "k vám patří".
Budu rád, když mi místo všelijakých úhybných manévrů odpovíš na jednoduché otázky, co ti dávám.
Dokud jsi s námi neletěl v letadle, nikdy jsi do našeho společenství letících nepatřil.
No, k mé vlastní škodě jsem s vámi v tom vašem letadle několik let letěl. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 12. březen 2015 @ 18:34:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ale na létání se tě neptám. Ptám se tě na příslušnost k ŘKC, kdo patří do ŘKC a kdo ne, kdo "k vám patří"."...
Patří mezi klienty letecké společnosti i ten, kdo má letenku v kapse, nebo až ten, který s touto společností cestuje v letadle?
A já ti vysvětloval, že rozlišujeme příslušnost k církvi vnější a příslušnost vnitřní. Pokud je to nad tvé možnosti chápání, nedá se nic dělat.
Podobně jako rozlišujeme svatost dítěte sice nepokřtěného, které ale už čerpá vnější svatost (vnější posvěcení) z přirozeného společenství rodiny skrze svého rodiče - křesťana (1 Kor 7,14) od svatosti vnitřní u dítěte pokřtěného.
..."Ty jsi také prodělal takovou konverzi? Kdy a jak se ti to stalo?"...
Každý římskokatolík si musí projít touto svobodnou vnitřní konverzí, kdy přijímá a identifikuje se vnitřně s příslušností ke společenství této církve, se stavem věcí, do kterých se milostí narodil. Nebo tento stav odmítne a zvolí si cestu mimo společenství církve. Děje se tak většinou kolem puberty, kdy si člověk volí a prosazuje svoji vlastní životní cestu.
Jsou ale mezi lidským společenstvím i lidé, kteří trpí zaraženou pubertou ještě i ve vysokém věku. Ještě nedospěli, protože mají zatemněný rozum.
( 1 Kor 13,11) Dokud jsem byl dítě, mluvil jsem jako dítě, smýšlel jsem
jako dítě, uvažoval jsem jako dítě; když jsem se však stal
mužem, zanechal jsem dětinských věcí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. březen 2015 @ 19:24:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Patří mezi klienty letecké společnosti i ten, kdo má letenku v kapse, nebo až ten, který s touto společností cestuje v letadle?
To se ptáš, abys to zjistil? Samozřejmě ten, kdo si koupil letenku, a to dlouho před tím, než má letenku v kapse.
Ale budu rád, když nebudeš uhýbat od tématu a vrátíš se od tvých útěků do oblak k odpovědi na jednoduché otázky.
Každý římskokatolík si musí projít touto svobodnou vnitřní konverzí, kdy přijímá a identifikuje se vnitřně s příslušností ke společenství této církve, se stavem věcí, do kterých se milostí narodil.
Stando, asi sis nevšiml otázek, nebo je přehlédnul, nebo se snažíš vyhnout odpovědi. Tak ti otázky zopakuji a dám ti je boldem, aby sis jich všimnul.
psal jsi:
"Dokud však vlastním rozhodnutím podle svých schopností neprožije svobodnou konverzi k této církvi"
tak se ptám:
1. Od čeho takové miminko, kterému byla udělena svátost křtu, pak konvertuje k ŘKC?
2. Ty jsi také prodělal takovou konverzi?
3. Kdy a jak se ti to stalo?
Jsou ty otázky moc nepochopitelné, složité? Nebo nechceš odpovídat? Já jsem třeba prodělal situaci, kdy jsem se vnitřně identifikoval se společenstvím ŘKC a se stavem věcí, do kterých jsem se narodil. Vím, kdy se to stalo a dokázal bych popsat jak se to stalo. Nemusel jsem ale konvertovat, římský katolík jsem byl od malička a nikdy před tím to nebylo jinak.
Ty se za to stydíš, že nechceš napsat jestli jsi touto konverzí puž prodělal a kdy a jak se ti to stalo?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. březen 2015 @ 10:56:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Podobenství s letenkou není od věci, ale má ti pomoci pochopit podstatu problému.
Jistěže patří mezi klienty letecké společnosti už každý tím, že si koupí letenku. To máš pravdu. Ale patří ke klientům zatím jenom vnějškově, formálně. Ještě na sobě nezažívá v pravém slova smyslu skutečný účel letecké společnosti přepravovat cestující. Až z vlastního rozhodnutí nasedne do letadla, teprve bude patřit aktivně (vnitřně) ke společenství přepravovaných osob u této společnosti.
"Každý římskokatolík si musí projít touto
svobodnou vnitřní konverzí, kdy přijímá a identifikuje se vnitřně s
příslušností ke společenství této církve, se stavem věcí, do kterých se
milostí narodil." ..." 1. Od čeho takové miminko, kterému byla udělena svátost křtu, pak konvertuje k ŘKC?"... Od pasivity pouhého přijímání darů k aktivitě vlastního sebevydávání. A nemusí ani mít podobu rozhodnutí v jediném okamžiku, ale klidně i podobu nenápadného růstu ve víře, kdy člověk dozrává k vlastnímu postoji pokání a obrácení vůči Bohu. V určité podobě toto zrání pokračuje v životě křesťana neustále. Neustále je zapotřebí postoj pokání a obrácení. Není to obrácení od Krista někam jinam, ale je to stále více a více odklon od tohoto světa a stále více příklon ke Kristu. (J 4,14) Kdo by se však napil té vody, kterou mu dám já, nebude
žíznit navěky, ale ta voda, kterou mu dám, se v něm stane
pramenem vody tryskající k věčnému životu."
(J 7,37-39) Ve veliký poslední den toho svátku pak Ježíš stál a volal:
"Žízní-li kdo, pojď ke mně a pij!
Kdo věří ve mne, z jeho nitra potečou řeky živé vody, jak
praví Písmo."
A to řekl o Duchu, kterého měli přijmout věřící v něho;
... Nedříve se tedy člověk musí napít (to je to období pouhého přijímání darů) - až potom z jeho nitra potečou proudy živé vody i na ostatní lidi (člověk se v lásce vydává k prospěchu bližních). A až v tomto stavu je teprve plnohodnotně (i vnitřně) údem živého Kristova těla - církve, protože dary, které obdržel, také podle Boží vůle využívá. ..." 2. Ty jsi také prodělal takovou konverzi? 3. Kdy a jak se ti to stalo? "... Prodělal. A kdo neprodělal, není ještě dospělým křesťanem. Ale protože patřím do skupiny lidí slabých a nevěrných, trvalo mi to několik let, než mi naplno docvaklo, o co jedině má smysl v životě usilovat. Soukromé podrobnosti tohoto rázu o své osobě zde ovšem odhalovat nebudu - podle ustáleného "dobrého zvyku" tady by byly automaticky zneužity a obráceny proti mě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 13. březen 2015 @ 20:34:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Stando.
Vážím si toho, že ses vrátil k tématu. Diskutuji stále nad tou vaší zajímavou myšlenkou, že "jsme k vám nikdy nepatřili".
Vrátím se k podstatě toho, co žijete.
Soukromé podrobnosti tohoto rázu o své osobě zde ovšem odhalovat nebudu - podle ustáleného "dobrého zvyku" tady by byly automaticky zneužity a obráceny proti mě.
To určitě. Je tu spousta lidí, kteří to dělají tak, jako vy. Nedivím se, že se toho bojíš.
Jsi schopen alespoň napsat, v kolika letech se ti ta tvoje konverze stala? Nebo: V kolika letech se začla dít? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2015 @ 08:34:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Asi v osmé třídě základní školy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 14. březen 2015 @ 11:00:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Díky. To bylo tedy o nějaké dva tři roky dříve, než já. (byť já jsem nemusel konvertovat od světa, "ve světě" mimo ŘKC jsem do té doby v podstatě nebyl.
A kdy jsi šel prvně ke svatému přijímání? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2015 @ 13:19:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tradičně, ve třetí třídě.
Všichni jsme zatím každý do určité míry vtahováni do světa. Je to pochopitelné, nežijeme přece mimo tento svět. Stále musíme slaďovat kontrasty mezi duchovním a hmotným - i když žijeme svátostným životem v církvi.
Neustále na nás také útočí svody těla, světa i ďábla....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 14. březen 2015 @ 17:44:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takže od osmi let do třinácti let jsi chodil ke svátostem v ŘKC, ale stále jsi ještě nepatřil srdcem k ŘKC, patřil jsi k ŘKC jen vnějšně, darem?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 15. březen 2015 @ 12:25:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistě, protože tehdy jsem ještě měl jenom křehkou dětskou víru přiměřenou svému vývoji, nikoli víru dospělého muže, který se už celým svým srdcem, celou svou bytostí je schopen rozhodnout pro Pána.
Jako dítě jsem stále jenom čerpal, jenom jsem bral a nebyl ještě schopen sám se i vydávat (podobně jako v materiální a citové rovině dítě takto bere veškeré zaopatření od
rodičů a samo ještě nevydělává a do rodinného rozpočtu nepřispívá).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. březen 2015 @ 19:31:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Platí oboje co jsi psal zároveň, nebo jsi otočil?
Pokud platí oboje zároveň, tak podle tebe ty děti, co jim byla platně udělena svátost křtu:
1. mají vnitřní svatost dítěte pokřtěného, což rozlišujete od vnější svatosti přirozeného společenství 2. ale ty s platně udělenou svátostí křtu k vám patří jenom jaksi zevně, podobně jako je zevní svatost nepokřtěných dětí.
Je to tak?
A to celé bude asi i "logické" ze tvého pohledu, že "mají vnitřní svatost", ale "patří k vám jen zevně".
Chápu tě dobře? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. březen 2015 @ 11:33:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ať je semínko ještě nenaklíčené (nepokřtěné dítě), nebo už i naklíčené (pokřtěné dítě), ještě ti stínu před poledním žárem stejně neposkytne.
Toto je realita života, se kterou nic nenaděláš.
Intelektuálně mi sice můžeš dál klást logicky záludné otázky, ale stále je to jen "moudrost moudrých " tohoto světa. Hledej raději ty skutečnosti, které Bůh zjevil svým "maličkým".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 13. březen 2015 @ 20:37:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jejej, Stando.
Tady se ptám na vaše serpentýny a speciálně tu jednu, že "jsme k vám nikdy nepatřili", když nám byla udělena svátost křtu, byli jsme ŘK, věřili a žiliučení ŘKC. Že jste takhle na svých klikatinách obrátili do protisměru je pro mne zajímavé, proto se na to ptám. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2015 @ 08:37:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale odpověď na to lze také nalézt v Písmu:
(1 J 2,19) Vyšli z nás, ale nebyli z nás. Kdyby byli z nás, zůstali by s námi. Ale to se stalo, aby vyšlo najevo, že nejsou všichni z nás.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 15. březen 2015 @ 05:49:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, to jsem samozřejmě pochopil, že jste si tohle vaše nové učení odvodili od tohoto místa bible.
Mně jen zajímalo, zda máš stejný názor jako Martino a jak si tento názor srováš se svátostí křtu a tím, že člověk dostane ve svátosti křtu nové srdce co je "polotovar" a ve skutečnosti to není polotovar, je znovuzrozeno jeho tělo i duše, ale tím novým proměněným srdcem při znovuzrození ve svátosti křtu k vám stále nepatří, patří k vám jen vnějškově.
Popsal jsi mi to myslím dostatečně, čekal jsem od tebe něco takového, jen jsem nevěděl přesně co předvedeš. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 16. březen 2015 @ 09:21:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Každý člověk je přece Bohem postaven do světa jako "polotovar" určený k dopracování.
Je přece záměrem Stvořitele, abychom na sobě i sami pracovali za vydatné pomoci Ducha svatého.
Právě proto pro každého z nás do konkrétních životních situací nebeský Otec připravil dobré skutky, abychom v nich chodili. A skrze tyto skutky pak roste anše víra k dokonalosti - "zrajeme" pro nebe.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 16. březen 2015 @ 17:42:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Každý člověk je přece Bohem postaven do světa jako "polotovar" určený k dopracování.
Ve tvé hlavě snad ano.
Právě proto pro každého z nás do konkrétních životních situací nebeský Otec připravil dobré skutky, abychom v nich chodili. A skrze tyto skutky pak roste anše víra k dokonalosti - "zrajeme" pro nebe.
My toto máme hodně jinak, to jsem ti vysvětloval mnohokrát.
Dobré skutky neděláme sami pro sebe a pro své sobectví, svůj prospěch, "aby něco pro nás" ale dobré skutky děláme pro pomoc druhým.
A z vděčnosti, "protože Ježíš".
Když nás Bůh staví do konkrétních životních situací, dělá to proto, abychom žili pro ně, pomáhali jim.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 16. březen 2015 @ 20:21:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Když nás Bůh staví do konkrétních životních situací, dělá to proto, abychom žili pro ně, pomáhali jim. "...
To je jen půlka pravdy:
Nemáte to nijak jinak, protože toto jsou dvě strany téže mince.
Když nás Bůh staví do konkrétních životních situací, nedělá to jen pro ty druhé, abychom jim pomáhali, ale dělá to i kvůli nám, protože jenom skrze takové skutky může lidská víra vyrůst k dokonalosti. Bez těchto skutků by přece naše víra byla mrtvá!
(Kol 1,9-10) Proto se i my, od toho dne, kdy jsme to uslyšeli,
nepřestáváme za vás modlit a prosit, abyste byli naplněni
poznáním jeho vůle ve vší moudrosti a duchovním porozumění,
abyste chodili, jak je důstojné Pána, k jeho plnému
zalíbení, abyste nesli ovoce v každém dobrém skutku, rostli v
poznání Boha... To vůbec není jenom o pomoci těm druhým, ale je to i o nás samotných. Ale není v tom nic sobeckého, nýbrž je to o pravdivém poznávání skutečnosti. Jsme přece jeho dílo, stvořeni v Kristu Ježíši k dobrým
skutkům, které Bůh předem připravil, abychom v nich chodili.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 16. březen 2015 @ 20:44:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nemáte to nijak jinak, protože toto jsou dvě strany téže mince.
Ne, Stando.
Sobectví, dělat a žít věci pro sebe (byť to člověk maskuje tím, že se tváří jakoby pomáhal druhým) a vděčnost, nesobecký život pro druhé z milosti jsou strany dvou docela jiných mincí, mincí z jiného světa, z jiného království.
Stejně tak život v milosti a lásce je strana docela jiné mince, než život v "podmínkách" a "nárocích".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. březen 2015 @ 17:35:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To miminko teda "patří do Kristovy církve", ale "nepatří k vám", jak píšete. Pochopil jsem vás správně?
To je nějaké nové učení v ŘKC od Kodeta nebo někoho takového, co ho posloucháte na Noe, jak jsi nedávno doporučoval?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 12. březen 2015 @ 18:52:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Žádný křest miminka ti ještě nedá zralost srdce křesťana.
Dá ti jenom dispozice.
A ke zralosti srdce se musíš v životě propracovat ty ve spolupráci s Duchem svatým. Až potom jsi zralým křesťanem prožívajícím společenství církve v Kristu - plně funkčním údem tajemného Kristova těla - církve.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. březen 2015 @ 19:35:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To snad chápu.
Dostanete ve svátosti křtu jako miminka "nové srdce", ale to srdce je jen "polotovar", musíte si ho vlatním konvertováním (zatím nevím od čeho) dodělat do zralosti.
Budu rád, když mi něco k té konverzi, kterou jsi prodělal, napíšeš. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. březen 2015 @ 11:26:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lidské srdce není polotovar!
Ani semínko stromu není polotovar - ale ani hotový strom není polotovar!
Lidské srdce je předurčeno (a ve křtu disponováno) pro naplňování Bohem. To není hned, ale skrze řádný křesťanský život podle Božího záměru - skrze poznávání a naplňování Boží vůle..
Hořící srdce pro Boha - to není hned, to je zrání skrze skutky, které pro nás nebeský Otec už od věčnosti připravil.
Naše konverze je postupnou konverzí od světa k Bohu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 13. březen 2015 @ 20:41:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Lidské srdce není polotovar!
Aha.
"Každý z Božích darů je nám tedy dáván spíš jako "polotovar" k dopracování."
Psal jsi to boldem a podtrženě, což předpokládám znamená, že to pro tebe bylo důležité, jestli dobře chápu tvé vyjadřovací prostředky.
To už tedy neplatí?
Naše konverze je postupnou konverzí od světa k Bohu.
Jak se vám stane, že potřebujete postupně konvertovat od světa k Bohu, když vám už jako miminkům byla udělana svátost křtu a žili jste v ŘKC?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2015 @ 13:13:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proto jsem přece dal slovo "polotovar" do úvozovek. Lidská slova ne vzdycky dostačují k vyjádření duchovních skutečností.
I své lidské srdce jsme dostali jako dar při svém narození, bylo pak následně proměněno Bohem ve znovuzrození při křtu.
Je podobné semínku, kterému dá Bůh s naší spoluprací vyrůst ve strom.
Podobně jako u Abraháma skrze dobré skutky, které pro nás nebeský Otec připravil, roste naše víra k dokonalosti. My všichjni lidé jsme tak v určitém úhlu pohledu "polotovary" určenými k dopracování, k zušlechťování za vydatné pomoci Božích milostí.
|
]
|
|