|
Právě je 554 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano Willy Frantisek100
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116725371 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. květen 2018 @ 10:04:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Proto se ptám stále dokola - a pořád jsem jen označován za lháře.
Stando, pokud místo psaní k tématu diskuze útočíš lží na diskutující, v klidu tvou lež označím.
Nevím o tom, že by ses ptal stále dokola - naopak, stále dokola opakuješ tvé nesmysly, které sis o mne vymyslel a ptáš se jen výjimečně.
Ona změna "narození znovu" (podle tvého popisu) nastala po tvém veřejném vyznání - nikoli při křtu.
No, samozřejmě. Nastala poté, co jsem s Bohem uzavřel tu novou smlouvu, vydal mu svůj život. To jsem ti přeci psal mockrát.
Já napsal, že jsi se podle tvého tvrzení "narodil znovu" (tedy z vody a z Ducha - J 3,5) bez přítomnosti vody.
No, ano - tento tvůj nesmysl sis vymyslel někde na začátku našich diskuzí a stále to opakuješ, snad v mylné naději, že se tvá lež stane pravdou - a nestane. I když tento tvůj nesmysl vyplývající z tvého virtuálního světa budeš stále dokola opakovat, nestane se pravdou.
Ve smyslu Písma , pokud hodnotím pravdivost tvého svědectví, se nelze narodit znovu bez vody a bez Ducha. Proto ve spojení s tímto tvým tvrzením o tvém údajném "znovuzrození" pouze na základě veřejného vyznání hovořím o virtuálním světě. Bez jakékoli zášti - jiné vysvětlení nevidím.
Stando, ale to máš pravdu - to je opravdu virtuální svět. Tvůj virtuální svět, ve kterém sis ty vyrobil nějaká má tvrzení, která v realitě, ve skutečnosti, neexistují.
Pokud napíšeš boldem a ještě podtrženě, že se nelze narodit znovu bez vody a bez Ducha, proč si pak vymýšlíš nějaká virtuální znovuzrození pouze na základě veřejného vyznání, bez vody? Nenapadne tě, že když píšeš takové nesmysly, že je na první pohled vidět, že tvé nápady nejsou pravdivé?
To se nad tvými nesmysly, co stále dokola vymýšlíš a píšeš, ani nezamyslíš? Alespoň jednou?
Kde máš tedy přítomnou tu vodu při tvém znovuzrození? Je to tak těžké pochopit, co po tobě žádám? Jak mě můžeš nazývat lhářem!
Ne, není to tak těžké pochopit, co po mne žádáš.
Jen je otázka zda pro tebe není těžké přečíst si odpověď - na toto jsem ti odpovídal mnohokrát a nevím, zda sis odpověď přečetl alespoň jednou?
Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh. A to Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Těm, kteří Ho přijali, dal pravomoc stát se Božími dětmi, těm, kteří věří v jeho jméno. Ti se nenarodili z krve ani z vůle těla ani z vůle muže, nýbrž z Boha.
To Slovo je pak osoba, "On", někdo - Ježíš Kristus.
Jednou přišel za Ježíšem potajmu Nikodém a tomu Ježíš řekl: Nenarodí-li se kdo znovu, nemůže spatřit Boží království. Jan to zapsal tučně, byla to tedy jedna z věcí, kterou Jan považoval za důležitější než ostatní, jako ty, když něco píšeš tučně. Na upřesňující dotaz Nikodéma odpověděl Ježíš:
Nenarodí-li se kdo z vody a Ducha, nemůže vstoupit do Božího království. Co se narodilo z těla, je tělo, a co se narodilo z Ducha, je duch. Nediv se, že jsem ti řekl: Musíte se narodit znovu. Vítr vane, kam chce, a slyšíš jeho zvuk, ale nevíš, odkud přichází a kam jde. Tak je to s každým, kdo se narodil z Ducha.
Opět to znovuzrození zvýraznil Jan. A pak Ježíš popisuje podrobně:
Neboť tak Bůh miluje svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný. Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět odsoudil, ale aby byl svět skrze něj zachráněn. Kdo v něho věří, není souzen, kdo však nevěří, již je odsouzen, protože neuvěřil ve jméno jediného Syna Božího. Toto je ten soud, že světlo přišlo na svět, ale lidé si zamilovali více tmu než světlo, protože jejich skutky byly zlé. Neboť každý, kdo jedná zle, nenávidí světlo a nepřichází ke světlu, aby jeho skutky nebyly odhaleny. Kdo však činí pravdu, přichází ke světlu, aby se ukázalo, že jeho skutky jsou vykonány v Bohu.
Tedy nejen nějaké vyznání, ale důležitá a podstatná je víra tomu Slovu.
Ježíš přišel do samařského města zvaného Sychar, blízko pozemku, který dal Jákob svému synu Josefovi. Tam byl Jákobův pramen.
Ježíš, unaven cestou, se posadil u toho pramene. Bylo kolem poledne. Tu přišla samařská žena, aby načerpala vodu. Ježíš jí řekl: „Dej mi napít.“ Jeho učedníci totiž odešli do města, aby nakoupili jídlo.
Samařská žena mu řekla: „Jak to, že ty, ač jsi Žid, žádáš mne, samařskou ženu, abych ti dala napít?“ Židé totiž se Samařany nic společného neužívají.
Ježíš jí odpověděl: „Kdybys znala ten Boží dar a věděla, kdo je ten, který ti říká: ‚Dej mi napít‘, požádala bys ty jeho a on by ti dal živou vodu.“
Žena mu řekla: „Pane, nemáš ani vědro a studna je hluboká; odkud tedy máš tu živou vodu? Jsi snad větší než náš otec Jákob, který nám tuto studnu dal a pil z ní on sám i jeho synové a jeho dobytek?“
Ježíš jí odpověděl: „Každý, kdo pije z této vody, bude opět žíznit. Kdo by se však napil z vody, kterou mu dám já, nebude nikdy žíznit, ale voda, kterou mu dám, se v něm stane pramenem vody tryskající k věčnému životu.“
Tady už jsem to tučným písmem zvýraznil já, aby sis všiml odpovědi na tvou otázku "Kde máš tedy přítomnou tu vodu při tvém znovuzrození?".
Pokud by tě zajímalo více o té vodě, ze které je věčný život, když už se ptáš, stačí zadat do konkordance "živá voda". Nebo ti můžu napsat více jak to probíhalo v mém životě, jak jsem se dostal k té vodě a jak započal ten věčný život. Už jsem ti to taky psal, ale když budeš chtít, rád ti to zopakuji.
Toník
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 04. květen 2018 @ 14:37:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je na Oko moc složité, neb na věci pohlíží modlářsky. Voda ze které s člověk znovuzrodí je pro něho tzv. křestní voda. Obřadné pocákání křestní vodou považuje za posvátný úkon. Když Ježíš mluví o vodě, mluví konkretně o své milosti, spáse, odpuštění, ospravedlnění, očištění, odpočinutí. Ježíšova voda je obsáhlým souhrnem všeho co hříšníkovi k očistě Kristus nabízí. Fyzická voda při křtu, je pouze symbolem věčného života, a je taky očistným a ospravedlňujícím symbolem spasitelské milosti Krista. K narození z vody je nutné poznání pravdy Ducha. Bez tohoto poznání si hříšník neuvědomuje, ani není schopný přijmout co všechno mu Kristus nabízí.
Jenže pro někoho je touto vodou voda ve kbelíku, nad kterou pronese farář patřičné zaklínadlo, a tato voda se stane vodou posvěcenou, a když se nalije do křtitelnice tak je z ní voda křestní. Prostě a jednoduše pro řk je voda křestní, voda posvěcená- modlou, ochranným amuletem. Stejným modloslužebným způsobem jako voda se v řk světí sochy a obrazy, místnosti a celé budovy. Dokud si Oko v pravdě neuvědomí, že na vodu pohlíží jako na modlu, jako na "kouzelnou" vodu, je marné mu cokoliv vysvětlovat. Ten pocit když tě farář pokropí svěcenou vodou je úžasný, viď Oko? Cítíš na sobě ty "svaté" kapičky vody, a připadáš si jako andílek. Po vrata kostelní..
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: martino v Pátek, 04. květen 2018 @ 17:11:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslivče, dostáváš jedničku za sektářské učení. Bohužel pro nás věřící je tvá úvaha na ho.... Až si to v hlavě srovnáš, tak zase něco napiš....moc se bavíme... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 05. květen 2018 @ 00:43:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nevím, zda je to na oko nějak složité - po mnoha letech a vymýšlení spousty nesmyslů o diskutujících se zeptal. Tak jsem mu odpověděl. Zda si odpověď přečte a bude mu k něčemu už je na něm. Na tom, co říkal Pán Ježíš a zaznamenal Jan nic složitého není.
Fyzická voda při křtu, je pouze symbolem věčného života, a je taky očistným a ospravedlňujícím symbolem spasitelské milosti Krista.
Fyzická voda křtu pro mne není symbolem života. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 05. květen 2018 @ 12:45:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pro Vás možná, pro Oka který je v zajetí modlářských představ o "kouzelné" křestní a svěcené vodě to složité je.
Docela mi vadí vaše polovičaté vyjadřování se. Když napíšete, ze voda není pro vás symbolem života, napište i to, čím podle vás voda při křtu je. Chápu, že v diskusich s Okem se neustále ohrazujete vůči jeho lžím a výmyslům. že se musite neustále vyjadřovat- ne to tak není, jestli tě to zajímá jak to je zeptej se. V normální diskusi je však zájem něčím samozřejmým, a proto je i podávání vysvětlení automatické, a ne na požádání. To pak působí dost komisně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 07. květen 2018 @ 00:11:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pro Vás možná, pro Oka který je v zajetí modlářských představ o "kouzelné" křestní a svěcené vodě to složité je.
Myslím, že ani pro oka není tak složité pochopit, že věčný život pochází ze živé vody.
Docela mi vadí vaše polovičaté vyjadřování se. Když napíšete, ze voda není pro vás symbolem života, napište i to, čím podle vás voda při křtu je.
Souhlas, rozumím omlouvám se za moji úsečnost, nebylo ode mne hezké. Bylo to komisní a moje vysvětlení mělo být samozřejmým.
Fyzická voda křtu pro mne není ani symbolem, ani nesouvisí s věčným životem.
Voda křtu je pro mne pohřeb - pohřeb "starého člověka". Ne jen nějaký symbolický pohřeb, ale docela skutečný pohřeb. Voda křtu je pro mne moc, která odděluje člověka od jeho hříchu (myšleno jednotné číslo, stav). Tak, jako oddělila voda Noeho od starého světa, tak jako oddělila voda Izrael od Egypta. Ta voda je tedy pohřbem toho starého a jeho moci, vlivu na člověka, praktickým, reálným oddělením od minulosti a její moci.
Voda křtu je "mrtvá voda". Je to navíc jednorázová událost.
Voda křtu pro mne není symbolem věčného života, ani není věčným životem.
Zdrojem věčného života není mrtvá voda pohřbu, obmytí, ale je živá voda, voda života. Její analogie, předobraz, není voda potopy či Rudého moře, ale je to voda, která vytryskla ze skály. To je voda k životu - na rozdíl od vody Rudého moře či potopy, která byla ke smrti.
Živá voda, kterou dává Pán Ježíš, přichází přímo do nitra člověka, čistí jej a vyvěrá z něj, stává se pramenem k životu. Ne jednorázově, jednou, či jednou za čas, ale trvale. V tom se dost liší od vody křtu (vody potopy, vody Rudého moře), které omývají a čistí vnější věci okolo vybraných lidí a jsou jednorázové.
Je to srozumitelně vysvětlené?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 07. květen 2018 @ 07:25:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Voda křtu je "mrtvá voda". "...
Voda křtu je také vodou nového narození. V ní umírá to staré a rodí se to nové - dítě Boží.
Voda křtu není jen pohřeb starého - je i vzkříšení nového.
... když jste byli spolu s ním ve křtu
pohřbeni a v něm jste byli spolu i vzkříšeni skrze víru v působení Boha,
který ho vzkřísil z mrtvých....
Voda potopy nebyla jen ke smrti - byla i k záchraně osmi lidí - a k očištění světa.
Voda od počátku byla a je symbolem nového života - první život vznikl právě ve vodě. Ne nadarmo Bible začíná tím, že Boží Duch (ruach - Boží stvořitelský "dech", síla stvoření) se vznášel nad vodami!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 07. květen 2018 @ 08:10:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Určitě byla potopa k očištění světa. Spláchla a pohřbila všechno staré.
K záchraně osmi lidí byla archa.
Voda od počátku byla a je symbolem nového života - první život vznikl právě ve vodě.
Virtuálně v evolučním náboženství. A pak rybám narostly z ploutví nožičky a obojživelníkům ze šupin křídla. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 07. květen 2018 @ 08:16:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkuji za Vaše vysvětlení. Voda pohřbila starý svět, a ta samá voda přenesla archu Noema do světa očištěného. Voda potopy byla trestem, očistou i zachranou. Voda potopy byla nástrojem, kterým Bůh vykonal svou vůli. Mnohým přinesla smrt, několika záchranu a život. Je mrtvá nebo živá? Jak pro koho. V tomto smyslu je voda potopy věrným předobrazem vody křtu. Ve!mi věrným. Voda potopy i voda křtu je nástrojem boží vůle. Voda pohřbívá, očišťuje a zachraňuje, zrozuje. A opět jak u koho. Pouhé pokropení křestní vodou nevědomého člověka, je to samé jako když déšt, jako voda potopy když začala pršet na předpotopní lidi jdoucí do záhuby. Voda potopy jim přinesla smrt, jelikož nepřijali Boha, nenalezli milost u Boha. Voda pohřbívá starého člověka, bez očistné milosti se z ní však vynoří mrtvola. To je ten smutný symbol. Při ponoření, křtu se ve vodě pohřbí starý člověk a vynoří se nový. Nejedná se o utopení, jedná se o duchovní proměnu, která není v lidských silách. Božím nástrojem proměny již není voda, nástrojem proměny je oheň Ducha. Voda křtu neslouží k utopení jako voda potopy. Při duchovní proměně v ohni Ducha je křestní voda symbolikou toho jak vše má být, žel i jak být nemá. Jak u koho. A abychom pojali křest správně, aby křest byl křtem k životu, je třeba přípravy. Svým způsobem Jan Křtitel křtem pokání dodnes připravuje, uhlazuje cestu Kristu. Pokání je počatkem k přijetí Krista, a kde je Kristus, tam je i život věčný. Tam kde je Kristus staré ve své slabosti umírá a nové se v síle rodí. Je to duchovní proces který započal. Je to cesta Krista. Ta cesta je jako voda která nese archu Noemovu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. květen 2018 @ 14:53:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Voda potopy byla trestem, očistou i zachranou. Voda potopy byla nástrojem, kterým Bůh vykonal svou vůli. Mnohým přinesla smrt, několika záchranu a život.
Voda potopy nepřinesla život nikomu.
Lidé, kteří byli mimo archu, měli už před potopou život a v potopě život ztratili.
Lidé, kteří byli v arše, měli stejně tak život už před potopou a byli od vod zachráněni - archou. A byli zachráněni i od zla lidí, kteří v potopě skončili, od toho starého světa před potopou - od toho byli zachráněni tou potopou.
V tomto smyslu je voda potopy věrným předobrazem vody křtu. Ve!mi věrným.
Ano, potopa za Noeho je poměrně věrným předobrazem křtu.
Voda potopy i voda křtu je nástrojem boží vůle. Voda pohřbívá, očišťuje a zachraňuje, zrozuje.
Zkuste se někde podívat, jak vypadá taková voda potopy. Například tady - to je voda, kde spadlo 6 centimetrů vody za 1.5hodiny. A prodloužit podobný déšť z 1.5 hodiny na 40 dnů - pro technika nic složitého, aproximace, trojčlenka, představivost. A to za potopy pršelo více, podle archeologických nálezů nešlo o nějakých 30 metrů vody, ale spíše více než 100 metrů.
Voda potopy jistě pohřbívá, ale rozhodně neočišťuje.
Pokud jde o záchranu, tak jestliže se člověk potká s vodou potopy, potřebuje nutně něco, co by ho zachránilo od té vody potopy a izolovalo od té vody. Jinak má poměrně velkou šanci, že i když bude z potopy zachráněn, tak zemře na infekci.
Při ponoření, křtu se ve vodě pohřbí starý člověk a vynoří se nový. Nejedná se o utopení, jedná se o duchovní proměnu, která není v lidských silách.
Pokud se něco takového někomu ve křtu opravdu stalo, tak by mne to zajímalo. Tedy co konkrétně ve křtu zažil a jak se prakticky ta duchovní proměna v životě projevila.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. květen 2018 @ 16:54:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na moje jasné otázky jen další obviňování ze lži. A místo odpovědí spousta dalších otázek ze tvé strany.
Takto si představuje věcnou diskusi?
Samé citové výlevy, jak ženská, ale racionálna poskrovnu.
Pokud toho tedy jsi schopen, potlač emoce a berme jen logická fakta:
Nelze se narodit znovu pro tento život na zemi jako křesťan bez působení dvou Kristem ustanovených věcí:
1.) Bez Ducha svatého 2.) Bez vody.
Shodneme se na této základní křesťanské pravdě? Snad už ano!
Sám jsi napsal a já potvrzuji: Na více místech v Písmu je Duch svatý označován výrazem: "živá voda".
Ježíš jí odpověděl: „Každý, kdo pije z této vody, bude opět žíznit. Kdo
by se však napil z vody, kterou mu dám já, nebude nikdy žíznit, ale
voda, kterou mu dám, se v něm stane pramenem vody tryskající k věčnému
životu.“
Tady už
jsem to tučným písmem zvýraznil já, aby sis všiml odpovědi na tvou
otázku "Kde máš tedy přítomnou tu vodu při tvém znovuzrození?".
( Pokud by tě zajímalo více o té vodě, ze které je věčný život, když už se ptáš, stačí zadat do konkordance "živá voda".) Věř mi, že ta místa neznám o nic méně, než ty. Takže v mé nevědomosti to určitě nebude. Ani v nevědomosti Krista to určitě nebude - on také moc dobře věděl o rozdílu mezi vodou a živou vodou - (Duchem svatým). Jestliže tedy Kristus V JEDNÉ CHVÍLI hovořil o VODĚ a o DUCHU SVATÉM, nemohl logicky mít na mysli stejnou věc pod jiným označením! Měl však tehdy na mysli vodu křtu, při které působí Duch svatý (živá voda). To jsou ty dvě věci, potřebné pro nové narození (J 3,5). Tvůj virtuální výklad opomíjí jasnou logiku těchto věcí |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 05. květen 2018 @ 00:42:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Na moje jasné otázky jen další obviňování ze lži. A místo odpovědí spousta dalších otázek ze tvé strany.
Odpovídáš na můj příspěvek a zcela mimo. Položil jsi mi po dlouhé době dvě otázky a na obě jsem ti odpověděl.
Takto si představuje věcnou diskusi?
Ne, tvoje podivné nápady si nepředstavuji jako věcnou diskuzi.
Jako věcnou diskuzi si představuji tak, že položíš otázky a já ti na ně odpovím, jako jsem to udělal. A naopak - když ti položím otázku, předpokládám, že odpovíš. Obvykle naivně a mylně.
Samé citové výlevy, jak ženská, ale racionálna poskrovnu.
Tvou situaci chápu. Není nutné, abys takto reagoval.
Shodneme se na této základní křesťanské pravdě? Snad už ano!
Ne. Tvůj virtuální svět a tvé nápady neřeším. Jsou jen a jen tvoje, můžeš se shodnout na čemkoliv, co ti vyhovuje.
Věř mi, že ta místa neznám o nic méně, než ty. Takže v mé nevědomosti to určitě nebude.
To ti věřím.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 05. květen 2018 @ 07:35:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nelze se narodit znovu pro tento život na zemi jako křesťan bez působení dvou Kristem ustanovených věcí:
1.) Bez Ducha svatého ("živé vody") 2.) Bez vody. (H2O)
Shodneme se na této základní křesťanské pravdě? Snad už ano!"...
Takže jsme se nakonec neshodli ani v tomto základním učení apoštolů.
(J 7,37-39) Ve veliký poslední den toho svátku pak Ježíš stál a volal:
"Žízní-li kdo, pojď ke mně a pij!
Kdo věří ve mne, z jeho nitra potečou řeky živé vody, jak
praví Písmo."
A to řekl o Duchu, kterého měli přijmout věřící v něho;
neboť Duch Svatý ještě nebyl dán, protože Ježíš ještě nebyl
oslaven.
(J 3,5) Ježíš odpověděl: "Amen, amen, říkám ti: Jestliže se někdo
nenarodí z vody a z Ducha, nemůže vejít do Božího
království.
Nesouhlasíš, že Kristus ustanovil 2 (slovy dva) různé činitele, nutné pro nové narození? Tvrdíš, že je pouze jeden činitel - Duch svatý? Pal ale hlásáš právě to "jiné evangelium" - heretické, nesmyslné.
(1 J 5,8) A jsou tři, kteří vydávají svědectví na zemi: Duch a voda a
krev; a ti tři jsou zajedno. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 05. květen 2018 @ 08:42:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takže jsme se nakonec neshodli ani v tomto základním učení apoštolů.
Stando, co učí nějací vaši apoštolové o nějakém vašem "narození znovu pro tento život na zemi" je vaše věc. K tomu si vymýšlejte, cokoliv potřebujete a shodujte se, na čem chcete.
Já tu o žádném "narození znovu pro tento život na zemi" nepsal.
Nesouhlasíš, že Kristus ustanovil 2 (slovy dva) různé činitele, nutné pro nové narození?
Ne, vaše "nutnosti" a "podmínky" jsou jen vaší hlavě.
Srovnej si tvé "nutnosti", "podmínky" a jiné vaše nápady a kličky se životem svatého Petra - Kdy byla svatému Petrovi udělena svátost křtu? Narodil se svatý Petr znovu "pro tento život na této zemi"?
Tvrdíš, že je pouze jeden činitel - Duch svatý?
To sis mne s někým spletl.
Já jsem Cizinec, o kterém sis nějakým omylem vymyslel že jsem psal o "znovuzrození bez vody" (a ten nesmysl jsi pořád opakoval) a ptal ses, kde mám přítomnou tu vodu při mém znovuzrození. A já jsem ti odpovídal.
Nikdy jsem tu nepsal o nějakém "narození znovu pro tento život na zemi" ani o žádném "znovuzrození bez přítomnosti vody", ani jsem tu nic netvrdil., jako to děláš ty.
Pokud jsem tu něco psal já, tak jsem normálně citoval písmo svaté a svědčil o tom, co se stalo v mém životě. Když jsem psal o znovuzrození, vždy to bylo o znovuzrození pro věčný život.
Pokud máš tedy nějaké dotazy k tomu, co píši já, k mému svědectví o mém životě, k tomu, co cituji z písma, sem s nimi, rád ti na ně odpovím. Pokud máš dotazy ke tvým popleteným nápadům z tvého virtuálního světa, na ty si budeš muset odpovědět sám.
Porozuměl jsi, kde mám já tu vodu ke znovuzrození k věčnému životu?
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 06. květen 2018 @ 09:59:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dosáhl jsi zjevně absolutní absence kritického myšlení - nahradil jsi ho dogmatickým.
Proto asi vůbec už nejsi schopen pochopit,
že když Ježíš hovoří o vodě a o Duchu svatém (nazývaném také živá voda), nemohl mít na mysli jednu a tu samou věc dvakrát, nýbrž hovořil o obyčejné vodě (křtu) a Duchu svatém (tedy o živé vodě).
(1 J 5,4-8) ... neboť vše, co se narodilo z Boha, přemáhá svět. A to je to vítězství, které přemohlo svět: naše víra. Kdo je ten, který přemáhá svět, ne-li ten, kdo věří, že Ježíš je Syn Boží? To
je ten, který přišel skrze vodu a krev: Ježíš Kristus. Ne pouze ve
vodě, ale ve vodě a v krvi. A Duch je ten, který to dosvědčuje, neboť
Duch je pravda. Tři jsou, kteří vydávají svědectví na nebi -- Otec, Slovo a Duch Svatý -- a ti tři jsou jedno. A jsou tři, kteří vydávají svědectví na zemi -- Duch, voda a krev --, a ti tři jsou zajedno.
Ježíš přišel skrze vodu a krev - "voda" tady znamená Kristův křest v Jordáně, "krev" - jeho obětní smrt na kříži (tedy začátek a vrchol Ježíšovy mesiášské činnosti).
Z Ježíšova probodeného boku vytekla krev a voda.
Nikoli krev a Duch svatý (jako se ti evidentně běžně stává ve výkladech smyslu Písma ve tvém virtuálním světě), ale krev a docela obyčejná voda! A Duch svatý je zase ten, který to dosvědčuje - protože Duch je pravda.
Taková je tedy pravda, taková je skutečnost.
Jsou totiž tři, kteří svědčí na zemi: Duch, voda a "krev" - (člověk ve smrtelném těle, který obléknutím Krista ve křtu se rodí do Božího dítěte - a tím získává schopnost vítězit nad světem). Všechna tři svědectví se sbíhají. Krev a voda se připojují k Duchu.
..." Nikdy jsem tu nepsal o nějakém "narození znovu pro tento život na zemi" ani o žádném "znovuzrození bez přítomnosti vody", "...
Lze se narodit k věčnému životu i pouze z Ducha svatého (ze živé vody) - pokáním v okamžiku smrti těla.
Nelze se ale narodit znovu (narodit z Boha) pro další pozemský život křesťana v církvi jinak, než ve křtu. Protože právě jen tak to Ježíš ustanovil (Mt 28,19)
Už ale ztrácím naději, že to někdy dokážeš rozlišit a pochopit.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 06. květen 2018 @ 10:17:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty už si Oko úplně vyšinutý! Ty vodu ze křtitelnice piješ?? Když Ježíš mluví o "živē vodě" tak nemluví o kouzelné vodě v řk modloslužebně nad kterou farář udělal abrakadabra, a kterou pro jistotu osolil aby se nekazila.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 06. květen 2018 @ 21:09:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč se tady stále tak znemožňuješ?
Jen obtěžuješ a nemáš na to pochopit podstatu. Když Ježíš hovořil o "živé vodě" - hovořil o Duchu svatém. Když hovořil pouze o "vodě", hovořil o vodě křtu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 07. květen 2018 @ 15:25:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Musím tě poučit modláři!
Symbolem Ducha svatého je olej. Ne voda. Když Kristus mluví o oleji do lamp, tak se skutečně baví o Duchu. Když Kristus mluví o vodě, tak píše o své PŮSOBNOSTI. A Kristus jelikož Bohem jest může působit v Duchu, v Otci, ve Slově, a určitě ještě i jinak. Toto jsou zatím pro tebe příliš jemné duchovní nuence, kterým nemůžeš bez pravdy Ducha správně porozumět.
Nejsi schopný mi oponovat ani v nejmenším, ty mnohokráte usvědčený lháři! Znovu ti opakuji. Znám co žiješ, vím jak uvažuješ a smýšlíš, poznám co tě ovládá! A stejně jako ty, jsem byl kdysi skálopevně přesvědčený o totálních řk nesmyslech, které zde prezentuješ. Pokud jednou v pravdě Ducha prozřeš, pak poznáš a pochopíš. Do té doby jsi jenom zablešená cvičená opice uvázaná na řetízku s hrkávkou na ocase, která vytahuje losy a štěstíčka. Přesně tak jako ta opice se chováš k Písmu! Katolicismus z tebe učinil prolhaného hlupáka, bez jakékoliv schopnosti sebereflexe. Děkuj Bohu za to, že se s tebou zdejší kristovci vůbec ještě vybavují! To že se s tebou vůbec ještě diskutují ti stále stále dávají šanci na vysvobození, to ale nemusí trvat věčně. Bůh může říct dost, a ty zhyneš v zajetí tvého modlářského přesvědčení, uprostřed modloslužebných praktik. Varuj se toho! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. květen 2018 @ 23:48:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Dosáhl jsi zjevně absolutní absence kritického myšlení - nahradil jsi ho dogmatickým. Proto asi vůbec už nejsi schopen pochopit, že když Ježíš hovoří o vodě a o Duchu svatém (nazývaném také živá voda), nemohl mít na mysli jednu a tu samou věc dvakrát, nýbrž hovořil o obyčejné vodě (křtu) a Duchu svatém (tedy o živé vodě).
Projekce tvého života a tvé působení zde chápu dobře. Sice se zamotáváš víc a víc, ale stále jsi to nezvládl tak, aby to nešlo pochopit.
Teď jsi překvapil novinkou, kdy si z tvých podivných nápadů napsal, že z Ježíšova boku vytekl Duch svatý a zároveň statečně a urputně tvým vlastním nápadům oponuješ.
Už ale ztrácím naději, že to někdy dokážeš rozlišit a pochopit.
To ztrácíš naději zcela zbytečně.
Tvoje nápady rozlišuji a chápu od počátku, co je píšeš a co si tu různě nové a nové vymýšlíš. Nejsi zase tak složitý, aby tě pochopit nešlo.
To, že s tvým vymyšleným virtuálním světem nesouhlasím neznamená, že ho nerozlišuji nebo dokonce nechápu.
Zpět k tématu, Stando. K tématu, které jsi ty sám založil. Dal jsi mi dvě otázky, "Kde máš tedy přítomnou tu vodu při tvém znovuzrození? Je to tak těžké pochopit, co po tobě žádám?" Jednu otázku jsi dal tučně a podtrženě, druhou jen obyčejně. Na obě jsem ti odpověděl a napsal, kde mám tu vodu, která je k věčnému životu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 07. květen 2018 @ 07:13:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Teď jsi překvapil novinkou, kdy si z tvých podivných nápadů napsal, že z Ježíšova boku vytekl Duch svatý ...."...
Nehoráznost! To ty tu stále zaměňuješ obyčejnou vodu s "živou vodou!" Opravdu už nejsi schopen věcné diskuse. Podstata mého dokazování tkví v tomto:
Není voda, jako "voda"!
Když Ježíš hovořil o "živé vodě" (která je k věčnému životu) - hovořil o Duchu svatém.
(J 7,38-39) Kdo věří ve mne, jak praví Písmo, řeky živé vody poplynou z jeho nitra! “ To řekl o Duchu, kterého měli přijmout ti, kteří v něho uvěřili; dosud totiž Duch svatý nebyl dán, protože Ježíš ještě nebyl oslaven.
Dokážeš toto někdy svým zablokovaným rozumem pochopit? Živá voda = Duch svatý!
Tak na přítomnost téhle "živé vody" (na přítomnost Ducha svatého) při tvém údajném novém narození jsem se vůbec neptal (je mi jasné, že toto se obtížně dokazuje).
Ptal jsem se na přítomnost té obyčejné vody při tvém údajném novém narození:
„Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a Ducha, nemůže vstoupit do Božího království.
Kde tedy byla přítomna tato obyčejná voda při tebou deklarovaném novém narození?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 07. květen 2018 @ 08:10:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nehoráznost! To ty tu stále zaměňuješ obyčejnou vodu s "živou vodou!"
Já, Stando? Nepopletl sis mne? Já jsem Toník, píšu tu pod nickem Cizinec. Nejsem Standa, co tu píše pod nickem oko.
To je opravdu nehoráznost, když o mne takto drze lžeš. Alespoň že toto si přiznáš.
Já, Toník, Cízinec, rozlišuji obyčejnou vodu, která se pije a po které člověk žízní, docela obyčejnou materiální vodu, do které se člověk může ponořit podle jasného příkazu apoštola (snad už teď rozumíš, že ten příkaz je pro celou Církev, tedy i pro mne?). Docela obyčejnou vodu, která teď je a jednou pomine, nebude.
A rozlišuji živou vodu, která vyvěrá z nitra člověka, co přijal Ducha svatého. Vyvěrá odsud proto, že takový člověk je spojen s Bohem. To není materiální pomíjivá voda, ale je to věčná voda, voda, která teď je, ale nikdy nepomine. Je pramenem k věčnému životu. To je voda, ze které jsme se narodili pro věčný život.
Dokážeš toto někdy svým zablokovaným rozumem pochopit? Živá voda = Duch svatý!
Není na tvém popletení nic tak složitého, aby nešlo pochopit.
Kde tedy byla přítomna tato obyčejná voda při tebou deklarovaném novém narození?
Obyčejná voda?
Myslím, že když jsem vyznával Pána Ježíše, tak jsem pil čaj, protože na ŘK společenstvích jsme vždycky pili čaj. Černý a sladký. A v noci jsem se nejspíš trochu potil. A před společenstvím jsem se zcela jistě sprchoval.
Toník |
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 05. květen 2018 @ 00:43:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Proto se ptám stále dokola - a pořád jsem jen označován za lháře.
Stando, kde se ptáš stále dokola? Sleduji tu příspěvky poměrně dost, ale nevšiml jsem si, že by ses ptal stále dokola.
Pokud vím, mne ses zeptal za poslední velmi dlouhou dobu poprvé - a to jsi moji odpověď ignoroval. Jinak mám s tebou spíše zkušenost, že neustále něco tvrdíš, dokazuješ si, a místo ptaní si o druhých vymýšlíš nesmysly.
|
| Nadřazený |
|
|
|