Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 03. květen 2021 @ 08:52:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Nevěděl jsem, že toto není součástí tvojí víry
Toho jsem si Stando všiml, že si neuvědomuješ že naprostá většina věcí, o kterých tu píšu, nejsou už dávno moje víra. Když se tedy k tomu vyjadřuješ (jakože i k tomu, co píšu, se vyjadřuješ jen málokdy), nevyjadřuješ se k mé víře.
Píšu ti to od loňského září.
Byl bys to tedy schopen pochopit, že když píšu o tom, že nám Bůh v Pánu Ježíši Kristu odpustil hříchy, že nevyjadřuji nějakou víru?
Že když píšu o tom, že ve křtu jsme spolu s Ježíšem byli pohřbeni, že křest je dopověď dobého svědomí Bohu, že nevyjadřuji svou víru?
A že je mnoho dalších věcí, které tu píšu a nevyjadřuji tím ani svoji ani jinou víru?
- totiž, že ti Bůh hříchy odpustil v Ježíši Kristu a ty jsi to odpuštění jenom přijal a až následně činil pokání. Nikoli ovšem pokání ze svých hříchů, ale pokání z jakéhosi tvého "stavu".
Tohle ale opět nepíšeš o mně, nevyjadřuješ se k tomu, co píšu já. To jsou zase tvoje nápady, tvoje víra. Já tu nikde nepsal nic o tom, že jsem odpuštění jenom přijal ani o tom, že jsem činil pokání z jakéhosi stavu.
Ale to je vedlejší, že překrucuješ, převracíš, posunuješ významy - a to sám za sebe, i když jakoby píšeš za mne. To teď není předmětem diskuze.
Teď je předmětem to, zda pochopíš, co je moje víra a co moje víra už dávno není.
Není - li toto součástí tvojí víry, proč tu o tom vůbec takto píšeš? Není - li toto tvoje víra - co to vlastně je?
A dával ti k mojí víře otázky, jestli máš něco proti tomu, že věřím Bohu, že věřím lidem okolo sebe. To, co jsem ti psal, jsi ignoroval, i otázky, co jsem ti dával. K mojí víře ses nevyjádřil.
To, o čem tu píšu, je většinou můj život, praktický život - většinou popisuji praktickou životní zkušenost. Stejně, jako jí popisoval třeba autor skutků o Pavlovi, Petrovi, Štěpánovi, Filipovi, stejně, jako svou zkušenost popisovali Pavel, Jan, Jakub, Petr osobně ve svých dopisech.
Když tedy píšu o odpuštění hříchů v Ježíši Kristu, o uzdravení, o záchraně v tom jménu, když cituji Izaijáše o tom, že On nesl naše nemoci a naše bolesti, že jeho ranami jsme uzdraveni, když píšu o křtu ve jméno Otce, Syna i Ducha svatého, když píšu o vysvobození ze hříchu, o zbavení hříchu, o přechodu ze smrti do života, o přechodu z temnoty do světla, o novém životě, když píšu o křtu ve vodě a o tom, co je křest a co se ve křtu stalo, nevyjadřuji žádnou víru ani k těmto tématům nepotřebuji víru. Píšu praktickou, reálnou zkušenost z mého vlastního života, píšu o něčem, co jsem žil a osobně na vlastní kůži zakusil.
Stejně tak už dávno není moje víra že Bůh existuje - to byla moje víra a můj zájem někdy před pětatřiceti lety, že jsem věřil, že Bůh existuje. Takovou víru ale už dávno nemám, vím, že Bůh existuje.
Je to stejné jako kdybych psal o opravách televizí, o stavbě domu, o manželství, o San Franciscu či o Moskvě, o mých rodičích, sourozencích, o zahradě, pěstování stromů, o výletech na kole, čtení knížek, .... O čemkoliv, co v životě žiji nebo jsem žil.
Určitě mám i víru - a o tom jsme se bavili.
Třeba věřím tomu, že Bůh dodělá dílo, které započal. Vím, že Bůh je takový, že není floutek, který by se do něčeho pustil, pak nechal dílo rozdělané a šel od toho.
Taky věřím tomu, že jednou přijde vzkříšení těla a že jednou každé koleno poklekne a každý každý jazyk vyzná, že On je Pán. A taky vím, co to znamená.
A věřím spoustě dalších slov, které Bůh řekl, ať už jiným lidem, nebo mně. Ale mezi těmi slovy, co věřím, už dávno není existence Boha, nový život, záchrana od hříchu, Boží milost a mnoho dalšího, co už žiji.
Je to pro tebe srozumitelné? Porozuměl jsi, co je moje víra a co mou vírou už dávno, dávno není?
Toník |
| NadřazenýRe: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 04. květen 2021 @ 10:33:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Byl bys to tedy schopen pochopit, že když píšu o tom, že nám Bůh v Pánu Ježíši Kristu odpustil hříchy, že nevyjadřuji nějakou víru?
Že když píšu o tom, že ve křtu jsme spolu s Ježíšem byli pohřbeni, že křest je dopověď dobého svědomí Bohu, že nevyjadřuji svou víru? "...
A co tím tedy vyjadřuješ, když ne svoji víru? Snad svoji nevíru? Není snad toto přesvědčení součástí tvého pohledu na realitu, na svět - není nedílnou součástí toho, v co věříš, že je reálné?
Na rozdíl od mé víry jsi však už nenapsal, že ve křtu jsme byli spolu s Kristem vzkříšeni do nového života Božích dětí. (Ř 6,3-4). V tomto bodě se už naše víra liší - v tomto už se naše "realita" rozchází.
Že nám Bůh odpouští hříchy v Ježíši Kristu - toto je záležitostí čistě víry - to nelze nijak empiricky dokázat.
A součástí tvojí víry je , že ti Bůh prý odpustil hříchy i bez toho, že by jsi z nich učinil pokání - Nelze to nijak dokázat, je to záležitost víry!
A součástí mojí víry zase je, že Bůh odpouští hříšníkovi hříchy jen tehdy, když činí pokání - jinak ne! I toto nelze nijak dokázat, protože je to oblast víry.
..."vím, že Bůh existuje."...
I toto je stále oblast víry. Nelze nijak empiricky dokázat, protože věda a víra se protínají až v nekonečnu.
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 04. květen 2021 @ 10:55:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A součástí mojí víry zase je, že Bůh odpouští hříšníkovi hříchy jen tehdy, když činí pokání - jinak ne!
A co je to za víru? Katolická těžko. V katolicismu zpovědník pokání ukládá PO zpovědi, PO odpuštění.
To co zde zabejčeně omíláš pořád dokola je pozůstatkem svatokupectví. Za pokání chceš boží odpuštění směnit. Ty se budeš kát a za tvé pokání ti bůh odpustí. Ty, ty, ty, jsi ten co se kaje a něco za to musí dostat. Omyl hochu. Bůh neopouští pro tvé pokání, peníze, spáso snahu ani pěkné oči. Bůh odpouští pro zásluhy a oběť Krista. To Kristus za nás zaplatil tuto cenu. Kristus zaplatil za naše odpuštění. A ty se oběti Krista chceš vyrovnat svým pokáním?! Za tvé pokání si koupíš akorát tak starou belu. My křesťané se nekajeme proto aby nám bylo odpuštěné, kajeme se proto, že nám bylo odpuštěné! Zapamatuj si to, a přestaň se zde ztrapňovat hrubou neznalostí zásadních křesťanských principů. |
]
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 05. květen 2021 @ 13:35:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Autor listu Židům ale vidí víru zásadně jinak (žádné "věřím lidem kolem sebe"):
Víra jest podstata věcí, v něž doufáme, důkaz skutečností, které nevidíme. (Žd 11,1)
Víra je doufání v to, co nám bylo přislíbeno Bohem.
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 05. květen 2021 @ 14:01:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víra jest podstata věcí, v něž doufáme, důkaz skutečností, které nevidíme. (Žd 11,1)
Víra je doufání v to, co nám bylo přislíbeno Bohem.
Doufání není víra. Doufání je v podstatu ve kterou doufáme. V tom výroku je víra A doufání ve STEJNOU (božskou) podstatu. Poučím tě. Tři božské ctnosti- víra, naděje a láska. Doufání je z naděje- proto nemůžeš motat doufání do víry. Víra, naděje a láska jsou směřované do jedné a té samé božské podstaty. Víra božské podstatě důvěřuje. Naděje doufá. A láska, tak pro jak se k boží podstatě staví ani není vhodné slovo, snad možná bych mohl účelově použít slovní novotvar- láska se do boží podstaty "vmilovává". |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 07. květen 2021 @ 08:00:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Autor listu Židům ale vidí víru zásadně jinak (žádné "věřím lidem kolem sebe")
Stando, už zase uhýbáš. Jestli ti dobře rozumím, tak sis vymyslel, že svatý Pavel nevěřil lidem kolem sebe?
Pokud ano, tak tyhle tvoje nesmysly už neřeším, tvoje vymýšlení blbostí o svatém Pavlovi řešit nebudu.
Zpět k tématu.
Ptal ses, co vyjadřuji, když píšu o odpuštění v Ježíši nebo o křtu:
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 07. květen 2021 @ 11:06:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestliže Pavel věřil lidem kolem sebe, nepovažoval to zjevně za znak křesťanské víry - vždyť lidem kolem sebe mohou věřit i pohané!
|
]
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 08. květen 2021 @ 07:30:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Jestliže Pavel věřil lidem kolem sebe, nepovažoval to zjevně za znak křesťanské víry - vždyť lidem kolem sebe mohou věřit i pohané!
A proč by to měl považovat za znak křesťanské víry?
Jak tě zase taková věc prosímtě 𝓷𝓪𝓹𝓪𝓭𝓵𝓪?
Psal jsi Stando tvůj nápad "Autor listu Židům ale vidí víru zásadně jinak (žádné "věřím lidem kolem sebe")" tak se ptám - v čem viděl podle tebe autor listu židům víru zásadně jinak? Myslíš, že nevěřil Bohu? Nebo že nevěřil lidem, se kterými žil?
Víra jest podstata věcí, v něž doufáme, důkaz skutečností, které nevidíme ...
Přesně tak, Stando. Konečně píšeš něco k mojí víře.
Toník |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 10. květen 2021 @ 07:46:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."
Jestliže Pavel
věřil lidem kolem sebe, nepovažoval to zjevně za znak křesťanské víry -
vždyť lidem kolem sebe mohou věřit i pohané!
A proč by to měl považovat za znak křesťanské víry?
Jak tě zase taková věc prosímtě 𝓷𝓪𝓹𝓪𝓭𝓵𝓪? "...
No, to Cizinec zde mluvil o své víře a tvrdil, že on věří Bohu a že věří i lidem .... Že to je jeho víra ....
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 10. květen 2021 @ 07:48:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Věřit Bohu A věřit lidem je snad podle tebe špatně? |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 10. květen 2021 @ 08:14:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, to Cizinec zde mluvil o své víře a tvrdil, že on věří Bohu a že věří i lidem .... Že to je jeho víra ....
To určitě Cizinec o tom mluvil, to je jeho život, že věří Bohu a že věří manželce, rodičům, lidem v rodině, v práci, v církvi...
Ale já se tě neptal na Cizince. Já se tě ptal na tvoje divné poznámky.
Psal jsi tu:
A pak jsi psal také:
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 10. květen 2021 @ 19:51:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tehdy ovšem Cizinec o tomto tvrdil, že toto je jeho víra! Rač se přesvědčit!
A dneska je to už zase nikoli jeho víra, ale jeho život?
Víra lidem kolem sebe (které vidíme) není přece důkazem skutečností, které nevidíme! Plácáš nesmysly!
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 11. květen 2021 @ 06:54:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tehdy ovšem Cizinec o tomto tvrdil, že toto je jeho víra! Rač se přesvědčit! A dneska je to už zase nikoli jeho víra, ale jeho život?
Stando, sice jsem to netvrdil, ale normálně jsme psal, že to je moje víra. Na to používám víru - - věřím lidem a věřím Bohu. Psal jsem to mnohokrát. A ptal jsem se tě co máš konkrétně proti tomu, že věřím Bohu, nebo co máš proti tomu, že věřím lidem.
Zatím jsi napsal jedinou věc - že věřit Bohu a lidem je pro tebe nekřesťanská víra.
Zkus spíše místo vymýšlení nesmyslů napsat, proč je pro tebe víra Bohu a víra lidem nekřesťanská a jak to děláš ty správně "křesťansky".
Ty tedy nevěříš Bohu, když je pro tebe víra Bohu nekřesťanská?
Nevěříš například svojí manželce, když je pro tebe víra lidem nekřesťanská?
Co konkrétně máš tedy za problém s tím, když někdo věří Bohu a když věří lidem kolem sebe?
Víra lidem kolem sebe (které vidíme) není přece důkazem skutečností, které nevidíme!
No, Stando - je ti skoro sedmdesát (nebo už víc?) a nemáš zkušenost, co dokáže to, že si lidé navzájem věří? To je teda síla.
Toník
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 11. květen 2021 @ 08:43:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
..." Stando, sice jsem to netvrdil, ale normálně jsme psal, že to je moje víra."...
A když to takto "normálně píšeš" - tak to ještě není tvoje tvrzení - to je snad tvoje prázdné tlachání? Plácání nesmyslů?
..."Zatím jsi napsal jedinou věc - že věřit Bohu a lidem je pro tebe nekřesťanská víra."...
Zase převracíš a lžeš! Nic takového bych nenapsal. Kde jsem měl napsat, že já nevěřím Bohu?
Věřit Bohu je součástí křesťanské víry - nikdy bych nenapsal opak.
Ovšem to, co můžeme vidět očima, není už víra, ale poznání. Lidi kolem nás poznáváme smysly a rozumem, v ty nevěříme. To opravdu není třeba.
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 11. květen 2021 @ 12:09:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 11. květen 2021 @ 22:39:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zase převracíš a lžeš! Nic takového bych nenapsal.
Aha, zajímavé. To už se mi stalo vícekrát, že jsem něco přečetl v příspěvcích nadepsaných "vložil: oko" a nenapsal jsi to ty.
Kdo to tedy psal 'Je tvojí věcí, komu nebo čemu věříš a jak. Jen tomu, prosím, neříkej "křesťanská víra"' v příspěvku nadepsaném Vložil: oko v Sobota, 01. květen 2021 @ 09:52:56 ?
Nebo: ' Já tobě vytýkal tvé naprosto konkrétní omyly víry, neslučitelné s křesťanskou vírou.' Nenapsal jsi ale tehdy, co konkrétně je pro tebe ten omyl, když věřím Bohu.
Nebo: ' Ty sice svoji víru shodou okolností nazýváš "křesťanská", ale její podoba křesťanská není.' Opět jsi ale nenapsal, co konkrétně pro tebe není křesťanské na tom, když věřím Bohu.
Nebo: ' A já tě znovu upozorňuji, že tvoje víra není křesťanská, že vězíš v omylech.'. Opět jsi ale nenapsal, proč pro tebe víra Bohu není křesťanská.
Nebo: ' Víru Bohu a lidem může mít i třeba muslim. Ani jeho víra není křesťanská. '
Nebo: ' Nenavážím se do tvé víry, jen jsem z ní stroze vypočetl několik bodů, které jsou zgruntu mylné a nekřesťanské. ' Opět jsi ale nenapsal, co je pro tebe zgruntu nekřesťanské na tom, když věřím Bohu.
Nebo vrchol tvých poznámek ve stylu: ' Ty totiž věříš v jakéhosi nekřesťanského boha, který už dopředu opičí láskou odpustil hříchy úplně všem lidem (přibil je prý na kříž), aniž by oni učinili pokání ze hříchů'
Kdo psal všechny tyhle příspěvky, když jsi je nepsal ty?
Kde jsem měl napsat, že já nevěřím Bohu?
To nevím, Stando.
Psal jsi to někde?
Věříš Bohu, když věřit Bohu je pro tebe nekřesťanské, něco jako třeba může dělat muslim?
Já nevím - nepomatuji si, jestli jsi někde psal, jestli věříš Bohu nebo ne. Když je víra Bohu podle tebe nekřesťanská, tak nevím jak to máš.
Hledal jsem ve tvých příspěvcích, jestlis někdy napsal "věřím Bohu", ale nenašel jsem to. "Věřím Bohu" se ve tvých příspěvcích vyskytovalo jen jako citace, když ses bouřil proti jiným lidem, co Bohu věří.
Když ti Milka psala ..." Věřím Bohu a jeho Synu. "... odpověděl jsi jí: " To věří i každý jehovista."
V poslední době to tedy spíše vypadá, že se statečně vymezuješ proti tomu, když někdo Bohu věří a tvoje situace se hodně zhoršuje.
I když - našel jsem. Jednou jsi psal ' Bůh je pevným bodem ve vesmíru, jehož je autorem. Podobně tak i v lidském životě. V to věřím, protože věřím nejenom v Boha, ale také věřím Bohu, mám s ním vztah.' Jenže ve stejném příspěvku jsi také psal ' Je to hodně podobné jako s mým vztahem k manželce, jen v trochu jiné rovině mezilidských vztahů.'
Když ale teď píšu, že věřím Bohu, manželce, lidem kolem sebe, tak se statečně vymezuješ a oponuješ.
Tak nevím.
Věříš teď Bohu, nebo nevěříš?
Věřit Bohu je součástí křesťanské víry - nikdy bych nenapsal opak.
Věřit Bohu je podle tebe součástí křesťanské víry a zároveň je to nekřesťanská víra?
Proto asi píšeš o těch chytrých horákyních, obutá neobutá, viď.
Ovšem to, co můžeme vidět očima, není už víra, ale poznání.
Nejen, Stando.
Existují třeba elektronové mikroskopy a v nich je vidět to, co očima člověk neuvidí. Nebo existují třeba měřící přístroje, které měří elektromagnetické pole o frekvencích, které očima taky nejsou vidět.
Lidi kolem nás poznáváme smysly a rozumem, v ty nevěříme. To opravdu není třeba.
To je dobře, že nevěříte v lidi. Ještě abyste dělali takový nesmysl a věřili byste v lidi!
Ani nevím jak bys to chtěl dělat, věřit v lidi?
To "věřit v lidi", to je něco, co se ti stalo po návratu po únosu od mimozemšťanů, jak o tom píšeš? Možná ti tvoji mimozemšťani věřili v lidi a tys to o nich chytil, ale zjistil si, že lidi existují, tak už v ně nevěříš?
Toník |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 13. květen 2021 @ 09:14:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Kde jsem to napsal? Dej odkaz!
Napsal jsem, že typickým znakem pro víru je, že se týká skutečností, které nejsou vidět. Lidé ovšem vidět jsou. Věřit lidem je tedy cosi zcela odlišného, než věřit Bohu.
..." Když ale teď píšu, že věřím Bohu, manželce, lidem kolem sebe, tak se statečně vymezuješ a oponuješ."...
Upozorňuji tě tímto na fakt, že mícháš dohromady nesrovnatelné věci.
Věřit Bohu ("skutečnost", kterou nevidíš) není to samé, jak věřit člověku (skutečnost, kterou vidíš).
Víra jest podstata věcí, v něž doufáme, důkaz skutečností, které nevidíme.
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 13. květen 2021 @ 09:31:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: Věřit Bohu ("skutečnost", kterou nevidíš) není to samé, jak věřit člověku (skutečnost, kterou vidíš).
Tak s takovou vírou se mezi křesťany nechlub Oko. Pozoruji to u tebe dlouho. Dost často zde tvrdíš, že to co vidíš v to věřit nemusíš a musíš věřit v to co nevidíš. Podmiňovat víru či nevíru viděním či neviděním je stupidní. Ty Oko, když vidíš tvou ženu, tak protože ji vidíš už nemusíš věřit v její lásku? Víra není závislá na tvých smyslových vjemech. Ty když boha nevidíš, tak v něho musíš věřit. Ale to není víra Oko, to je pouhé náboženské přesvědčení. Jsi přesvědčený o existenci něčeho co nevidíš, a když to vidíš a můžeš si to ochytat, tak přesvědčení již netřeba. To je tak materialisticky přízemní, že by ses měl stydět něčemu takovému vůbec říkat "víra".
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 13. květen 2021 @ 18:24:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Napsal jsem, že typickým znakem pro víru je, že se týká skutečností, které nejsou vidět. Lidé ovšem vidět jsou.
No, co ještě nevymyslíš, Stando ....
Jak to tedy máš třeba s tvojí manželkou?
Věříš tvojí manželce?
Věříš tvojí manželce, když jí nevidíš?
Věříš tvoje manželce, když jí vidíš?
Věřit lidem je tedy cosi zcela odlišného, než věřit Bohu. V čem konkrétně je to pro tebe odlišné?
Věřit Bohu ("skutečnost", kterou nevidíš) není to samé, jak věřit člověku (skutečnost, kterou vidíš).
???
Nepopletl jsi to trochu?
Nepsal jsi náhodou "že typickým znakem pro víru je, že se týká skutečností, které nejsou vidět."? Proč tedy teď píšeš "věřit člověku (skutečnost, kterou vidíš)"
Jak prosímtě můžeš věřit člověku skutečnost, kterou vidíš? Nebo o čem to píšeš?
Stando, věřit Bohu je stejně, jako věřit člověku.
Věřit Bohu (skutečnost, kterou nevidím) je naprosto stejné, jako věřit člověku (skutečnost, kterou nevidím).
Skutečnost, kterou vidím, nepotřebuju věřit - ani Bohu, ani člověku.
Víra jest podstata věcí, v něž doufáme, důkaz skutečností, které nevidíme.
Přesně tak, Stando.
A taková je jak víra Bohu, tak víra lidem. Pokud bys měl někdy zájem, můžeme se o tom pobavit.
Kde jsem to napsal? Dej odkaz!
Čteš si někdy příspěvky, na které odpovídáš? V tom, na který odpovídáš, bylo několik odkazů ke tvé poznámce. A také dotaz
Toník
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 14. květen 2021 @ 10:30:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Takto jsi otázku ale zmanipuloval ty. protože ty nerozlišuješ víru v Boha a kladeš ji na stejnou rovinu jako věřit člověku, věřit manželce, věřit lidem v práci a pod.
Víra v Boha a víra Bohu je ale cosi jiného, než věřit člověku (nebo věřit v člověka). A víra křesťanská je ještě více specifická - vírou jsme skrze Krista ve křtu získali přístup k obrovskému Božímu daru Božího dětství a k odpuštění hříchů Bohem!
Tyhle naprosto odlišné "víry" se odehrávají se v docela odlišných rovinách lidského vnímání.
Zatímco víra v Boha se odehrává v rovině horizontální (v rovině partnerství mezi nerovnými, v rovině mezi dokonalým a chybujícím), víra v lidi (víra lidem) se odehrává v rovině horizontální - v rovině rovného mezi rovnými. V rovině nedokonalého a chybujícího mezi nedokonalými a chybujícími.
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. květen 2021 @ 20:44:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takto jsi otázku ale zmanipuloval ty. protože ty nerozlišuješ víru v Boha a kladeš ji na stejnou rovinu jako věřit člověku, věřit manželce, věřit lidem v práci a pod.
Stando, vím, že jsi takto otázku zmanipuloval ty. protože ty nerozlišuješ víru v Boha a kladeš ji na stejnou rovinu jako věřit člověku, věřit manželce, věřit lidem v práci a pod.
Zatím jsi neodpověděl.
Neodpověděl jsi ani na otázky ke tvým novým nápadům
Napsal jsem, že typickým znakem pro víru je, že se týká skutečností, které nejsou vidět. Lidé ovšem vidět jsou.
Jak to tedy máš třeba s tvojí manželkou?
Věříš tvojí manželce?
Věříš tvojí manželce, když jí nevidíš?
Věříš tvoje manželce, když jí vidíš?
Já třeba svojí manželce věřím, i když jí vidím, i když jí nevidím. To, jestli jí vidím či nevidím moji manželku nečiní rozdíl mezi tím, jestli mojí manželce věřím.
Když třeba vidím svou manželku a tam mi řekne "dneska jsem byla v Poděbradech", tak jí normálně věřím, i když jí vidím. Když jí zavolám telefonem a manželka mi řekne "za chvíli přijedu", tak jí normálně věřím, i když jí nevidím.
Co ty, jak to máš s manželkou, když píšeš nápady ve stylu "Napsal jsem, že typickým znakem pro víru je, že se týká skutečností, které nejsou vidět. Lidé ovšem vidět jsou."?
Toník |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 15. květen 2021 @ 12:14:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Stando, vím, že jsi takto otázku zmanipuloval ty.
protože ty nerozlišuješ víru v Boha a kladeš ji na stejnou rovinu jako věřit člověku, věřit manželce, věřit lidem v práci a pod."...
Kdo z nás dvou že to nerozlišuje mezi vírou v Boha a vírou v lidi, ale míchá tu všechno dohromady??
Připomenu ti:
Vložil Cizinec:
" Máš tedy nějakou konkrétní námitku proti tomu, když věřím Bohu, věřím jeho slovu?
Máš nějakou konkrétní námitku proti tomu, když věřím manželce, věřím tomu, co říká?
Máš nějakou konkrétní námitku proti tomu, že věřím šéfovi v práci? " |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 15. květen 2021 @ 12:27:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To snad již ani není možné.:-)))) Cizinec ti řekne, že nerozlišuješ víru Bohu, víru lidem. A ty mu cituješ jeho výroky ve kterých to rozlišuje.
:-)))))
Ty už opravdu nevíš z které do které. Prolhal ses do absurdity.
Když jsme u toho rozlišování. Přestal jsi rozlišovat důkazy oponenta od důkazů proti tobě. Vyjadřuješ se jako schizofrenní obhájce a žalobce v jedné osobě. |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 16. květen 2021 @ 08:25:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kdo z nás dvou že to nerozlišuje mezi vírou v Boha a vírou v lidi, ale míchá tu všechno dohromady??
Dobrá otázka k tématu.
Ty Stando.
Pokud jde o mně, tak o víře v Boha jsem tu zatím nepsal. Ale můžeme taky někdy probrat, pokud by tě téma zajímalo.
Psal jsem o víře Bohu a víře lidem a dával jsem ti otázky k mojí víře - například co konkrétně je pro tebe nekřesťanské na tom, když věřím Bohu a co je pro tebe nekřesťanské na tom, když věřím lidem okolo sebe.
Zatím jsi neodpověděl.
Toník |
]
|
|