|
Právě je 583 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: gregorios777 oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116818046 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 07. květen 2021 @ 21:10:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | A z čeho jiného chceš činit pokání, než z toho stavu, respektive marasmu který jsi svým hříchem napáchal? Pokání=dostiučinění. Sleduji tvůj popis pokání, a spatřuji že pokání popisuješ jako svou lítost nad tím, že jsi hřích spáchal, ale permanentně ti chybí popis lítosti za to CO jsi svým hříchem napáchal. Pokání je hlavně o tom co jsi hříchem napáchal, a až pak je na místě sebelítost že jsi hřích spáchal. Začínám sledovat, že nejenom že si pleteš pokání z lítostí, ale to jak zde popisuješ svou lítost nad hříchem lze již označit za projev sebelítosti. |
| Nadřazený |
|
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 08. květen 2021 @ 07:52:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
Ale ty jsi, Toníku, jinde zase napsal, že po tvém odpuštění hříchů Bohem jsi nečinil pokání ze hříchů, které ti byly odpuštěny, ale že jsi činil pokání ze stavu, do kterého tě tvoje hříšnost dovedla.
Stando, takovéhle motaniny a divná vyjádření bych určitě já nepsal. To už sis jednoduchá fakta z mého života přetransformoval do nějaké tvojí hatmatilky, která ani nevím, co znamená.
Já ve svém životě neměl nějaké "mé odpuštění hříchů Bohem", ani nevím, co by takový tvůj konstrukt měl přesně znamenat. Ani takové nesmysly v životě nepotřebuju.
V mém životě se stalo to, že mi Bůh odpustil, přišel ke mne, zasáhl do mého života, uzdravil mne, vysvobodil, přijal mne, dal mi nový život.
A dal mi moc odpustit lidem okolo sebe, schopnost, kterou jsem ve starém životě bez Boha neměl.
Určitě jsem nečinil pokání ze hříchů, které jsem udělal a které mi Bůh odpustil, ani to nebylo potřeba, ani to nešlo.
(A mimochodem, ty jsi také zatím nepopsal, jak jsi činil pokání z odpuštěných hříchů a jak jsi změnil ty odpuštěné hříchy).
Například jsem ve škole ukradl nějaké součástky, nebo jsem zabíjel zvířata jen pro zábavu, nebo jsem prožil kus života v temnotě a beznaději.
Na tom už nebylo co změnit - to byla minulost, starý život. Nebylo ani co učinit, abych to změnil. Ani si nedokážu představit, jak bych udělal pokání z takových hříchů, co bych tak dokázal změnit na minulosti. Jediné, co šlo se starým životem udělat, bylo pohřbít ho, rozloučit se s ním. Změnit ale už nešel. Nebylo jaké pokání učinit, abych změnil, co se stalo.
Dokážu si představit, že kdybych byl zloděj a kradl, tak ve chvíli, kdy bych změnil svoje postoje, vrátil bych ukradené věci. Ale minulost bych tím stejně nezměnil. Navíc ty ukradené věci jsem už vrátil dříve, ještě před tím, než jsem se stal křesťanem.
Na minulosti už nejde nic změnit, ta už je daná. Nejde změnit minulost.
Nejde udělat nic takového jako "učinit pokání z minulosti".
To, z čeho jsem "činil pokání", byl můj stav, postoje, uvažování.
To, že jsem byl zloděj.
To, že jsem nevnímal jasně a ostře co je cizí majetek a že se na ten cizí majetek nesmí šáhnout. Tohle smýšlení, tyhle postoje jsem musel změnit.
Stejně tak ze zabitými ptáčky.
Ty stovky postřílených vrabců, holubů, špačků a dalších zvířat jsem neměl jak změnit - nemůžu změnit minulost, abych učinil pokání z toho, co se stalo. Tady bych ani život nemohl vrátit. Dělat tedy pokání z takových hříchů je úplný nesmysl.
To, z čeho jsem dělal pokání (změnil smýšlení) byly moje postoje k životu, ke zvířatům. Potřeboval jsem úctu k životu a změnu v tomto hříchu - ne v tom, co jsem provedl a co mi Bůh odpustil. To, co jsem provedl, ani změnit nešlo.
Minulost nejde změnit, Stando.
Postoje člověka ale změnit jdou. To je pokání. Někdy je dokáže změnit sám člověk, někdy potřebuje Boží moc.
Je to pro tebe nějak srozumitelné?
Já zase říkám, že komu Bůh hříchy odpustil, ten je ve stavu čistoty srdce a z takového stavu Bohem darované čistoty není důvod činit pokání.
To říkáš moc dobře, souhlasím.
A tos psal hezky.
Zkus se tedy míň dohadovat o tom, co tě rozděluje a víc psát o tom, co máme společné.
Toník |
| NadřazenýRe: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 09. květen 2021 @ 11:24:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Já ve svém životě neměl nějaké "mé odpuštění hříchů Bohem", ani nevím, co by takový tvůj konstrukt měl přesně znamenat. Ani takové nesmysly v životě nepotřebuju.
V mém životě se stalo to, že mi Bůh odpustil, přišel ke mne, zasáhl do
mého života, uzdravil mne, vysvobodil, přijal mne, dal mi nový život.
..." Určitě jsem nečinil pokání ze hříchů, které jsem udělal a které mi Bůh odpustil, ani to nebylo potřeba, ani to nešlo. (Já ve svém životě neměl nějaké "mé odpuštění hříchů Bohem") "...
"...
A co jiného ti tedy Bůh odpustil, když ne právě ty tvoje hříchy?
Vždyť se trošičku podívej, jaké to píšeš nesmysly!
Proč podsouváš druhým postoje, které ani sám nezastáváš? A pak se proti nim statečně vymezuješ. Já ti už dávno vysvětloval, že pokání není žádný jen "pocit lítosti", že pokání je hlavně také rozhodnutím lidské vůle.
Mysl, city i vůle se spojí ke společnému rozhodnutí lidského srdce změnit svůj život. To je skutečné pokání!
..."Zkus se tedy míň dohadovat o tom, co tě rozděluje a víc psát o tom, co máme společné."...
Spatřuji u tebe docela zdravé názory třeba na rodinný život, na občanské soužití s důrazem na poctivost v jednání a pod. Zde nalézáme shodu.
Když tě upozorňuji na naše rozdíly ve víře, snažím se ti o službu otevřít ti oči i tam, kde se podle mne mýlíš. Ty napíšeš o své životní "zkušenosti" v oblasti víry (jak ji subjektivně vnímáš) - já v ní spatřuji zásadní protiklad k tomu, co křesťanství učí. A na toto pak poukazuji.
Je - li odpuštění hříchů na základě pokání, nemůže tomu u tebe být naopak. Mylně jsi si věci vysvětlil.
|
]
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 09. květen 2021 @ 12:29:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A co jiného ti tedy Bůh odpustil, když ne právě ty tvoje hříchy?
Divné otázky. Měl by Bůh odpustit něco jiného, než hříchy? CO myslíš, že jiného by měl Bůh odpustit? Myslíš tresty za hříchy, nějaké dělení ŘKC? Nebo o čem to zase píšeš, co jsi zas dalšího připletl do diskuze?
Vždyť se trošičku podívej, jaké to píšeš nesmysly!
Nech si laskavě tvá zlá a převrácená hodnocení od cesty - třeba na tvoje lživé nápady ve stylu "hříchů nelituješ" či tvoje hlouposti typu "co nic nestojí za nic nestojí a člověk si toho neváží".
Je pro tebe nesmysl, že nemohu změnit minulost? Že nevrátím ukradené, když už jsem to vrátil, že nevrátím život ptáčkům, které jsem postřílel? Že není, co bych na minulosti změnil?
Je pro tebe nesmysl, že jsem činil pokání ze stavu, do kterého jsem se dostal svým hříchem, nebo hříchem jiných lidí? To jsem mohl změnit, Bůh mne k tomu jasně vedl a dal mi k tomu moc změnit moje postoje. To je pro tebe nesmysl?
Místo tvých hloupých hodnocení napiš konkrétně, co je pro tebe nesmysl. Když ignoruješ co píšu, nediskutuješ k tomu, jak můžu vědě, co je pro tebe ten tvůj "nesmysl"?
Proč podsouváš druhým postoje, které ani sám nezastáváš?
Jaké podsouvám někomu postoje, které sám nezastávám?
Nebyl jsi to právě ty, do se mne snažil přesvědčit, že " Lítost nad hříchy = pokání. To tě maměnka nenaučili? Není a ani nemůže být pokání bez lítosti. Jsou to v podstatě synonyma." Neučí se snad tahle blbost v ŘKC? Neste to snad právě vy, kdo tyhle věci zastává a propaguje?
Pokud už si nemyslíš ten nesmysl, "Lítost nad hříchy = pokání. Jsou to v podstatě synonyma.", tak je to dobře. Ale patříš mezi římské katolíky, co mají takové nesmysly naučené.
Nebo už ne, nejsi už římský katolík?
Když tě upozorňuji na naše rozdíly ve víře, snažím se ti o službu otevřít ti oči i tam, kde se podle mne mýlíš.
Stando, ale já vaše rozdíly ve víře neřeším, tedy se v téhle věci ani nemýlím. Vaše rozdíly ve vašich vírách jsou vaše věc.
Tebe se ptám - a ptám se tě na konkrétní život, fakta, realitu tvého života. A nebo ti popisuji můj život. Opět většinou fakta, konkrétní realitu, svědectví.
Toník |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 09. květen 2021 @ 12:40:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>A co jiného ti tedy Bůh odpustil, když ne právě ty tvoje hříchy?
Divné otázky. Měl by Bůh odpustit něco jiného, než hříchy? CO myslíš, že jiného by měl Bůh odpustit? Myslíš tresty za hříchy, nějaké dělení ŘKC? Nebo o čem to zase píšeš, co jsi zas dalšího připletl do diskuze? <<
A jéjej :) Divná otázka a ještě hloupější odpověď. Jako by nebylo co odpustit krom hříchu nebo trestu. To bude jako s tím nesmyslem, že prý hřích je minutí cíle :) |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 09. květen 2021 @ 13:59:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." A co jiného ti tedy Bůh odpustil, když ne právě ty tvoje hříchy?
Divné otázky. Měl by Bůh odpustit něco jiného, než hříchy? CO myslíš, že jiného by měl Bůh odpustit?"...
Toto je pro mě naprostý nesmysl. A zvýraznil jsem ti to tučně!
Výrok Cizince: " Já ve svém životě neměl nějaké "mé odpuštění hříchů Bohem", ani nevím, co by takový tvůj konstrukt měl přesně znamenat. Ani takové nesmysly v životě nepotřebuju."....
..."že "Lítost nad hříchy = pokání. To tě maměnka nenaučili? Není a ani nemůže být pokání bez lítosti. Jsou to v podstatě synonyma."..."...
Bez lítosti není opravdové pokání vůbec možné - kde je toto opravdové pokání, tam je i lítost nad spáchaným zlem. To není žádná "blbost", ale realita života.
..."Stando, ale já vaše rozdíly ve víře neřeším ..."...
Toníku, a co naše rozdíly ve víře? Rozdíly mezi vírou Standy a Toníka?
Standa věří, že když činí pokání ze hříchů (a vyzná je Bohu i církvi ve zpovědi), jsou mu hříchy odpuštěny.
Toník zase věří, že nejdříve mu Bůh odpustil hříchy v Ježíši Kristu a on až potom byl teprve schopen činit pokání (nikoli ovšem pokání z už odpuštěných hříchů, ale ze stavu, do kterého se těmito hříchy dostal). Takže vlastně z těch už odpuštěných hříchů jsi pokání nečinil vůbec nikdy!
Toto jsou přece rozdíly ve víře markantní!
I když ty tuto svoji víru nazveš "fakta, konkrétní realitu, svědectví" - pořád je to jenom tvoje víra. Nedokazatelné odpuštění hříchů žádnými skutečnými fakty, žádnými svědectvími - realita je pouze virtuální - vycházející pouze ze tvého vnitřního přesvědčení - tedy vycházející ze tvé víry. ....
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 10. květen 2021 @ 07:21:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Stando, z celého tvého příspěvku jedna jediná rozumná věta k tématu.
Ano, to máš pravdu. A nikdy z nich činit pokání nebudu. Ani nevím, jak by se to dělalo, činit pokání z něčeho, co už se stalo.
Hříchy, které jsem udělal, a které mi Bůh odpustil, které jsou minulostí, ty už jsem nebyl schopen nijak změnit, nic s nimi udělat.
Nebyl jsem schopen vrátit to, co jsem ukradl (část z toho už jsem vrátil ještě ve starém životě, část byla pasé a zase toho nebylo tak moc ;-), nebyl jsem schopen vrátit život ptáčkům, co jsme postřílel, nebyl jsem schopen vrátit část života, kterou jsem ztratil díky depresi a temnotě, v beznaději, nebyl jsem schopen změnit v minulosti ani jeden hřích, který jsem udělal, ani jsem nebyl schopen nic udělat s tím hříchem v minulosti. Ani Bůh mi takovou schopnost nedal, abych měnil minulost.
Jediné, co se s minulostí dalo dělat, bylo to, co dělají křesťané od počátku až dodnes, když přijmou Spasení - mohl jsem pohřbít svou minulost spolu s Ježíšem Kristem, tu minulost ukončit. A to jsem také s vděčností Bohu udělal.
Zato jsem byl schopen něco udělat s mými postoji, s mou přítomností a budoucností - k tomu mi Bůh dal moc. To je moc pokání.
Toto je pro mě naprostý nesmysl. A zvýraznil jsem ti to tučně!
Díky. Takže to, že jsem v životě neměl ani nepotřeboval tvé nápady o " tvém odpuštění hříchů Bohem" je pro tebe nesmysl.
No, tvoje nesmysly jsem Stando v životě neměl. Ani jsem takový nesmysl nepotřeboval. Ani nevím, co by to "tvé odpuštění hříchů Bohem" mělo znamenat, co to slovní spojení vyjadřuje.
A kterého Toníka? Třeba mně? Nebo toho Toníka, co sis vyfabuloval ve tvojí hlavě, jak ignoruješ co píšu a vymýšlíš o mne nesmysly?
To je ale teď mimo téma - článek o víře jsi psal nedávno a v něm ses o mé víře ani nezmínil a otázky, co jsem ti dával, jsi přešel, ignoroval. Psal jsi jen o tvé víře.
Ještě Standa nenapsal, jak změní ty hříchy, co udělal, jak z nich učiní pokání, co udělá s těmi hříchy.
To nevím. Který Toník zase tohle věří? Ten Toník u vás na kopečku?
Stando, pokud jde o mne, tak tomu ani nevěřím, ani se mi v životě nestalo to, co ty vymýšlíš a spojuješ dohromady. Jak nečteš, co ti píšu, ignoruješ to, nemáš tu zkušenost a vymýšlíš si, spojuješ věci, které k sobě přímo nepatří.
A v čem jsou ty rozdíly? To je přeci oboje tvoje víra, tvoje výmysly. Mne se tvoje psaní netýká.
To je omyl, Stando - to, co píšeš a vymýšlíš si ty, není moje víra.
A moc nerozumím, proč diskutuješ takhle zcela mimochodně.
Toník
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 10. květen 2021 @ 07:42:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ani nevím, co by to "tvé odpuštění hříchů Bohem" mělo znamenat, co to slovní spojení vyjadřuje."...
Vyjadřuje obraz, že třeba právě tobě osobně (Toníkovi) v jedné jediné chvíli Bůh hříchy odpustil. Co je na tom tak tajemného?
Celník Zacheus to své pokání z něčeho, co se už stalo, udělal takto: „Hle, polovinu svého majetku, Pane, dám chudým, a jestliže jsem někoho ošidil, vrátím mu to čtyřnásobně.“ ....
Tak se dělá pokání z něčeho, co se už stalo.
Naopak, dělat pokání z něčeho, co se vůbec nestalo (a třeba ani nestane) - to přece nedává vůbec žádný smysl!
..."Ještě Standa nenapsal, jak změní ty hříchy, co udělal, jak z nich učiní pokání, co udělá s těmi hříchy."...
Co se stalo, to už přece nijak nezměníš. Součástí pokání je opravdové předsevzetí svůj život změnit a hříšné jednání už neopakovat.
A co udělám se hříchy?
Všechny své vyznávané hříchy v důvěře odevzdám ve svátosti smíření Kristu. Jen on dokáže jejich zlo obrátit nakonec v dobro.
..." To nevím. Který Toník zase tohle věří? Ten Toník u vás na kopečku? "...
Nikoli. Konkrétně ten Toník, co napsal tento pobožný nesmysl: "Boží odpuštění mě dovedlo k pokání..."..
Jeden z nás, Toníku, je tu evidentně mimo. Ale já to nebudu ....!
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 10. květen 2021 @ 07:55:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Celník Zacheus to své pokání z něčeho, co se už stalo, udělal takto: „Hle, polovinu svého majetku, Pane, dám chudým, a jestliže jsem někoho ošidil, vrátím mu to čtyřnásobně.“ ....
Tak se dělá pokání z něčeho, co se už stalo.
Omyl Oko, tak se nedělá pokání, tak se nahrazuje způsobená škoda. A jelikož si Zacheus uvědomoval, že adresně nemůže odškodnit úplně všechny které poškodil, učinil GESTO dobré vůle a polovinu majetku rozdal chudým. Pochop konečně, že náhrada způsobených škod je až důsledkem pokání, ale ne pokáním samým. |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 10. květen 2021 @ 08:14:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Součástí pokání je opravdové předsevzetí svůj život změnit a hříšné jednání už neopakovat.
To je součástí toho katolického "pokání" respektive sobecké sebelítosti. Ty se snažíš se kát, Ty se chceš změnit, Ty si dáváš předsevzetí, že daný hřích už páchat nebudeš, ale po pár dnech se vše vrací do starých hříšných kolejí.
Ve skutečném pokání od Boha žádné předsevzetí není, když totiž uvidíš sám sebe ve světle boží pravdy, tak uvidíš i to jak moc je tvůj hřích před Bohem hnusný a odporný, doslova se jím zalkneš. Ani tě nenapadne v tom hříchu dál pokračovat, neb je to něco od čeho se navždy distancuješ. Nějaké předsevzetí je vedle tohoto ničím. V předsevzetí přesvědčuješ ty sám sebe, že hřích páchat nebudeš, v pokání tě o tom jednou provždy přesvědčí Bůh zjevenou pravdou o hříchu. |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 10. květen 2021 @ 08:28:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Celník Zacheus to své pokání z něčeho, co se už stalo, udělal takto: „Hle, polovinu svého majetku, Pane, dám chudým, a jestliže jsem někoho ošidil, vrátím mu to čtyřnásobně.“ ....
Pořád mimo pokání ze hříchů, co už se staly, Stando.
To mluví o tom, jak se bude chovat jinak než doteď, jak změnil svoje postoje, jak změní své chování v budoucnu.
Ale jak změnil Zacheus to, co už se stalo?
Jak udělal Zacheus změnu těch hříchů, co už se staly?
Naopak, dělat pokání z něčeho, co se vůbec nestalo (a třeba ani nestane) - to přece nedává vůbec žádný smysl!
To je dobře, že rozumíš, že tvé nápady nedávají vůbec žádný smysl. Pokrok.
Jednoznačně souhlasím. Dělat pokání z něčeho, co se vůbec nestalo je stejný nesmysl, jako dělat pokání z toho, co už se stalo.
Co se stalo, to už přece nijak nezměníš.
Rozumná řeč, Stando.
Takže jsi porozuměl, že ze hříchů, které člověk udělal a už se staly, ani pokání udělat nejde, protože na tom, co už se stalo, člověk nic nezmění? Že to byl důvod, proč jsem nedělal pokání ze hříchů, které už se staly, protože jsem ani neměl jak to dělat?
Součástí pokání je opravdové předsevzetí svůj život změnit a hříšné jednání už neopakovat.
To je možná součástí toho omylu "pokání=lítost", co se dělá ze hříchů, co už se staly. Jinak je předsevzetí zbytečnost, dlouhodobě předsevzetí a následky ničí životy lidí, dlouhodobě je tedy předsevzetí hřích. A někdy i poprvé.
Všechny své vyznávané hříchy v důvěře odevzdám ve svátosti smíření Kristu. Jen on dokáže jejich zlo obrátit nakonec v dobro.
Tak, Stando. Rozumná řeč - to je tak jediné, co jde udělat se hříchy, co už se staly. Nejde je změnit. Jediné, co je, že je člověk může odevzdat Bohu.
Jeden z nás, Toníku, je tu evidentně mimo. Ale já to nebudu ....!
STando, a to píšeš sám za sebe, jako svědectví tvého života.
Stando, ty si vymýšlíš o diskutujících blbosti, převracíš, lžeš, pomlouváš, zjevně tě nezajímá, co píšu, spojuješ věci, co k sobě nepatří, i když ti desetkrát vysvětluji, jak to v mém životě bylo, tak stejně dál meleš svou.
Ale podle tebe jsem evidentně mimo já.
Toník
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 10. květen 2021 @ 19:47:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Provádíš si stále účinnou autoterapii , abys mě ve svém podvědomí měl zařazeného mezi lháře a nemusel tak vážně brát mé argumenty. Stokrát opakovaná lež o mě se ( jak doufáš), stane nakonec u tebe pravdou.
..." jestliže jsem někoho ošidil, vrátím mu to čtyřnásobně.“"...
Právě toto je pokání ze hříchů, které se kdysi dříve už staly - a které jdou napravit.
Natolik jsi pod vlivem herezí, že ti zdravý rozum snad kolabuje?
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 11. květen 2021 @ 06:47:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Provádíš si stále účinnou autoterapii , abys mě ve svém podvědomí měl zařazeného mezi lháře a nemusel tak vážně brát mé argumenty. Stokrát opakovaná lež o mě se ( jak doufáš), stane nakonec u tebe pravdou.
A to píšeš sám za sebe, jako svědectví z tvého života. Jen jak převracíš, píšeš ve druhé osobě.
To je tedy důvod toho, proč místo psaní k tématu lžeš a pomlouváš diskutující? Nějaká autoterapie? A pomáhá ti to, když tu popisuješ tvůj stav ve druhé osobě, jako by druzí žili to, co píšeš ty sám o sobě?
Právě toto je pokání ze hříchů, které se kdysi dříve už staly - a které jdou napravit.
Ne, to není Stando - to, že někdo něco ukradl, to už nikdy nezmění. Stejně jako ty už nikdy nezměníš ty tuny a tuny pomluv, které jsi tu o mne a o dalších lidech vypustil. Stejně tak jako vrah nikdy nevrátí život tomu, koho zavraždil.
Ani mne Bůh nedal možnost mou minulost změnit. Neměl jsem moc změnit jedinou věc na mé minulosti, na mém starém životě. Vše, co jsem mohl udělat, bylo s minulostí se rozloučit - slavnostně a radostně, ve křtu.
Všechny skutky, které jsem udělal, a hlavně všechno to, co jsem neudělal, jsem ale mohl odevzdat Bohu. A on mi dal nový život.
To, co jde změnit, není minulost, co už se stalo, hříchy, které člověk udělal.
To, co jde změnit, jsou postoje člověka - tím, že se změní postoje člověka, změní se budoucnost člověka. Ta jde změnit.
Minulost už nikdo nezmění. Ani Bůh nemění minulost.
Minulosti lze leda tak litovat, když je ta minulost zlá, nebo hůře, když je prázdná.
Pokud si člověk plete pokání (což je změna postojů, které změní život) s lítostí (což jsou pocity, které samy o sobě nemají moc nic změnit), tak když lituje tak dělá to "pokání=lítost" ze hříchů, které už udělal, nebo častěji z prázdnoty, lituje toho, co vše neudělal, a to tím více, čím je starší a blíží se konec.
To ale není křesťanství - minulosti litují všichni lidé. Lítost je přirozená věc.
Natolik jsi pod vlivem herezí, že ti zdravý rozum snad kolabuje?
To nevím, na kolik jsi pod vlivem herezí, že ti zdravý rozum snad kolabuje. Ani nevím, proč píšeš takové poznámky o tvém stavu mimo téma.
Potřebuješ se svěřit s tím, co žiješ? Nemáš kolem sebe přátele, se kterými by sis o tvém stavu popovídal?
Toník |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 11. květen 2021 @ 08:27:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
..."A to píšeš sám za sebe, jako svědectví z tvého života. Jen jak převracíš, píšeš ve druhé osobě."...
Taky autosugesce!
Já tě přece pro tvoje argumenty nebombarduji neustále tím, že jsi lhář, pomlouvač a že hovoříš vlastně o sobě!
..." Stejně jako ty už nikdy nezměníš ty tuny a tuny pomluv ..."...
Žádné pomluvy! Vždycky jen uvádím na pravou míru tvoje ujeté představy ze tvého náboženství.
Např.: "s lítostí (což jsou pocity, které samy o sobě nemají moc nic změnit)"
Snad už stokrát jsem zde vysvětloval, že lítost nad hříchy není vůbec jenom snad věcí citu, ale že je hlavně rozhodnutím lidské vůle se změnit, obrátit, stát se lepším člověkem.
Rozum, vůle i cit - rozhodnutí lidského srdce - toto všechno je lítost nad hříchy - vyjádřená výstižně Davidovým žalmem 51.
Ty toto však ve svém ujetém náboženství nejsi schopen vnímat a vzít do úvahy!
Příště mi zas napíšeš, že lítost nad hříchy je pouze cit!
Kdyby nešla minulost napravit - pokání by nemělo vůbec žádný smysl. Tím, že podle svých sil a možností napravujeme v pokání minulost, měníme i svoji budoucnost!
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 12. květen 2021 @ 07:10:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kdyby nešla minulost napravit - pokání by nemělo vůbec žádný smysl.
Stando, něco z minulosti napravit jde - když například člověk něco ukradne, může to vrátit. Už tím nezmění minulost, ta se změnit nedá. Ale může otevřít nějaký nový vztah, například tak, že okradený získá důvěru k tomu, kdo vrátí ukradené. To je součástí skutečného pokání, změny života.
Něco ale z minulosti napravit nejde - když si například novinář o politikovi něco vymyslí (například že něco ukradl, že měl nějaké pohnutky pro jednání) a vypustí zprávu do éteru a ukáže se, že ta zpráva byla pomluva, fabulace, už to ten novinář nikdy nenapraví. I kdyby se v daném deníku objevila každý den omluva v černém rámečku na titulce, i kdyby byla omluva v hlavních zprávách ve třetí minutě, stejně vypuštěná pomluva dál škodí a hlodá v hlavách hříšníků.
Minulost nejde změnit. Není možné změnit hříchy, které člověk udělal.
Ani mne nedal Bůh možnost změnit minulost. Ani mou minulost Bůh nezměnil. Dal mi možnost setkat se jedním člověkem, co jsem se s ním pohádal, udobřit se. Ale na minulosti se nic nezměnilo - čas, který nám hádka ukradla, čas, který nám můj hřích ukradl, ten se nikdy nevrátil. Doba, kdy jsme mohli být spolu a nebyli, zmizela.
Ale dal mi Bůh možnost dělat pokání - změnit postoje, které byli v mém životě, změnit moje chování. A nejen možnost - ke změně mě jasně, přímo a cíleně vedl, vychovával.
"s lítostí (což jsou pocity, které samy o sobě nemají moc nic změnit)"
To jsem psal já, Stando. Dobře, že výjimečně cituješ, co jsem skutečně psal.
A četl jsi to?
K tomu jsem si na tebe nedávno vzpomněl - narazil jsem na idnesu na článek k tématu lítosti. Vědci si vzali kontrolní studie lidí s určitým patologickým (hříšným) chováním a zjistili, že " lítost není funkční, nevede ke změně." Respondenti se chovali různě, " v jednom se však respondenti i respondentky setkali. Lítost nijak nevedla k tomu, že by své chování změnili. "
A na to ani člověk nemusí být vědec, aby takové moudro zjistil, stačí, když je člověk melancholik a ví, že lítost nevede ke změně. (To píšu ve třetí osobě, ale píšu to o sobě).
Snad už stokrát jsem zde vysvětloval, že lítost nad hříchy není vůbec jenom snad věcí citu, ale že je hlavně rozhodnutím lidské vůle se změnit, obrátit, stát se lepším člověkem.
Ano, často tu vysvětluješ, že sis pojmy naplnil jiným obsahem, než jak se běžně používají.
Ty toto však ve svém ujetém náboženství nejsi schopen vnímat a vzít do úvahy!
A to píšeš sám za sebe, jako svědectví z tvého života. Jen jak zase převracíš, tak píšeš ve druhé osobě, viď, Stando.
Příště mi zas napíšeš, že lítost nad hříchy je pouze cit!
Takovou hloupost ti nenapíšu ani příště, ani zas. I prorok jsi špatný, Stando, jen to lhaní a pomlouvání lidí ti jde dobře.
Je možné, že je to autosugesce, když se takhle chováš.
Já tě přece pro tvoje argumenty nebombarduji neustále tím, že jsi lhář, pomlouvač a že hovoříš vlastně o sobě!
Ještě abys kromě tvého převracení dělal tohle!
Jinak já na rozdíl od tebe píšu věci ze svého života v první osobě, píšu normálně svědectví. Třeba o tom, jak jsem se stal křesťanem, jak mi Bůh dal moc odpustit lidem okolo mně, jak mne jasně a pevně a jednoznačně vedl k odpuštění.
Nemusím psát svoje zkušenosti za druhé lidi.
Vždycky jen uvádím na pravou míru tvoje ujeté představy ze tvého náboženství.
Ano, vím, že tu uvádíš tvoje ujeté představy ze tvého náboženství - třeba tvoje bohy, co ti dávají svobodu hřešit a hřích ti musí schválit a ještě ti ho umožní, mimozemšťany, co tě unesli... Píšeš různě hodně ujeté věci.
Toník |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 12. květen 2021 @ 08:55:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tím, že pokáním napravujeme hříchy minulosti, měníme svoji přítomnost i budoucnost k lepšímu. Eliminujeme totiž zlo, plynoucí z těchto minulých hříchů. To zlo je totiž bez nápravy stále přítomno, stále reálné.
..." Příště mi zas napíšeš, že lítost nad hříchy je pouze cit!
Takovou hloupost ti nenapíšu ani příště, ani zas. I prorok jsi špatný, Stando, jen to lhaní a pomlouvání lidí ti jde dobře. "...
Napsal Cizinec:
"s lítostí (což jsou pocity, které samy o sobě nemají moc nic změnit)"
To jsem psal já, Stando. Dobře, že výjimečně cituješ, co jsem skutečně psal. ....
Fakt to nevidíš?
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 12. květen 2021 @ 09:39:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pane Oko, to si nejprve musíte vyříkat s Cizincem, jaký on shledává rozdíl mezi city a pocity. |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 12. květen 2021 @ 13:14:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To, že byte s měli, Vy a Cizinec, vyříkat, co jsou to city a co jsou pocity, a jaký je rozdíl mezi nimi, vyplývá z Vaší záměny slov cit a pocit, Oko, ale také z toho, že Cizinc zde nesmyslně tvrdí, že lítost je (toliko) pocit, a nikoliv též cit. |
]
Cíťák. :-)))) (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 13. květen 2021 @ 01:07:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Citoň
Arbitr citný, cituplný cíťák votopocitný.
Ujel mu vlak, uletěly včely. Ptactvo letí hore břichem, švitořící jízlivostí, smíchem. Hledíc v oblaka, ne v lány pole, nechtěje se koukat na blba tam dole. Co ujel mu vlak. Zase, znovu a pak..
Po štrece k Mekce šmatlajíc se pěšky, náboženský turista, bez portfeje, bez místa.
Už mne bere spanice a bolí mne bránice.. :-))))))))))))) |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 13. květen 2021 @ 08:59:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hlavně cizinec říká, že lítost nad námi způsobovaným zlem je z hlediska pokání člověka cosi zcela nadbytečného, zbytečného - jakési naprosto nedůležité "pocity" - typické pro melancholiky .
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 13. květen 2021 @ 09:16:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Poučím tě Oko. Pokání je duchovní přerod, radikální duchovní proměna, a až tato radikální duchovní proměna dává vzniknout různých pocitům a hnutím mysli. Lítost je produktem pokání, lítost je produktem radikální duchovní proměny, a proto není podstatná. Tím, že zde tvrdošíjně tvrdíš, že lítost dovede k pokání dokazuješ, že jsi nikdy pokání nezažil, že jsi žel nikdy neprožil obrácení, jinak bys takovou samozřejmost věděl. |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 14. květen 2021 @ 11:29:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pane Oko,
dejte pozor na to, co jak píšete, jinak to Cizinec obrátí proti Vám jako lež, pomluvu, křivé nařčení.
Nemyslím si, že by zde Cizinec psal, že lítost nad zlem, které člověk učinil, by bylo z hlediska pokání člověka cosi zcela nadbytečného nebo zbytečného. Ani to, že pocity jsou nedůležité při pokání. Psal, že pocity člověka ještě nikoho nepřivedly k pokání. Pokud se pletu, pak nerad.
V čem se Cizinec, podle mne, zásadně mýlí, je to, že lítost je pocit a ne cit. Jsou různé city, které člověk pociťuje. To pocítění citů se nazývá pocity. Mohu pocítit cit, který mám v sobě. Pocítit lítost nad něčím či někým, čeho či koho lituji. Ale abych mohl něčeho či někoho litovat, pak musím mít v sobě lítost. Pocity jsou vnímáním vlastních citů. A ty pocity pak mohou vygradovat v projevy emocí, například, pokud něčeho člověk silně lituje, projeví se to na jeho chování či vzhledu, může mít zasmušilou tvář, hořekovat, apod. že člověk zná tyhle projevy, může je napodobovat, ačkoliv i něčeho či někoho nelituje, ale tohle není předmětem toho, co píši.
Lidská duše je vybavena mnoha city, cítěním. Mezi ně patří i lítost. A pokud se něco nebo někdo dotkne jeho citů, pak se ty city v něm ozvou a on je pocítí. Je tedy, podle mého názoru, nesmysl tvrdit, že lítost není potřebná v pokání. Nepíši ke pokání, ale v pokání, protože lítost nad zlem, které člověk někomu učinil, je první krokem v procesu jeho pokání. A docela zásadním, protože oživuje lidské dobré svědomí. U toho však může zůstat, toliko u toho krátkodobého pocítění lítosti. Pocity bývají prchavé, chvílí okamžiku. Aby se staly trvalejšími, pak musí dojít k vyznání zla, k uvědomění si toho, co zlého člověk udělal. A následně touha po nápravě věcí či dostatečné náhradě. Ale ani u toho pokání nekončí a vede minimálně k vyrovnání způsobených škod dobrým jednáním v dané věci. Ale zcela opravdové pokání je následným celoživotním protivenstvím a napravování škod způsobených druhými v dané věci. Takže, například, postřílel-li někdo deset ptáků, zasadí se minimálně o to, aby zachránil stejný počet ptáků, zasadil se o to, aby byl činný v boji proti takovým střelcům, ale člověk jehož city, tedy i lítost, byly silně zasaženy tím zlým, co učinil, nepřestane s tím do konce svého života.
Myslím si, že konkrétně Vy, pane Oko, tyto věci minimálně znáte. Ovšem :) Dejte si pozor, aby Vaše slova byla jasná, a nemohla být proti Vám obrácena slovními obracečkami. Snad pochopíte, že to myslím v dobrém, ač se rozhodně spolu v přemnoha věcech neshodneme. |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 16. květen 2021 @ 11:25:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Je tedy, podle mého názoru, nesmysl tvrdit, že
lítost není potřebná v pokání. Nepíši ke pokání, ale v pokání, protože
lítost nad zlem, které člověk někomu učinil, je první krokem v procesu
jeho pokání. A docela zásadním, protože oživuje lidské dobré svědomí. U
toho však může zůstat, toliko u toho krátkodobého pocítění lítosti.
Pocity bývají prchavé, chvílí okamžiku. Aby se staly trvalejšími, pak
musí dojít k vyznání zla, k uvědomění si toho, co zlého člověk udělal. A
následně touha po nápravě věcí či dostatečné náhradě. Ale ani u toho
pokání nekončí a vede minimálně k vyrovnání způsobených škod dobrým
jednáním v dané věci. Ale zcela opravdové pokání je následným
celoživotním protivenstvím a napravování škod způsobených druhými v dané
věci. Takže, například, postřílel-li někdo deset ptáků, zasadí se
minimálně o to, aby zachránil stejný počet ptáků, zasadil se o to, aby
byl činný v boji proti takovým střelcům, ale člověk jehož city, tedy i
lítost, byly silně zasaženy tím zlým, co učinil, nepřestane s tím do
konce svého života."...
Naprostý souhlas!
Je jasné, že v mnohém se neshodneme, ale jsem rád, že v těchto naprosto základních věcech potřebných k zaujetí správného životního postoje, nacházím shodu.
Faktem je, že s Cizincem se mi stále obtížněji diskutuje - protože narážím stále častěji na bariéry v jeho rozporných výrocích, kde už kolabuje zdravý rozum.
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 16. květen 2021 @ 11:40:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No to je tedy síla Oko, spojuješ se s antik.ristem proti Cizinci? To jsi tak naivní, že nevidíš, že se k tobě přidává aby tě ještě více zatvrdil ve tvém vzdoru?
Oko: Naprostý souhlas!
Je jasné, že v mnohém se neshodneme, ale jsem rád, že v těchto naprosto základních věcech potřebných k zaujetí správného životního postoje, nacházím shodu.
Oko, upozorňuji tě na to o několikáté. Uvědomuješ si s kým se bratříčkuješ. (bez otazníku). A nyní znovu připomenu výroky tvého nového kamaráda Voty, se kterým naprosto souhlasíš a nacházíš shodu v základních věcech k zaujetí správného životního postoje.
Hele Oko, a patří mezi ty tvoje "základní věci" i Kristus?!
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Milka v Neděle, 16. květen 2021 @ 13:15:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslivče, taky mě hodně překvapilo okovo vyjádření. Napsat člověku, který se tak pohrdavě vyjadřuje o Pánu, o Kristu, že se s ním shodne v naprosto základních věcech...????
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 16. květen 2021 @ 17:24:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Milko, alespoň jde vidět jak je ten modlářský vzdor slepý.
S Cizincem se dohaduje víceméně o samozřejmostech, které jsou všeobecně jasné, žel jenom jemu ne, upírá mu víru, odpuštění a Krista, a s antikr.istem, který zde otevřeně uráží Krista nachází shodu v základních věcech ke správným životních postojům.
Tak to je tedy něco!
Kristus asi pro Oka není základem ke správnému životnímu postoji.. |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 17. květen 2021 @ 07:09:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak Myslivče stačí se podívat, jak se oko vyjadřuje k Pánu Ježíši Kristu.
I vás, když jste byli mrtvi v proviněních a neobřízce svého těla, spolu s ním obživil, když nám všechna provinění odpustil a vymazal rukou psaný záznam, který svými ustanoveními svědčil proti nám a který nám byl nepřátelský; odstranil jej z našeho středu tím, že jej přibil na kříž.
Takže odpuštění hříchů v Pánu Ježíši Kristu na kříži je pro něj "opičí láska"...¨
Cizinec |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 17. květen 2021 @ 07:09:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak Myslivče stačí se podívat, jak se oko vyjadřuje k Pánu Ježíši Kristu.
I vás, když jste byli mrtvi v proviněních a neobřízce svého těla, spolu s ním obživil, když nám všechna provinění odpustil a vymazal rukou psaný záznam, který svými ustanoveními svědčil proti nám a který nám byl nepřátelský; odstranil jej z našeho středu tím, že jej přibil na kříž.
Takže odpuštění hříchů v Pánu Ježíši Kristu na kříži je pro něj "opičí láska"...¨
Cizinec |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 17. květen 2021 @ 13:40:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dnes se k opičí lásce sám doznal, když tvrdil, že: Jistěže nesouhlasil - ale dal jsem jim svobodu, aby se i skrze vlastní chyby hříchu naučili odpovědnosti za svůj život.
Mnoho z našich rodičovských výchovných zkušeností se u toho velkého dítěte dá aplikovat, mnoho.. Dětsky průhledné lhaní, vzdorovitost pubescenta, nezkušenost adolescenta, názorová nevyzrálost a stařecká zabejčenost. Je tam všechno.
Nikdo ze spořádaných rodičů by o výchově svých dětí nenapsal to co on. Pak se nedivme, že se otázkám na vztahy se svými dětmi vyhýbá jako čert kříži, ticho po pěšině, mlčí jako hrob. Všiml sis, toho? Na tyto otázky nereaguje nikdy ani depolarizovaně, ani vulgárně, a to je co říct.
Znám případ ze sousední obce, kdy se kvůli fanaticko-modlářskému katolicismu a despotické výchově se nestýkaly dospělé děti se svými rodiči přes dvacet let. Mezi tím jim vnuci odrostli, a až konečně prarodiče zažili rozum, bylo na vytváření vztahů s vnuky pozdě. Neznám je, byli a jsou to pro mně cizí lidé. Zkur.... katolicismus. Tak se k tomu vyjádřil jeden z jejich vnuků. Šťastné dětství a vztahy které přitom vznikají nahradit nejde. Lze se však v boží milosti proměnit, znovuzrodit a začít tentokrát již jako boží dítě v dospělosti znovu, a to štěstí které člověk v dětství nezažil ani neměl může přesto všechno umožnit a dát svým dětem. Anebo žel taky ne, a může na své děti přenést vlastní duchovní bídu, a pokračovat tak v nešťastné rodové tradici.
Smutný pohled, bledá líčka, jedním slovem katolička.. |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 16. květen 2021 @ 12:18:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vota nedá se zjistit, kdo Cizincem manipuluje. Jeho komentáře jsou divné |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 16. květen 2021 @ 12:29:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jeho komentáře jsou divné..
Řekl, řekla, řeklo, řekli, řekněmež, on, ona, ono anto, anšto, podivné kdoví co..
:-))))))))))))) |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 16. květen 2021 @ 16:31:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslivec Cizinec má takové divné komentáře a nepřidá mi že je křesťan nebo že zná Boží zákon. I to, že s ním hýbe sexualita a neumí vysvětlit. Já nevím, kolik má dáma nebo pán Cizinec let a možná je to ovlivněno i věkem. Nevím. Taky nevím, jestli ty jsi on, ona nebo ono. Jo a můžeš být taky my, vy, oni, ony, že - těžko určit
Jen tak, aby řeč nestála - úplně zbytečný komentář, co tu píšu |
]
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pondělí, 17. květen 2021 @ 10:07:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslivec Nemluvím teď o těch co tu svědčí o své nevíře. Jediný Cizinec si nejde svůj proud víru a je takový divný |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 19. květen 2021 @ 07:43:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pane Oko, zamyslete se trochu nad smyslem debat mezi Vámi a Cizincem. Je pro Vás nějak důležité vést s ním neustálé spory, když vidíte, jak moc se různíte v názorech? K čemu je Vám to prospěšné? |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 19. květen 2021 @ 09:32:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Byla to ztráta času.
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 19. květen 2021 @ 10:16:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pro tebe zřejmě ano. Jinak dík za tvé reakce, pomohli jinde a jiným. |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 19. květen 2021 @ 11:46:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak to vidíte, pane Oko. Ztráta času, a mnohého času za ta léta zde strávená ve sporech s Cizincem, který jste věnoval naprosté zbytečnosti a marnosti. Čas, který jste mohl trávit v přítomnosti jiných, blízkých, čas, který jste mohl věnovat vzdělávání se, na modlitbě. Nic užitečného neznamená hájit své názory a přít se o ně s druhým, snažit ho přesvědčit, že Váš názor je pravdivý a oponenta nepravdivý. K ničemu jsou takové pře, jen marněním času, životních příležitostí.
Psal jste kdysi, že se modlíte ráno. Raději prodlužte ten čas na modlitbě a ve čtení B-žího slova, rozjímáním nad ním, než se přít donekonečna o to, kdo rozumí lépe a kdo jaký je a kdo je křesťan a není, a kdo je pobloudilý a není … Nechte tady své oponenty při jejich názorech a své snad obhajovat před nimi nemusíte :)
Zanechte Cizince Cizincem, Toníka Toníkem, a věnujte svůj čas něčemu a někomu potřebnějšímu. |
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 19. květen 2021 @ 11:54:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A taky se trochu podívejte z nadhledu na své působení zde. Cosi napíšete a shluknou se kolem Vás supi. Stal jste se potravou, výživou pro zdejší trolly včetně Cizince. Nekrmte je už sebou :) Odejdete odtud, a pustí se do jiných, do sebe navzájem. Vše v dobrém :) |
]
Vitacit (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 16. květen 2021 @ 12:20:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Popis votopocitu, votocitu je... hmm.. (raději správný výraz nepoužiji). Cit, cit je schopnost kterým lze krom jiného pocity detekovat. Kvalitu citu pozitivně ovlivňuje talent, vzdělání, výchova a životní prostředí. Cit je primární, pocit je sek.undární. Jedna věc je cit pro věc, a druhá pocit z věci. Lítost může být jak pocitem, tak může být implantovaná jako jeden z mnoha empatických etalonů do citu. To záleží na okolnostech. Silný emoční prožitek spojený s lítostí se dost často natrvalo stává jedním z etalonů citu. Při slabém emočně lítostivém prožitku zůstává lítost pouze krátkodobým pocitem. Lítost může jak pocit, tak i trvalá součást citu.
|
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 13. květen 2021 @ 06:16:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tím, že pokáním napravujeme hříchy minulosti, měníme svoji přítomnost i budoucnost k lepšímu.
A ty jsi někdy pokáním napravil nějaký hřích minulosti?
Jak jsi to udělal? Jak jsi změnil tu minulost?
Napiš někdy nějaký příklad, jak jsi změnil hřích minulosti.
Fakt to nevidíš?
CO mám vidět, Stando?
To, co jsem psal já, že lítost nad hříchy či nad ztraceným životem je pocit? To vidím.
Jak ty posunuješ významy slov, měníš smysl a pak připisuješ tvoje výmysly mně? To taky vidím.
Nebo co bych měl vidět?
Toník |
]
]
Re: Bůh je dobrý Otec. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 10. květen 2021 @ 08:08:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Takže vlastně z těch už odpuštěných hříchů jsi pokání nečinil vůbec nikdy! Stando, z celého tvého příspěvku jedna jediná rozumná věta k tématu.
Ano, to máš pravdu. A nikdy z nich činit pokání nebudu. Ani nevím, jak by se to dělalo, činit pokání z něčeho, co už se stalo.<<
Cizinec neví. Neví, jak činit (konat) pokání z toho, co učinil v minulosti zlého. A nikdy prý z toho zlého, které činil, už pokání konat nebude.
Tohle je asi ten nejvíce výstižný výrok o charakteru Cizince. Nebude konat pokání z toho, co konal zlého, protože ani neví jak by mohl vykonat pokání z toho, co vykonal kdy zlého.
Myslím, že jste teď dokonale vystihl sebe jako člověka, který nekoná skutky, které ukazují na to, že činíte pokání z toho, co jste činil zlého. A jak, píše Oko, nerozumíte tomu, jak se takové pokání koná. Vždyť přeci ani nevíte, jak se takové pokání vykonává například z toho, že jste kdy jen z osobního potěšení ze střelby postřílel ptáky. Nemůžete to vrátit, nemůžete je vzkřísit, tak nevíte, jak byste mohl konat z toho pokání, že. Tak jestli tohle nevíte jak, Cizinče, ještě jste neproměnil své postoje. Ono nestačí jen to, že po ptácích přestanete střílet, že je to zlé, je třeba vykonat z toho pokání.
A díky za to, co jste teď o sobě vyjevil, Cizinče. Taky sem chodím a zajímám se o to, jaké jsou postoje různých křesťanů, nebo rádoby křesťanů jako jste Vy. To pan Oko, bude lepší člověk a křesťan jako jste Vy. |
]
]
Re: Vota a jeho postoje ke Kristu a křesťanství. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 10. květen 2021 @ 20:57:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to novinka pro někoho? Pro myslivce? Hrdě se hlásím k tomu, co jsem napsal o JK :) |
]
Re: Vota a jeho postoje ke Kristu a křesťanství. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 10. květen 2021 @ 23:41:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko sleduješ k čemu se Vota hrdě hlásí? |
]
|
|
|
|