Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov alebo tradicia. (Skóre: 1) Vložil: Jan21 v Čtvrtek, 29. březen 2012 @ 19:07:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | No už ten první Peter mi vůbec nesedí. Rok 42 až 67 se zhruba shoduje s působením apoštola Pavla, který se cca v r. 50 zůčastnil prvého (Jeruzalémského) koncilu a kolem r. 60 byl jako vězeň odvezen do Říma. O tom že by byl Peter už 8 let papežem v Římě a odskočil si na koncil se v bibli (Pavlových spisech) nic nedozvídáme. Nebo že by ho ignoroval? Že by zase "svatá tradice" na to přišla až o pár stovek let později? Asi na to přijít musela, jinak by se muselo nejdůležitější dogma KC (Peter-skala) zhroutit jako domeček z karet. Zakládat něco jen na domněnkách nebo dokonce na lži není moc důvěryhodné ani moc slušné. Já raději věřím jenom tomu, co je v bibli. Ty ostatní domyšlenky nejsou stejně vůbec podstatné pro spásu člověka. Pro KC však ano, protože musí lidi "svazovat" a bránit jim tak k osobnímu přijetí Ježíše Krista jako Spasitele, avšak žít v poslušnosti toho, co jím "církev svatá" nařizuje, i když si toho Krista nechává v kostelích viset mrtvého na kříži spolu s dalšími artefakty. |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov alebo tradicia. (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 30. březen 2012 @ 14:49:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | jan, ved ten zoznam nehovori o mieste pobytu papezov. ale o tom, ze boli papezmi. Alebo si myslis , ze sa hovori aj o pobyte papezov? A podla coho to usudzujes?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov alebo tradicia. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 30. březen 2012 @ 15:13:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Petr se stal papežem v roce 42?
Kdo byl papežem před ním, v letech 33-42?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov alebo tradicia. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 30. březen 2012 @ 15:48:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jednoho dne roku 28 v období únara či března došlo k setkání Petra s Ježíšem Nazaretským. Podle sv. Jana (J 1,42) se Ježíš na něho upřeně zadíval a řekl mu: "Ty jsi Šimon, syn Jonášův; budeš se jmenovat Kéfas" (tedy Skála), a jeho jméno se tak změnilo na Petr.
Tento rybář tehdy ještě nechápal význam a dosah tohoto výroku. A toho dne začalo Šimonovo poznání, které dozrálo ve víru v Ježíše - Mesiáše.
Pak jednoho červencového dne roku 29 přišel slib primátu; Ježíš i s dvanácti apoštoly přešel údolí Jordánu a zde od nich žádal vyznání víry: "A za koho mě pokládáte vy?" Za všechny zde už odpověděl právě Šimon: "Ty jsi Kristus, Syn Boha živého."
Nebyla to ještě víra, která se v něm zrodila po vzkříšení a po Letnicích, ale byla taková, že ji Ježíš přiřadil k Božímu zjeveví: "Blaze tobě, Šiomone Jonášův, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec v nebesích."
A rozvinul to, co řekl při jejich prvním setkání. Nazval ho znovu "Petrem" a vysvětlil tuto změnu jména, když upřesnil, že "na té skále zbuduji svou církev a brány pekel ji nepřemohou. Dám ti klíče království nebeského a co odmítneš na zemi, bude odmítnuto v nebi."
Petr byl tedy ustanoven papežem (skálou církve, zbudované na Kristu a apoštolech) už samotným Kristem v tomto roce 29.
V roce 42 pak Petr připutoval do Říma a zřídil tam biskupský stolec.
Od roku 42 tedy až začíná také církevní úřad římského biskupa.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov alebo tradicia. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 30. březen 2012 @ 17:10:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V roce 42 pak Petr připutoval do Říma a zřídil tam biskupský stolec.
Od roku 42 tedy až začíná také církevní úřad římského biskupa.
Kdyby tohle byla pravda, jakože není, musela by o tom být zmínka ve Skutcích apoštolů a jistě by se o tom zmínil i apoštol Pavel. Skutky apoštolů 28:30-31 Pavel zůstal po celé dva roky ve svém najatém bytě a přijímal všechny, kteří k němu přicházeli, hlásal Boží království a učil o Pánu Ježíši Kristu se vší otevřeností a bez překážek. Že by si Petr za celé dva roky, co Pavel bydlel v Římě, k němu nenašel cestu? Že by byl uražen za to, co mu řek,Pavel v Antiochii (Ga 2:14)? „Jestliže ty, ač jsi Žid, žiješ pohansky, a ne židovsky, jak to, že nutíš pohany, aby žili jako Židé?“ Ne, samozřejmě, že Petr nebyl uražen! Vždyť napsal na Pavlovu adresu toto: A trpělivost našeho Pána považujte za záchranu, jak vám to napsal i náš milovaný bratr Pavel podle moudrosti, která mu byla dána, a jak to napsal i ve všech dalších listech, v nichž o tom mluví. Jsou v nich některé těžko srozumitelné věci, které neučení a neupevnění lidé překrucují, jako i ostatní Písma, ke své vlastní záhubě. (2P 3:15-16)
Všechno, co jsi napsal, jsou výmysly neučených a neupevněných lidí, kteří překrucují Slova Pána Ježíše Krista, Pavlova slova, jako i ostatní Písma ke své vlastní záhubě!
Tož tak. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov alebo tradici (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 30. březen 2012 @ 17:17:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Wily, musis sa s tym zmierit, ze naozaj len mala cast je napisana v Novom zakone, Skutkoch , ci v listoch. Hovori o tom predsa samotna Biblia.Proste omnoho viac sa kazalo ako pisalo.Alebo to chces popriet? A preco by to muselo byt v Skutkoch? Toz tak.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov alebo tra (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 30. březen 2012 @ 17:26:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A preco by to muselo byt v Skutkoch? Protože - kdyby to byla pravda - je to přece důležitá událost a Lukáš byl precizní, jak při psaní evangelia, tak při psaní knihy Skutky apoštolů, takže taková událost by mu rozhodně neunikla a nezůstala nepovšimnuta! Tož tak. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov alebo (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 31. březen 2012 @ 12:20:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Wily skus brat do uvahy aj Bibliu. naozaj len mala cast je napisana v
Novom zakone, Skutkoch , ci v listoch. Hovori o tom predsa samotna
Biblia.Proste omnoho viac sa kazalo ako pisalo.Alebo to chces popriet? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov a (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 31. březen 2012 @ 14:40:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, především je v Bibli napsáno a popsáno všechno, co potřebují věřící vědět, znát, čemu potřebují rozumět a přijmout to. Ale hlavně tím žít - vírou v pravdivost Písma/pravdomluvnost Boha. Všechno, co je následně řečeno, musí být v souladu s Písmem Svatým, tedy psaným Slovem Božím.
Cokoli není s Písmem v souladu, není z Boha/Ducha/ducha a věřící by tomu neměli věnovat pozornost. K tomu je dáno věřícím vnitřní pomazání, které je učí, takže nepotřebují, aby je někdo jiný z lidí učil. A když zůstávají v tomto pomazání, nabývají radostné důvěry a až se zjeví Pán, nebudou Jím při Jeho příchodu zahanbeni.
Tož tak. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostol (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. duben 2012 @ 14:29:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."především je v Bibli napsáno a popsáno všechno, co
potřebují věřící vědět, znát, čemu potřebují rozumět a přijmout to. Ale
hlavně tím žít"...
Bez výkladu apoštolské tradice církve je samotné Písmo k ničemu - bez porozumění smyslu, který přináší výklad apoštolské tradice církve lze z něho totiž vyčíst cokoli.
Např.: 1.) Písmo varuje před snahou "být jako Bůh." Tímto skutkem zhřešili první lidé v ráji (Gen 3,5).
2.) Písmo nabádá, abychom usilovali "být jako Bůh". Je přece napsáno: "Buďte svatí, neboť já jsem svatý." (1 Pt 1,16).
Bez příslušného vysvětlení smyslu uvedených míst apoštolskou tradicí to vypadá, že si tato dvě tvrzení navzájem odporují. A takových míst, které lze vyložit jakkoli nesmyslně, je v Písmu hodně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apo (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 01. duben 2012 @ 18:48:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A odkdy mohou nebo mají vykládat Písmo lidé, když Jeho Autorem je Bůh, který je vykládá svým Duchem těm, kdo jsou Jeho! Proč se asi apoštol Pavel modlil za Efezské věřící, aby jim dal Bůh Ducha moudrosti a zjevení? Přece proto, aby jim dal porozumětní Božímu Slovu. Bez Ducha moudrosti a zjevení nikdo nemůže správně rozumět Písmu a poznávat Boha skrze Písmio Svaté. Tož tak.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. duben 2012 @ 19:08:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A odkdy mohou nebo mají vykládat Písmo lidé, když Jeho Autorem je Bůh,"...
Bible je ovšem společné dílo Boha a lidí (svatopisců).
Vždycky Písma Božího slova doprovázela také tradice pravdivého výkladu Písem (předávaná z generace na generaci). Tak to bylo už v dobách starozákonních a tak je to v židovském národě dodnes. Kdyby např. Pelištejci v boji s Davidem ukořistili Tóru, k ničemu by jim bez výkladu tradicí nebyla. Nemohli by totiž vůbec porozumět jejímu smyslu.
Tak, jako bylo potřeba lidí k zapsání Božího slova (svatopisců), tak je také potřeba lidí (učitelů, následníků apoštolů, učitelského úřadu katolické církve)) k výkladu správného smyslu Písma.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne pod (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 01. duben 2012 @ 19:33:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je tvůj výklad a názor, ovšem pravda to není! |
]
budete znát dobré a zlé/buďte svatí - Re: Ustne podanie apo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 01. duben 2012 @ 20:40:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | 1.) Had ženě řekl: Jistě nezemřete, neboť Bůh ví, že v den, kdy z něho budete jíst, se vaše oči otevřou a budete jako Bůh, budete znát dobré a zlé.
2.) Neboť já Hospodin jsem váš Bůh. Posvěťte se a buďte svatí, neboť já jsem svatý. Neposkvrňujte sami sebe žádnou havětí plazící se po zemi.
Tobě ta místa oko připadají jako že si navzájem odporují?
|
]
budete znát dobré a zlé/buďte svatí - Re: Ustne podanie apo (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 02. duben 2012 @ 20:34:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Být jako Bůh- nebo nebýt jako Bůh? To je to, oč tu běží ...
(Bráno bez ohledu na výklad církve, pouze na základě čtení z Písma) - dokazuji tím, že samotné Písmo je člověku k ničemu, pokud nemá učitele, který mu osvětlí skutečný význam jednotlivých míst.
|
]
]
budete znát dobré a zlé/buďte svatí - Re: Ustne podanie apo (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 03. duben 2012 @ 15:09:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Právě že v Písmu se píše obojí - že není správné chtít být jako Bůh a na jiném místě se vybízí, abychom byli jako Bůh.
Smysl tomu dá až správný výklad apoštolské tradice.
|
]
budete znát dobré a zlé/buďte svatí - Re: Ustne podanie apo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 03. duben 2012 @ 22:44:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, jasně.
Pokud někdo sám neví a nerozpoznává, jestli má poslouchat hada nebo Boha, nedává mu písmo smysl.
To je logické a to chápu. Pak ale nechápu, proč člověk, který ani nerozpozná, jestli poslouchar Boha nebo vzpurníka poučuje druhé co co správně v písmu znamená. To sou ty paradoxy.
Tak si pak logicky hledáte vykladače. Jak to hezky napsal apoštol: "Neboť přijde doba, kdy lidé nesnesou zdravé učení, nýbrž si podle vlastních žádostí budou shromažďovat učitele, aby jim říkali, co je jim příjemné; odvrátí sluch od pravdy a obrátí se k bájím."
U nás to tak složité nemáme.
Víme, že máme poslouchat Boha a řídit se tím, co nám přikazuje a přijímat věci od něj, i když je to někdy těžké. Hada naopak poslouchat nemáme, protože lže, krade, zabíjí a ničí. Dílo hada máme odmítnout, hadovi se vzepřít.
Teda nejdřív se máme poddat Bohu a pak se vzepřít Satanu. Naopak by to nešlo.
Takže pro nás není tak těžké rozpoznat, jestli máme být jako Bůh a vybírat si svobodně dobré a zlé, jak to říká satan a jeho sluhové, nebo jestli máme poslechnout příkaz Boha, být jako Bůh, a oddělit se od zlého.
|
]
budete znát dobré a zlé/buďte svatí - Re: Ustne podanie apo (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 03. duben 2012 @ 14:18:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale tím Učitelem je Duch Svatý, který je dán každému jednomu věřícímu a ne nějakému úřadu, a působí v člověku jako vnitřní pomazání - viz 1J 2:26-28 Toto jsem vám napsal o těch, kteří vás svádějí. Ve vás však zůstává pomazání, které jste od Něho přijali, a nepotřebujete, aby vás někdo učil; Jeho pomazání vás učí všemu a je pravdivé a neklame; jak vás vyučilo, tak zůstávejte v něm. Nyní tedy, dítky, zůstávejte v Něm, abychom nabyli radostné důvěry, až se zjeví, a nebyli Jím zahanbeni při jeho příchodu.
Tož tak. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov a (Skóre: 1) Vložil: Ferra v Neděle, 01. duben 2012 @ 10:14:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je pravda, be tmo.
Jenže to, co se u vás káže mimo, nad rámec Písma - slova Božího, to už není slovo Boží. Proto ten odklon, že se nedržíte zjeveného. |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov alebo (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. duben 2012 @ 13:15:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak jsem už výše uvedl, Kristus určil Petra jako skálu církve už v roce 29.
Vyvolil ho mezi apoštoly, aby po jeho nanebevstoupení určoval směr vývoje v církvi (Sk 15,7). Petr jako první učinil ten krok, že přijal do církve i uvěřivší pohany. A to bez jakékoli předchozí konzultace s ostatními apoštoly, pouze pod vedením Ducha svatého. Pak v tomto jeho díle pokračovali i ostatní apoštolové včetně Pavla.
Po seslání Ducha svatého o Letnicích Petr působil na různých místech: např. v Jeruzalémě, Antiochii, Korintu Římě a pod. - stále jako hlava sboru apoštolů, stále jako mluvčí celé církve (jak lze poznat i na několika místech ze Skutků). Petr jako jediný z apoštolů také procházel (vizitoval) všechny církve. Také ostatní apoštolové putovali, zakládali nové církve, znovu na svých misijních cestách navštěvovali církve už založené, ale o žádném z nich není napsáno, že procházeli všechny církve. Jen o Petrovi (Sk 9,32).
Petr si nosil svůj primát sebou, by vázán na jeho osobu, nikoli na místo pobytu. Kdyby Petr zemřel třeba v Antiochii, nositelem Petrova nástupnictví v jeho primátu by nebyl Řím, ale Antiochie. Po smrti Petra (t.č. římského biskupa), přešlo logicky nástupnictví Petrova primátu na pokračovatele v tomto jeho díle, na pokračovatele v jeho úřadu - totiž na dalšího římského biskupa.
Ten rok 42 je tedy vztažen k založení církevní obce v Římě pod vedením pastýře Petra.
Petr nabádá věřící, aby (když přicházejí k živému kameni - Kristu) se také budovali v duchovní dům - sami se stávali živými kameny (1 Pt 2,3-4).
Apoštol Pavel doplňuje podobně: Již tedy nejste cizinci a přistěhovalci, ale spoluobčané
svatých a členové Boží rodiny.
Byli jste postaveni na základ apoštolů a proroků, zatímco
úhelným kamenem je sám Ježíš Kristus,
v němž se celá stavba spojuje a roste ve svatý chrám v Pánu,
v němž se i vy společně budujete, abyste byli Božím
příbytkem v Duchu. Petrův primát představuje moc rozhodovat na poli nauky, pod vedením Kristova Ducha (J 14,16) zajišťovat stabilitu budovy. V tomto smyslu nemohla funkce primátu s Petrovou smrtí zaniknout. Odtud se odvíjela posloupnost římských papežů. Bude trvat až do konce světa (Mt 28,20). Slib primátu byl znovu potvrzen po vzkříšení (J 21,16). To se stalo v dubnu roku 30. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov a (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 01. duben 2012 @ 20:44:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Za skálu církve Kristus Petra neurčil nikdy, díky Bohu. Církev je postavena na skutečné skále, ne na člověku. Navíc v Říme byla založena církev před tím, než tam dorazil Petr.
Jinak je škoda, že mi neodpověděla na svoje vytáčky ohledně "miesta pobytu papežov" Betma.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostol (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 02. duben 2012 @ 14:46:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Navíc v Říme byla založena církev před tím, než tam dorazil Petr."...
Mohl by ses prosím s námi podělit trochu podrobněji o tuto informaci?
..."Církev je postavena na skutečné skále, ne na člověku"...
Tak jako Bible je společným díle Boha i lidí (svatopisců), podobně i církev je založena Kristem (Mt 28,18) a zároveň také je ale založena na základu lidí (apoštolů).
Platí tedy obojí:
(Ef 2,22) Byli jste postaveni na základ apoštolů a proroků, zatímco
úhelným kamenem je sám Ježíš Kristus,
v němž se celá stavba spojuje a roste ve svatý chrám v Pánu,
v němž se i vy společně budujete, abyste byli Božím
příbytkem v Duchu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov alebo tradici (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. duben 2012 @ 14:13:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Typické "postřehy" nevzdělaného v historii.
Petr i jako římský biskup hodně cestoval - procházel církve v celém tehdy známém křesťanském světě, jak to ostatně dělal už i předtím, než se stal biskupem v Římě (Sk 9,32)). Biskupem Říma byl 25 let (od roku 42 do roku 67, kdy byl v Římě ukřižován.
Některé z těchto jeho cest jsou známé, jiná místa jeho pobytu zůstávají neznámá. Petr procházel církve a přišel i do Antiochie syrské - podle svědectví Eusébia založil i tam biskupský úřad a jmenoval tam Evoida za biskupa. V roce 42 přišel do Jeruzaléma, byl od Heroda Agripy I. uvězněn a odsouzen na smrt - pak zázračně osvobozen andělem (Sk 12 kapitola). Hned nato se odebral (podle tradice za pomoci Kornélia) do Říma.
Kolem roku 50 odešel znovu do Palestiny (Císař Klaudius vypověděl tehdy z Říma všechny rozené židy) Byl přítomen na koncilu v Římě (Sk 15), pak přišel znovu do Antiochie a setkal se tam s Pavlem a Barnabášem ( tam přijal Pavlovu výtku, kterou mu učinil veřejně pro Petrovu nedůslednost).
Kam se odebral dál, není přesně známo, snad přes maloasijské kraje a Korint do Říma zároveň už i se svatým Markem, kterému diktoval evangelium (evangelista Marek napsal své evangelium podle svědectví apoštola Petra).
Později odcestoval znovu a v r. 58 už pobýval mimo Řím. Proto se apoštol Pavel v tomto roce ve svém listu Římanům v pozdravech o Petrovi nezmiňuje. Ví totiž, že Petr toho času v Římě není. Nebyl zde ani v roce 61, kdy Pavel přicestoval do Říma.
Koncem roku 63 byl však Petr už zase v Římě a napsal odtud svůj první list. V r. 66 byl však opět v Korintě a působil zde po krátkou dobu s apoštolem Pavlem ( o tomto píše v roce 170 korintský biskup Dionýsios ve svém listu Římanům).
Z Korintu přicestovali apoštol Petr spolu a apoštolem Pavlem do Říma, oba byli uvězněni a 29, června r. 67 Petr ukřižován (na vlastní žádost hlavou dolů), Pavel jako římský občan byl sťat mečem.
Písemná svědectví o Petrově pobytu v Římě: Klement Římský, sv. Ignác z Antiochie, Klement Alexandrijský, Eusebius z Cesareje. Sám apoštol se ve svém listu zmiňuje o Římu jako o Babylónu symbolickém jménu, které používá Jan v Apokalypse.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov alebo tradicia. (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 31. březen 2012 @ 10:13:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já raději věřím jenom tomu, co je v bibli. Ty ostatní domyšlenky nejsou stejně vůbec podstatné pro spásu člověka.
Ale jan, ty neveris tomu, co je v Biblii, aspon nie vsetkemu .Pretoze prave v Biblii je napisane, ze je napisana iba mala cast.Citujem.:
(J 21,24-25) To je ten učedník, který vydává svědectví o těchto věcech a
zapsal je; a víme, že jeho svědectví je pravdivé.
Je ovšem i mnoho jiných věcí, které Ježíš udělal, které
kdyby měly být vypsány každá zvlášť, mám za to, že by ani
celý svět nemohl pojmout ty knihy, které by byly napsány
Preco nechces respektovat slova sv. Jana?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov alebo tradicia. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 31. březen 2012 @ 15:25:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Malá část, jak se o tom zmiňuješ, se týká toho, co Pán Ježíš dělal. To, co Jan napsal a popsal, je potřebné k tomu, aby lidé uvěřili evangeliu a věděli Komu uvěřili. Ostatní věci, které se děly a které Pán Ježíš dělal a jichž bylo mnohem víc, než těch popsaných, nejsou pro spásu člověka podstatné, proto o nich Jan nemusel psát. Tož tak.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov alebo tradicia. (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Neděle, 01. duben 2012 @ 15:06:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Wily to ti samozrejme povedal Pan Jezis,ze ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov alebo tradicia. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 01. duben 2012 @ 18:50:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne, to mi zjevil Duch moudrosti a zjevení, bez Něhož bych Písmu nerozuměl správně. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ustne podanie apostolov alebo tradicia. (Skóre: 1) Vložil: Irena v Pondělí, 02. duben 2012 @ 10:38:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Amen, Willy. |
]
|
|