Re: Re: Re: Re: (svátost) SMÍŘENÍ: podstata , forma, rozdíly v praktikování? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 12. únor 2010 @ 08:58:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Toníku. Neuvedls, jak to děláš v praxi.
Změnit smýšlení a začít poslouchat Boha, poddat se Slovu a vzepřít se ďáblu - to je jistě základní postoj. Nechceš snad tvrdit, že od toho okamžiku jsi už přestal úplně hřešit?
Člověk hřeší i nadále, musí svých hříchů litovat. Aby je mohl litovat, musí je poznat poznat (zpytovat svědomí) a vyznat se z nich.
Pokání a obrácení není jen životní postoj, je to způsob života, vyjadřovaný konkrétními skutky.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: (svátost) SMÍŘENÍ: podstata , forma, rozdíly v praktikování? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 12. únor 2010 @ 21:17:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj.
Sedím teď po práci na záchodě a odpočívám, tak mám čas ještě na pár příspěvků. ;-)
Já myslím, že tu píšu svoje osobní zkušenosti jako málokdo, nemám moc co dodat. Většina lidí tu píše jen prázdné mudrování a hádky o slovíčka, soudy druhých a hádky, teoretická učení bez jediného slova o tom, jak fungují v jejich životě. Jestli jsi z mých příspěvků nevyčetl, jak to funguje v mé praxi, neumím to vysvětlit lépe.
Článek byl o smíření. Je jen jedno smíření, které znám, o tom jsem napsal a které jsem velmi, velmi hluboce prožil. Žádné jiné neznám a nikdy v životě jsem takové smíření nepotkal. Jestli někdo zná jiné smíření než to v Ježíši Kristu, ať ho tu popíše.
Křesťanské základy jsem tu vysvětloval. Udělám to ještě jednou, protže to je velmi, velmi důležité:
Hřích - česky "minout se cílem". Cíl je Bůh.
Pokání - česky "změna smýšlení". To je to, co člověk musí udělat, začít smýšlet jinak o sobě, Bohu a svém životě a hříchu. Často je to v krizových situacích. Bůh pomáhá člověku k tomu, aby začalmyslet jinak.
Obrácení - když člověk změní smýšlení o sobě, Bohu a hříchu, často se obrátí k Bohu a často se obrátí od Boha. Obrácení k Bohu je dobré, od Boha je špatné.
Znovuzrození - nebo také přijetí věčného života, uzavření smlouvy - věčná smlouva, ve které člověk dá život Bohu skrze Ježíše Krista a Bůh člověka vezme do svého vlastnictví a dá mu nové srdce a nového ducha. Ani obrácení, ani pokání, ani lítost nejsou znovuzrození. Tyhle věci jsou tam přítomné, ale znovuzrození je víc, to je něco, co nedělá člověk a nikdy udělat nemůže.
Změnit smýšlení a začít poslouchat Boha, poddat
se Slovu a vzepřít se ďáblu - to je jistě základní postoj. Nechceš snad
tvrdit, že od toho okamžiku jsi už přestal úplně hřešit?
Ano, chci to tvrdit. Když se člověk poddá Bohu a vzepře ďáblu (naopak to nefunguje), od toho okamžiku přestane hřešit. V poslušnosti Slova je celý ten klíč k moci od hříchu.
Nevěřím, že se člověk může zbavit hříchu jinak, než poslušností Boha.
Nevěřím, že se člověk může zbavit hříchu, když ho bude litovat nebo když bude sebe litovat, nebo když hříchy někomu vyzná. Nikdy v životě jsem to nezažil. Sám mám ještě velmi v paměti to hrůzné depresivní kolečko hřích - lítost - vyznání - rozhřešení - "pokání" - hřích. Jako pes, když si honí ocas. Už jsem potkal mnoho lidí, kteří se
hříchu snažili zbavit všemožným způsobem, a většina z nich si na hřích
nakonec nějak zvykla a omluvila si ho. I mezi křes´tany.
Dokud nepřišel
Bůh a nezasáhnul. Jestli teda věřím na "něco", tak je to Boží zásah. Když má člověk čisté srdce a poslouchá Boha, Bůh zasahuje a očišťuje toho člověka od hříchů. Jeden takový osobní příběh o mém spoléhání na lidi jsem popsal Janovi.
Pokud jde o lehké a těžké hříchy: Náš život patří Bohu ve věčné smlouvě. Němáme něco takového, že by nás Bůh zavrhnul. Neexistuje takový hřích, který bych udělal abych Boha ohromil, on se ohromením posadil na nebeském trůnu a řekl: "No tak tohle jsem ještě neviděl, co ten Cizinec vyvedl. To už nikdo nikdy nenapraví, teď už půjde do pekla a tam ho budou trápit čerti". Člověk, který patří Bohu, vydal mu svůj život ve věčné smlouvě a od Boha odejde, prožije velmi, velmi drsný život s velmi kvalitní Boží výchovou tak, aby si vztahu, který získal, vážil. Rád bych někdy takový příběh napsal, ale tohle jsou zrovna příběhy, které psát nesmím, i když jich docela hodně vidím.
Druhá věc je ta, že po křesťanech běhá mraky duševních lidí, kteří uvěřili, obrátili se k Bohu, někdy čelem, někdy zády, často víckrát podle počasí, dokonce zažili Boží doteky, ale svůj život Bohu nedali a ani to nehodlají udělat, nebo ani nepochopí, že by to udělat měli. Ti mají život asi nejtěžší a jsou ostudou křes´tanství a církví, zvláště když je třeba církve ještě ke všemu pokřtí. Nevěřím, že takovým lidem může pomoci nějaké vyznávání hříchů. Viděl jsem za život až příliš mnoho lidí pobíhat po světě se svými hříchy, které by Bohu ani za nic nedali a jeden příběh jsem tu nedávno psal.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: (svátost) SMÍŘENÍ: podstata , forma, rozdíly v praktikování? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 13. únor 2010 @ 11:09:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nechceš snad
tvrdit, že od toho okamžiku jsi už přestal úplně hřešit?
Ano, chci to tvrdit.
No, to je tedy síla! Přiznám se, že takovou odpověď jsem nečekal. I apoštol Pavel o sobě tvrdí, že je hříšník - a ty už jsi přetal hřešit docela!
Toníku, probuď se! Poslechni si Jana!
(1. J 1,8) Řekneme-li, že žádný hřích nemáme, klameme sami sebe a není
v nás pravda.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: (svátost) SMÍŘENÍ: podstata , forma, rozdíly v praktiková (Skóre: 1) Vložil: Lu v Sobota, 13. únor 2010 @ 18:06:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I apoštol Pavel o sobě tvrdí, že je hříšník
Oko, že se vám do toho s Toníkem, pletu. Jde ti opravdu o pravdu, nebo chceš jen diskutovat a vířít kruhy na vodě ? Mně prostě připadá, že ten katolický démon s tebou zmítá tam a sem. Jsi jako úplně slepý !
Pavel o sobě tvrdí, že je hříšník a nebo že byl hříšník ? Nespěchej s odpovědí, pořádně si ji promysli. Zde by mohl být pro tebe ten tolikrát omílaný Petrův klíč k Písmu !
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: (svátost) SMÍŘENÍ: podstata , forma, rozdíly v prakti (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 13. únor 2010 @ 20:58:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lu I tobě doporučuji promyslet, než něco plácneš. Co se ti v Písmu nehodí, tak jak kdyby nebylo?
(1. J 1,8) Řekneme-li, že žádný hřích nemáme, klameme sami sebe a není
v nás pravda.
(Ř 7,14-20) Víme přece, že Zákon je duchovní, ale já jsem tělesný,
zaprodaný hříchu.
Nerozumím totiž tomu, co dělám; neboť nekonám to, co chci,
ale dělám to, co nenávidím.
Jestliže tedy dělám to, co nechci, souhlasím se Zákonem, že
je dobrý.
Nyní to pak již nedělám já, ale hřích, který ve mně přebývá.
Vím totiž, že ve mně (to jest v mém těle), nepřebývá nic
dobrého. Neboť chtění mám u sebe pohotově, ale vykonání toho
dobrého nenacházím.
Nekonám totiž dobro, které chci, ale zlo, které nechci, to
dělám.
Jestliže pak dělám to, co nechci, pak to již nedělám já,
ale hřích, který ve mně přebývá.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: (svátost) SMÍŘENÍ: podstata , forma, rozdíly v pr (Skóre: 1) Vložil: Lu v Neděle, 14. únor 2010 @ 15:18:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zkus si z té 1. J přečíst třetí kapitolu.
Ten Ř 7, 14-20, to není tvůj životní program, že ne ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: (svátost) SMÍŘENÍ: podstata , forma, rozdíly (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 18. únor 2010 @ 11:52:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (Ž 51,4-6) Dokonale obmej mne od nepravosti mé, a od hříchu mého
očisť mne.
Nebo já znám přestoupení svá, a hřích můj přede mnou
jest ustavičně.
Tobě, tobě samému, zhřešil jsem, a zlého se před
očima tvýma dopustil, abys spravedlivý zůstal v řečech svých, a
bez úhony v soudech svých.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: (svátost) SMÍŘENÍ: podstata , forma, rozdíly v praktiková (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 26. únor 2010 @ 13:21:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Stando.
Už jsem pomalu usínal, jsem rád, že jsi mne tak rázně probudil.
Víš, píšeme to o tom co známe a co jsme zažili. A od mnoha lidí tu zaznívají jen prázdné plky. Proč tu všichni píšou skoro stejně? Vlastně mne vůbec nezajímá co nějaký guru nějaké sekty natloukl někomu do hlavy, protože tomu to zase natloukl do hlavy někdo v předchozí posloupnosti. Co je mi do takové věci? Kor když tu ideologii znám sám až do detailů. K čemu dvoustránkový ideologický příspěvek plný boldu a italicu, ale jinak prázdný, docela o ničem? Proč takový člověk nenapíše jednu jedinou životní zkušenost, jen samé ideologické plky a poučky, stále dokola? (no, doufá, že někoho zmate a je za to placen, já vím...)
Tebe si vážím, protože tu občas kromě těch ideologií napíšeš i něco o sobě, i když ne moc. Ale s prominutím: Je ti šedesát a z toho, co o tobě vím, jsi na tom asi tak nějak, jako já kdysi v těch dvaceti letech, ani o kousek dál. Správnost věcí měříš podle počtu lidí, kteří jim věří, když někdo přinese osobní svědectví a zážitek, vysměješ se mu, protože to neodpovídá klapkám, které sis nasadil na oči. Věcem, kterým nerozumíš a neznáš a nechceš rozumět a znát se posmíváš a lidem, kteří něco mají a prožili se snažíš dokázat, že nic nemají a nic neprožili a ze vší síly se snažíš utvrdit ve vyjímečnosti sekty, která tě ulovila.
Legrační to vidět takhle zvenku.
Postoje, které tu uvádíš, dobře znám z vlastní zkušenosti. Jenže asi trochu pozapomínáš, že mám možnost dodnes vidět výsledky ideologie, kterou zastáváš, a to dost zblízka, zevnitř na relativně velkém vzorku lidí s dostatečnou vypovídací schopností. Je dobře, že jsi ze zřejmě podobného vzorku lidí vykouknul "ven" a získal tu alespoň trochu znalostí o křesťanech, protože to je důležitá znalost. Až na ně narazíš, nebudeš tak překvapený a budeš už některé důležité základy vědět, i když jim třeba dnes ještě nerozumíš a nevěříš jim.
Rád zas někdy na něco odpovím, když se zeptáš, a rád si přečtu, pokud něco napíšeš o sobě. A těším se, že se třeba někdy uvidíme.
Toník
|
]
|
|