|
Právě je 532 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116886358 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 05. únor 2011 @ 22:23:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Dřív pro mne byla nepředstavitelná představa, že
by se nějaký protestant do nebe dostal, protože všichni lidi, kteří
umírají ve smrtelném římskokatolickém hříchu - což jistě všichni
protestanti jsou - jdou do římskokatolického pekla.
Cizince, odkial to beres, ze vsetci protestanti zomieraju v smrtelnom hriechu, taketo bludy katolicka cirkev nikdy neucila.Ja zasnem, s akou lahkostou taketo osocovania prezentujes.Necitis nejaku, aspon zakladnu zodpovednost, overit si, co pises? Skus mi najst to miesto v K atechizme katolickej cirkvi, kde sa o tom pise.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 05. únor 2011 @ 23:20:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Betmo, jsem si zasloužil reakci na můj příspěvek? Hmm, díky ...
Zkusím to vysvětlit jak jsme se na to dívali.
My jsme tenkrát měli hříchy rozdělené na lehké a težké. Těm těžkým se také říkalo smrtelný, protože když se člověk nevyzpovídal ze smrtelného hříchu, byl mrtvý pro Boha a šel do pekla. Každý, kdo měl v hodině smrti "na krku" těžký hřích šel do pekla, hlava nehlava, ať dělal před tím co dělal, ať se snažil jak se snažil.
Byla to taková ruská ruleta, kde jsou v hlavni lehké a těžké hříchy. Když měl člověk v hlavni jenom samé lehké hříchy a jen občas nějaký těžký, tak se nakláněl na správnou stranu a měl větší pravděpodobnost, že až to smrt zmáčkne, nebude v hlavni zrovna hřích smrtelný.
No a ten kdo měl v hlavni nabity jen ty těžké hříchy, ten to měl fakt blbé.
No a to byli protestanti.
"Kdo některé pravdě tvrdošíjně věří jinak, než jak učí církev římskokatolická, dopouští se bludařství neboli kacířství. Tento hřích proti svaté víře je těžký." (byla to kapitola 74 odstavec 227 z katechismu, kdyby tě to zajímalo)
Protestant teda měl jedinou šanci. Že by si v hodině smrti, pokud by teda tu hodinu dostal, pozval k loži pana kněze a ten by ten kanón těžkých hříchů proti Eucharistii, Neposkvrněnému početí, panu Papeži, proti všem sochám a všemu co tak tvrdošíjně věří ti protestanti jinak než ŘK, vyčistil.
Jenže jak jsme dobře věděli, tak protestanti jsou berani, tvrdé palice a v hodině smrti na římskokatolické kněze moc nemyslí.
Možná, že už to pan papež od té doby těmi klíči co má zázračně změnil a ten hřích schizmatu protestantům rozvázal tak, že už to dneska není těžký hřích a vlastně ani nikdy nebyl, ale jen lehký. Možná to dokonce papež rozvázal tak že, to ŘKC nikdy neučila tak jak nás to učila.
Možná že ani protestanté nemusí chodit ke svátosti smíření aby jim byly odpuštěny těžké hříchy a ani jednou v životě nemusí přijmout proměněnou eucharistii, jen večeři Páně a přesto se nějak zázračně dostanou do nebe, nevím, to bys mohla napsat ty, budeš tomu rozumět.
Ale za nás tyhle (vy)mož(e)nosti protestanté neměli.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 06. únor 2011 @ 11:01:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Tento hřích proti svaté víře je těžký." (byla to kapitola 74 odstavec 227 z katechismu, kdyby tě to zajímalo)"...
Toníku pokud tě to zajímá doopravdy, je to o hodně jinak. A vždycky bylo. Zírám, jakou to karikaturu víry měl ten, kdo byl v ŘKC kdysi tak činný ... Hřeší ten, kdo opustí Kristovu církev, kdo se odvrátí k bludům. To bylo už za časů apoštolů (např. Démas a pod.), máš to potvrzeno jako hřích i v Písmu. (Žd 6,4-6) Neboť pro ty, kdo byli jednou osvíceni, okusili ten nebeský
dar, stali se účastníky Ducha Svatého
a okusili dobré Boží slovo i zázraky budoucího věku,
je nemožné, aby když odpadnou, byli znovu obnoveni k pokání,
poněvadž by pro sebe znovu křižovali Božího Syna a vystavovali
ho potupě.
Tedy první protestanti se určitě dopustili této hereze. Nicméně na další generace protestantů se to už nevztahuje, protože oni už katolickou církev neopustili. Na druhé straně se toto konkrétně logicky vztahuje také na tebe.
ŘKC neměnné učení neupírá jiným vyznáním spásu, dokonce ji neupírá ani spravedlivým ateistům. Podsouváš zde tedy o ŘKC nejenom nesmysly, ale také docela zjevnou lež.
..."Byla to taková ruská ruleta, kde jsou v hlavni lehké a těžké hříchy."...
O takovéto podobě "ruské rulety" ale učí Písmo! Z toho si děláš srandu?
(Ř 6,16) Nevíte snad, že když se někomu vydáváte za služebníky,
abyste ho poslouchali, pak jste služebníky toho, koho
posloucháte, ať už hříchu ke smrti, nebo poslušnosti ke
spravedlnosti?
(1 j 5,16-17) Kdyby někdo viděl svého bratra, jak hřeší hříchem, který
není k smrti, ať se modlí a Bůh mu dá život, totiž těm,
kdo nehřeší k smrti. Je hřích k smrti a neříkám, aby se modlil
za ten.
Každá nepravost je hřích, ale je hřích, který není k smrti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 21:15:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, ten citát, který jsem uvedl, napsal člověk, kterého jsme si velmi, velmi vážili. Nevím, proč ho udělali kardinálem a biskupem nad církví v Čechách, když měl podle tebe tak blbé názory. Asi to popletli a měli tam dát oka.
Navážet se do prvních protestantů je docela obyčejná římskokatolická hloupost, pýcha a namyšlenost. Kdybys byl ty se svými názory v jejich pozici, byl bys o pořádný kus radikálnější než Luther nebo Hus dohromady. To už ani nehovořím o JMK či Jaele. Za doby Jana Husa by tě s tvými opravdu římskokatolickými názory na mnohé věci co tu předvádíš, docela obyčejně upálili. Stačilo by, kdybys jim napsal něco o odpustcích a jak je to správně.
Opět platí: Nepiš o někom, pokud jeho situaci zjevně nerozumíš a neušel jsi ani centimetr v jeho botách.
Na rozdíl od lidí v prvním století se první protestanté jen těžce vraceli od lidských výmyslů a tanečků teologie na špičce jehly zpět k apoštolskému učení a učení Krista. Jasně, že bloudili: Všude kolem vládla nevěstka zborcená krví svatých, všechno, všechno bylo zašpiněné hrůzou jejího smilstva. Z Babylona vycházeli ven a těžce a dlouho se orientovali ve věcech života a víry.
Pokud jim někdo něco vyčítá, lze ho nazvat tak nanejvýš necitou či nedovzdělancem. Slušně. Neslušná slova nepoužívám rád.
Já ŘKC nic nepodsouvám, neznám její dnešní situaci. Pokud je opravdu jiná, než když jsem v ní byl já a pokud Tomáškův katechismus už neplatí a dnes už ani nikdy neplatil, mohu doporučit jediné.
Pokud jde o ruskou ruletu: Už jsem ti psal, že písmo svědčí každému tak, jak je potřeba. Těm, kteří se svým životem, darovaným Bohem, hrají ruskou ruletu, také.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 07. únor 2011 @ 09:41:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Někdy začínám mít fakt pochyby o tvé opravdovosti vztahu ke Kristu.
Takový člověk by měl přece mít větší úctu k pravdě, kterou učí Písmo.
K pravdě ohledně toho, že jsou jak hříchy smrtelné, tak i hříchy, které smrtelné ještě nejsou, hříchy všední.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 07. únor 2011 @ 19:07:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, řešíš svůj virtuální problém a polemiku sám se sebou. Jsi zacyklený ve svých představách, ignoruješ co ti píšou druhý a svoje představy svádíš na ně. To není dobrý základ pro komunikaci, nějak se z tohodle sevření nejsi schopen vymanit a nejspíš ho ani nevidíš.
Budiž. Zkus se trochu zamyslet nad tí, co děláš.
Takový člověk by měl přece mít větší úctu k pravdě, kterou učí Písmo.
Člověk, který má vztah ke Kristu, by měl mít úctu k pravdě, kterou učí písmo, oko. Pokud má někdo nějaké vymyšlenky a písmo je pro něj cár papíru vhodný jen proto, aby jím své domyšlenky omotal, lze o jeho úmyslech úspěšně pochybovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. únor 2011 @ 07:15:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku.
Naprosto mi uniká nit tvého myšlení. K čemu se vlastně vyjadřuješ?
Dovol, ať ti připomenu tvá slova: " My jsme tenkrát měli hříchy rozdělené na lehké a težké. Těm těžkým se
také říkalo smrtelný, protože když se člověk nevyzpovídal ze smrtelného
hříchu, byl mrtvý pro Boha a šel do pekla. Každý, kdo měl v hodině smrti
"na krku" těžký hřích šel do pekla, hlava nehlava, ať dělal před tím co
dělal, ať se snažil jak se snažil."
A teď mi řekni, co se na tomto změnilo.
Co tenkrát platilo a co dneska pro tebe už neplatí.
Učí snad Písmo něco jiného?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. únor 2011 @ 07:36:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, třeba neplatí to, že když věříme Ježíši Kristu, že za nás zemřel a očistil nás od hříchu, ospravedlnil, že když věříme v opravdu katolickou církev (ne jen částečně katolickou), že když věříme že Ježíše je hodně viditelná hlava církve a další věci, tak to pro nás není těžký hřích jako tenkrát. Ani pro nás není těžký hřích to, že můžeme odpouštět hříchy druhým, modlit se za ně aby byli uzdraveni, není pro nás těžký hřích zakládat církve, ani pro nás není těžký hřích nechodit na velikonoce na mši a ke zpovědi a sv.přijímání.
Spoustu věcí, které jsou v ŘKC těžkým hříchem písmo za hřích neoznačuje, naopak je apoštolové a učednící dělali. Mnohé věci, které v ŘKC hříchem nejsou, zase písmo za hřích jednoznačně označuje. Navíc písmo nedělí hříchy na "těžké a lehké" podobně taxativním způsobem jako ŘKC. Proti hloupému pohledu že některé "hříchy" jsou lehčí než jiné je v písmu několik jasných míst, která svědčí o opaku ("odplata za hřích je smrt", "kdokoliv se jen podívá už zhřešil" apod.)
Zato je pro nás těžký hřích nevěřit Bohu a jeho slovu, vysmívat se mu, žít bezbožný život ve svobodě dělat si co chci nebo označovat dílo Ducha svatého jako dílo ďábla.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 08. únor 2011 @ 08:07:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Amen. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Neděle, 06. únor 2011 @ 12:35:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No cizince, lepsie by som ti to nevysvetlila, ako ti to nizsie vysvetlil oko. Mna len naozaj zaraza to tragicke nepochopenie katolickeho ucenia.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Neděle, 06. únor 2011 @ 12:57:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Každý, kdo měl v hodině smrti "na krku" těžký hřích šel do pekla, hlava nehlava, ať dělal před tím co dělal, ať se snažil jak se snažil.
Cizinec dalsi nepochopenie, zas ta ziadam, najst v katechizme katolickej cirkvi taketo tvrdenia,viem, ze zas neodpovies, a nebudes odtial citovat, lebo taketo tvrdenia tam nie su.Predsa katolicka cirkev vzdy a vsade ucila,ze kto pred smrtou olutuje tazky hriech, nepojde do pekla.A bud rad, ze takto s tebou zaobchadzam, lebo chcem,aby si veci pochopil, lebo ako pise oko, ty patris k tym, ktori ak zostanu u protestantov a nevratia sa do katolickej cirkvi a aspon pred smrtou to neolutuju , pojdu do pekla,lebo opustili Kristovu katolicku cirkev.To sa vola hereza, citujem „Heréza je tvrdošijné popieranie,(817) po prijatí krstu, nejakej pravdy, ktorú treba veriť božskou a katolíckou vierou, alebo tvrdošijné pochybovanie o nej.Je to v KKC, /V katechizme katolickej cirkvi./ |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Neděle, 06. únor 2011 @ 16:11:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.jezuiti.sk/ | cizinče, ja te take žádám, vysvetli mi jak muzes chodit do té vasi protestantske sekty, kdyz tam nejsou žádny svíčky ? V nasi kristovej katolickej cirkvi je mnoho svíček, o tohleto vše jsete se nechali ošidit kdyz jste z jedine prave cirkve odesli k lutherovým bludum. Brany pekelne te cekaji kdyz se nenavrátíš od bibli k tradici do jedine prave církve .. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 21:32:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Hele, tradice, neurážej protestanty. Kdybys nějakému českobratrskému evangelíkovi řekla, že jsme protestanti, dá ti za takovou urážku popapuli. Můžeš být ráda, že tady ani jeden není.
Abys věděla, tak my máme v církvi dvě svíčky. Taky tam máme obrazy a vlastní lidové tradice. Katolické, samozřejmě.
Divila by ses, kdyby ses k nám přišla podívat.
Na ty brány pekelné se přijdu zas někdy podívat Tradice, je dobře, že ještě čekají. Léta jsem na ně koukal z té blbé strany a rád bych je někdy viděl i z té druhé. Tenkrát jsem se nestačil otočit, když jsem od nich utíkal.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 21:25:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Citát, který jsem ti dal z katechismu ti nestačil?
Pokud jde o smrtelný hřích, tak na tohle by ti mohl odpovědět oko. Ten tu stále píše o ruské ruletě a o tom, že když člověk umře v těžkém římskokatolickém hříchu, jde do pekla. Ať ti on tedy vysvětlí, odkud to má.
Pokud jde o protestanty, byl jsem se u nich podívat mockrát, mnohé protestanty znám, ale pokaždé jsem se po nedělní návštěvě vrátil. Zatím mne nenapadlo u nich zůstávat, ani Bůh mne neposlal pracovat někam mezi protestanty, i když s mnohými protestanty spolupracuji.
Pokud jde o Kristovu katolickou církev, tak od té doby, co jsem přijal Krista a dostal jsem se do ní by mne ani ve snu nenapadlo, že bych ji opustil. Já jsem Betmo docela normální člověk, a přiznám se, že si moc ani nedokážu představit, že by někdo takovou hloupost mohl udělat. A vlastně bych to ani zkoušet nechtěl.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 07. únor 2011 @ 09:36:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." že když člověk umře v těžkém římskokatolickém hříchu, jde do pekla. Ať ti on tedy vysvětlí, odkud to má."...
Zde je tedy to vysvětlení, odkud to "mám":
Každý v hříchu ke smrti je duchovně mrtvý. Pokud v tomto stavu zemře a nelituje, Bůh mu nemůže odpustit. Člověk o to prostě nestojí. Toníku, to je učení Písma, kterému se zase posmíváš.
(Ř 6,16) Nevíte snad, že když se někomu vydáváte za služebníky,
abyste ho poslouchali, pak jste služebníky toho, koho
posloucháte, ať už hříchu ke smrti, nebo poslušnosti ke
spravedlnosti?
(1 j 5,16-17) Kdyby někdo viděl svého bratra, jak hřeší hříchem, který
není k smrti, ať se modlí a Bůh mu dá život, totiž těm,
kdo nehřeší k smrti. Je hřích k smrti a neříkám, aby se modlil
za ten.
Každá nepravost je hřích, ale je hřích, který není k smrti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 07. únor 2011 @ 19:04:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, když už si dovoluješ si psát o druhých lidech, nepiš alespoň lži a nepřeháněj.
Léta jsem se vysmíval učení písma třeba o modlách, ale to jsem ještě byl ŘK jako poleno a v kapse nosil modlu co chránila můj život.
Písmu věřím, oko. Tomu, že člověk ve hříchu je duchovně mrtvý velmi pevně věřím. Byl jsem v té situaci dlouhá léta a vím, co to znamená. Věřím i tomu, že pokud bych v té situaci zemřel, bylo by to se mnou velmi vážné, nejspíš bych dopadl přesně jak popisuje písmo. Člověk ve hříchu ke smrti nepotřebuje účinnou lítost, protože by nejspíš umřel navěky, což se mi taky málem stalo, ale potřebuje pokání a vzkříšení z mrtvých.
Přesto, že jsem byl v hříchu ke smrti a mlel stejné hlouposti o druhých jako ty, tak mne Bůh zachránil a vysvobodil, dotknul se mne. Nevím, co tebe teď vede k tomu, že takhle bezostyšně lžeš o druhých, jejichž situaci neznáš. Jak si dovolíš tvrdit, že se posmívám učení písma?
Neposmívám se rozhodně učení písma, ale snažím se věci formulovat přesně, aby mě nějaký kulišák nechytal za slovíčka. V tomhle případě Betma protestovala proti tomu, co mne v ŘKC učili a co tu ty také stále dokola opakuješ o smrtelném hříchu a smrti. Místo abys odpověděl na její konkrétní připomínky a vysvětlil to, tak ses opět navezl do mne.
Po tvých neustálých osobních útocích s nulovou reakcí na téma a gramodeskových extempóre ztrácí komunikace s tebou smysl.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. únor 2011 @ 07:22:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku Lítost nad hříchy = pokání.
To tě maměnka nenaučili? Není a ani nemůže být pokání bez lítosti. Jsou to v podstatě synonyma.
Jakým obsahem naplňuješ ty význam slova POKÁNÍ? Co to pro tebe vůbec znamená?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. únor 2011 @ 07:46:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Lítost nad hříchy = pokání.
No, tuhle neskutečnou hloupost a hrozný omyl mne právě učili, na ní jsem málem umřel. Pokání a lítost jsou synonyma asi jako jsou synonyma Vltava a Praha.
Dnes pro mne slovo "pokání" znamená "změnu smýšlení". Změnu smýšlení v tom smyslu, že člověk 1. pozná pravdu 2. přijme pravdu.
V případě hříchů je to poznání toho, že 1. hřích je opravdu hřích, 2. hřích je nepřítel a ne spojenec 3. Bůh je spojenec a ne nepřítel.
Pokání má na rozdíl od lítosti obrovskou moc: z hříchů vysvobozuje.
Změnu smýšlení jistě následně provází lítost a to jak dokonalá tak nedokonalá, tak jako Prahou protéká Vltava. Ale hledat Prahu na Lipně či v Mělníce nebude moc úspěšné.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. únor 2011 @ 19:12:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Dnes pro mne slovo "pokání" znamená "změnu smýšlení" Změnu smýšlení jistě následně provází lítost."...
Proč změnu smýšlení provází lítost? Praha by jistě byla Prahou i bez Vltavy, ale už by to asi nebyla ta naše Praha, že?
Jan hlásal křest pokání na odpuštění hříchů.
Cožpak se lze kát z hříchů bez lítosti nad spáchanými hříchy?
A jak se to dělá?
Poznání viny samo ještě nevede k odpuštění.
Zloděj i vrah mají dostatečné poznání své viny. Dobře si uvědomují, že jinému ubližují, ale bez pokání, bez lítosti jim tento hřích odpuštěn být nemůže.
Ten druhý krok, co uvádíš - přijmout pravdu znamená v důsledku LITOVAT SPÁCHANÉHO HŘÍCHU. V tom spočívá přijmutí pravdy, že se mi hřích zoškliví a začnu ho odmítat, protože mě odděluje od Boha a činí mě nesvobodným.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. únor 2011 @ 22:56:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | V tom spočívá přijmutí pravdy, že se mi hřích zoškliví a začnu ho odmítat, protože mě odděluje od Boha a činí mě nesvobodným.
Ano, přesně v tom to spočívá a ne v lítosti.
Nic proti lítosti, oko. Já lítost nezatracuju, účinky lítosti jsou velmi silné. Ale lítost sama o sobě má jeden jediný účinek. Stačí vzít slovo "lítost" a zadat ho do konkordance aby člověk pochopil, jaké praktické účinky má lítost bez pokání nebo se rozhlédnout kolem sebe a poptat se pár lidí, kteří mají lítost bez pokání, jak to vypadá a k čemu to vede.
Přijmout pravdu neznamená vůbec litovat hříchu, není to ekvivalence.
Pokud člověk například kouří, kouká na porno nebo krade v práci, tak je to často proto, že si svůj hřích nějak omlouvá. Přijmout pravdu že hřích je opravdu hřích může člověk docela bez lítosti. Že se později lítost dostaví, nebo že k přijmutí pravdy vede zármutek od Boha, to je běžné, tak jako že Vltava vtéká do Prahy a zase vytéká.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 09. únor 2011 @ 07:59:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lítost je neoddělitelná součást pokání, jako by Praha bez Vltavy už nebyla Prahou.
Biblický slovník:
Pokání v bibl. slova smyslu znamená nejen změnu smýšlení a cítění a
lítost nad hříchem, nýbrž proměnu celého života a
přijetí nových norem mravních a náboženských,
odvrácení od hříchu a obrat k
spravedlnosti, k Bohu. Už pouhé
nahlédnutí do české konkordance ukazuje,
že SZ nemá vlastně odborného výrazu pro
to, co jmenujeme pokání. Kraličtí tak překládají dva hebr. pojmy: především nchm [Jr 31,19], který však většinou
překládají výrazem želeti, a to
dokonce i tenkrát, jde-li o Boha, přes výrok v Nu 23,19, který mluví o neproměnlivosti Božích úradků [1S 15,29.35; Ž 106,45; 110,4].
Nejde tu
jen o nápravu a odčinění toho neb
onoho provinění nebo bezpráví, nýbrž o změnu celého osobního postoje k Bohu. Neboť hřích je v podstatě nevěrnost k Bohu [Oz 1-3], odpadnutí od
Boha [Iz 1,2], opuštění
Boha [Jr 1,16; 2,13.17.19; 5,7.19], takže pravé pokání je návrat k Bohu celou bytostí. Znamená to novou poslušnost Boží
vůle, kterou je
ovšem nutno znát [Oz 6,3.6; Jr 26,3-5], novou a výhradní důvěru v Boha [Oz 14,3; Jr 3,22n; Iz 10,20n], naprosté odvrácení od zlého a všeho
protibožského [Jr 25,5n; 26,3;
36,3].
(Takový návrat k Bohu je ovšem nemyslitelný bez toho, abychom nelitovali všeho špatného, čeho jsme se před obrácením dopustili a co nás od Boha oddělilo).
Lítost, litovati - jsou
výrazy, jimiž Kral. překládají hebr. nacham, jež
znamená „míti
bolest" [nad neštěstím druhého: litovati Sd 21,6.15].
Kral. totéž slovo překládají také želeti [Sd 2,18] = míti žal, soucit [Ž
90,13], činiti
pokání [Jr 42,6; želeti Jb 42,6; Jr 8,6] anebo pykati ve smyslu ztratiti odvahu, naříkati [Ex 13,19]. Jindy
tentýž hebr. kořen překládají
těšiti [Iz 66,13], utěšiti [Iz 12,1; 49,13]. |
]
Pokání je lítost? - Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 09. únor 2011 @ 11:07:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, v tom biblickém slovníku je to vysvětlené správně, ten člověk tomu zřejmě rozuměl.
Snad už jsi tedy pochopil, že lítost nad hříchy a pokání nejsou synonyma a že mezi ně nemůžeš dát rovnítko.
S tou herezí že "pokání = lítost" souvisí i ty hlouposti se "zalitováním" a "olitováním". Žádné zalitování či olitování mne nedokázalo nikdy očistit od hříchu, osvobodit moje svědomí, ať jsem litoval jak chtěl hluboce a už vůbec mne nedokázalo z hříchu vysvobodit. A marně vzpomínám, že bych kdy slyšel svědectví o tom, že by někdo někdy byl očištěn od hříchu pouhým zalitováním či olitováním. A to jsem slyšel mnoho srdceryvných olitovacích příběhů, jeden jsem tu kdysi psal.
Zato jsem četl hned několik římskokatolických svědectví svatých, opravdu svatých, kteří umírali v hrůze jestli své hříchy dostatečně olitovali nebo zalitovali a jak to s nimi dopadne.
Proto také křesťané nezachází s hříchem zalitováním či olitováním, ale pokáním (změnou smýšlení, odvrácení se od hříchu, proměnou života) a vyznáním hříchu (vytažením na světlo, "chozením ve světle", ne skrytím v temné krabici) které vychází z víry v Ježíše Krista.
|
]
Pokání je lítost? - Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Středa, 09. únor 2011 @ 12:09:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec Taková ta sebelítost a zoufalství člověku nepomůže.
Lituji hříchy před Hospodinem a lituji jich proto, že Pán Ježíš za ně trpěl na kříži. Lituji jich proto, že jsem udělala něco,co jsem udělat neměla. Jak to vím, že jsem to udělat neměla? Jednak je to v desateru, pak si mohu přečíst blahoslavenství, a pak mohu upřít svůj zrak na Ježíše a podívat se, jak se svými hříchy obstojím v lásce, která umírá na kříži.
Takže ne sebelítost, zalitování.
Litost a pokání před Bohem, ne sám před sebou. Sám sebe z hříchu, no neví, to sám sebe z hříchu nevysvobodíš. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Neděle, 06. únor 2011 @ 13:33:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | cizinec,tuzim, aby si bol stastny. Zda sa mi, ze ti mozem poradit. Bude to asi tak, ze si v katolickom prostredi, kde si bol, pocul zdoraznovanie, ze kto sa v hodine smrti nevyspoveda a je v tazkom hriechu, pojde do pekla. Uznavam, ze si sa mohol dostat do omylu, lebo spoved je v hodine smrti knazmi vzdy velmi odporucana a zdoraznovana, lebo tam ,ked lutujes,dostavas naozaj dokonalu lutost. Uz menej sa zdoraznuje, ze ak clovek umiera, ale to plati, iba pri umierani a ma smrtelny hriech a nemoze sa dostat k spovednikovi, staci, ked hriech olutuje bez spovede a nepojde do pekla.Je tu ale riziko, ze lutost nebude dokonala, lebo Boh slubil dokonalu lutost len pri spovedi, cize spoved je vzdy lepsia, ale velmi zdoraznujem,aj nedokonala lutost staci, aby si nesiel do pekla.Ale znovu zdoraznujem, takato vysada plati iba v hodine smrti.V beznom zivote, ak mas smrtelny hriech, je ti odpusteny len v tedy, ked je lutost spojena so spovedou Cizinec, ja ta teraz uz aj trochu chapem, preco si podla mna urcite az utiekol k protestantom, lebo ked si tieto veci nevedel, mohol to byt u teba velky psychicky tlak,bat sa ci, bude alebo nebude v den smrti pri tebe knaz a ci sa budes moct vyspovedat. Uzkost mohla sposobit aj skutocnost, ze ked si bol v beznom zivote v tazkom hriechu,mohol si sa bat, ze nebudes mat cas sa z neho vyspovedat.Tu sa netreba bat, treba po smrtelnom hriechu, tento hriech hned olutovat, a s kludom pockat, ked budes mat cas a potom sa ist vyspovedat.Boh predsa nie je nespravodlivy, on ked vidi dobry umysel, nedopusti, aby si s tazkeho hriechu v hodine smrti nevyspovedal, alebo ho aspon neolutoval, a nesiel tak do pekla.My katolici sa vzdy modlime, aby sme dostali taku moznost, cize modlime sa za dobru smrt. Ak to clovek berie vazne, Boh takuto modlitbu vypocuje.Preto aj chapem, ze si odisiel k dopredu spasenym,aby si sa tychto strachov zbavil.Teraz ti hovorim, ze strach je tu neopodstatneny, modli sa a vloz sa do Bozich ruk. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Lu v Neděle, 06. únor 2011 @ 14:04:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....modlime sa za dobru smrt....
Nám protestantům jde hlavně o ten dobrý život ;-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Neděle, 06. únor 2011 @ 15:08:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | dobra smrt je to najdolezitejsie na svete, lebo nam otvara dobry zivot, ktory trva vecne
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Lu v Neděle, 06. únor 2011 @ 15:25:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejdůležitější na světě je Pán Ježíš Kristus. Můj dobrý věčný život začal, když jsem Pána Ježíše přijal jako svého Spasitele a Božího Syna.
Neboť tak Bůh miloval svět, že dal svého jednorozeného Syna, aby každý, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 21:46:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak, Betmo, to jsi hezky napsala.
Jsem vděčný za smrt Ježíše Krista, která mi otevřela věčný život.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 21:43:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Milá Betmo.
Jsi hodná, že máš takovou starost, ale je škoda, že píšeš tak docela mimo toho, co žiji, mimo moji situaci i mimo to, co jsem tu psal.
Neboj, když jsem byl v ŘKC, tak tam nezdůrazňovali hodinu smrti tak, jako to tady dělá třeba oko nebo Jaela. Byli tam o kus normálnější lidi a normálně nás učili žít římskokatolický život. Mnozí z nich byli fakt prima, nechci je jmenovat abych jim nepřidělal těžkosti, snad jen p. Zvěřinu ano, ten je po smrti a už mu nikdo nic nepřišije, to byl jeden z nejlepších lidí co jsem potkal. Na jeho Kristologii moc rád vzpomínám.
Taky sis popletla že jsem utekl k protestantům, to je omyl. Když jsem kdysi v Krista uvěřil a narodil se znovu, tak jsem chvíli chodil na návštěvu do ČCE, ale to bylo jen proto, že u nás v místě bydliště jiná křesťanská církev nebyla. Tenkrát jsem to nerozlišoval a dnes vlastně taky ne a těm ČCE taky můj útěk z pekla nikdo přišít nemůže, ti za to nemohli, ke mně přišli jak slepí k houslím. Za mně se modlili a svědčili mi o Ježíši Kristu úplně jiní křesťané.
Taky jsem rád, že už teď nežiju ve smrtelném hříchu, jako ta léta předtím a mohu věřit v Ježíše Krista a mohl jsem mu svůj život svěřit. To je hodně velká pomoc pro můj život, protože už nemusím řešit dobrou smrt, ani nemusím řešit stále sám sebe, ale mohu v klidu a v Boží milosti žít život a ještě díky Bohu pomáhat jiným lidem.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 07. únor 2011 @ 18:36:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, já naštěstí nebudu ten, kdo má posuzovat tvé hříchy. Ale opustit Kristovu církev je určitě závažný hřích. I když si budeš namlouvat, že ta katolická s viditelným Petovým nástupcem to není. Teď jsi ve viditelné církvi bez viditelné hlavy.
Pán Ježíš docela určitě neustanovil svou církev jako bezhlavého jezdce (Mt 16,18).
A Bůh tě přece nechal narodit do katolické rodiny!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 07. únor 2011 @ 19:21:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, římskokatolická církev je katolická asi tak jako je apoštolská církev apoštolská. Je taková, jakou se chce vidět. Ve skutečnosti je její katoličnost jen vyprázdněná fráze a lze jí snadno vyvrátit. (Slovo "katolická" znamená všeobecná, pokud to nevíš).
Církve, ve kterých jsem byl a pracoval nebo i jen navštívil, neměly problém, který popisuješ a který je zřejmě u vás přítomen. Ježíš je v nich dobře vidět, je viditelnou hlavou. Asi ne tak, jak si představuješ ty (zajímavě oblečený člověk s vlastním státem, gardou, tučným kontem a dobře vedenou světskou politikou a lidskou strukturou) ale o to je zajímavější Ježíše ve své církvi sledovat.
Bůh mne nechal narodit do římskokatolické rodiny a pak mi dal poznat Ježíše a být v opravdové bezpřívlasktukatolické církvi. Jiní se zas narodí do řeckokatolické církve, jiní do pravoslavné, jiní zase k muslimům, hinduistům, ...
Chtěl jsi tím něco říci?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. únor 2011 @ 07:10:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistě jsem tím chtěl zdůraznit, že když jsme se narodili do římskokatolické církve, dostali jsme milost, kterou muslim, nebo hinduista nedostal.
Ale kdo více dostal, od toho jednou bude také více požadováno. A ty jsi nedostal málo!
Dobře víš, že kdyby šlo katoličnost římskokatolické církve snadno vyvrátit, tak bys to tu snadno hned udělal a jen mě neubezpečoval o tom, jak snadno ji vyvrátit jde. Snažme se udržet diskusi na jakési úrovni, ani jeden z nás přece nespolkne cokoli.
Mně zdravý rozum napovídá, že viditelné tělo by asi mělo mít i viditelnou hlavu, tělo neviditelné pak zase hlavu neviditelnou, tajemnou. Je to logické a Bůh má zřejmě logiku docela rád.
I všechny ostatní církve prakticky mají stejně i jakousi viditelnou hlavu (různé patriarchy, šéfy, takové malé "papeže"), jen si ji nepřiznávají. Mít hlavu je nutnost, má - li vůbec lidský organismus nějak smysluplně fungovat. Ani my se bez své viditelné hlavy neobejdeme, i když duchovně spočíváme v Kristu.
Ovšem tvářit se přitom navenek jako bezhlavý jezdec, že si vystačíme jen s hlavou duchovní, je přinejmenším hodně komické, nemyslíš?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. únor 2011 @ 08:05:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, já jsem žádnou speciální milost proti hinduistům nedostal. Narodil jsem se uprostřed model a byl vírou a doufáním veden k Neposkvrněnému početí a k všelijakým prázdným obřadům které člověka nemohou zachránit, jako docela normální pohan.
Milost jsem dostal až mnohem později, to ano a to zvláštní. A vím, že kdo hodně dostal, od toho bude hodně požadováno.
Oko, slovo "katolický" znamená všeobecný. Pokud jde o všeobecnou církev, tak to jsou lidé, kteří patří Kristu a žijí v jednotě Ducha svatého. Pokud jde o katolicitu ŘKC, tak se malinko zamysli: Neměli by být ve všeobecné církvi všichni aby byla všeobecná? Snad to není moc nesnadná úvaha.
Viditelné tělo má viditelnou hlavu. V křesťanské církvi je Ježíš vidět a není nijak zvlášť tajemný. Tedy alespoň pro ty, kteří ho znají a žijí s ním.
Tam, kde Ježíš vidět není, je za něj potřeba jinou viditelnou náhražku, to uznávám, v tom je tvoje logika správná.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. únor 2011 @ 18:57:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Každý křesťan dostal obrovskou milost ve křtu. Byl Kristem vykoupen z tohoto světa do světa s Bohem.
Opravdu bylo tvých prvních dvacet let života v ŘKC tak zoufale prázdných, nebo jsi o tom jenom už dneska dokázal sám sebe přesvědčit? Já rozumím tomu, že třeba bylo období, kdy jsi žil vlažně, ale prázdné obřady v církvi? To neznám. Co třeba taková obnova křestních slibů, nebo vyznání víry? Taky prázdné obřady?
Milostí jsi dostal i v této době nesmírně mnoho, ani si je neuvědomuješ, natož aby jsi za ně děkoval. V tom období "prázdného života v ŘKC" jsi vyrůstal v milující rodině, a to není tak samozřejmé. Ani to, že jsi relativně zdráv, není samozřejmost - a ani to, že máš dneska harmonické manželství. Základy pro toto se budovaly už ve tvém dětství. U každého z nás se tak budovaly - aby to nevypadalo, že snad kážu, nebo se nějak vyvyšuji.
..."Neměli by být ve všeobecné církvi všichni aby byla všeobecná?"...
ŘKC je přece otevřená pro všechny lidi bez výjimky, nerozlišuje barvu pleti, národnost, ani nic podobného. Stačí uvěřit v Krista, přimout ho do svého života a přijmout apoštolské učení církve.
..."V křesťanské církvi je Ježíš vidět a není nijak zvlášť tajemný."...
Ježíš je Bůh a zároveň člověk. Přebývá v nepřístupném světle a vždycky bude pro lidi tajemný. Můžeme ho osobně spatřit v tajemných způsobách chleba a vína a tajemným způsobem ve vzájemné lásce křesťanů, můžeme ho tajemně vnímat v modlitbě, v Božím slově, při zpřítomnění jeho oběti.
Pokud u vás Ježíš tajemný není, musím uznat, že je to u vás skutečně jinak, než u nás. Pak si ale raději ani neříkejte křesťané!
(1 Tim 6,13-16) Přikazuji ti před Bohem, který všechno obživuje, a před
Kristem Ježíšem, který dosvědčil před Pontským Pilátem dobré
vyznání,
abys zachovával toto přikázání bez poskvrny a bez úhony až
do příchodu našeho Pána Ježíše Krista,
který ve svůj čas ukáže ten požehnaný a jediný Vládce, Král
kralujících a Pán panujících,
jenž jediný má nesmrtelnost a přebývá v nepřístupném světle,
jehož nikdo z lidí neviděl ani vidět nemůže a jemuž patří
čest a věčná moc. Amen.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. únor 2011 @ 23:26:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nenapsal jsem, že dvacet let života bylo zoufale prázdných.
Prázdné byly náboženské úkony bez podstaty. Přestava, že se něco mechanicky stane nějakým úkonem. Když třeba srovnám "svátost pokání" s celým tím tehdejším otroctvím hříchu a skutečné pokání, tak to se vlastně ani pořádně nedá srovnat ;-)
Já jsem v ŘKC zažíval jinak spoustu zajímavých věcí. Třeba v kostele na mši lítal vrabec. Taky tam bylo dost lidí, mohl jsem je počítat a pozorovat výšku stropu. V zimě jsem cvičil prsty, abych v mínus deseti nezmrznul, to bylo podobné jako u budhistů. Nebylo to zas tak úplně prázdné. Občas, když jsem byl malý, jsem chodil pozorovat chlapy, co se vytratili z kostela uprostřed mše na kouřovou. Společné odříkávání kde-čeho taky odměřovalo hezky čas kdy už to skončí.
Ale do té doby, než jsem přijal Krista, byly věci hodně prázdné. Třeba písmo jsem četl vždycky tak rok nebo dva než jsem ho přečetl, protože jsem mu rozuměl jen intelektuálně, netýkalo se mně osobně (třeba jsem měl dvě spásy: Jednu spásu světa v Kristu, druhou úplně jinou mojí osobní tím co jsem dělal, navzájem oddělené).
Když jsem pak přijal Krista a písmo se mi otevřelo, přečetl jsem evangelia a listy za dvě noci a celou bibli za pár týdnů. Izaijáše jsem přečetl několikrát dokola. Předtím jsem písmo poslouchal třeba v kostele, úryvky dokonale znal i nazpaměť, ale byla to rozumová zpráva o nějakých chlápcích před dvěma tisíci lety.
V milující rodině jsem nevyrůstal, ale zase mne rodiče docela hezky
vychovali a v mnoha věcech mi dali dobrý příklad, za to jsem rád a
vděčný, za to Bohu děkuju. Mnohé jiné základy, které jsem v rodině získal, musel Bůh pěknou dobu bořit, docela stejně, jako u mojí ženy, v tomhle jsi se tedy spletl. Ale i za to Bohu děkuju, protože jsem mohl vidět, že Bůh změnil věci, které mi připadaly nepohnutelné (jen jsem musel mít trpělivost. Svatou :-)
Ve křtu jsem jistě dostal obrovskou milost: Prožil jsem oddělení od minulosti, pohřeb starých věcí, prožil jsem, že když je člověk pohřben, věci světa už na mne nemají nárok (ten si před tím činily a docela dost). Po křtu ve vodě nastalo oddělení i v téhle věci a moc nad útoky proti mne i rodině, které předtím byly na denním pořádku.
ŘKC je přece otevřená pro všechny lidi bez výjimky, nerozlišuje barvu pleti, národnost, ani nic podobného. Stačí uvěřit v Krista, přimout ho do svého života a přijmout apoštolské učení církve.
Kdyby někdo uvěřil v Krista a přijal ho do svého života, zažil tu moc evangelia a proměnu života, svědčil o tom u vás v církvi, setkal by se se stejným uvítáním odezvou jako křesťané tady od tebe, JMK, Jaely, Poutnicka, Honzy a mnoha dalších z ŘKC? Jako třeba Nematemne? Někdy už trochu přeháníš.
Pokud jde o nás, tak my lidi, kteří uvěří v Krista vítáme. Nikdy by nás ani nenapadlo, abychom jim rozmlouvali to, co s Ježíšem zažívají. Nerozlišujeme, jestli jsou to katolíci, evangelíci, komunisti, militantní ateisti nebo kdokoliv jiný. Když člověk opravdu přijme Krista a odevzdá mu svůj život (to, co je pro tebe "vyprázdněná fráze" a "duchovní nechciříkatco") je jeho působení naživotě toho člověka viditelné. Hodně viditelné. Ten člověk je viditelně veden Ježíšem Kristem. Člověk, který přijal Krista a uzavřel s Bohem tu věčnou smlouvu podřizuje svoji vůli vůli Krista Ježíše. nehledá jen svoje věci, ale věci Boží. A to už od úplného začátku věčného života.
V tomhle je to skutečně hodně jiné, než co jsem znal jako běžný standard v ŘKC, proto bez téhle zkušenosti těžko můžeš rozumět, o čem píšeme - to je potřeba poznat osobně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 09. únor 2011 @ 07:23:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Hodně viditelné. Ten člověk je viditelně veden Ježíšem Kristem. Člověk,
který přijal Krista a uzavřel s Bohem tu věčnou smlouvu podřizuje svoji
vůli vůli Krista Ježíše. nehledá jen svoje věci, ale věci Boží."...
Nevím nakolik je toto v ŘKC "standart," protože jsme církev většinová se vším, co takovou církev provází. I s "nánosem" tradičních zvykových a vlažných "křesťanů", kteří se ukáží ve společenství věřících třeba jen na vánoce a velikonoce. To nám vyčítáš právem a věřím, že tvoje zkušenost intelektuálního, přitom však prázdého katolíka je opravdová. V tom zřejmě také vězí ta pravá, pro mě dosud nepochopitelná příčina tvého rozchodu z ŘKC.. Opravdový katolík se však dává Kristu, tak, jak jsi to popsal. Upřímně, hluboce a cele.
S tím rozdílem, že některé věci si uvědomujeme lépe a jasněji, než vy: že začátek našeho věčného života byl ponořením do Krista ve křtu , že toto byla naše první záchrana (spása) už pro tento život na zemi. Že tato spása může už být počátkem našeho věčného života (když v dobrém vytrváme), ale mnozí lidé tuto příležitost zahodí hříchem ke smrti. A že naše věčná spása může být skutečně dovršena až uzavřeme svoji životní pouť, až po smrti těla a Kristově osvobozujícím rozsudku na našem soudu.
Mě osobně se stalo, že mě Bůh spasil, zachránil docela mimořádným způsobem od předčasné smrti těla i v průběhu mého života (to už popisuji třetí událost spásy!). I taková zkušenost totiž bývá určitým druhem spásy - a nejen spásy těla, ale také zásadní změny duchovní. Setkání s realitou smrti ti otevře oči a začneš vidět svět reálně. Uvědomíš si, co je v životě důležité a co je docela nepodstatné. Člověka to naprosto a dokonale změní. Jako když člověk s šedým zákalem dostane nové čočky.
Pokud jsi nevyrůstal v milující rodině, tak to je mně skutečně líto. O to je větším zázrakem, když toto svým dětem přesto poskytuješ.
..."Jako třeba Nematemne?"... Jeho podoba víry není vírou ŘKC. Co by mezi námi dělal?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 09. únor 2011 @ 11:22:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | O tom, jestli je ŘKC dvoumiliardový kolos všech politých jako miminka nebo dvěstěmilionový kolos žijících alespoň trochu podle toho, co ŘKC učí, budeš muset rozhodnout sám. Když je to ale jednou tak a jednou tak, podle toho, co se ti hodí v diskuzi, tak to působí podivně.
Já jsem nikdy v životě nepatřil mezi tu prázdnou masu, která chodí na půlnoční, kam se mne snažíš natlačit. Vždy už odmala jsem byl praktikujícím ŘK a to celkem hodně praktikujícím, tak, jako je běžné mezi těmi asi 200 tisíci lidmi u nás, kteří chodí do kostela.
V šestnácti se to ještě přehouplo do intenzivnější podoby. K víře v Krista a odevzdání života nás fakt nevedli, veškeré doufání, které měli lidé okolo nás, bylo ke Královně nebes, Královně slzavého údolí, Neposkvrněnému početí, atd. Jí se také odevzdávaly životy, jí patřily i životy našich vzorů i tehdejšího pana papeže.
Já jsem tedy jednal podle těch vzorů a dělal to, co nás učili. A nás opravdu učili svátosti, to, že hříchy se vyznávají knězi, který má moc hříchy odpouštět, to, že kněz proměňuje a že ta proměněná hostie je opravdu kristus, kterému se máme klanět, že je to vskutku bůh. Tak jsem to tak dělal, oko, a velmi poctivě.
Chápu, že ty si nějak musíš tu sektu omluvit a natlačit mne do pozice aby ti to všechno sedělo. Ale většinu věcí, které tu popisuješ, jsem prožíval docela přesně stejně, jako ty, znám je tedy velmi důvěrně, jen už je to dávno. (Až na poslední dobu, kdy už utíkáš do úletů typu vzkříšení do duchovního těla, až takové nesmysly nás neučili)
Dnes žiju s tím rozdílem, že si mnohem jasněji uvědomuji, že jsem se v hříchu narodil a dokud jsem nepřijal Krista, byl jsem docela normálně v pekle. Teprve když jsem přijal Krista Ježíše, přijal jsem spasení, přijal jsem moc stát se Božím dítětem. Protože jsem tuhle situaci prožil dost intenzivně na vlastní kůži, jsem schopen si jí uvědomit.
Pokud jde o smrt, tak jsem ti naší víru vysvětloval: Tím, že člověk přijme věčný život, jeho život se promění. Tím, že spasení pro mne není konec skutečného života, ale jeho začátek, mám na mnohé věci hodně odlišný pohled.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 09. únor 2011 @ 07:32:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ještě bych od tebe rád slyšel, zda jsi si už uvědomil, že každé setkání s Kristem bývá tajemné, že Bůh při vší své lásce a dobrotě pro nás vždy zůstává tajemným.
..."V křesťanské církvi je Ježíš vidět a není nijak zvlášť tajemný. Tedy alespoň pro ty, kteří ho znají a žijí s ním. "...
Že tento tvůj výrok byl ústřelem, nepromyšleným omylem, který z podstaty Boha nemůže být pravdou. To, co je v křesťanské církvi skutečně vidět, je ovocem Kristovy lásky, tajemného vztahu Boha k člověku.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Sobota, 12. únor 2011 @ 19:30:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No je úžasné žít bez smrtelného hříchu a neřešit smrt, neřešit sám sebe, ale v klidu řešit Boží milosti, žít život a ještě díky Bohu pomáhat jiným lidem.
To je fantasticky vymazaný mozek. Nepřipouštět si hřích.
Mi to připadá, že to je míjení se se skutečností, kterou takový člověk žije a namlouvá si, že žije něco jiného.
V mém okolí -docela blízko žije sekta, která si namlouvá, jak je dokonalá, jak je fantasticky bez hříchu, ale jenom pohled na ně vzbuzuje strach nebo soucit. Jenom oni mají pravdu a jsou dokonalí a vyvolení.
Nechci tím říci, že nejdou do nebe - mají svou cestu. V mnohém je výše uvedený komentář podobný.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 13. únor 2011 @ 08:22:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ---To je fantasticky vymazaný mozek.----
Nejen vymazaný mozek Jaelo, to neříkáš přesně.
To je důsledek přijetí evangelia, které má moc. To je fantasticky vymazaný starý život vyměněn za nový, fantasticky vymazané hříchy. Fantasticky očištěné svědomí od mrtvých skutků k službě živému Bohu. Ovšem i očištěna mysl (vymazaný mozek - naplněn novou , obnovenou myslí)
Tak jak mluví Písmo:
Kol.2: Když jste ještě byli mrtvi ve svých vinách a
duchovně neobřezáni, probudil nás k životu spolu s ním a všechny viny
nám odpustil.
Vymazal dlužní úpis, jehož ustanovení svědčila proti nám, a zcela jej zrušil tím, že jej přibil na kříž.
Žid.8: A nevešel do svatyně s krví kozlů a telat, ale jednou provždy dal svou vlastní krev, a nám získal věčné vykoupení. Jestliže již pokropení krví kozlů a býků a popel z jalovice posvěcuje poskvrněné a zevně je očišťuje, čím
více krev Kristova očistí naše svědomí od mrtvých skutků k službě
živému Bohu! Vždyť on přinesl sebe sama jako neposkvrněnou oběť Bohu
mocí Ducha, který nepomíjí.
Kol.1: Ode dne, kdy jsme o vás uslyšeli, proto nepřestáváme v modlitbách
prosit, abyste byli ve vší moudrosti a duchovním porozumění naplněni
poznáním jeho vůle a abyste svým životem vždy dělali Pánu čest a radost: abyste stále nesli ovoce dobrých skutků, rostli v poznání Boha, byli všemožně posilováni mocí jeho slávy, abyste mohli všechno trpělivě překonat a abyste s radostí děkovali Otci, který vám umožnil podíl na dědictví svatých ve světle. On nás vysvobodil z nadvlády temnoty a přenesl do království svého milovaného Syna, v němž se nám dostalo vykoupení, totiž odpuštění hříchů.
Řím.12: A nepřizpůsobujte se tomuto věku, nýbrž
proměňujte se obnovou své mysli, abyste mohli rozpoznat, co je vůle
Boží, co je dobré, Bohu milé a dokonalé.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Neděle, 13. únor 2011 @ 08:44:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano Fantasticky vymazaný mozek není důsledek evangelia.
Pán Ježíš přišel, aby nám připomněl, jak my lidé máme na světě žít.
Boží stvořitelský záměr nebyl, abychom byli vymazaní sektáři s fantasticky vymazanými hlavami a namlouvali si, že nehřešíme.
Jsme Boží děti, Bůh nás stvořil ke svému obrazu. Jsme křehcí a slabí. Stále si uvědomujeme, že nemáme na to, nehřešit, voláme k Bohu a prosíme o odpuštění hříchu s lítostí, protože víme, že náš Pán za naše hříchy zemřel na kříži.
Bez Boha nejsme nic. Nemůžeme se soběstačně vypínat nad Boha, že něco zvládáme - není to pravda, nezvládáme, denně bojujeme s hříchem.
Bůh veškeré naší naděje, nechť je stále s námi. Amen |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 13. únor 2011 @ 08:50:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaelo,
jako vždy, všechno máš splantané.
Až přijmeš evangelium, poznáš jak to je.
To co tu vyprávíš není evangelium. To je svědectví člověka, který z moci hříchu zatím vysvobozen nebyl.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Neděle, 13. únor 2011 @ 08:57:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano Ano, já vím, že Hospodin je jeden a na jeho místo se nikdo nemůže postavit. Proto se Rosmano neklaním lidem - ani těm, co mi píší hanlivé věci jako ty a neodečítám proto svou hodnotu od toho, co mi ve svém rádoby pravdě napíšeš.
Jsem Boží dcera, do srdce mi vidí Hospodin.
Tvoje soudy, jsou tvé soudy. Tvé cesty, jsou tvé cesty. Pokoj tobě. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 13. únor 2011 @ 09:28:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokoj také tobě.
Jen ještě zdvořile si dovolím ti připomenout, aby sis dávala pozor pojmenovávat jako fantasticky vymazaný mozek důsledky evangelia, to, co Bůh skrze Ducha svatého vypůsobí v člověku :
fantasticky vyměněný starý život za nový, fantasticky vymazané hříchy, fantastické osvobození z moci hříchu.
Fantasticky očištěné svědomí od mrtvých skutků k službě živému Bohu a očištěna, obnovena mysl.
Balancuješ tím na hraně skutečného hříchu ke smrti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Neděle, 13. únor 2011 @ 12:12:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano ale já jsem ti neřekla, že hřešíš hříchem ke smrti. Ba....naopak.......přeji ti ať běžíš svým životem v plné důvěře s Hospodinem.
Jak velmi krásní jsou stánkové tvojí Jákobe, příbytkové tvoji Izraeli.....
Pokoj tobě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 13. únor 2011 @ 12:19:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No to vím Jaelo, že jsi mi to neřekla.
To ti říkám já, že vydávat působení Ducha svatého v životě člověka - to jest znovuzrození, osvobození z moci hříchu, nové srdce, nový život za projev fantasticky vymazanného mozku je hřích proti Duchu svatému - hřích ke smrti, který lidem odpuštěn nebude.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Neděle, 13. únor 2011 @ 12:28:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano jenomže pro mě je směrodatná Bible a ne to, co mi předkládáš. Víš, já nepatřím k těm, komu lze vymazat mozek. Já poklekám jenom před Hospodinem ----víš. Pokud k něčemu dojdu a věřím a Bůh mě oslovil, tak je to tak-----že není člověka, který by to zvrátil, raději dám hlavu na špalek. Tak to u nás chodí, víš. A je to tak, že mohu být luterán nebo římskokatolík----dojdu k Bohu a už se ho nepustím. Držím se a s respektem se dívám na víru druhého a neponižuji to, jak on se drží Boha. Modlím se, ať Bůh každého vede po svých cestách, podle své svaté vůle. Ne, podle mé vůle nebo podle Rosmanovy vůle, ale podle své svaté vůle.
Neboť Hospodin je svatý, jeho milosrdenství je věčné a jeho věrnost trvá na věky.
Žádný Rosmano ----Hospodin.
Hospodin je můj pastýř, nic nepostrádám..... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 13. únor 2011 @ 12:57:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je dobře, že je pro tebe směrodatná Bible. A ta jasně říká toto:
Mar. 3,28: Amen, říkám vám, že všechny hříchy budou lidským synům odpuštěny, i rouhání, jakkoli by se rouhali. 29Kdo by se ale rouhal protiDuchu svatému , tomu nebude nikdy odpuštěno; takový se provinil věčným hříchem.“ 30(Říkali totiž o něm, že má nečistého ducha.)
Mat.12,24. 31
Když to uslyšeli farizeové, řekli: „Tenhle nevymítá démony jinak než Belzebubem, knížetem démonů!“....... Proto vám říkám: Každý hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu jim odpuštěno nebude. 32Kdokoli by řekl slovo proti Synu člověka, bude mu odpuštěno, ale kdokoli by mluvil proti Duchu svatému, tomu nebude odpuštěno ani v tomto věku, ani v budoucím.
Proto ti říkám, že vydávat
působení Ducha svatého v životě člověka - to jest znovuzrození,
osvobození z moci hříchu, nové srdce, nový život za projev fantasticky
vymazaného mozku může být hříchem proti Duchu svatému - hříchem ke smrti, který
lidem odpuštěn nebude.
Tímto svým výrokem balancuješ na velmi tenkém ledě. To je vše co cítím jako povinnost ti říct. Jak s tím naložíš je tvoje věc.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Úterý, 15. únor 2011 @ 18:37:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jj Rosmano ---mysli na své hříchy. |
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: noname v Neděle, 06. únor 2011 @ 14:55:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | "Vůbec jsou ty ideologické škatulkové klíny co mají mnozí natlučené do hlavy jeden proti druhému dost zajímavé". Proto tu také hojně používáme -že?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Oklamaní. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. únor 2011 @ 21:55:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, já nevím.
Řekl bych, že je lidé používají právě proto, že je mají natlučené do hlavy od svých denominací. Podle mne je to právě jeden z patologických pozůstatků při odchodu protestantů z babylona, pozůstatek hádek, nenávisti a vraždění a ne správná a přirozená věc, věc, která by měla být normou a hojně se používat.
"Normální" křesťané tyhle klíny nemají.
Pokud mohu sledovat, tak když lidé přijmou evangelium, tak jsou vzhledem k denominacím, skupinám a pod. apolitičtí. Věří Ježíši a tak-nějak předpokládají, že ostatní křesťané také věří Ježíši a že jejich život také patří Ježíši. Když se nedostanou do toho patologického prostředí nálepek a značek stylu "já jsem Petrův a já zas Pavlův" sami ze sebe nemají důvod se takto nálepkovat.
Když se třeba podívám na svůj život, tak jako ŘK jsem měl samozřejmě do hlavy natlučen klín že "ŘKC je jediná pravá církev". S touhle hloupostí ve hlavě jsem chodil po světě ještě několik let jako křesťan a hledal "nejlepší církev". Dnes mi to přijde směšné, ale tenkrát jsem opravdu tak ze setrvačnosti uvažoval. Několik let pro mne třeba adventista nebyl křesťan, protože je to adventista a "věří na sobotu", tím pádem je na okraji křesťanství, ale spíše za ním. Baptisté pro mne nebyli dost dobrá církev, protože nebyli dost "živí" a tak podobně.
No, dětinskost a setrvačnost...
|
]
|
|
|
|