|
Právě je 556 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano Willy Frantisek100
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116866433 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Reformovat ŘKC, či odejít? (IX.) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 27. prosinec 2011 @ 18:01:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Lidé v ŘKC říkají sice před přijetím Euchastristie "Pane, nezasloužím si, nejsem hoden atd...)... ale často to bývá jen pokrytecké vnější gesto ...
Nemyslí si to většinou o sobě, ale o těch druhých, ubohých, Kristových, jež nepřijímají, pohrdají jimi a často je cídí právě i ve svátostech (druhé, ne sebe).
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Reformovat ŘKC, či odejít? (IX.) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 27. prosinec 2011 @ 23:33:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, pro mne to tak nebylo. Já to gesto myslel upřímně, upřímně jsem litoval hříchů, kde čeho. Opravdově jsem se bil v prsa.
Pokání jsem ale neznal, samozřejmě, o tom mi nikdo neřekl. Proto jsem se na "nevěřící" a zvláště na "sektáře" (jehovisty, adventisty, pražáky a pod.) díval dost svrchu. Ale jen do doby, než mi Bůh ukázal, jak je to se mnou doopravdy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reformovat ŘKC, či odejít? (IX.) (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 28. prosinec 2011 @ 05:41:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Pokání jsem ale neznal, samozřejmě, o tom mi nikdo neřekl."...???
Toníku, ty jsi chyběl ve vyučování náboženství (nebo nedával pozor) když jste probírali POKÁNÍ a jeho pět částí? (zpytování svědomí, lítost, opravdové předsevzetí, zpověď a dostiučinění?)
Vždyť to je přímo základ osnov vyučování ve víře a probírá se v různé hloubce dokonce několik roků po sobě!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reformovat ŘKC, či odejít? (IX.) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 28. prosinec 2011 @ 08:22:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejde o vyjmenování - ale o tu opravdovou lítost srdce (kterou má zdravé svědomí i bez znalostí a vyjmenovávání)...
Myslíš si, že "celníci a nevěstky" z Evangelia (předcháízející osatní do Nebeského království) uměli tu teorii, nebo praxi?
(Pozor: farizeové perfektně znali teorii, skutečnéí Kristovy ovečky praxi. Ale i u pár farizeů se Kristus dočkal obrácení - ale byly to vyjímky.)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reformovat ŘKC, či odejít? (IX.) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 28. prosinec 2011 @ 20:18:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Určitě, to jsme znali. Tyhle vnější věci jsme probírali, mockrát. I jsme se podle nich řídili. To kolečko "hřích -> zpytování svědomí -> lítost -> opravdové předsevzetí -> zpověď -> dostiučinění -> hřích a tak stále dále jsem zažil mnohokrát. I lidi okolo mne zažívali totéž. Pokání nepoznal v okolí nikdo, neměl jsem tedy ani možnost vidět jak pokání vypadá nebo slyšet svědectví. I z ostatních věcí (znovuzrození, křest ve vodě, křest Duchem svatým, ...) jsme znali jen vnější prvky náboženství, jejich vnitřní moc nám byla cizí, neznali jsme jí, neměli, nezažívali.
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Reformovat ŘKC, či odejít? (IX.) (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 27. prosinec 2011 @ 19:16:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."i když Kristus jasně říká např. o eucharistii : Jezte a pijte VŠICHNI..."...
To se nám to zase krásně vytrhává z kontextu! ...
(1 Kor 11,27-29) A proto, kdokoli by jedl tento chléb a pil Pánův kalich
nehodně, bude vinen tělem a krví Pána.
Ať tedy člověk prověří sám sebe a takto ať jí z toho chleba
a pije z toho kalichu.
Neboť kdo jí a pije nehodně, jí a pije sám sobě odsouzení,
jelikož nerozsuzuje Pánovo tělo. Pokud člověk žije ve veřejném hříchu (např nesezdaný "na hromádce"), nemůže přistupovat ke svátostem. Nejdřív musí učinit pokání a hříšný způsob života opustit. Kněz, pokud to o něm ví, má povinnost nepodat. Nikdo nepohrdá homosexuálně orientovanými lidmi. Naopak, při každém desátku růžence se modlíme i za jejich vysvobození (... Přiveď do nebe všechny lidi, zvláště ty, kteří Tvého milosrdenství nejvíce potřebují). Sexuální orientace není hříchem (může však být následkem hříchu, pokřivením člověka - Ř 1,22-32). Ovšem praktikování samotné homosexuality je těžkým hříchem - hříchem ke smrti!(1 Kor 6,9-10) Cožpak nevíte, že nespravedliví nebudou dědici Božího
království? Nemylte se! Smilníci ani modláři, cizoložníci,
zženštilí ani homosexuálové,
zloději ani lakomci, opilci, utrhači ani vydřiduchové
nebudou dědici Božího království.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Reformovat ŘKC, či odejít? (IX.) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 27. prosinec 2011 @ 19:31:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kristus neříká: Jezte a pijte kromě nesezdaných na hromádce, ale říká: VŠICHNI!!! Což je život na hromádce (v tvém názvosloví) vždy hříchem? Je láska hříchem? Kde to Kristus říká? Neříká náhodou o mnohem vážnějších věcech, které člověka opravdu poskvrňují a ubližují druhým? Proč ŘKC vidí hříchy právě jen u druhých, ne u sebe ty své?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reformovat ŘKC, či odejít? (IX.) (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 28. prosinec 2011 @ 05:35:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Což je život na hromádce (v tvém názvosloví) vždy hříchem? Je láska hříchem?"...
Láska znamená odpovědnost za život milovaného, nerozlučitelný svazek před Bohem i před lidmi - nikoli nezodpovědnost sexuálního vztahu smilstva. Život na "psí knížku" není důstojný Božího dítěte a nemá s opravdovou láskou nic společného!
Už začínám chápat dobré důvody toho faráře, který tě nechtěl za katechetku, která by měla vyučovat děti!
(J 4,16-18) Ježíš jí řekl: "Jdi, zavolej svého muže a přijď sem."
Žena odpověděla: "Nemám muže." Ježíš jí řekl: "Dobře jsi
řekla: 'Nemám muže,'
protože jsi měla pět mužů a ten, kterého máš teď, není
tvůj muž. To jsi řekla pravdu." (Ř 1,28-32) A poněvadž neuznali za dobré mít Boha ve známosti, vydal je
Bůh zvrácené mysli, aby dělali to, co se nemá.
Jsou naplněni veškerou nepravostí, smilstvem, ničemností,
lakotou, zlobou, plní závisti, vraždy, svárlivosti, lsti,
zlomyslnosti;
donašeči, pomlouvači, nenávidící Boha, zpupní, pyšní,
vychloubační, kteří vyhledávají zlé věci, neposlouchají rodiče;
nerozumní, nedodržující smlouvy, bezcitní, nesmiřitelní,
nemilosrdní,
kteří ačkoli znají Boží spravedlivé ustanovení, že ti, kteří
provozují takové věci, zasluhují smrt, nejenže je dělají také,
ale dokonce to těm, kteří je provozují,
schvalují. (1 Kor 6,15-16) Nevíte, že vaše těla jsou Kristovými údy? Vezmu tedy údy
Kristovy a učiním je údy nevěstky? V žádném případě!
Anebo nevíte, že kdo se spojuje s nevěstkou, je s ní jedno
tělo? Vždyť Písmo říká: "Ti dva budou jedno tělo."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reformovat ŘKC, či odejít? (IX.) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 28. prosinec 2011 @ 07:43:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Oko,
se svým farářem rozhodně nešlo o toto téma, v němž i on byl naprosto lidský a chápavý, jak jde život u dnešních mladých lidí. Ale hlavně, že jsi Ty našel další "důvod"... (???)
I farizeové chtěli kamenovat ženu přistiženou při cizoložsví, nikoliv stejně vinného muže či své vlastní hříchy -jejich hříchy se jim zdály menší než hříchy té cizoložné dvojice, v čemž tkví jádro problému u Tebe a dalších (vidí hříchy druhých větší než své, i když Bůh jasně říká" nesuďte hříchy druhých, ale kajte se ze svých)...
Ale asi to nemá cenu Ti to vysvětlovat, spoléhám u Tebe na pomoc shůry časem...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reformovat ŘKC, či odejít? (IX.) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 28. prosinec 2011 @ 20:28:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Láska znamená odpovědnost za život milovaného, nerozlučitelný svazek před Bohem i před lidmi - nikoli nezodpovědnost sexuálního vztahu smilstva. Život na "psí knížku" není důstojný Božího dítěte a nemá s opravdovou láskou nic společného!
Oko, takže už chápeš, že lásku lze mnohem lépe prožívat v nerozlučitelném svazku, než ve "svobodě", nevázanosti, kdy si každý může odejít a přijít jak si vzpomene? Že taková "svoboda", kterou jsi tu propagoval, nemá s Božími dětmi nic společného?
Nebo to je zase nějaká tvoje zvrácená dialektika, když se ti to v diskuzi hodí, tak propaguješ "svobodu" a když se to hodí aby ses pokrytecky opřel do protidiskutujícího, najednou píšeš o nerozlučitelném svazku?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reformovat ŘKC, či odejít? (IX.) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 28. prosinec 2011 @ 20:38:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kristus neříká: Jezte a pijte kromě nesezdaných na hromádce, ale říká: VŠICHNI!!! Což
je život na hromádce (v tvém názvosloví) vždy hříchem? Je láska
hříchem? Kde to Kristus říká? Neříká náhodou o mnohem vážnějších věcech,
které člověka opravdu poskvrňují a ubližují druhým? Proč ŘKC vidí hříchy právě jen u druhých, ne u sebe ty své?
Ahoj Brusle.
Ptala ses sice oka, ale napíšu ti k tomu něco. V mnoha věcech s tebou souhlasím (třeba zkušenost z ŘKC máme všichni zjevně téměř stejnou), ale občas jsou věci, které vidím hodně jinak. Tvůj ?vágní? (či jak to nazvat) vztah k manželství je určitě jednou z nich.
Vydání se druhému, rozhodnutí, smlouva je pro mne v životě velmi důležitá. Nedokážu si "lásku" představit bez rozhodnutí, vydání se druhému. U tebe jsem několikrát zažil zvláštní opozici proti téhle věci. Jako by to pro tebe nic neznamenalo? Nerozumíš závaznosti, rozhodnutí?
Jak tyhle věci bereš? Potkal jsem několik lidí, kteří uvěřili a přijali Krista a celkem brzo po uvěření jim Bůh ukázal chybu v tom, že žijí na hromádce a museli to řešit. Z tebe mám pocit, že žití na hromádce omlouváš jako normu a hřích je to pro tebe jen v očích druhých?
Nebo to považuješ za hřích, sama žiješ v hříchu a nechceš z něj ven?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reformovat ŘKC, či odejít? (IX.) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 28. prosinec 2011 @ 21:01:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku,
mne vadí, že ŘKC si z normy "správného manželství" udělala normu k (ne)připouštění k Eucharistii.
Kristus tuto normu jako podmínku přijímání jeho Těla a Krve nedává a nevztahuje k čistotě jen v této oblasti, kterou si ŘKc jako speciální podmínku vyčlenila k traumatizaci nedokonalých v této oblasti (své hříchy cídí méně přísněji než hříchy druhých). Kontrastem toho je např. tolerance k pedofilii kněží na dětech.
Nežiji na hromádce. Slovo hromádka rozlišuji jen jinak než ŘKC.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reformovat ŘKC, či odejít? (IX.) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 28. prosinec 2011 @ 22:38:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Aha. Už to chápu. Myslím, že jsem se na to už jednou ptal.
Chápu, že tě postoj pokrytectví rozčiluje. Ono je docela zajímavé, když si člověk porovná příspěvek oka výše bagatelizující situaci nemanželských dětí kněží proti tomu, co napsal výše tobě, je to zvláštní kontrast. Jakoby nějaké hříchy vadily a jiné byly pro svatost v pohodě.
Oku je dost těžké porozumět. I když si psal se mnou a já mu vysvětloval, že lásku je možné nejlépe prožít ve smlouvě, v sebevydání, ve trvalém, věčném závazku druhému, neustále mi oponoval ve stylu "lásku je možné žít je ne svobodě" či "lásku je možné prožívat jen když můžeš svobodně odejít a hřešit" a podobně a teď tu najednou píše úplný opak, že "Láska znamená odpovědnost za život milovaného, nerozlučitelný svazek před Bohem i před lidmi".
Nežiji na hromádce. Slovo hromádka rozlišuji jen jinak než ŘKC.
Myslíš tím to, že mnozí v ŘKC neuznávají "nesvátostné manženství" a považují ho za hromádku?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reformovat ŘKC, či odejít? (IX.) (Skóre: 1) Vložil: JMK v Středa, 28. prosinec 2011 @ 22:48:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já okovi rozumím, cizinče. Ono je to totiž třeba říci celé: lásku je možné nejlépe prožít ve smlouvě, v sebevydání, v trvalém, věčném závazku druhému...ale ze svobodné volby.
Smlouva, závazek, sebevydání...to lze učit buď svobodně, nebo z donucení, z nemožnosti volby. Pak už se jedná o otroctví. A proto oko zdůrazňuje potřebu svobody k tomu, aby bylo možné milovat - a dobrovolně se pak své svobody vzdávat pro druhého.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reformovat ŘKC, či odejít? (IX.) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 29. prosinec 2011 @ 07:22:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, tak se zkus oka zeptat, jestli to své "lásku je možné žít jen ve svobodě" myslí takto.
Já jsem s okem na dané téma diskutoval několik měsíců, pokud to myslel takto, tak to celou dobu psal opačně.
Protože takto jsme mu to vysvětlovali: Vysvětlovali jsme mu věčnou, nezrušitelnou smlouvu s Bohem v Ježíši Kristu, kterou člověk ve vlastní svobodě a rozhodnutí uzavře a díky té smlouvě a její moci je zachráněn od smrti pro Boha, ta smlouva ho váže k Bohu a od Boží lásky ho nikdo nemůže odloučit.
Oko nám v této věci oponoval. U těch diskuzí jsi i byl i ty.
Zkus se tedy zeptat oka, jak ty věty ve stylu "Tuto svobodu vydat svůj život Bohu, nebo nevydat, nám Bůh stále ponechává po celý život." myslel. Samotného by mne zajímalo, jestli to myslel tak, že Bohu svůj život ještě ve smlouvě a svobodě nevydal a rozmýšlí se. Nebo jestli to myslel tak, že má svobodu i ve chvíli, kdy se domnívá, že uzavřel smlouvu.
Můžeš si k tématu přečíst diskuzi, ve které jsem mu vysvětloval, že smlouva člověka váže, že dané slovo člověka drží, a oko se mi snažil vnutit své představy ve stylu "Sám si tímto lžeš do vlastní kapsy. Ty máš svobodu odejít", jestli to myslel tak, jak si to ty představuješ a jestli mu rozumíš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reformovat ŘKC, či odejít? (IX.) (Skóre: 1) Vložil: Ferra v Čtvrtek, 29. prosinec 2011 @ 08:21:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, píšeš: Ty máš svobodu odejít.
Až dostaneš někdy od Otce NOVÉ srdce, ne kamenné, jako po tvém fyz. otci, srdce z masa, které bude samo dychtit po všem, co voní Kristem, pak se budeš sám svobodně rozhodovat pro vše, co voní Kristem, a ne jako jsi se dosud sám svobodně rozhodoval pro věci kamenné, které jsi si vybíral přirozeně, dle dosavadního charakteru svého srdce. A neříkej, že by to, že ti Otec dá nové srdce, dychtící svobodně po Kristu je znásilnění, to by muselo být znásilněním tvé vůle i to, že jsi zdědil po svém fyzickém otci kamenné. A to, že nikdy nejednáš v rozporu s charakterem tvého srdce, znamená, že jednáš svobodně. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reformovat ŘKC, či odejít? (IX.) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 28. prosinec 2011 @ 23:15:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Úvodem ještě znovu raději sděluji, že nežiji na hromádce, a to ani z hlediskla "zákonů v ŘKC".
Jinak: Mne vadí především, když se druzí lidé pletou jiným lidem do jejich osobních rodinných vztahů tam, kde má být respektováno soukromí. (Naopak do soukromých vztahů samotných kněží se farníci plést nesmějí, ty jsou tabu, z toho i ty některé i dokonce velmi ohavné - násilné na bezbranných dětech.)
Toto téma by bylo na samostatný článek jinak, pokud počkáš s odpovědí.
|
]
|
|
|
|