Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 173, komentářů celkem: 429714, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 587 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Mikim
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116613321
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Pravdivost, poctivost, upřímnost - Re: Dekonverze od k (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 20. únor 2019 @ 20:05:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen pro dokreslení pozadí bych připomenul překvapení učedníků, když Pán Ježíš řekl, od počátku tomu tak nebylo, ale pro tvrdost vašich srdcí... přijde mi, že to učedníky šoklo, ..to pak se raději neženit, když je to tak a nemohu manželku vyměnit... 
Přijde mi, že jim to nabouralo jejich dosavadní chápání a že je to docela překvapilo. To překvapení tam vidět je. A dnes věřím, že většina dnešních křesťanů by byla překvapena stejně... Možná i z toho pak plyne ta "rozporuplnost" nové smlouvy s dřívější dobou. Dříve rozvod byl opravdu rozvodem a mohl začít nový život. Já věřím, že Pán Ježíš to změnil, podle mne lépe řečeno, jen vrátil tam kam kde to mělo být. Zjevil a zdůraznil Boží vůli, ..co Bůh spojil, člověk nerozlučuj....od počátku to tak nebylo....
Já zatím vnímám, že rozvod je povolen za uvedených podmínek, ale neznamená plnou svobodu...
Ale jak jsem psal jinde, Bůh je i milosrdný a pokud se někdo znovu pro svoji slabost ožení, tak to nutně neznamená zavržení... což neznamená, že zjevená Boží vůle neplatí.... asi bych klidně použil slovo mnohoženství, takže u starších bych řekl "automatický" diskvalifikační předpoklad. Že tito lidé zůstávají dál v zaměstnání "vedoucího" je strašné, že jej nikdo nenapomene ještě horší, že "kolegové vedoucí" jej drží snad nejhorší...  a ještě navíc se nazývají služebníci a svoje zaměstnání nazývají službou...






| Nadřazený

Pravdivost, poctivost, upřímnost - Re: Dekonverze od k (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 23. únor 2019 @ 10:59:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Věřím, ale zároveň věřím, že Bůh má moc odpouštět naše hříchy (viz níže, příběh cizoložnice).

  A "všechny naše"?

  Má moc odpouštět hříchy i druhým - tedy i těm, co nezvládli žít v konkrétním manželství, rozvedli se, vzali si někoho jiného? Těm, které opustil partner, partnerka a znovu se oženili?


//A uvažuješ tak, že lidé žijící v druhém manželství cizoloží?

Toníku, působí to na mne, jako by ses otázkami snažil udolat fakt, že opravdu je celkem v Písmu napsané, že takoví budou nazváni cizoložníky. Věříš takovému slovu? Je jich tam dost, mám je opakovat?

  Možná by stačilo abys takové biblické slovo uvedl jednou

  Máš nějaké biblické slovo o lidech, co žijí v druhém manželství, že jsou cizoložnící? Ne o takových, co se podruhé žení/vydávají nebo se rozvádí aby se znovu oženili, nebo někoho opouští a tím ho vydávají do cizoložství (kde není pochyb a ta slova jsou jasná) ale o těch, co žijí?

  Trochu jsem ti to zdůraznil, aby ses stále nevyhýbal principu toho rozdílu. 

  Člověk nezvládne manželství, rozvede se, vezme si někoho jiného, opustí manželku, manžela - jednoznačné cizoložství, biblicky nazvané. Hřích.

  Člověk žije ve druhém manželství, první manželství dávno skončilo, neexistuje, je zničené - máš takové biblické slovo, které by říkalo, že takový člověk zrovna teď cizoloží? (nebo jak to nazvat když ti vadilo "každý den"...)


Celkově vnímám u Tebe tendenci jít na věc oklikou. Místo, abys v Písmu hledal, jak je nazván člověk, který se konkrétně zachová, tak se skrze výklad možných důsledků snažíš ta jasná slova zpochybnit:

  Celkově u tebe vnímám tendenci zbytečně bojovat a vyhýbat se tématu, tendenci k osobním invektivám, zpochybňováním diskutujících osob, místo diskuze nad tématem a konkrétními fakty. 

  Ale nevadí mi to, děláš to jemně a jen jako vedlejší postup. Navíc jsem na tento postup zde na GS poměrně zvyklý. 

  Zajímá mne diskuze a téma.


Jak jinak té větě v češtině rozumíš než tak, jak to víceméně popisuji stále dokola? Když tvrdím, že je to napsané v NZ jasně, jak je možné, že o tom tolik křesťanů polemizuje?

 Rozumím tomu přesně tak, jak je ta věta napsaná. Nedomýšlím si do té věty to, co tam napsané není.

  Rozumím tomu tak (od začátku této diskuze a nejen tomuto slovu) že Zákon (tedy ta část SZ bible, co se jí říká Zákon) je naprosto stejná norma od vydání skrze Mojžíše podnes. Že cizoložství je stejný hřích "před Ježíšem" jako "po Ježíši". Ze Ježíš nepřinesl v této věci žádnou "vyšší normu" a "lepší normu" a že Bůh SZ není "jiný Bůh" než Ježíš. Že v SZ nebyl rozvod a cizoložství "menší hřích" či "tolerovanější hřích" než v NZ. Pokud Ježíš něco říkal, vysvětloval "jak to od počátku bylo myšleno/dáno" oproti tomu, jak si to vyložili/zařídili lidi.


  K tomu konkrétnímu slovu Pavla [obohu.cz]: Pavel vysvětluje naši svobodu od hříchu na příkladu manželství. To slovo se tedy netýká manželství, ale našeho hříchu a naší smrti. Domýšlet do něj něco o manželství, co v něm není, je tedy 2x chyba.

  Manželství se uzavírá "dokud nás smrt nerozdělí", přičemž se myslí smrt tělesná. 

  Pokud tedy někdo uzavřel manželství a jeho partner zemřel, je od manželské smlouvy formálně/zákonně svobodný. To je příklad. Nic víc, nic míň.

  Pavel to tam dává jako analogie naší situace: Zemřeli jsme s Kristem a byli jsme spolu s ním pohřbeni, jsme tedy zproštěni Zákona hříchu a smrti, svobodni od něj. 

  Toník




| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 3.01 sekundy