Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 331, komentářů celkem: 430014, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 568 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

cizinec
rosmano
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116718617
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Svoboda začíná a působí v nás (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 23. březen 2019 @ 07:50:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Mnohoženství bych zákonem určitě nepovolil. A to nejen proto, že bych to vnímal jako diskriminaci podle pohlaví. Cizoložství a rozvod? - Zakazovat to by bylo z mého pohledu špatné.

  Tedy máme na svobodu ze 66% shodné názory, tvůj postoj se liší jen v tom mnohoženství.


Ne, že to bude platit daňový poplatník skrze stát, a ti hříšníci si budou užívat.
...
Opravdu mi jde jenom o tom, aby sexuální a další hříchy, resp. jejich následky nebyly dotovány lidmi, kteří se k těmto záležitostem staví zodpovědně.

  Výborně. Tedy na odpovědnost máš úplně stejné názory jako já a říkáš totéž co jsem vyjádřil já ve svém výroku o svobodě a odpovědnosti.

  Je tedy vůbec nějaký faktický důvod, pro který se navážíš do mého výroku o svobodě a odpovědnosti? Nebo je to jen emotivní záležitost, principielní odpor?


Pokud by se někdo rozvedl v prvním bezdětném manželství, a pak si vzal pro svůj druhý cizoložný vztah novou ženu, a s ní měl dítě, nijak bych ho zákony neomezoval a podle zákona s nimi zacházel jako s klasickými manžely.

  A pokud by se nerozvedl a vzal si druhou manželku a měl s ní děti?

  Jen pro pořádek, podnět: To, že mnohoženství není povolené neznamená, že fakticky neexistuje. Ani mnohoženství neurčuje stát svými zákony. Viz například známý příběh Dr. Ratha. Jediný rozdíl při zákazu mnohoženství je ten, že pokud by se člověk podruhé oženil, tak by ho zavřeli (naprosto nesmyslně), nebo ten, že jedna z faktických manželek a její děti mají od státu zaručené nulové smluvní zajištění.


Neodkazuj se na nějaké lidi (dobře víme, jaká se tu schází 'sebranka', a dobře víme, že v intelektuální společnosti by takové telecí argumenty neobstály 

  Wollku, na to, abych věděl, v jakém kontextu píše Pavel svůj výrok o cizoložnici nepotřebuji Tele. Znát a respektovat kontext není jen "telecí argument", ale normální schopnost porozumět psanému textu a nedomýšlet si, co v něm není.  O kontextu Pavlova výroku jsem psal před měsícem

  Znát a respektovat kontext je taky slušnost, úcta k autorovi. Naopak vytrhnout větu z kontextu na podporu dedukcí mimo kontext je zjevná neúcta jak k autorovi, tak k pravdě.

  A tvoje útoky na osobnost lidí jsou subjektivní. V tomto jednoznačně rozeznávám psychologicky jev projekce - myšlenky a postoje, které vkládáš druhým, zjevně nejsou jejich. Buď jsou tedy tvoje, nebo jsou nějakého našeptávače.


 což by bylo velmi snadné), ale raději mi zkus vysvětlit tu analogii se zvířecí říší. To mne napadlo dneska, když jsem hledal reálné vyjádření té Tvé maximální svobody do konečných důsledků. 

  To chápu, že jsi ignoroval kontext mého výroku, který jsem psal v souvislosti s diskuzí o mnohoženství a zákony a domýšlel, co v mém výroku nebylo.


  Wolku, když tu o něčem píšu (a stojím si za svým), je to obvykle téma, které jsem prožil nebo nastudoval, rozumím mu a neplácám nesmysly. A když ne, napíšu v klidu "nevím".


  Téma svobody je jedno z nich. Je to téma, kde jsem měl opačné postoje, jako bigotní katolík jsme byli naučeni tomu, že se všechno má zakázat. A v rigidních vnějších zákazech jsem vyrůstal. Svoboda mi byla cizí a musel jsem se jí učit. A v poslední době i v minulosti jsem na dané téma svobody nastudoval velké množství faktů. A myslím, že jsem tu jeden z lidí, kdo na téma "svobody" napsal skoro nejvíc příspěvků - asi 6525, víc jich napsal jen oko, 6788.

  Znovu po několikáté opakuji (pro jistotu, aby sis nedomýšlel, pokud bys neznal kontext), že nejsem ani pro extrémy, ani pro absurdity a že rozumím, že svoboda jednoho člověka začíná tam, kde končí svoboda druhého. Jsem tedy pro klasický zákaz činění škody druhým - zákaz krádeží, vražd a pod. Nejsem pro nějaké nerealizovatelné utopie plné odpovědnosti, ale pro vyvážení, evoluci, vývoj. Každý malý krok, který vede k nesení odpovědnosti za hřích vede k malé eliminaci hříchu. Každý malý krok, který vede k přenesení odpovědnosti na druhé rozšíří hřích.

  Příklad: Pokud tedy stát například udělá zákon, ve kterém budou nuceni lidé platit výživné za neplatiče výživného, povede to k dalšímu šíření hříchu. Pokud by stát naopak donutil spravedlností neplatiče k tomu, aby platili, povede to k omezení hříchu.


  I když nejsem pro absurdity a extrémy, nečiní mi problém je na základě znalostí teoreticky domyslet a také jsem to ve vedlejší diskuzi udělal, pokud tě to zajímá, můžeš si přečíst.


Byla však zcela nepodstatná pro komparaci dvou Tvých dost protikladných výroků. Já mluvil jenom o tom druhém případě... (nevytrhuješ sám z kontextu?) 

  No, já jsem protikladné výroky nepřinesl - těžko by tu mohla být komparace protikladných výroků. Ty výroky se týkaly každý jiného tématu, těžko tedy mohly být protikladné.

  Pro komparaci těch výroků nebyla podstatná, to máš pravdu. 


  Podle mne je dobrá jakákoliv možná ochrana, a tedy i jejich kombinace. 

  Ano, tak. 

  Jde o efektivitu: Je lepší věnovat prostředky té ochraně, která je efektivnější, zvláště pokud je mnohem efektivnější.

Náprava škody je někdy tak těžko vymahatelná až nereálná, navíc ti nejnezodpovědnější lidé si ani následky svého jednání dostateně neuvědomují, tedy ani dopady na sebe (nebo věří, že nebudou chyceni), že prevence a snahy zabránit tomu, aby k těm škodám vůbec došlo, jsou také důležité.

  Samozřejmě že prevence je nejefektivnější. 

  Náhrada škody je v mnoha případech nereálná. Je mnohem jednodušší někoho zavřít do vězení (pokud se ovšem při svém zločinném jednání nezabil, protože pak ho nejde ani potrestat ;-) To nic nemění na tom, že náhrada škody je v makro měřítku stále efektivnější a spravedlivější, než trest, a to ještě většinou trest nesmyslný.

Píšeš podstatně spravedlivější. Spravedlivější než co?

  Než stávající stav, když je zločinec zavřený do vězení a náhradu škody je třeba soudit v jiném občanskoprávním sporu. A i když je něco vysouzeno, tak zločinec z vězení toho poškozeným moc nenahradí.


 Já jen to prostě nevnímám jako uskutečnitelné. I kdyby se teoreticky nějak dosáhlo finančního vyrovnání (což reálně taky není možné), tak vznikají různé jiné druhy újmy, nefinančního charakteru, a tam už ta kompenzace v podstatě není možná nijak.

  No, tohle už je na odborníky, odhadce, soudce, porotu. Není to určitě jednoduché, ale náhrada škody se vyjádřit dá. Jasně, nenahradí se manželce smrt muže, matce smrt dítěte - lze například nahradit materiální hodnotu škody. Což je ostatně i základní myšlenka Božího Zákona, který Ježíš nepřišel zrušit, ale naplnit a už se tu o tom také vedla diskuze.

  Toník


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 1.31 sekundy