Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 15949, komentáře < 7 dní: 299, komentářů celkem: 380006, adminů: 60, uživatelů: 4956  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 35 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Prezident Jižních baptistù zveøejnil na Facebooku fotografii ze svého oèkování
·Beth Moore se omluvila za podporu teologie komplementarismu
·Nový zákon s poznámkami - pøeložil Petr Pavlíèek
·Poprvé v historii se hlásí k náboženské pøíslušnosti ménì než polovina Amerièann
·Kvùli pandemii se loni v katolické církvi konalo o ètvrtinu ménì køtù
·Velikonoèní sèítání lidu
·Informace z jednání Výkonné výboru BJB dne 17. bøezna 2021
·Prosba Sboru BJB v Praze - Církev XXI. století
·Televizní bohoslužba Bratrské jednoty baptistù 18.4.2021 na ÈT2
·Diáø za èasù korony

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
104428965
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Mariologie v katolickém učení.
Vloženo Středa, 31. červenec 2019 @ 08:54:46 CEST Vložil: Tomas

Katolicismus poslal oko

Mariologie v katolickém učení vždy stojí jako nutný doplněk christologie.



Je nepopiratelné, že ve stvoření má Boží obraz dvojí, vzájemně komplementární vydání, tedy muže a ženu.

Obě vydání tohoto Božího obrazu musí mít svůj základ ve Stvořiteli.

Při vtělení se nestvořené Slovo učinilo nejenom člověkem, ale navíc přijalo mužskou lidskou přirozenost. Pokud by ale v oblasti nadpřirozeného zjevení Boží obraz zůstal redukován pouze na svou mužskou edici, nebylo by to proporcionálně v souladu s ekonomií stvoření a přirozeného zjevení.

Navíc je třeba si uvědomit, že tato redukce Božího obrazu pouze na jeho mužskou edici, by mohla vést k diskriminaci Božích dcer,
porušením jednoho ze základních myšlenkových pravidel  christologie:

"CO NEBYLO  PŘIJATO  SLOVEM,  NEMŮŽE   BÝT  SPASENO !

Slovo hypostaticky nepřijalo ženství, z čehož by mohl někdo vyvozovat, že ženství tedy nemůže dojít spásy! (i když se lidé na věčnosti nebudou ženit a vdávat, přece si stejně i tam zachovají svoji mužskou či ženskou identitu).


V nebeské slávě je tedy jak mužská, tak i ženská edice Božího obrazu, což odpovídá ekonomii stvoření.
Dogma o nanebevzetí Matky Boží tedy představuje určitý nutný doplněk výše zmíněného myšlenkového pravidla o christologii.

Slovo, které se stalo mužem, v jistém slova smyslu muselo do svého zjevitelského díla nějakým způsobem začlenit ženskou edici Božího obrazu.
Vedle nového Adama by měla být také nová Eva, Žena z Nazareta (srv, J 2,4;  J 19,26;).



Maria zcela nepochybně zůstává jen lidskou bytostí, učednicí, věřící ženou.

Zjevitelem Otce, Syna a Ducha svatého je vtělený Syn.
V čem tedy spočívá toto doplnění?

Vtělené Slovo nám skrze svou přijatou mužskou přirozenost  zjevuje to, co odpovídá  výrazovým schopnostem této  konkrétní lidské přirozenosti. To, co přesahuje schopnosti této přijaté mužské přirozenosti, opět Slovo tajemně zjevuje skrze  svou Matku na základě jedinečného vztahu, který k ní má.




Co nám tedy Slovo zjevuje skrze svůj synovský vztah k Marii, skrze svou Matku?

Na tomto místě je třeba si uvědomit, že jenom první osoba Trojice (Otec nebeský) a Maria z Nazareta mohou vtělenému Synu říci zcela oprávněně: "Ty jsi můj Syn."


Díky svému jedinečnému vztahu k vtělenému Slovu  se tedy Maria stává  STVOŘENÝM  ZRCADLEM, V NĚMŽ SE TAJEMNĚ ODRÁŽENÍ MATEŘSKÉ A PANENSKÉ RYSY PRVNÍ OSOBY  TROJICE (nebeského Otce).

Marie tedy není zjevitelkou v aktivním slova smyslu - skrze ni nám Slovo zjevuje to, co přesahuje výrazové schopnosti jím přijaté individuální lidské přirozenosti.



Patří - li Maria do ekonomie  trinitárního zjevení - sebedarování lidstvu, pak ona sama, jako stvořené zrcadlo musí být prosta jakéhokoli hříchu. Jinak by zrcadlo bylo poškozeno a ekonomie Božího sebedarování by byla zkompromitována.



Nauka o neposkvrněném početí Panny Marie tady nachází velmi hluboké teologické zdůvodnění, protože zmíněným zrcadlem je celý životní příběh Marie z Nazareta od prvního okamžiku až po její poslední vydechnutí.




"Mariologie v katolickém učení." | Přihlásit/Vytvořit účet | 1019 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Mariologie v katolickém učení. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 31. červenec 2019 @ 09:22:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

To zní jako nějaké poučky z genderismu.



Re: Mariologie v katolickém učení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 31. červenec 2019 @ 13:23:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, a co nevěsta Kristova? 
A co Pavlovo "už není muž ani žena, ale všichni jsme bratři"?



Re: Mariologie v katolickém učení. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 31. červenec 2019 @ 13:24:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oko, může se upřímný, horlivý katolík nemodlit k Márii ?



Re: Mariologie v katolickém učení. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 31. červenec 2019 @ 14:13:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Okova "chatrč". 

Oko, tvůj článek je slátanina všeho možného, bez tvého autorství. 

Rádoby chytrá teologie zacyklená do vlastních konstruktů, bez opory božího slova, maskujíce prázdnotu častým užíváním odborné terminologie. 

"okochatrč" 


.9.5.             Mariologie jako nutný doplněk christologieJe nepopiratelné, že ve stvoření má Boží obraz dvojí, vzájemně komplementární vydání, tedy muže a ženu. Obě vydání Božího obrazu ve stvoření musí mít svůj základ ve Stvořiteli, který pochopitelně překračuje všechny představy, které si člověk o něm utváří. Při vtělení se nestvořené Slovo učinilo nejen člověkem, ale navíc přijalo také mužskou determinaci své přijaté lidské přirozenosti. Toto přijetí jedné z determinací lidského bytí patří ke kenózi Slova. Pokud by ale v oblasti nadpřirozeného zjevení Boží obraz zůstal redukován pouze na svou mužskou edici, nebylo by to proporcionálně v souladu s ekonomií stvoření a přirozeného zjevení.  – K tomu všemu je třeba připojit jedno ze základních myšlenkových pravidel, které slouží jako převodník mezi ontologickou a funkcionální christologií: Co nebylo přijato Slovem, nemůže být spaseno.Jenomže Slovo hypostaticky nepřijalo ženství, z čehož by někdo mohl vyvozovat, že ženství tedy nemůže dojít spásy. Nedualistická vize člověka a soteriologie vzkříšení celého člověka nás nevyhnutelně vede k závěru, že ačkoli se lidé po vzkříšení nebudou ženit a vdávat, přece si i na věčnosti uchovají svou mužskou a ženskou identitu.„Vzkříšený Pán, jenž nyní sedí po Otcově pravici, zůstává mužem. Můžeme si dále povšimnout, že posvěcená a oslavená osoba Matky Boží, nyní tělesně nanebevzatá, zůstává stále ženou.“ (MTK, Společenství a služba, čl. 35: s.27)Ve slávě je tedy jak mužská, tak ženská edice Božího obrazu, což odpovídá ekonomii stvoření. Maria zcela nepochybně zůstává jen lidskou bytostí, učednicí, věřící ženou. Není vtělením nějaké osoby Trojice. Zjevitelem Otce, Syna a Ducha svatého je vtělený Syn. Vtělené Slovo nám skrze svou přijatou mužskou přirozenost zjevuje to, co odpovídá výrazovým schopnostem této konkrétní lidské přirozenosti. To, co přesahuje schopnosti této přijaté konkrétní mužské lidské přirozenosti, opět Slovo tajemně zjevuje skrze svou Matku na základě jedinečného vztahu, který k ní má.Co nám tedy Slovo zjevuje skrze svůj synovský vztah k Marii, skrze svou Matku? Na tomto místě je třeba si uvědomit, že jenom první osoba Trojice a Maria z Nazareta mohou vtělenému Synu říci zcela oprávněně: „Ty jsi můj Syn.“ Díky svému jedinečnému vztahu k vtělenému Slovu se tedy Maria stává stvořeným zrcadlem, v němž se tajemně odrážejí mateřské a panenské rysy první osoby Trojice.IV.10.              Dvě podoby kenóze Syna BožíhoProzatím platilo, že v podstatě všechny linie našich úvah měly jako svůj úběžník text, v němž Jan říká, že Slovo se stalo tělem (Jan 1, 14). Druhým klíčovým novozákonním úryvkem je první část slavného hymnu z listu  Filipanům.„Způsobem bytí byl roven Bohu (morfé Theú), a přece na své rovnosti nelpěl, nýbrž sám sebe zmařil (heauton ekenósen), vzal na sebe způsob služebníka (morfén dúlú labón), stal se jedním z lidí. A v podobě člověka se ponížil a stal se poslušným až k smrti, a to k smrti na kříži (Flp 2, 6-8).“Celý hymnus (Flp 2, 6-11) může být starší než samotný list Filipanům. Přes různé návrhy členění hymnu zůstává evidentní,  že zatímco v první části je jednajícím subjektem Kristus, který není ke svému počínání nikým a ničím nucen, ve druhé pak Bůh, jenž Krista, který se zcela svobodně a dobrovolně ponížil a stal se poslušným až k smrti kříže, povyšuje nad každé pomyšlení.Klíčový výraz heauton ekenósen se v Písmu nalézá pouze na tomto místě, což evidentně velmi ztěžuje jeho interpretaci. Hymnus navíc 



Re: Mariologie v katolickém učení. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 31. červenec 2019 @ 16:53:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oko, říká ti něco Stella Maris ?



Re: Mariologie v katolickém učení. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 31. červenec 2019 @ 19:40:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
P.S. úplne na začiatok je dobré si uvedomiť, že všetky pohanské náboženstvá majú mužské a ženské božstvá... výnimku tvorí len židovstvo a kresťanstvo... keďže rímsky katolicizmus je pohanské náboženstvo s kresťanskými prvkami, tak ,,ženský element,, musel časom preraziť a Mária je ideálnym prostriedkom k bohu-žene...

a teraz k článku:
Při vtělení se nestvořené Slovo učinilo nejenom člověkem, ale navíc přijalo mužskou lidskou přirozenost.

takéto uvažovanie je nelogické a zbytočné a to z tohoto dôvodu:
2 Korintským 5:16  Takže nepoznáme odteraz nikoho podľa tela. Ak sme Krista aj poznali podľa tela, teraz (Ho) už nepoznáme.
po smrti kresťana sa stráca jeho pohlavnosť, v nebi nebude manželstvo... moja manželka bude pre mňa iba jedna z vykúpených sestier v Kristovi, nič viac... to isté platí aj o Kristovi. On sa narodil ako muž, ale podľa tela, podľa pohlavnosti ho už nepoznáme...

Stvoriteľské dielo je omnoho komplexnejšie než ho redukuje Oko na mužskosť a ženskosť... Boh stvoril živú aj neživú prírodu, svet, stvorenstvo...Kristova spása zasahuje nie len muža a ženu ale celé Božie stvorenstvo, aj bezpohlavnú prírodu.
Rímskym 8:21  že aj samo stvorenstvo oslobodené bude z otroctva skazy do slávnej slobody detí Božích.
muž je obrazom Boha, žena je obrazom Boha, Kristus je stvoriteľom, Vykupiteľom muža aj ženy.
----------------------------------
Dogma o nanebevzetí Matky Boží tedy představuje určitý nutný doplněk výše zmíněného myšlenkového pravidla o christologii.

Dogma o nanebovzatí je náboženský výmysel, argument v kruhu... má to byť akože dôkaz o výnimočnosti Márie... to sme tu preberali mnohokrát, škoda času...
----------------------------------
Vedle nového Adama by měla být také nová Eva, Žena z Nazareta

Biblia hovorí o novom Adamovi a rímsky katechizmus hovorí o novej Eve... škoda času a energie... keby katolík použil jednoduchý rozum a logiku, tak ,,novú Evu,, musí zavrhnúť a to z toho dôvodu, že Adam a Eva boli prvým manželským párom... Ak je Kristus ,,novým Adamom,, čo aj je keďže ho tak nazýva Pavel, tak potom logicky ,,novou Evou,, musí byť manželka Krista (cirkev) a nie jeho matka... no ale učiteľský úrad cirkvi vie že nemusí platiť manžel, manželka, ale ak sa to hodí tak platí aj manžel a jeho matka...
------------------------------------

Patří - li Maria do ekonomie  trinitárního zjevení - sebedarování lidstvu, pak ona sama, jako stvořené zrcadlo musí být prosta jakéhokoli hříchu
Nauka o neposkvrněném početí Panny Marie tady nachází velmi hluboké teologické zdůvodnění,
------------------------------------

ďalší katolícky blud, kde hlavnou argumentáciou je rímsky katechizmus... len tak uvažujem ak je Mária bez dedičného hriechu, tak musel Boh zariadiť, aby jej rodičia boli bez hriechu, inak by sa vraj Kristus narodil z hhriešnej Márii a bol poškvrnený dedičným hriechom... čo ak by to Boh zariadil tak že aj rodičia rodičov Márie a ich rodičia... až k Adamovi a Eve by boli zbavený dedičného hriechu, nebol by svet krajší?





Re: Mariologie v katolickém učení. (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Středa, 31. červenec 2019 @ 22:14:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko
Slovo hypostaticky nepřijalo ženství, z čehož by mohl někdo vyvozovat, že ženství tedy nemůže dojít spásy

To jsou ale  úvahy.....
To může napadnout jen někoho, kdo nikdy nečetl písmo. 




Re: Mariologie v katolickém učení. (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 01. srpen 2019 @ 08:16:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Tragický žvást... Jediný Bůh je duch.... a duch... JSEM TEN KTERY JSEM, KTERY BUDU. tedy duch není ani ženou ani mužem ale může jimi být...čímkoliv může být. 




Re: Mariologie v katolickém učení. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. srpen 2019 @ 11:41:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jedno dovysvětlení:

Hypostatická unie:

Jí se označuje osobní spojení a jednota Ježíše Krista:
člověk Ježíš, jehož pozemský život skončil na kříži, je totožný s Kristem, věčným Synem Božím, jak je potvrzeno zmrtvýchvstáním.
Ve druhé osobě Nejsv. Trojice se sjednocuje božská a lidská přirozenost (ne smíšeně, ale ne odděleně) v jeden subjekt.
Bůh si sám vytváří v osobě Ježíše Krista lidskou existenci ve světě a vstupuje, ačkoli stále zůstává Bohem, doprostřed lidstva.
Tak zjevuje vnitřní Boží společenství lásky, na němž mají mít účast všichni lidé.

Dogma o hypostazi dvou přirozeností Kristových definoval chalcedonský koncil (451).



Re: Milka (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 01. srpen 2019 @ 12:05:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milka, když chceš vidět nějaký komentář, který Pannu Marii neblahoslaví, podívej v tomto tématu.
A zeptat se,  jak blahoslavíte Pannu Marii,tak odpověď nikde.



Re: Mariologie v katolickém učení. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 01. srpen 2019 @ 16:32:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Kult Panny Marie se začal bouřlivě rozvíjet, přímo explodovat od efezského koncilu v roce 431.
Tam bylo zvláštním způsobem a za podivných okolností "vyhlášeno" dogma o Theotokos.

Najednou všude, všude, všude samé bohorodičky, navždy panny, theotokos, všude Marie s malým dítkem na rukou, sochy, ..
Za několik let později jen v Konstantinopoli bylo přes 200 kostelů zasvěcených uctívání Matky Boží a jen několik zasvěcených někomu jinému, v tom Bohu.

Okolnosti, jak k tomu došlo v období od císaře Konstantina (Edikt milánský, rok 313)
Od 2:07 do 2:51 (český překlad) :





Re: Mariologie v katolickém učení. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 01. srpen 2019 @ 21:41:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řím 1:
Ačkoli poznali Boha, neoslavili ho jako Boha ani mu neprojevili vděčnost, nýbrž upadli ve svých myšlenkách do marnosti a jejich nerozumné srdce se ocitlo ve tmě. Tvrdí, že jsou moudří, ale stali se blázny. Zaměnili slávu neporušitelného Boha za zpodobení obrazu porušitelného člověka, ptáků, čtvernožců a plazů. Proto je Bůh skrze žádosti jejich srdcí vydal do nečistoty, aby navzájem zneuctívali svá těla; vyměnili Boží pravdu za lež, kořili se a sloužili tvorstvu více než Stvořiteli, jenž je požehnaný na věky. Amen.





Uctívání obrazů
Normy Kongregace kultu Božího, týkající se podobizn (obrazů) Nejsvětější Panny Marie, vydané na příkaz papeže Pavla VI, březen 1973 roku.
Korunovace podobizny (obrazu) :  "Podobizny určeny ke korunovaci mají mít výjimečnou úctu ze strany lidu"
Např.: Uctívání svatého obrazu v Licheni (Polsko) "Moc z něho vyplývající dává naději každému, kdo před ním poklekne, podívá se do očí Nejsvětější matky a svěří se do její péče".

Jsou také uctívány zvláštní místa - sanktuária (např. při zázračných pramenech), místa, kde jsou zvláštní kultovní síly.
Marijní sanktuária tvořila vždy drtivou přesilu - kolem 85% všech svatých míst.
Co je to sanktuárium ? Sanktuárium umožňuje doznat kvalitativně zcela jiných náboženských vjemů s neobyčejnou intenzitou.

Medailónky jsou také sanktuária (nebo mariánské chrámy).
Kdo medailónek nosí, dopadne na něho absolutní hojnost milosrdenství.


Příklad z praxe marijního kultu v Polsku.
Modlitba k Paně Marii Czenstochowské :
Jedinou osobou, která může používat Boží moc vůči Polákovi, je Královna nebes a země, působící skrze obraz v Czenstochové:

" O nejnádhernější Královno nebes a země, nejsvětější Marie Czenstochowská,
zde já, nehodný tvůj sluha, stojím před tebou a pozvedám své ruce k tobě, a z hlubin svého srdce volám k tobě. Pouze v tobě je má naděje, jestliže ty mne nevyslyšíš, ke komu pak půjdu ?"
"Vím drahá matko, že tvé srdce plné milosrdenství vyslyší mne v mé potřebě, protože Božská všemoc spočívá v tvé ruce. 
Proto Marie, žádám tě - vstaň a použij svou mohutnou moc. 
Ačkoliv cítím dobře ve své duši, že kvůli mým hříchům nejsem hoden, abys mi milosrdenství poskytla, ale tě prosím, nedívej se na mne skrze mé hříchy, ale podívej se skrze zásluhy nejmilejšího syna tvého, a jeho nejsvětější krev, kterou za mne prolil na hanebném kříži. 
Vzpomeň si na svá utrpení, kterých jsi sama doznala, když jsi stála pod křížem, napůl mrtvá, hledíc na smrt svého drahého syna.
Tedy skrze paměť toho všeho matko, neodmítej mou pokornou prosbu, ale vyslyš ji laskavě, 
a já skrze tebe potěšen, velebit tě budu vděčným srdcem až do smrti"

Od 3:01 do  3:16





Re: Mariologie v katolickém učení. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 02. srpen 2019 @ 11:26:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Epifanius ze Salaminy 3.- 4. století.  V ŘKC prohlášen (asi omylem - někdo to neuhlídal :-) ) za svatého.


Ještě před oficiálním vyhlášením Matky Boží jako Theotokos v římské církvi.

Píše v knize Panarion (kniha proti heretikům) hlavně o mariánském kultu :

"Ďábel tajně vchází do lidské mysli a zbožňuje smrtelné stvoření. To ďábel vytváří sochy do lidské podoby proto, aby lidé mohli uctívat mrtvé a vytvářet obrazy k uctívání, a tak cizoložit s intencí proti Jednomu a Jedinému Bohu.
.... Zajisté tělo Marie bylo svaté, ale ona nebyla Bohem. Ano, vskutku, panna byla pannou, a to ctihodnou, ale nebyla nám dána proto, abychom ji uctívali. Co to vyvádíte!
Ona obdivovala toho, koho porodila ze svého těla, toho, který je z nebes a pochází z lůna Otce.
Slovo, jímž je Bůh, vzalo na sebe tělo z Marie, avšak ne proto, aby panna měla být adorována, ani proto, aby On mohl z ní udělat bohyni.
Nechť Marie je respektována, ale  ať Otec, i Syn, i Duch svatý jsou uctíváni. A ať nikdo pod žádnou záminkou neuctívá Marii !
Ať jsou vymazány ty věci, které byly chybně zapsány v srdcích těch, kteří byli očividně svedeni.
Ať žádostivost po soškách bude vyhubena z jejich očí, ať stvoření se znovu navrátí ke svému Mistrovi. Ať se Adam a Eva navrátí ke vzdávání úcty jen samotnému Bohu. Ať už nikdo více není veden hlasem tohoto hada.
I když Marie je svatá, zopakuji to ještě jednou, a má být respektována, přece není určena k tomu, aby byla uctívána."

Od 2:23 do 2:26




Re: Mariologie v katolickém učení. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 02. srpen 2019 @ 12:00:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Člověk, který zařídil svolání koncilu v Efezu v roce 431, a spolu se svými kumpány z Alexandrie (odjinud na koncilu téměř nikdo nebyl - z jiných míst ani o koncilu nevěděli) na tomto koncilu rozhodl o přijetí dogmatu o Panně Márii, Matce Boží - Theotokos.  
Od této doby začala exploze pohanského uctívání Bohorodičky, královny nebes Panny Márie.


Cyril z Alexandrie

Theotokos po vzoru pohanské alexandrijské bohyně Izis - Matky Boží - Theotokos.


Jeho profil :

  



Re: Mariologie v katolickém učení. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pátek, 02. srpen 2019 @ 15:15:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O Panně Marii mluvme uctivě. Je zvláštní, že nikdo z těch, kdo na Pannu Marii útočí není schopen napsat, jak ji blahoslavit.
Určitě vás poučí Oko a Martino.




Re: Mariologie v katolickém učení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 02. srpen 2019 @ 16:25:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepopiratelně, musí, bezpochyby, atd. Na můj vkus příliš mnoho kategorických tvrzení. Naučil jsem se být ohledně Boha a všeho, co se ho týká opatrnější. 
My, lidé,  bohužel máme sklon si všechno zaškatulkovat a vidět pouze svýma očima. Nejvíce mají ve svých řadách tento neduh křesťané. 
Bůh není člověk, že se vtělil do člověka, z něho člověka neudělalo. Bůh se nepodobá ničemu ze stvoření. 
Posuzovat ho podle jeho stvoření a přisuzovat mu vlastnosti stvořeného, považují za omyl. Nebylo by moudřejší se vyvarovat těchto chyb? 




Re: Mariologie v katolickém učení. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 02. srpen 2019 @ 21:23:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Isis, největší bohyně starodávného světa původně představovala bohaté nížiny Egypta zúrodňované Nilem (Osirisem). Později Isis absorbovala sumerskou bohyni Innannu a babylónskou bohyni Ištar. 
Řekové ztotožňovali Isis s Demeter, Hérou, Selene a Afroditou. Obyčejně je Isis představována jako žena nesoucí na hlavě trůn (později disk mezi dvěma kravskými rohy). Byla otevřeně uctívána až do křesťanské éry. Isin chrám ve Fílaji byl uzavřen až za vlády Justiniána (šesté století po Kristu).Později se kult Isis udržel v mnoha formách. Jméno Paris je odvozeno od Par Isis "hájek Isis". Nejstarší kostel v Paříži St. Germain-des-Prés, byl postaven (roku 542 po Kristu) na místě bývalého chrámu Isis. V kostele byla černá socha Isis až do roku 1514 uctívána jako Panna Marie. Mnoho takových "černých madon" je odvozeno od uctívání Isis,  Isino neposkvrněné početí syna Hora,  Duch, který se vydává za Pannu Marii ve zjeveních, se představuje jako Neposkvrněné početí.



Re: Mariologie v katolickém učení. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 04. srpen 2019 @ 12:13:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Římští katolíci kult Márie prostě obhajovat musí.


Římský katolicismus stojí totiž na 3 hlavních pilířích:

-  Matka Boží

-  papež (papežství)

-  eucharistie



Pokud 1 z těchto pilířů schází, celá římskokatolická stavba se zhroutí.
Pokud někdo aspoň 1 z těch pilířů neakceptuje, není římským katolíkem.

A vůbec nesejde na tom, jestli ty pilíře mají v Písmu nějaké opodstatnění či nikoliv.
Písmo není důležité.