Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 209, komentářů celkem: 429750, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 580 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116640813
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Spasení Boží a lidské.
Vloženo Neděle, 14. únor 2010 @ 17:41:01 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Od dnů Kaina, až do dnešních dnů se lidé vždy snažili nahradit spasení skrze krev – skrze smrt náhradníka, spasením ze svých vlastních skutků.
Kain věděl, co znamená hřích, že trestem je smrt. A přesto přišel k Bohu s obětí bez krve – bez smrti.

Abelovou obětí byl beránek, který zemřel místo něho a přitom tekla krev.

Většina lidí si myslí, že na světě jsou tisíce různých náboženství a přitom jsou jen dva způsoby spasení.

Boží způsob a lidský způsob.

Bohem ustanovený způsob je spasení skrze zástupnou smrt Pána Ježíše místo nás hříšníků. Je zdarma, bez skutků. Toto spasení nám daroval pro svou lásku ke svému stvoření. Přijímá se vírou v Ježíše Krista.

Lidských způsobu spasení mohou být různé formy, ale podstata všech je stejná; všechny učí spasení skrze lidské skutky.
Toto je pravdou na celém světě, v každém národě, zemi i lidu. Neznám všechny lidské způsoby spasení a nemám v úmyslu je ani poznat.

Někde to je pálením kadidla, nebo klaněním modlám, točením modlitebního mlýnku, nebo konáním dobrých skutků, někde jinde se snaží dosáhnout spasení tím, že zachovávají deset přikázaní, dělají to nejlepší, co mohou, dávají chudým, nebo zpovědí a pokáním.

Všechno to jsou skutky člověka a proto jsou bez užitku, jak první, tak i ty poslední. Všechny žel, přinášejí stejné prokletí a všechny stejně skončí v pekle.

Jen se nenechávejte oklamávat, spasení skrze lidské skutky je ďábelský způsob spasení. Jsou to ďábelské padělky. Je to žel falešný způsob a vede do zahynutí a nezáleží na tom, zda se svěřujete deseti přikázáním, nebo nějakým němým modlám.
Z Božího pohledu jsou všechny tyto lidské způsoby spaseni neužitečné a proto je všechny zavrhuje. Domníváte se, že Bůh může dovolit spasení, které by znamenalo, že Kristus zemřel pro nic?

Galatským 2,21: Neodmítám milost Boží, neboť jestliže spravedlnost je ze Zákona, potom Kristus zemřel nadarmo.

Uvědomte si, že list Galatským církvím je především Pavlova obrana před všemi takovými falešnými učiteli, kteří i dnes mají mnoho následovníků po celém světě, žel i v mnoha církvích.

Mnozí z takových učitelů říkají: „My nejsme spravedliví, my nechceme důvěřovat zákonu místo Krista, my učíme, že je nezbytné věřit v Krista a zákon. Věříme v Krista a obřízku.“

Jenže Pavel říká: Buď je spasení skrze Krista samotného nebo není vůbec.

I dnes žel mnozí říkají: „Snažím se dodržovat zákon, abych byl spasen, a důvěřuji v Krista, že mi odpustí, kdykoliv ho poruším.“
A proto ještě jednou zdůrazňuji co učí apoštol Pavel v listu Galatským církvím: Boží způsob spasení je tento: Kristus a jenom Kristus. Kristus vykonal celé dílo. „Je dokonáno!“

Pro mne není k vykonání zanecháno nic, jen abych je přijal a děkoval Bohu.


Podobná témata

Zamyšlení

"Spasení Boží a lidské." | Přihlásit/Vytvořit účet | 75 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: houslicky1 (houslicky1@seznam.cz) v Neděle, 14. únor 2010 @ 18:57:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenom doplním fakt, že nás spasení nestálo skutečně nic. Dostali jsme jej zdarma z pouhé lásky a milosti. Oproti tomu Boha stálo naše spasení úplně všechno nejcennější - Jeho Syna.
Jak by nám Ten, který neušetřil svého vlastního Syna, ale vydal ho za nás za všechny, nedaroval s ním také všechny věci?
(Ř 8:32)



Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 14. únor 2010 @ 19:20:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
     No já nevím, s tím Synem. Ono je rozdíl obětovat svého syna, nebo sám sebe, když výsledek je nejistý, proti tomu když vím, že to dobře dopadne a ještě mne budou miliony věčně uctívat.


]


Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: houslicky1 (houslicky1@seznam.cz) v Neděle, 14. únor 2010 @ 20:43:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, zajímavý postřeh, ale není úplný. Pán Ježíš kvůli své lásce k nám neprocházel žádnou růžovou zahradou, ale něčím tak krutým a potupným, čeho On není, nebyl a nebude hoden. Navíc to strpěl zcela dobrovolně a nezaslouženě. On měl moc na tuto Zemi vůbec nikdy nechodit a všechny nás ponechat soudu. On měl moc sem přijít a všechny své nepřátele na místě zlikvidovat (viz. Písmo a 12 legií andělů), ale On věděl, že kdyby se vzepřel svému zástupnictví, nebyl by položen základ našeho spasení. Navíc Pán umíraje na kříži si byl povědom všech těch zlosynů, kteří kdy Jeho svatou obětí pohrdli a pohrdají. S tímto vědomím On přesto neustoupil ze svého záměru.

Houslicky1


]


Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 14. únor 2010 @ 21:03:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Je to něco co rozum nebere. Vidět jasně svou budoucnost. Jestli je Ježíš Bůh (vidí do budoucnosti), byl dříve než svět, musi to být zvláštní znát své skutky dříve než nastanou.
    Já spíš reagoval na tu Otcovu oběť. Oběť vidím spíš jako něco o co přijdu, nebo mohu přijít. Otec však, když poslal svého Syna do světa, věděl, že Syn uspěje, že o Něj nepřijde.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: houslicky1 (houslicky1@seznam.cz) v Neděle, 14. únor 2010 @ 22:01:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravdu je Boží vševědoucnost něco, co náš vymezený rozum a ohraničené schopnosti nepoberou. Navíc Bůh je stvořitelem času a sám času nepodléhá, nepodléhá přeci tomu, co sám stvořil, je nadčasový, věčný, mimo čas chcete-li.

Otec samozřejmě věděl, že Syn bude úspěšným Vítězem a porazí satana jeho vlastní zbraní. Tak to od pádu do hříchu zaslíbil viz. tzv. protoevangelium. Satan si přál, aby Boží Syn zemřel a byl odstraněn, ale náš Spasitel skrze tuto smrt vykonal zástupnou oběť za hřích, načež vstal z mrtvých a již více neumírá, smrt nad ním již nepanuje, jak praví epištola.
Otec také věděl, že neexistuje žádné menší oběti, která by mohla mít tak absolutní dopad. Proto neposlal nikoho menšího, než svého Syna.

Houslicky1


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: legenda v Středa, 17. březen 2010 @ 12:48:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nemyslím, že dal jen nějakou lacinou obět , naše vykoupení Ho stálo všechno....myslím, že je to otázka zjevení, kdy se člověku najednou rozsvítí a vidí to, jak to bylo..... B-ha to stálo mnohem víc, než si kdo z nás umí představit... protože s prominutím jsme byli a stále ještě mnohdy jsme v dost těžkým průšvihu...ne-li hůř.Ale to je fakt otázka zjevení-jinak to opravdu nemůžeš pochopit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 17. březen 2010 @ 14:44:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Já netvrdím, že dál nějakou lacinou oběť, já tvrdím, že nedal žádnou oběť. Píšeš, že naše vykoupení Jej stálo všechno. Byla by to pravda, pokud by o svého Syna přišel. Navždy. K tomuto nedošlo o čemž On když Syna posílal věděl.
     Píšeš něco o zjevení. To se dá obrátit samozřejmě i na Tebe ...je to otázka zjevení, kdy se člověku najednou rozsvítí a vidí to, jak to bylo.... Nemyslím si, že je to tak složité na pochopení.


]


Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Neděle, 14. únor 2010 @ 19:09:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zástupnou krvavou oběť neustanovili lidé ale sám Bůh. Přečti si Genesis, levitské předpisy a celý starý zákon. Všude se o tom dočteš. Na tomhle principu fungovaly oběti v chrámu a posledním beránkem který se obětoval za hříchy světa byl Ježíš Kristus. Jeho oběť je darem z lásky. Přesto si z nějakého důvodu přeje abysme konali dobré skutky, modlili se a trpělivě snášeli utrpení které nás v životě potká. O tom je celý nový zákon.



Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 14. únor 2010 @ 19:15:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
někde jsem psal, že krvavou oběť nevinného zvířete ustanovili lidé? Anebo že věřící nemají konat skutky, které jím Bůh připravil?


]


Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Neděle, 14. únor 2010 @ 21:23:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Od dnů Kaina, až do dnešních dnů se lidé vždy snažili nahradit spasení skrze krev – skrze smrt náhradníka, spasením ze svých vlastních skutků.

Někde to je pálením kadidla, nebo klaněním modlám, točením modlitebního mlýnku, nebo konáním dobrých skutků, někde jinde se snaží dosáhnout spasení tím, že zachovávají deset přikázaní, dělají to nejlepší, co mohou, dávají chudým, nebo zpovědí a pokáním.

Všechno to jsou skutky člověka a proto jsou bez užitku, jak první, tak i ty poslední. Všechny žel, přinášejí stejné prokletí a všechny stejně skončí v pekle.

Třeba jsi to tak nemyslel ale vypadá to hodně  divně.


]


Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 15. únor 2010 @ 17:13:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V článků se pojednává především o tom, jak lidé usilují o spasení. Jenže když si čteš list Galatským, tak zjistíš, že Pavel varuje i ty, kteří uvěřili a potom usilují pokračovat v životě podle Zákona. Tvrdě je varuje, že tak vypadli z milosti.
Podívej se důkladně do listu Galatským, studuj, modli se a pak se ozvi.

        leonet


]


Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 14. únor 2010 @ 20:50:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.........Zástupnou krvavou oběť neustanovili lidé ale sám Bůh. ........

         Kdoví. Možná lide, Bohu na truc. Viz třeba Jr 7.22 "Nemluvil jsem o zápalné oběti a obětím hodu v den kdy jsem je vyvedl ze země egyptské, ŽÁDNÝ TAKOVÝ PŘÍKAZ JSEM NEDAL." Kdo tedy stojí za slovy z Ex12.1-27? Bůh nebo člověk? ("....Je to velikonoční obětní hod Hospodinův...") Pokud Bůh, kdo tedy stojí za slovy Jeremiáše?


]


Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Neděle, 14. únor 2010 @ 21:14:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj leonete,

s článkem souhlasím, takto to skutečně je. Jen mě někdy může mrzet, že těm, kteří dodržují zákon (desatero a jiné příkazy z Nového zákona je podsouváno, že se snaží tímto ospravedlnit nebo spasit.
Píšeš: "Snažím se dodržovat zákon, abych byl spasen, a důvěřuji v Krista, že mi odpustí, kdykoliv ho poruším". Ano skutečně jsou takto smýšlející lidé.
Já říkám tohle: zákon dodržuji protože Boha miluji a protože jsem již spasen z milosti bez skutků a bez zákona. Je to má nová přirozenost. Pokud zákon poruším, tj. zhřeším, Bůh mi odpustí. Nikdo se nemůže dodržováním zákona ospravedlnit, ale tím, že máme nové srdce, máme v srdci i Boží zákon a mnohé věci které byly pro nás ještě jako nevěřící normální, jsou pro nás věřící již nenormální, hříšné a sami tak cítíme, že je to proti naší nové mysli.

Radim



Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 14. únor 2010 @ 21:59:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Radime,
možna je ten článek napsán složitěji, ale vždy předpokládám, že čtenář není povrchní a bude přemýšlet při čtení. Myšlenky jsou řazeny v souladu s obsahem, jedná so pouze o tom, kdo usiluje o spasení, zda to zkouší lidským způsobem, nebo přijímá Boží způsob, v článku neuvažuji o tom, co člověk činí poté, když přijal Boží způsob spasení.

Richard


]


Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Neděle, 14. únor 2010 @ 22:11:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano já vím, ale jsou lidé kteří nerozlišují "před" a "poté" a nějak jim to nevysvětlíš....


]


Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 15. únor 2010 @ 07:32:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Snažím se dodržovat zákon, abych byl spasen, a důvěřuji v Krista, že mi odpustí, kdykoliv ho poruším". Ano skutečně jsou takto smýšlející lidé....


Usilovat o dobrý život, o dobré skutky, je naprosto v pořádku. Jen je třeba mít na paměti, že to není příčina naší spásy, ale cesta ke spáse (jako Božího daru). Že dobré skutky jsou ovocem vztahu člověk - Bůh, ale zpětně pomáhají k růstu takového vztahu.
(2 Kor 5,9-10)
Proto také, ať už zůstáváme doma nebo se vzdalujeme, usilujeme o to, abychom mu byli příjemní.
My všichni se přece musíme ukázat před Kristovou soudnou stolicí, aby každý dostal odplatu za to, co dělal v těle, podle toho, co vykonal, ať už to bylo dobré nebo zlé.

..."Pokud zákon poruším, tj. zhřeším, Bůh mi odpustí."...

Příliš stručné, aby to byla obecná pravda. Bůh mi hříchy odpustí jenom tehdy, když je budu litovat a vyznám mu je.





]


Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 15. únor 2010 @ 08:20:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Kain věděl, co znamená hřích, že trestem je smrt. A přesto přišel k Bohu s obětí bez krve – bez smrti. Abelovou obětí byl beránek, který zemřel místo něho a přitom tekla krev."...

Zase je zde vidět, kam až vedou závěry vykladačů Písma bez vedení církve. Nakonec protiřečí samotnému Písmu.

Ábel byl pastýřem, přinesl Bohu v oběť díl výtěžku své práce.

Kain byl zemědělec. Naprosto stejným způsobem přinesl v oběť Bohu díl ze své práce. Kdyby se takový vykladač Písma živil vlastníma rukama v zemědělství, věděl by, že chléb je také z krvavých mozolů a lidského potu.

Bůh Kainovu oběť nepřijal ne z důvodu, že byla málo krvavá, ale proto, že jeho srdce nebylo čisté.
Bohu je třeba přinášet oběti s čistým srdcem - to je jediná podmínka, aby byla oběť přijata.


Bůh Kainovi nevyčítá, že neobětoval krev. Říká Kainovi jasně, že je třeba obrácení:
(Gen 4,7)
Cožpak nebudeš přijat, budeš-li jednat dobře? Pokud nebudeš jednat dobře, ve dveřích číhá hřích a dychtí po tobě. Ty však máš nad ním panovat."


I ve Starém zákoně ustanovil Bůh pokojnou nekrvavou obět díkůvzdání  - chéb (Ex 29,34; Lv 7,13).

(Ž 10,1-9)
Zákon obsahuje pouhý stín budoucího dobra, ne samotný obraz skutečností. Proto nemůže týmiž neustále přinášenými každoročními oběťmi nikdy přivést k dokonalosti ty, kdo s nimi přicházejí.
Cožpak by jinak nepřestaly být obětovány? Ti, kdo konají tuto bohoslužbu, by přece již neměli žádné vědomí hříchů, neboť by byli jednou provždy očištěni.
Těmi oběťmi se ale hříchy každoročně připomínají,
neboť je nemožné, aby krev býků a kozlů odstranila hříchy.
Proto, když přichází na svět, říká: "Oběť ani dar sis nepřál, ale připravils mi tělo;
zápaly ani oběti za hřích sis neoblíbil.
Tehdy jsem řekl: Hle, přišel jsem (jak je o mně napsáno v knihách), abych vykonal tvou vůli, ó Bože."
Nejprve řekl: "Oběť ani dar, zápaly ani oběti za hřích" (jež se obětují podle Zákona) "sis nepřál a neoblíbil,"
a potom dodal: "Hle, přišel jsem, abych konal tvou vůli, ó Bože." Tak ruší to první, aby ustanovil druhé.


I Pán Ježíš svou oběť krvavou proměnil v nekrvavý způsob chleba a vína.
(J 6,51).
Já jsem ten živý chléb, který sestoupil z nebe. Bude-li někdo jíst ten chléb, bude žít na věky. A chléb, který já dám, je mé tělo, které dám za život světa."


Pokud nezměníme své smýšlení, pokud nebudeme jednat dobře, naše oběť nemůže být Bohem přijata - i kdybychom mu nabízeli oběť jeho vlastního Syna.
(1. Kor 11,29)
Neboť kdo jí a pije nehodně, jí a pije sám sobě odsouzení, jelikož nerozsuzuje Pánovo tělo.



Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 15. únor 2010 @ 09:04:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Známá vizionářka blahoslavená Anna Kateřina Emmerichová o Kainovi říká toto:  

Kain odvedl všechny svoje děti i jejich děti s sebou do oné krajiny, která mu byla přikázána a tito se zase dále rozšiřovali. O Kainovi jsem již nic špatného neslyšela a jeho utrpením bylo, že musel do úmoru pracovat a že jemu osobně se nic nechtělo dařit...

Zdá se že si vzal Boží slova k srdci.



]


Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 15. únor 2010 @ 17:07:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
Bohu je třeba přinášet oběti s čistým srdcem - to je jediná podmínka, aby byla oběť přijata.

Je ti jasné co jsi napsal? Nemám tedy tušení čím tato svá slova doložíš, možná něco najdeš, ale jestli to bude ve správné souvislosti.
Podle Písem jediné co může očistit mé srdce je Kristova krev. Židům 9,22: A téměř všechno se podle zákona očišťuje krví a bez vylití krve není odpuštění.
žid. 10,4: neboť je nemožné, aby krev býků a kozlů odstraňovala hříchy. verš 10: v této vůli jsme posvěcení skrze oběť těla Ježíše Krista jednou provždy. verš 18: Kde je odpuštění hříchů, tam už není oběti za hřích. 19: když tedy, bratři, máme smělou důvěru, že smíme vstoupit do svatyně Ježíšovou krví,....verš 22: přistupujme s opravdovým srdcem v plnosti víry, se srdcem očištěným od zlého svědomí a s tělem obmytým čistou vodou.

Tolik úsili a toto neznáš? Kéž by jsi konečně začal studovat Písma a zapoměl co tě naučili ve školách atd. nevím kde ses všude učil a kdo tě to učil. Ale rozhodně by to chtělo revizi.

Kéž ti dá Pán Ježíš milost.           leonet


]


Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 15. únor 2010 @ 18:35:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je mi jasné.
Věř mi, že Písmo studuji.
(Ř 12,1)
Proto vás vyzývám, bratři, pro Boží milosrdenství, abyste vydali svá těla jako živou oběť, svatou a příjemnou Bohu, skrze vaši rozumnou službu.

Už chápeš souvislost oběti křesťana?

(Ž 13,15-16)
Skrze něj tedy přinášejme Bohu neustále oběť chvály, to jest ovoce rtů, vyznávajících jeho jméno.
Nezapomínejte však na dobročinnost a sdílení se, neboť takové oběti jsou Bohu příjemné.


(1. P 2,5)
budujte se i vy jako živé kameny v duchovní dům, svaté kněžstvo k přinášení duchovních obětí vzácných Bohu skrze Ježíše Krista.


..." A téměř všechno se podle zákona očišťuje krví a bez vylití krve není odpuštění."...

Křesťan však už není pod Zákonem, ale pod milostí! Studuj Písma v souvislostech!


]


Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 15. únor 2010 @ 19:23:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh Kainovu oběť nepřijal ne z důvodu, že byla málo krvavá, ale proto, že jeho srdce nebylo čisté.

A čisté nebylo proto, že neobětoval krev.

A to je vše co jsem ti chtěl sdělit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 15. únor 2010 @ 19:41:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kainovo srdce bylo nakloněno ke zlému. Neměl srdce čisté, protože neodpíral hříchu.

Bůh hledí na stav lidského srdce, nikoli na krev. Oběti křesťana dnes souvisí už jen s nekrvavou obětí těla a krve Páně, pod způsobami chleba a vína.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 15. únor 2010 @ 21:11:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žid. 10,19: když tedy, bratři, máme smělou důvěru, že smíme vstoupit do svatyně Ježíšovou krví,....

To není minulost. To je každodení nutnost.

Bůh hledí na stav lidského srdce, nikoli na krev...Tak jsi to napsal.

Jestli podle toho žiješ, nedivím se, že nevidíš svůj skutečný stav před Bohem.



]


Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 15. únor 2010 @ 19:26:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
PS: Co je podle tebe činit dobře? V té souvislostí jak jsi to napsal o Kainovi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 15. únor 2010 @ 19:37:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O Kainovi jsem to nenapsal já, to mu řekl přímo Bůh.

...Pokud nebudeš jednat dobře, ve dveřích číhá hřích a dychtí po tobě. Ty však máš nad ním panovat."...

Text popisuje pokušení, jež hrozí duši, nakloněné ke zlému.

Činit dobře tedy znamená žít podle Božího řádu, který má každý z nás uložen ve svědomí, konat dobro, odmítat zlo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 15. únor 2010 @ 21:16:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Činit dobře tedy znamená žít podle Božího řádu, který má každý z nás uložen ve svědomí, konat dobro, odmítat zlo.

Tak jsi to napsal. A tady jsme u jádra tvého problému.

V den kdy z něho pojíš, zemřeš. Vše nasvědčuje tomu, že žiješ podle stromu poznání dobrého a zlého.

Nechodiš podle ducha. Řím. 8,3-4.

Ty totiž ani nevíš co to znamená chodit podle Ducha.
Jinak by jsi rozuměl tomu co ti říkám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. únor 2010 @ 09:07:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ty totiž ani nevíš co to znamená chodit podle Ducha."...

Soudit přísluší Kristu, ne tobě. Když tvrdíš, že máš Ducha, měl bys to vědět.

Podle tebe snad ani apoštol Pavel vlastně neměl Ducha, když říká:
(Ř 2,12-15)
Všichni, kteří hřešili bez Zákona, bez Zákona také zahynou; a všichni, kteří hřešili pod Zákonem, budou Zákonem souzeni.
(Neboť před Bohem nejsou spravedliví ti, kdo Zákon slyší, ale ospravedlněni budou ti, kdo Zákon plní.
Když totiž pohané, kteří nemají Zákon, dělají z přirozenosti to, co Zákon přikazuje, takoví, ač nemají Zákon, jsou Zákonem sami sobě.
Takoví prokazují dílo Zákona zapsaného v jejich srdcích, což dosvědčuje i jejich svědomí a myšlenky, které se navzájem obviňují anebo obhajují.)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 16. únor 2010 @ 14:01:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někdo tě odsoudil? 
 
..ospravedjnění budou ti, kdo Zákon plní.

A tady je ten problém, dej si to do souladu s listem Galatským, např. 1,8: Ale i kdybychom vám my, nebo sám anděl z nebe zvěstoval v evangeliu něco jiného něž to, co jsme vám předali, budiž proklet!
Dále Gal. 3,2-5: Začali jste duchem a nyní dokončujete tělem?
Dále Ga. 2,16: ..a ne ze skutku Zákona, protože ze skutku Zákona nebude ospravedlněn žádný člověk.
A tak bych mohl pokračovat dále, ale to vše jsem ti už psal, jenže ty to stále nechápeš. 
 
Stále trváte vy katolíci na Petrovi jako prvním papeži? Anebo jste už došli ke Galatským 2,7: ...mi bylo svěřeno evangelium pro neobřezané jako Petrovi pro obřezané, a pochopili svůj omyl? 
 
Ptám se jen proto, že už jsem se setkal s katolíkem, který tohtl četl a pochopil, a už netvrdí. že prvním papežem byl Petr, ale Pavel.
Jinak Pavel v Gal. 2,6 říka, že mu Petr, Jakub ani Jan nic nepřidali, což znamená, že uznali apoštolství Pavlovo mezi pohany a jen ho poprosili, aby pamatoval na chudé mezi Židy.
Víš co, přečti si to sám, umíš číst.


]


Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 15. únor 2010 @ 08:38:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravdu si myslíte že zachování Desatera, milosrdenství k bližním a pokání přináší prokletí a vede do Pekla ? To snad nemyslíte vážně. Nebo si příště přečtěte co kopírujete a podívejte se co je to za server. Jestli to nejsou militantní ateisti, nebezpečná sekta nebo satanisti.



Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 15. únor 2010 @ 16:51:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Především kopírujete-li něco, kopírujte to celé!
Já jsem napsal:
....někde jinde se snaží dosáhnout spasení tím, že zachovávají deset přikázaní, dělají to nejlepší, co mohou, dávají chudým, nebo zpovědí a pokáním.

Teď už to zní jinak, že?
Pavel v epištole Galatským jasně říká: Chce-li někdo dosáhnout spasení skrze dodržování Zákona, vypadl z milosti. Gal.5,4.
Dále: Gal. 3,10: Neboť všichni ti, kteří jsou ze skutků Zákona, jsou pod prokletím, neboť je napsáno: Proklet je každý, kdo nezůstáva ve všem tom, co je napsáno v knize Zákona.

Z vaší reakce se domnívám, že neznáte list Galatským, jinak by jste nemohl psát co píšete. Proto vám doporučují list Galatským usilovně studovat  a modlit se.
Na závěr doporučuji Gal. 1,8: Ale i kdbychom vám my, nebo sám anděl s nebe zvěstoval v evangeliu něco jiného než to, co jsme vám předali budiž proklet. tak i verš 9.

        leonet


]


Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 17. únor 2010 @ 07:03:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj potnicku, 
Buď jsme pod zákonem, nebo pod Milostí! Vyber si!



]


Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Sobota, 20. únor 2010 @ 08:12:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No tak především jsme buď pod láskou anebo pod něčím jiným.

Platí Ježíšovo:

"Kdo přijal mé přikázání a zachovává je, ten mě miluje." (J 14, 21)
"Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo, a můj Otec ho bude milovat; přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek." (J 14, 23)

Je potřeba zachovávat Ježíšova přikázání, např. viz zde. Přikázání je celá řada a úplně bez práce to není. Samozřejmě, že je jednoduché si někde něco přečíst a pak hned všechny, kteří dodržují Ježíšovat přikázání, osočovat ze zákonictví - hlavně jde o to zjistit, kdo druhý dělá co špatně, ne? Na to je tady hromada odborníků :-)

Ani samotná spása není bez námahy, není spasen automaticky, kdo pouze uvěří, je nutno vytrvat až do konce, to může být pořádná dřina:

Ale kdo vytrvá až do konce, bude spasen. (Mt 24, 13)


]


Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 20. únor 2010 @ 14:21:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj 12Honzaide.

"Kdo přijal mé přikázání a zachovává je, ten mě miluje." (J 14, 21)
"Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo, a můj Otec ho bude milovat; přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek." (J 14, 23)


Tak proč v článku AUTORITA PÍSMA SVATÉHO píšeš: .... princip sola scriptura není Božím principem...
                                                                 
....Sola scriptura je protě neobhajitelná, máš smůlu, s tím nic nenaděláš. Je to bublina, zajímavá líbivá - buch - a je po ní....






]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Neděle, 21. únor 2010 @ 11:19:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přečti si můj další příspěvek - V Bibli Bůh sám sděluje, že v Písmu není vše. Jestliže tedy zachováváme Boží slovo, princip sola scriptura musíme zásadně odmítnout jako zcela účelovou nabo jakoukoliv jinou konstrukci, která není na Písmu postavena. Sola scriptura není Božím principem, je to podvod. Někomu se to prostě někdy hodilo "do krámu" a tak ten nápad vypustil do světa...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 22. únor 2010 @ 14:16:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Ahoj Honzo.

---- V Bibli Bůh sám sděluje, že v Písmu není vše ----

 Opravdu? Vím, že někteří ruší Boží slovo svou tradicí ! Pro mne je Boží slovo mocí Boží ke spasení každému,a je živé ,nádherné a věčné a hlavně je semenem ,ale někomu možná bláznostvím.

"Kdo přijal mé přikázání a zachovává je, ten mě miluje." (J 14, 21)
"Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo, a můj Otec ho bude milovat; přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek."

Dokonce v nás Boží slovo v plnosti zůstává a přebývá.

Ale co k Tvému komentáři říct? Honzo,Boží slovo je jako čistá voda a kdo žízní má možnost zdarma pít,zůstává tak bdělý a střízlivý.Ale stačí si dát  jeden ,nebo dva panáky Johnyho Walkera a už je vše jinak...

Díky ,ale  Johny Walker  opravdu není má značka.                      Trpělivost s námi v.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Pondělí, 22. únor 2010 @ 14:49:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co k tomu říct? Plné Boží slovo sděluje, že v Bibli není vše. Pokud toto sdělení z Božího slova odpářeme, už nemáme plné Boží slovo.

Je to celkem logické: proč by Bůh měl někoho vybízet ke spoléhání se pouze na knihu, jakkoliv významnou? Aby se všichni začali obírat jen knihou a na živého Boha zapomněli? Nicméně, lidskou logiku je lépe nechat chvíli stranou.

V Bibli není vše a sám Bůh nám to říká. Buď to vezmeme jako fakt a Boží slovo přijmeme, budeme následovat Božího Syna, nebo si prostě budeme trvat na svých letitých nesmyslech, hlavně, že máme své jisté, své teplé místečko, jako kdysi zákoníci. Každý si může vybrat, kam chce patřit. Jestli si k tomu někdo potřebuje dát panáka, to já nevím. Držím palce :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Pondělí, 22. únor 2010 @ 17:25:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, v Bibli není a nemůže být vše, protože jsou věci lidskou myslí nepochopitelné tak, jako je třeba způsob tvoření nebo pojem nekonečna.
To však nás neopravňuje cokoliv k Písmu - pod hrozubou kletby - přidávat nebo ubírat.
Bůh neposlal své proroky, apoštoly ani evangelisty, aby utekli od rozdělané práce jako dělník před "padla" a to, co mělo být sděleno, sděleno bylo. Co je řečeno navíc, je lidské a může se nazývat třeba "tradicí" a může být posvěceno generacemi těch, co se odvolávají býti  "syny Abrahámovy" a jsou méně , než kamení. verš si prosím najdi a mezitím přemýšlej, jestli nejsme jako ten starý Izrael, který si vytvořil místo zákona Božího, spleť lidských předpisů v domění, že vylepší proroky.
Co je lidské, to je diskutabilní a to nás rozděluje.
Zdravím Tě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Pondělí, 22. únor 2010 @ 20:19:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, takže sola scriptura neplatí. Neplatí totiž princip, že vše, co patří k víře, je v Písmu. Ačkoliv obráceně to jistě pravda je: vše, co je v Písmu, patří k víře. A také nikdo k Písmu již nic nepřidává - Písmo je jednou uzavřené.

Když je v Bibli napsané:

2. Janova 1,12
"Ačkoliv bych měl ještě mnoho co psát, nemíním to svěřovat papíru a inkoustu; neboť doufám, že se k vám dostanu a budu s vámi mluvit tváří v tvář, aby naše radost byla úplná."

Znamená to, že některé informace jsou předány ústně - mimo Písmo. V Písmu nikdy nebyly a nikdo je do Písma ani nepřidává. Předávají se z osoby na osobu, aby naše radost byla úplná, a předávají se mimo Písmo. Víra má širší kmen, než jen samotné Písmo, aby naše radost byla úplná. Co se dá dělat, víra byla svěřena lidem, proto víru předávají lidé, ať se to komu líbí nebo ne.

"Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého a učte je, aby zachovávali všecko, co jsem vám přikázal. A hle, já jsem s vámi po všecky dny až do skonání tohoto věku." (Mt 28,19-20)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Úterý, 23. únor 2010 @ 06:35:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, v Bibli nemůže být zapsáno vše, na několika stránkách zopakopvat zhruba tříleté působení Ježíšovo a do několika epištol shrnout léta působení třeba ap. Pavla nelze.
Jeden Biblický verš a mnoho výkladů, dokonce protichůdných opravňuje člověka k hledání v Písmech víc, než jen zapsaného slova, ale také Ducha Božího. Bez něj by solo scriptura bylo bezduché opakování písmenek.
V tomto slova smyslu je nutno připustit, že Písmo není samo o sobě postačující k tomu, aby vedlo člověka jinak, než příkazy , zákazy nebo citování veršů třeba i vytržených z kontextu.
Kde ale hledat vodítko v rozlišování duchů a Ducha..? Jistě máme příklady, učitele, zkušenější, ktzeří nás navedou, knihy a církevní doktrýny špatné a ještě špatnější nebo dobré.
Chceš se spolehnout na tradici, na názor někoho jiného a nebo chceš zkušeností, kriticky nebop nekriticky přijmout to, co vytváří Tvůj život a dává mu slysl.
Vycházíšc li z toho, co máš, je to jen písmo a Duch a jimi musíš posoudit tradici, její správnost, nikoliv tradicí nahrazovat Ducha a doplňovat písmo.
nehodnotím teď postoje lidí k sola scriptura nebo k tradici, to si musí podle svého svědomí a vědomí vyhodnotit každý sám za sebe.
Lidské učení, pokud zajde tak daleko oéd písma, že má dokonce více než jednoho, více než tři Bohy, více více svatých než Bible v řádu 6 nul, princip solo scriptura připustit nemůže, popřel by sám sebe.
Pro mně více než sola scriptura je přijqatelnější scriptura com spirito santo, a pokud bude v tomto smyslu učit Benedikt či Jan Pavel, nebudu s nimi mít žádný problém.
Jsou tradice, které lépe nectít.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Středa, 24. únor 2010 @ 11:24:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za odpověď, za to, že o tom taky přemýšlíš:-)

Mně se líbí, jak se protestanti pořád trefují do "tradice", což používají jako další zaklínadlo, aby se především mohli postavit proti katolíkům. To přece můžou dělat jen lidi, co si nevidí na špičku nosu! "Tradice" je přece neodmyslitelná záležitost každého člověka a nevyhne se jí katolík, protestant, úředník, dělník, černoch nebo běloch. Život každého člověka je nějak ovlivněn nejrůznějšími tradicemi, ať se to týká jídla, kultury, oblékání a nevyhne se to samozřejmě ani náboženství a životu víry nebo církve. Každé církve. Tradice mohou být užitečné nebo různé jiné, rozlišovat to je potřeba umět.
Církev funguje jako korporace, to je další věc, která s tím souvisí a se kterou se nedá nic dělat a další věc, se kterou je potřeba počítat a vyrovnat se s tím. Opět, týká se to katolíků i protestantů.
Když Ježíš církev zakládal, vzhledem k jeho moudrosti nelze než si být jistý, že tohle všechno věděl. Věděl, že zakládá organizaci i to, co za překážky jí všechno čeká. Přesto všechno církev založil a dokonce tvrdí

A já ti pravím, že ty jsi Petr; a na té skále zbuduji svou církev a brány pekel ji nepřemohou. (Mt 16,18)

Jak to? Asi nám dal prostředky, jak se s pokušeními vyrovnat. Určitě k nim nepatří útěk z církve nebo plané nadávání na její neschopnost a zkaženost. Ježíš si jistě přeje, abychom se i při výše uvedených rizicích chodu církve aktivně účastnili. Odkloňuje se učení církve od Ježíšova učení? Pak se máme zasadit o nápravu. Jsou špatné tradice? Máme je napravit a ne ohrnovat nos s tím, že "oni to dělají špatně, nás se to netýká".
Protože se nás to týká
.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 24. únor 2010 @ 18:15:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Honzo,
s Monsekem v jeho komentáři souhlasím.
Jen v tom by měl mít jasno ,když napsal :--Kde ale hledat vodítko v rozlišování duchů a Ducha..? ---
Vodítko je přece Pán a hledat jen a jen u Pána v Jeho Duchu sv. a Ducha sv.máme od Něj dávno mít!Jsme přece pokřtěni...

Honzo,píšeš že se někdo pořát trefuje do tradice a že si tím nevidí na špičku nosu.To by jsi musel vyčíst i Pánu Ježíši ,který a velmi tvrdě, káral farizeje za tradice otců.
Dále myslím ,že by to chtělo rozlišovat tradice lidské ,kulturní,etnické atd..,  od tradice církve.K otázce toho článku -Církev funguje jako korporace- v těch novinách ,na Ti asi neodpovím,neboť nejsem politik a království Boží není politické.
K tomu verši z /Mt 16,18/  budeš mi asi chtít tvrdit ,že Benedikt není ve skutečnosti Benedikt ,ale Petr...osobně za skálu považuji Pána Ježíše Krista a  nepopírám ,že by ap.Petr "neodemkl" při letnicích.
K poslednímu odstavci ,ano, ohrňovat nos nemáme a na vinici Boží  je opravdu mnoho práce ,která se nás opravdu týká.
                                                                                                                                          Honzo měj se fajn v.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Čtvrtek, 25. únor 2010 @ 06:55:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vodítko je myslím dané taky výroky Ježíšovými:

Každý strom se pozná po svém ovoci. Vždyť z trní nesklízejí fíky a z hloží hrozny. (Lk 6,44 a podobně MT 7,16, Mt 7,20, Mt 12,33)


Za skálu samozřejmě považovat můžeš koho chceš, Pán Ježíš se ale vyjádřil o Petrovi jasně. Jak už jsem nedávno zmínil, Ježíš říká

Milujete-li mne, budete zachovávat má přikázání; (J 14, 15)

takže je sice hezké říkat, že někoho za něco považuješ, ale s ohledem na víru je potřeba si vybrat, jestli se budeš raději řídit svými úvahami anebo Ježíšovými přikázáními.

O tradici píšu proto, že tradice jaksi vytváří zjevné okolnosti při víře. Někdo se může pohoršovat nad věřícími, že "jen z tradice" chodí do kostela (ve skutečnosti, kdo jiný dokáže motivaci lidí dobře posoudit, než pouze Bůh?), jiný se ale zamyslí a může jej to přivést k hlubšímu zkoumání. Někoho mohou pohoršovat pouti a procesí, protože jsou "tradiční" a "jen na oko" a "dělají to oni, tak je to automaticky špatné", jiný se zamyslí a bude přemýšlet, proč je dobré si Boží království i zjevně připomínat. Atd.
Tradice prostě automaticky životem vznikají a jsou dokonce i jako stereotypy užitečné - když získáme např. návyk v každodenní modlitbě, může někdy za nepříznivých okolností (únava ap.) nás návyk přivést k modlitbě i tehdy, když sami bychom spontánně dostatek sil nenašli, a hle, začneme se modlit, už potom nám dojde, ke komu se obracíme a modlíme se ze srdce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 25. únor 2010 @ 09:11:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Honzo,
ano ,to je pravda,že se každý stom pozná po ovoci , to jsou Pánova slova!

Ano a Amen:     Milujete-li mne, budete zachovávat má přikázání; (J 14, 15)

A také: Matouš 23,9 A nikomu na zemi nedávejte jméno ‚Otec‘: jediný je váš Otec, ten nebeský.

  To slovo platí pro mne ,Tebe i papeže ,tak mu to prosím vyřiď ,když už píšeš o vodítku...   Díky v.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Čtvrtek, 25. únor 2010 @ 23:48:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Měl jsem dojem, že tady o Písmu opravdu někdo přemýšlí, ale tohle je staré ohrané, hloupé, povrchní. Tupé. Hlavně rýpat, pošklebovat se, jen nepřemýšlet. Hlavně být v opozici. To je jeden obrázek, který si člověk na GS udělá o protestantech.

Který papež se jmenuje "Otec"? Současný se jmenuje "Benedikt XVI", možná sis všiml? No, nevím. Ukaž mi nějakého, který by se jmenoval "Otec".

Nejspíš Tě to nezajímá, můžeš si lépe přečíst třeba tady: http://katolik.cz/otazky/ot.asp?ot=1298 nebo na http://katolik.cz/otazky/ot.asp?ot=700.

Ale ne, diskuse tímhle stylem nemá smysl. Něco Ti poradím, když se budeš chtít s někým bavit, respektuj jeho názory, i když jim třeba nerozumíš nebo Ti přijdou směšné. Možná je chyba na Tvé straně. A pečlivě je zvažuj, jestli chceš ironizovat, nejdřív bys měl vědět, o čem je řeč.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 28. únor 2010 @ 21:20:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý příteli,
vím o čem je řeč a z daleka není ironická! Souhlasím s tím ,že strom se pozná po ovoci a plně respektuji to ,že Benedikt XVI je Tvou hlavou.Doufám ,že v sebe najdeš alespoň základ lidské slušnosti k tomu ,aby jsi také respektoval Toho,kdo je mou hlavou.    Díky!  v.        


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a li (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Pondělí, 01. březen 2010 @ 08:27:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidé, kteří píší jako Ty, sice všem předvádějí, že se řídí tím, co učí Ježíš, ve skutečnosti vše otočí tak, aby se to hodilo do jejich plánů. Máte typickou modlitbu: "buď tvou vůle má ...", nejlepší je, že si to ani nepřipouštíte, škoda. Chcete se řídit jen sami sebou a za hlavu mít jen sami sebe, což ovšem fakticky stejně nemůže fungovat, jen sjou s tím problémy, nakonec, takových lidí je hromada. Přeju hodně štěstí i Božího požehnání.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a li (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Pátek, 05. březen 2010 @ 14:20:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě mě napadla jedna věc k Tvé poznámce. Vycházím z citátu z Jan 21, 15-17:

Když pojedli, zeptal se Ježíš Šimona Petra: Šimone, synu Janův, miluješ mne víc než ti zde?" Odpověděl mu: "Ano, Pane, ty víš, že tě mám rád." Řekl mu: "Pas mé beránky!" Zeptal se ho podruhé: "Šimone, synu Janův, miluješ mne?" Odpověděl: "Ano, Pane, ty víš, že tě mám rád." Řekl mu: "Buď pastýřem mých ovcí!" Zeptal se potřetí: "Šimone, synu Janův, máš mne rád?" Petr se zarmoutil nad tím, že se ho potřetí zeptal, má-li ho rád. Odpověděl mu: "Pane, ty víš všecko, ty víš také, že tě mám rád." Ježíš mu řekl: "Pas mé ovce! ..."

Věřící lidé následují Ježíšova slova, když Ježíš Petrovi řekl, aby pásl jeho ovce, Petr o to usiluje a ostatní věřící se v souladu s Ježíšovým doporušením zase jaksi "nechají pást". Toto je Ježíšovo přání.

Povrchní protestanté se ale vysmívají, že hlavou katolíků je Benedikt? Jen ukazují na svou neznalost Písma a na to, že jejich názory zásadně nevycháejí z Písma, ale především ze snahy být v opozici proti katolíkům. Ukazují, že celé jejich přesvědčení stojí úplně na jiném základě než na Písmu a na Bohu. A pokud něco nestojí na Bohu, ale nechá se (jako opakovaně v tomto případě) vést jiným duchem, je jasné, kam to vede.

Buď Vám Bůh milostiv :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 05. březen 2010 @ 14:47:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Honzo,miluješ mne? 

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení B (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Pátek, 05. březen 2010 @ 17:51:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tebe? :-) Neznám Tě a vzhledem k tomu, že mi to Bůh přikazuje, Tě miluji :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spase (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 05. březen 2010 @ 21:25:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen Honzo:-) Ano, tak je to  jednoduché a Bůh je jeden a je Duch.
 
Jistě Tě také miluji, Pán s námi v.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Sobota, 06. březen 2010 @ 21:34:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Super :-) Tak proč se vysmíváš papeži a potažmo katolické církvi? :-) Proč se povyšuješ? :-) Je Ti to k něčemu dobré, myslíš, že tím lépe budeš sloužit našemu Pánu? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 08. březen 2010 @ 20:11:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Honzo,
napiš mi prosím ,čím se vysmívám papeži.     Díky v.


]


Re: Re: Re: S (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Úterý, 09. březen 2010 @ 15:26:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chceš si hrát na nechápavého? No, možná ne, možná to opravdu nevidíš? :-))) Tak jako tak, na takovéhle hry nejsem zvědavý.
Moudrému napověz ... Co třeba Tvá věta: "Benedikt XVI je Tvou hlavou."
Ale jo, mnohem jednodušší je tvářit se, že nevíš, o co jde, než se omluvit nebo jiným přiměřeným způsobem projevit, že uvažuješ. Tyhle způsoby známe, základní pravidlo "zatloukat, zatloukat, zatloukat ..." Jako by to z Ježíšových úst samo vypadlo :-)))
Měj se :-)


]


Re: Re: Re: Re: S (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 09. březen 2010 @ 18:06:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Ahoj Honzo ,
klid , hlavně " nezatloukat " toho, který nás vykoupil! Amen.  V Jeho pokoji, také se měj v. :-)         


]


Re: Re: Re: Re: Re: S (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Středa, 10. březen 2010 @ 18:54:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nejde o mě, víš co, stejně bych docela ocenil omluvu :-) Abych viděl, že máš uznání.


]


Re: Re: Re: Re: Re: S (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Středa, 10. březen 2010 @ 18:58:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ta omluva, papeži, katolické církvi - jen pro pořádek :-) Mluvíš tady o lásce, chtěl bych vidět, že to myslíš vážně.

Když cituju Písmo, 1. Janova 4,20

Řekne-li někdo: "Já miluji Boha", a přitom nenávidí svého bratra, je lhář. Kdo nemiluje svého bratra, kterého vidí, nemůže milovat Boha, kterého nevidí.

Pokoj Tobě :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: S (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 10. březen 2010 @ 20:03:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Přeji také Tobě pokoj Honzo,
 ve Jménu Pána Ježíše Krista ,se papeži neomluvím. Nemám za co...nechává se nazývat "Svatým Otcem" a také hlavou KC.

 Matouš 23,9 A nikomu na zemi nedávejte jméno ‚Otec‘: jediný je váš Otec, ten nebeský.

Miluje -li papež  Pána, bude zachovávat Jeho přikázání ! Opravdu myslíš ,že když ve Jménu Páně někoho napomínáš,nebo domlouváš ,že je to z nenávisti?  Snad né!    :-)   Mluvím v lásce i myslím to velmi vážně!  Amen.      v.
                                                                   


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 10. březen 2010 @ 22:03:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Vlastíku.

"Opravdu myslíš ,že když ve Jménu Páně někoho napomínáš,nebo domlouváš ,že je to z nenávisti?  Snad né!    :-)   Mluvím v lásce i myslím to velmi vážně!  Amen.      v."

Je jen otázkou zda opravdu napomínáš ve jménu Pána, zda to není jen tvá (naše) namyšlenost. Tohle se velmi rádo a snadno zaměňuje. Víš, ten Zlý má různé způsoby jak nás ovlivnit, je dobré  občas na tuto možnost myslet. Může ti vnuknout pocit vlastní dokonalosti, poznání i neomylnosti. Pak ovšem nemáš potřebu se někomu omlouvat, protože má jiný názor než Ty. Nejde tak o omluvu ale o uznání, že tvůj názor, nebo pohled na tuto věc není neomylný. Obecně se tomu říká pokora před vírou druhého a ve své podstatě je to  hlavně pokora před Bohem.
H.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 10. březen 2010 @ 22:41:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj noname,
se vší pokorou před Bohem, nevím za co bych se měl omluvit a za co bych měl být namyšlený?  Velmi jasně jsem napsal ,že napomínám v Pánu, jak to může být "můj" názor !      


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pátek, 12. březen 2010 @ 20:52:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Vlastiku,
 je škoda, že si to bereš jen osobně, bylo to myšleno jako téma k zamyšlení, třeba i pro mne. Napomínat v Pánu je lákavé ale snadno také i zavádějící. Proto jsem Tě chtěl přivést i k jinému pohledu a snad i zamyšlení. Tím nechci říci, že se nemohu mýlit.
Pokora před Bohem, já si myslím,že v této souvislosti můžeme maximálně mlčet . . .  ale ber to jako můj názor.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Sobota, 13. březen 2010 @ 08:10:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je ono, odchýlili jste se od Písma a teď Vám nezbývá, než jen zatloukat, zatloukat, zatloukat :-) Dokonce jste už pro to i ztratili cit, že to nepoznáte? Hlavně držet basu s ostatními.

Jak to je v Písmu popsáno?
"Neznám toho člověka!" (viz Lk 22,57-60 a podobné)

Kdo to jenom řekl? Petr :-) Stejně jednoznačně jako Ty :-) Je to smůla, ten, komu se vysmíváte, Vás usvědčuje! :-)

Petr měl štěstí - nebo lépe, Pertr zůstal Bohu věrný a Bůh na něj pamatoval...
A ihned, ještě než domluvil, zakokrhal kohout. Tu se Pán obrátil a pohleděl na Petra; a Petr se rozpomenul na slovo, které mu Pán řekl: "Dřív než dnes kohout zakokrhá, zapřeš mne třikrát." Vyšel ven a hořce se rozplakal. (Lk 22,60-62)

Zakokrhal kohout, Pán pohleděl na Petra a Petr se rozpomenul. A potom dostal velký dar lítosti a mohl se rozplakat. Mohl litovat toho, co udělal.

Kykyryký! Kykyryký, kykyryký:-) Prober se :-) Pohleď, Pán se na Tebe dívá :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 13. březen 2010 @ 12:01:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Člověče,proč zde kokrháš ?

Naposledy napomínám ,aby se papež nenechal nazývat  "Svatým Otcem"!  

Ano, dívá... Píšu Ti v Duchu sv.,(který není jiná osoba) ,ale Moc Boží!  Amen.    Připadneš mi nějaký nevyrovnaný,probuď se! v.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Sobota, 13. březen 2010 @ 21:19:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, Ty seš zrovna ta moc Boží. Řeknu Ti, co říká Duch svatý:

Jak to, že vidíš třísku v oku svého bratra, ale trám ve svém vlastním oku nepozoruješ? (Lk 6, 41)

Máš se starat sám o sebe a ne o papeže. To Ti říká Duch Boží. Až přijdeš k Božímu soudu, Bůh se Tě nezeptá "jak si nechal papež říkat", ale "miluješ mne?". Zeptá se Tě "dodržuješ moje přikázání?". Zeptá se Tě "neopovrhovals lidmi, které jsem Ti poslal?". Co mu řekneš? Spolu s Paroubkem - "kašlu na to všecko, dělám si vše podle sebe. Mně se zdá, že papež si špatně nechal říkat".

No, hezky, jen tak dál. Držím palce, ať tam obstojíš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 14. březen 2010 @ 16:31:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vžyť já vím,že kohout zakorhal,kvůli Petrovi.

 Miláčku, meč bude vždy ostřejší než tvé pero...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Středa, 10. březen 2010 @ 22:29:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Trošku jsme se zacyklili :-) To je zajímavé, jak všichni odpůrci papeže dobře znají, jakoby s ním vyrostli na jednom pískovišti, a jak ho především rychle dokáží odsoudit :-) A jak protestanti především dobře vědí, co ti ostatní dělají špatně. Je to klasické odvádění pozornosti, kdo chce psa bít, ten si hůl prostě najde, to je známá věc, Bůh je sice všemocný, ale když se zatvrdí lidské srdce, pak s ním z lásky ani nehne. Když nechceš mít uši - a hlavně srdce - otevřené a místo toho si raději jdeš se stádem, s tím nic nenadělám. Šalom.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pátek, 05. březen 2010 @ 21:21:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Který papež se jmenuje "Otec"? Současný se jmenuje "Benedikt XVI",
A co tak název "Svatý Otec"?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 23. únor 2010 @ 11:29:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Honzo, jen jsme si neporozuměli.

Ty máš na mysli asi toto slovo:  Jan 5,39 Zkoumáte Písma a myslíte si, že v nich máte věčný život; a Písma svědčí o mně.

To mám samozřejmě na mysli také a jen Duch sv. oživuje.A právě v tom samém Duchu jsem psal o tom pití.Jaký nápoj kdo pije pro tělo ,je mi jedno...a je to každého věc!  Myslel jsem to duchově tak,že jsem Boží slovo přirovnal k čisté vodě a tím panákem Johnyho Walkera ,jsem měl na mysli pohár a kalich démonů! A evangelium o kříži je jedno a o tom prokletí jiného evangelia  také jistě každý ví...       Měj se fajn v.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 23. únor 2010 @ 11:36:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oprava:

O prokletí těch ,nebo toho ,kdo přináší jiné evangelium také jistě každý ví...            


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Středa, 24. únor 2010 @ 11:27:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi úplně nerozumím, ale snad poznámka tady?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 24. únor 2010 @ 17:33:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Honzo.
Dobře ,mrknu na to. v.


]


Re: Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Čtvrtek, 25. únor 2010 @ 10:52:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsme pod milostí a víme, že zákon je dobrý.
Proč bych se měl ve chvíli kdy rady do života nepotřebuji kvůli věčnému spasení, jich zbavovat a považovat pro život za neužitečné?


]


Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: 12Honzaide v Úterý, 16. únor 2010 @ 13:04:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano. Přijmi a děkuj.

"Kdo přijal mé přikázání a zachovává je, ten mě miluje. A toho, kdo mě miluje, bude milovat můj Otec; i já ho budu milovat a dám se mu poznat." (J 14, 21)
"Kdo mě nemiluje, nezachovává má slova. A slovo, které slyšíte, není moje, ale mého Otce, který mě poslal." (J 14, 24)


Přijímám Tvé slovo a děkuji.

Ježíš říká: "Kdo chce jít za mnou, zapři sám sebe, nes každého dne svůj kříž a následuj mne." (Lk 9,23)

Je potřeba sám sebe zapřít, vzít a nést každý den svůj kříž a následovat Ježíše. Přijímám a děkuji.

Pán Ježíš v tu noc, kdy byl zrazen, vzal chléb, vzdal díky, lámal jej a řekl: "Toto jest mé tělo, které se za vás vydává; to čiňte na mou památku." Stejně vzal po večeři i kalich a řekl: "Tento kalich je nová smlouva, zpečetěná mou krví; to čiňte, kdykoli budete píti, na mou památku." (1. Korintským 11, 23-25)

Lámu chléb a piji kalich na Tvou památku. Přijímám a děkuji.

"Neboť jsem hladověl a dali jste mi jíst, žíznil jsem a dali jste mi pít, byl jsem na cestách, a ujali jste se mě, byl jsem nahý a oblékli jste mě, byl jsem nemocen a navštívili jste mě, byl jsem ve vězení, a přišli jste za mnou.´ Tu mu ti spravedliví odpovědí: ´Pane, kdy jsme tě viděli hladového a nasytili jsme tě, nebo žíznivého, a dali jsme ti pít? Kdy jsme tě viděli jako pocestného, a ujali se tě, nebo nahého, a oblékli jsme tě? Kdy jsme tě viděli nemocného nebo ve vězení, a přišli jsme za tebou?´ Král odpoví a řekne jim: ´Amen pravím vám, cokoliv jste učinili jednomu z těchto mých nepatrných bratří, mně jste učinili.´ " (Matouš 25, 35-40)

Dám najíst hladovým a napít žíznivým. Pocestných se ujmu a obléknu nahé. Navštívím nemocné i uvězněné. Přijímám a děkuji.

Ježíš odpověděl: "První je toto: 'Slyš, Izraeli, Hospodin, Bůh náš, jest jediný pán; miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své myli a z celé své síly'! Druhé je toto: 'Miluj svého bližního jako sám sebe!' Většího přikázání nad tato dvě není." (Mk 12, 29-31)


Miluji Boha z celé své duše, mysli i síly, miluji bližního jako sám sebe. Přijímám a děkuji.

K vykonání toho až tolik není, ale práce máme hromadu :-)



Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 23. únor 2010 @ 06:46:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Od dnů Kaina, až do dnešních dnů se lidé vždy snažili nahradit spasení skrze krev – skrze smrt náhradníka, spasením ze svých vlastních skutků.--
obecně je to typické pro primitivní civilizace

--Kain věděl, co znamená hřích, že trestem je smrt.--
Nesmyslné tvrzení.Z biblického pohledu byli lidé smrtelní odjakživa
 --A přesto přišel k Bohu s obětí bez krve – bez smrti.--
Právě proto nebylo tamní božstvo zřejmě spokojeno,požadovalo krvavou oběť  - zápalná oběť libá to vůně pro Hospodina



--Většina lidí si myslí, že na světě jsou tisíce různých náboženství a přitom jsou jen dva způsoby spasení.--
 z pohledu  vašich myšlenkových teorií  

--Bohem ustanovený způsob je spasení skrze zástupnou smrt Pána Ježíše místo nás hříšníků. Je zdarma, bez skutků. Toto spasení nám daroval pro svou lásku ke svému stvoření. Přijímá se vírou v Ježíše Krista. --
x lidí nepříjme i kdyby chtělo, s touto vírou se za svého života není nesetkají 




Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Čtvrtek, 25. únor 2010 @ 10:48:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spaseni jsme z lásky k Bohu, kterou v nás buduje Duch svatý díky lásce projevené k nám Ježíšem.
Kdo miluje Boha plní jeho přikázání, která do života přinášejí požehnání. 


Proto přikázání nespasí, ale jeho užitečnost trvá.

Nemesis



Re: Re: Spasení Boží a lidské. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 25. únor 2010 @ 21:07:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podívej se na mé další články. Lecos tam vysvětlují.


]


Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy