Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 325, komentářů celkem: 430008, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 555 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116715851
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. červenec 2018 @ 17:01:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Stando, ani já nemám k tobě žádnou nenávist, dokonce nemám ani nenávist k ŘKC. 

  Psal jsem ti, že odpuštění hříchů, odpuštění způsobeného zla je základem křesťanství, v jeho jádru, je to jeho esenciální vlastnost. A to odpuštění i když na straně konající zlo není žádná lítost, ani zahanbení, ani omluva, natožpak pokání. Když jsem uvěřil evangeliu a přijal Pána Ježíše, byly právě pomluvy a lži jedna z věcí, se kterou jsem se v ŘKC od svých bývalých "bratrů" setkal. A odpuštění bylo to, co jsem musel řešit a řešil, a to jak těm, kteří pomluvy vytvářeli a šířili, tak těm, kteří je přijali. Taky můžeš vidět, že zde v klidu k danému tématu svědčím, píšu jasná fakta a zdržuji se pocitů, na které se někteří lidé stále snaží diskuzi obrátit od faktů.

  Na druhou stranu přátelé bychom zcela jistě nebyli - pro přátelství bych si určitě nevybral člověka, který se ke druhým lidem chová s takovou neúctou, jako ty. 


Některé věci ti asi nevysvětlím - ale třeba je pochopíš později, jak jsem to vlastně myslel.

  Určitě. Budu rád, pokud mi odpovíš na otázky, které jsem ti dával, k tomu, co z tvého života nerozumím a co jsi zatím neodpověděl.


Realita lidí je taková, že jsme tvorové s vlastním rozhodováním
Tato skutečnost je základní podmínkou k tomu, aby člověk mohl mít vztah k Bohu ze svobodného rozhodnutí vlastního srdce pro Boha. Bůh nám tedy "přikazuje", jak máme žít formou milujícího otce, formou rad, jak žít. 
V praxi to znamená, že nás nechává volit mezi dobrem a zlem, mezi požehnáním a prokletím. Nabízí nám obojí - a člověče, ty si vyber! (srv. Dt 28). proto hovořím o tom, že máme svobodu volit mezi dobrem a zlem.

  Ano, tvou realitu a tvé postoje v této věci chápu, popisoval jsi jí mnohokrát a podrobně jsem se na tvé postoje a tvou realitu vyptával a odpovídal jsi mi. Psal jsem ti mnohokrát, že ti tvou realitu a tvou "svobodu" neberu a pokud ti vyhovuje, žij si jí. 

  Jenom ve chvíli, kdy se objektem tvého "svobodného" výběru zla stanu já, počítej s tím, že se v klidu ozvu: Fakticky, jasně, přímo, logicky a bez emocí.

 

Nebudu to dohledávat, ale snad mi to nezapřeš, co si pamatuji: nepsal jsi zde kdysi o jakémsi "líbání igelitu" u mariánské sochy?

  Samozřejmě, že jsem psal o návštěvě Svaté Hory a praxi, která tam vždy probíhala. Popisoval jsem tu mnoho konkrétních mých zkušeností z ŘKC. 

  Můj příspěvek si můžeš přečíst zde pod článkem o modlách. Popisoval jsem v něm fakticky mou reálnou zkušenost ze Svaté Hory. Když si dnes přečtu mé svědectví, je jasné, přímé, reálné, faktické. Je v něm tedy drobná faktická chyba: Nelíbaly se šatičky té modly, ale líbal se igelit, kterým byly ty šatičky překryté, aby se ty šatičky neumazaly. Ale to je detail, účelem svědectví bylo popsat praxi a moje postoje, ne exaktní kriminalistické svědectví u soudu.

  Co konkrétně jsem na této věci představil v "v negativním světle"? 

  Uvedl jsem fakta a svou zkušenost. Ty jsi psal v souvislosti s danou praxí, že "nesouhlasíš projevy ujetého lidového pobožnůstkářství a s ničím, co by mohlo i jen zavánět modloslužbou" a doplnil že "i mezi katolíky mohou být (a určitě v určitém procentu také jsou) různě postižená paka." A pak jsi napsal, že "bys z takové formy zbožnosti taky byl spíš zhnusen než cokoli jiného.

  I ty ses vyjádřil mnohem drsněji a hned jsi dokonce začal urážet katolíky (mimo jiné například moje rodiče a mně a mnoho a mnoho desítek a stovek tisíc lidí, kteří po staletí tuto praxi dodržují)



Cožpak jsi ty sám neusoudil, že tvůj křest v ŘKC vlatsně nebyl skutečným křtem a nenechal ses pokřtít v dospělosti?

  To jsem Stando nijak nemusel usuzovat: To ví samozřejmě každý, kdo si zjistí, co znamená slovo "křest". Stačí tedy znát tradici, význam pojmů v dané době. Na toto téma jsme vedli diskuzi a už snad i ty víš, že slovo "křest" znamená "ponoření" a neznamená "polití" či "potopení".


  Proč ale neodpovíš na otázku: ... Kde jsem já měl mít nějaký výlev, že v ŘKC nemohou nikoho ani pokřtít?




| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 1.11 sekundy